Cryptocurrency

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 09:26

mysa schreef:
Niet het hele topic doorgelezen en me er ook nog niet in verdiept, maar hoe zit het met belastingaangifte, de waarde van je bitcoins, hoe geef je die op? Valt onder vermogensbelasting, lijkt me?

Blader even het topic door met de zoekfunctie, dit is al uitvoerig besproken.

NikkiDeKerf

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 09:52

De gulden vind ik ook echt een leuke munt, alleen al om de nostalgie ;) maar vooral omdat ik hem ook echt wel in de praktijk in Nederland zie. Ik denk dat ik hem binnenkort ook gewoon ga accepteren als betaalmiddel voor fotoshoots :)

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 10:01

Jeetje wat doet die Gulden zeg?

Inmiddels +135% op de inleg. Ik dacht ik wacht even tot ie weer zakt en dan koop ik bij, maar ik wacht er nog even mee geloof ik.

Het is wel leuk als betaalmiddel, maar met deze stijgingen (en wellicht dalingen) is het wel een volatiel betaalmiddel.

edit; voor alle starters let ook even op wat het minimum aan inleg is en wat het minimum is aan uitbetaling. Bijv. bij Anycoin kun je minimum voor 100 euro aankopen doen en bij 500 euro uitkeren.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 13:26

Ik weet niet wat er met de gulden aan de hand is, maar ga vooral zo door. :Y)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 13:31

Ben bang dat ‘ie weer keihard naar beneden komt binnen een paar dagen...

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 13:38

Alles wat omhoog gaat, komt sowieso ook weer naar beneden. Eigenlijk bijna altijd tot minimaal 50 procent van zijn piek, soms zelfs verder.

Het valt of staat een beetje met of je in het project geloofd en geloofd dat de munt op de lange termijn verder zal stijgen, en dus voor de lange termijn wilt vast houden, dan zul je dergelijke drops ook tegen moeten kunnen en niet in paniek moeten raken.

Als je voor de korte termijn wilt verdienen, dan zou ik niet te gretig worden, maar op tijd verkopen.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 13:39

xSCWx schreef:
Ben bang dat ‘ie weer keihard naar beneden komt binnen een paar dagen...

Tot nu toe komt is steeds weer terug en er zit een goed plan achter de munt.
Ik heb er wel vertrouwem in.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 13:42

Oh maar ik heb er ook vertrouwen in hoor :D ik hodl lekker. Maar denk dat ‘ie wel weer terug zakt richting €0,27. Hoop ‘t niet natuurlijk. Ik raak niet in paniek :D ik investeer in de lange termijn.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 13:45

Als ik zo die chart zie, het lijkt er wel op of die aan zijn 3de wave bezig is, meestal betekend dat niet lang daarna een correctie naar 40/50%. Voor wat ik zo ervan begrijp, lijkt die wel in "overbought" territorium te komen.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 13:51

Iemand die ik ken had er met de dip van van de week “geen vertrouwen” meer in. Ik zeg, jij weet niet waar je mee bezig bent :') dat klopt zegt ‘ie. Haha ach, houdt het spannend toch.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 13:54

Die HUSH die ik heb, was trouwens nog wat verder naar beneden gekomen. Toen nog iets meer ingekocht en gaat nu ook weer omhoog.

Gisteren werd bekend dat de airdrop, een dubbele airdrop gaat worden. Als je HUSH hebt, krijg je zowel Bitcoin Hush, als ZGold, beide op de Komodo chain.

2 for 1 free special 8-)

Nu hopen dat die de komende dagen door het dak gaat 8-)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 15:02

Op zich leuk dat de Gulden nu zo stijgt, maar zal ook wel een grote dip op volgen denk ik. En dat is nou juist een mooi moment om wat bij te kopen. Maar ja, voor hetzelfde geld komt die dip wel helemaal niet en baal je dat je nu niet bijgekocht hebt. Ach ja, als je het van tevoren zou weten zou je heel snel rijk zijn :Y) .

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 15:53

Eef_Bam schreef:
Op zich leuk dat de Gulden nu zo stijgt, maar zal ook wel een grote dip op volgen denk ik. En dat is nou juist een mooi moment om wat bij te kopen. Maar ja, voor hetzelfde geld komt die dip wel helemaal niet en baal je dat je nu niet bijgekocht hebt. Ach ja, als je het van tevoren zou weten zou je heel snel rijk zijn :Y) .

Ik zou nu sowieso NIET kopen.
Do not give in to FOMO! Ever!

Genoeg andere kansen met andere coins!

En als je die neiging toch hebt, moet je deze eens goed bestuderen!

Afbeelding

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 16:24

Ho ho, rustig maar, ik ga ook zeker niet kopen tijdens zo'n piek :D . Maar je weer natuurlijk nooit precies waar het einde van de piek zit. Hij zakt nu weer een beetje, maar voor hetzelfde geld stijgt hij vandaag nog door naar de 50 cent. We gaan het zien. Ik blijf in ieder geval lekker HODL-en totdat ik mijn guldens kan uitgeven op bol.com en Zalando :') .

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 16:30

Oh, was ook niet perse tegen jou!

Maar tegen een ieder die wellicht in de grip komt van FOMO. Je kunt niet vaak genoeg inpeperen dat je nooit moet toegeven aan FOMO, hoe moeilijk het ook is.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 16:37

Ik vind de gifjes vaak wel geweldig die gedeeld worden in telegram groepen :D

Senas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 00:02

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 21:03

Aaargh! Vorige week zat mijn LTC een week vast. Nu komt mijn credit op poloniex voor ETC niet door. Het hele internet staat vol met voorbeelden blijkbaar waarbij het pas na maanden werd opgelost. Grrr. Please no!

Blockchain heeft mijn deposit geregistreerd en ruim 300 confirmations, maar in poloniex niks noppes nada.

Echt. Dat versturen van dat spul is nog stressvolle dan het handelen erin zelf!

Nikkay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 00:19

Ik heb het hele topic doorgelezen en vind dit ontzettend interessant, maar ik loop er tegen aan dat veel sites al weken een aanmeldingsstop hebben. Omdat ik hier heel nieuw in ben spreekt iets als litebit mij wel aan, dat lijkt mij vrij makkelijk, betalen met Ideal en volgens mij heel gebruiksvriendelijk. Heeft iemand een goed alternatief voor mij wat vrij simpel is en waar jullie zelf ervaring mee hebben?

Senas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 01:30

Nikkay schreef:
Ik heb het hele topic doorgelezen en vind dit ontzettend interessant, maar ik loop er tegen aan dat veel sites al weken een aanmeldingsstop hebben. Omdat ik hier heel nieuw in ben spreekt iets als litebit mij wel aan, dat lijkt mij vrij makkelijk, betalen met Ideal en volgens mij heel gebruiksvriendelijk. Heeft iemand een goed alternatief voor mij wat vrij simpel is en waar jullie zelf ervaring mee hebben?

Wat zoek je? Zijn er bepaalde coins die je wilt? Guldens kopen en die naar een Bittrex account sturen is altijd een optie, maar het is wel omslachtig.
Laatst bijgewerkt door Senas op 14-01-18 01:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikkay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 01:36

Senas schreef:
Nikkay schreef:

Wat zoek je? Zijn er bepaalde coins die je wilt? Guldens kopen en die naar een Bittrex account sturen is altijd een optie, maar het is wel omslagtig.

Nee, ik zoek geen bepaalde coins, maar hoe meer opties hoe beter natuurlijk. Iets wat omslachtig is liever niet, zo makkelijk mogelijk zou fijn zijn... :D

Senas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 01:47

Nikkay schreef:
Nee, ik zoek geen bepaalde coins, maar hoe meer opties hoe beter natuurlijk. Iets wat omslachtig is liever niet, zo makkelijk mogelijk zou fijn zijn... :D

Het lastigste is het beginnen. Een exchange in Korea of China kan erg interessante coins hebben, maar die ga je waarschijnlijk de komende tijd niet op iets als Litebit zien.

Tussen die exchanges stuur ik vaak dan als nog BTC, ETH of iets anders om het aan de ontvangende kant weer te ruilen.

Ik denk dat je op dit moment haast niet om het omslachtige heen kan als je meerdere coins wilt :/ Ik zou je in ieder geval willen adviseren om bij Coinbase weg te blijven.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 01:53

Nikkay schreef:

Ik heb goede ervaringen met btcdirect, daar kan je volgens mij ook nog registreren. Ze hebben maar 3 munten: bitcoin, litecoin en ethereum. Dit zijn intussen aardig gevestigde munten. Ook toen er iets fout ging ben ik door hen fijn geholpen via skype, in het nederlands. Van bitcoin moet je minimaal voor 500 euro kopen ivm de transactiesnelheid, dat zal voor jou wellicht iets te gortig zijn om mee te beginnen. Maar de andere 2 kan je vanaf 10 euro al kopen. Wel heb je hier geen wallet op de site, die moet je ofwel downloaden op je pc, ofwel een andere online wallet vinden.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 02:19

Ik heb ook goede ervaringen met btcdirect :)

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 10:35

AnycoinDirect bevalt mij goed. Neemt alleen nu geen nieuwe registraties meer aan dus daar heb je niks aan. Bittrex ook niet geloof ik.

Ik gebruik nu Binance en Poloniex. De eerste laat maar een paar x per dag nieuwe registraties toe, dus als je daarop wilt moet je het gedurende de dag even in de gaten houden. Wel een fijne exchange want je kunt er met ETH veel munten traden en ik vind ETH veel interessanter omdat de fees laag zijn. Veel lager dan BTC.
Poloniex is ook wel goed, maar nadeel is dus dat de meeste munten alleen tegen BTC getrade kunnen worden.