Overlast buurman wat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Re: Overlast buurman wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-17 08:07

Haha ik heb hem een wat minder vriendelijk Appje gestuurd en t was gelijk rustig :D heb er ingezet dat we met alles dicht ze woordelijk konden verstaan denk dat ie die wel snapte.

We hebben met andere buren verder niks afgesproken eerst maar zien of ie dit nu gaat snappen. Heb via Pb nog wat tips gehad oa over dat er voor een jacuzzi een bouwvergunning nodig is, dat nagezocht en dat klopt ook nog eens. Dus als t te ver gaat dan kunnen we die ook nog inzetten.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 08:14

MarjanB schreef:
Haha ik heb hem een wat minder vriendelijk Appje gestuurd en t was gelijk rustig :D heb er ingezet dat we met alles dicht ze woordelijk konden verstaan denk dat ie die wel snapte.

We hebben met andere buren verder niks afgesproken eerst maar zien of ie dit nu gaat snappen. Heb via Pb nog wat tips gehad oa over dat er voor een jacuzzi een bouwvergunning nodig is, dat nagezocht en dat klopt ook nog eens. Dus als t te ver gaat dan kunnen we die ook nog inzetten.

Zoek dan nog wel uit voor wat voor jacuzzi. Als dit een verplaatsbare is meen ik dat je dan geen vergunning nodig hebt een vaste ingebouwde wel. Succes!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-17 08:19

nontie schreef:
MarjanB schreef:

Zoek dan nog wel uit voor wat voor jacuzzi. Als dit een verplaatsbare is meen ik dat je dan geen vergunning nodig hebt een vaste ingebouwde wel. Succes!

Het had er mee te maken dacht ik over hoe lang zo'n ding er staat en of er wel of geen overkapping boven zit. Ding staat op een vaste plek met sinds kort (tegelijk met ontstaan van overlast) een overkapping.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 08:22

Als het zo erg is, waarom bel je dan niet op het moment zelf de politie?

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 08:25

nontie schreef:
MarjanB schreef:

Inderdaad, houd er rekening mee of het door kan voor bouwwerk of werk.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 08:39

Alja schreef:
MarjanB schreef:
Nou t is weer zover... ze praten zo hard dat we ze woordelijk kunnen horen terwijl alles dicht zit.. wat nu

Niet liggen luistervinken maar ff andere bedactiviteiten gaan doen, oxazepam erin en je hoort er niks meer van en droomt lekker weg :)

Nou ja, is toch van de zotten om medicijnen te gaan slikken omdat een ander aso is en zijn waffel niet kan houden. Té bizar dit.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 08:47

MarjanB schreef:

Maar hoe weet je dat hij geen bouwvergunning heeft?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 08:54

Mijn boven buren houden van skihut muziek. Vooral tijdens warme dagen :+ in combinatie met een borreltje. Ik heb met ze afgesproken dat wanneer het te erg wordt ik alleen even zeg dat het nu te gezellig wordt. Verder maken we er geen woorden aan vuil. En eigenlijk gaat dat prima zo.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 08:55

Cayenne schreef:
MarjanB schreef:

Kan je zo opvragen bij de gemeente.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 09:16

nontie schreef:

Kan je zo opvragen bij de gemeente.[/quote]

Dat moet vaak eerst in de plaatselijke krant hebben gestaan met diverse meldingen waarbij je ook een bezwaarronde hebt. Een bouwvergunning is er niet zomaar uit het niets, gaat wel wat tijd over heen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-17 09:17

Daarbij het huis is niet van hem.. hij huurt het. Maar goed hoop dat ie het langzaamaan gaat snappen dat ie mensen naast zich heeft wonen die gewone werktijden hebben en dan ook het fatsoen heeft om daar rekening mee te houden.

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 11:51

meggiemeg schreef:
nontie schreef:

Kan je zo opvragen bij de gemeente.

Dat moet vaak eerst in de plaatselijke krant hebben gestaan met diverse meldingen waarbij je ook een bezwaarronde hebt. Een bouwvergunning is er niet zomaar uit het niets, gaat wel wat tijd over heen.

Klopt, dat is het proces die de vergunning loopt zodra je die aanvraagt.
Maar als de vergunning ervoor is uitgegeven (of nog niet) dan is dit na te vragen bij de gemeente.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 16:42

Eigenlijk vind ik dat wel ver gaan om het op die manier op te willen lossen met die bouwvergunning. En achterbaks ook.

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 16:50

Eigenlijk wel.. Maar ik kan het me wel heel goed voorstellen.
Ik heb hier dus ook al een tijdje last van mijn buurtjes, en ik kan je vertellen dat het je echt gaat opbreken. Ik begin nu namelijk zelfs vragen van mijn werk te krijgen waarom mijn productiviteit zo laag is, daarnaast merk ik dat ik snel van slag ben en dat ik weinig kan hebben. En dat komt allemaal door slaapgebrek/de hele dag prikkels verwerken/denken over oplossingen/moed bij elkaar rapen om de buurtjes aan te spreken.
Je huis hoort gewoon een plek te zijn waar je tot rust kan komen, en als dat niet meer lukt doordat de buren het erg gezellig hebben dan gaat er wat mis. En natuurlijk eens per maand of in het weekend een keer gezellig in de jacuzzi is helemaal geen punt, of smiddags/begin van de avond een paar uur ook niet. Maar elke dag 3,4 of meer uren de "gezelligheid" van andere mensen aanhoren gaat je opbreken, en dan heb ik het niet over een gewoon gesprekje in de achtertuin.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 16:53

Bloodymary schreef:
Eigenlijk vind ik dat wel ver gaan om het op die manier op te willen lossen met die bouwvergunning. En achterbaks ook.

Het mag dan wel zo zijn maar zijn gedrag waar hij al meerdere malen op is gewezen mag wel?
Ik denk dan op dat moment wie niet horen wil moet maar voelen

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 16:55

Jemig wat een klotesituatie. Vind je niet dat het nu wel eens tijd wordt voor echte actie van jouw kant? Je hebt al zo vaak geappt of het zachter kan, aangegeven dat je ze letterlijk kan verstaan etc. Aangezien je nog steeds last hebt van je buurman, zou ik nu gewoon echt stappen gaan zetten. De eerstvolgende keer dat hij weer overlast geeft, aangeven dat je het zat bent en er werk van gaat maken. En dan ook echt doen. Wijkagent bellen en sowieso de verhuurder inlichten. Antikraak-oganisaties willen écht geen oppassers die overlast veroorzaken.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 17:01

meggiemeg schreef:
Bloodymary schreef:

Het mag dan wel zo zijn maar zijn gedrag waar hij al meerdere malen op is gewezen mag wel?
Ik denk dan op dat moment wie niet horen wil moet maar voelen

Of je dan niet even erg bent als je in hetzelfde laag gedrag vervalt, is maar de vraag.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 17:04

Het banketstaaf van die oplossing vind ik dat je je oude buren die het huis proberen te verkopen er ook mee hebt. Ik zou dan eerst contact met hun opnemen.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 17:07

Ja, ik bedoelde wat dromertje2 zegt. Je verlaagt je zelf tot zo'n zelfde soort gedrag. Weet zo ook geen oplossing hoor. Het lijkt me echt vreselijk als je in je eigen woonomgeving zo'n last hebt van buren. Of het nu terecht is of niet. Want aan de andere kant vind ik ook dat zij lekker mogen genieten van de zomer en hun jacuzzi. Heel moeilijk is dit.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 17:08

Genieten van de jacuzzi kan toch ook tot 23:00 uur?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 17:10

Gisteren was het nog geeneens 23u en ts was al aan het klagen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 17:22

22:49
Officieel mag je na 22:00 geen hinder meer geven.
En als ze om 22:49 zo luid praten weet jij hoe lang ze dat dan doen?
Ik niet maar ts ziet de bui al hangen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 17:26

dromertje2 schreef:
Gisteren was het nog geeneens 23u en ts was al aan het klagen.

En?
Je hoeft doordeweeks toch niet structureel herrie te maken op dat tijdstip? De meeste mensen moeten gewoon vroeg op dw vokgende ochtend.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 17:27

Reageerde enkel op bruintje haar reactie van wat er mis is om na 23u geen lawaai meer te maken.

Als de hinder zo erg is, moet ts iets ondernemen. Met enkel hier te spuien gaat de situatie niet beteren.
Bel de politie als het uit de hand loopt, dan heeft ze ineens een officiele vaststelling van het lawaai. Staat ze sterker in haar schoenen.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 16-08-17 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 17:31

Ja ze klaagde 10 minuten eerder dan mijn schappelijke tijd.
50 minuten later dan de wettelijke.
Want oei ik had 23:00 gechreven en ts was zoveel eerder aan het klagen. :?