Overdrijf ik? (Schoonmaak)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

eekhoornerik

Re: Overdrijf ik? (Schoonmaak)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 17:04

Even paarden voeren of buiten zetten zal ik ook niet meteen mijn handen wassen hoor, maar na een poetsbeurt dan weer wel. Heb dan toch echt rouwranden onder mijn nagels zitten.

Ach iedereen is weer anders, zolang je huis er niet zo uit ziet kom ik graag bij je op bezoek :D

Afbeelding

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 17:04

Hier nog zo'n vies iemand die haar handen niet standaard wast als ze bij de paarden geweest is. Inderdaad enkel als ze zichtbaar vuil zijn. We hebben ook twee honden rondlopen en ik was mijn handen ook echt niet elke keer als ik de honden aangeraakt heb.
Ik ga mee met LadyMadonna, we zijn met zijn allen te proper, dat is echt niet goed voor de weerstand...
Wij doen ook wel meteen onze schoenen uit als we binnenkomen, dus dat scheelt zeker. Bij de honden worden de pootjes geveegd als ze binnenkomen, maar ja, zand en haren komt er toch in huis binnen zo.
Ach ja, het scheelt dat we niet echt onverwacht bezoek over de vloer krijgen, en mocht dat wel het geval zijn, is het pech!

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 17:06

laetitia schreef:
Even paarden voeren of buiten zetten zal ik ook niet meteen mijn handen wassen hoor, maar na een poetsbeurt dan weer wel. Heb dan toch echt rouwranden onder mijn nagels zitten.

Ach iedereen is weer anders, zolang je huis er niet zo uit ziet kom ik graag bij je op bezoek :D

[ [url=m/9Eg594.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik hoop dat iedereen het er over eens is dat dit gewoon ranzig is...
Bij ons is het over het algemeen wel degelijk opgeruimd en is de vaat gedaan etc. Alleen aan stofzuigen en dweilen heb ik een grondige hekel. En mijn man ook. Probleempje dus :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 17:22

Een huis dat schoon is hangt van te veel factoren af om het alleen af te doen met wel of niet een aantal uren poetsen.
Mensen die altijd thuis zijn, met dieren, met kinderen, in een oud huis, met paarden om hen heen op het platte land, wonen waarschijnlijk in een huis dat zeer moeilijk schoon te houden is vergeleken met mensen die veel werken, in een modern huis wonen, in de stad, met een balkon ipv een grote tuin.
Wij wonen buiten, paarden om ons heen (zijn in de rui nu) en zijn vrijwel altijd thuis én hebben een houtkachel. Dus vrijwel elke dag betekent dat stof zuigen minimaal (vaak nog eventjes met de bezem er extra er door heen), snel dweilen, met vochtige doek zwarte tv en dressoir afdoen want stof is hier altijd zeer veel aanwezig.
Ik ben weinig tijd kwijt met poetsen, want ik heb er een hekel aan maar houd wel van een schoon huis. Dus ik doe alles eventjes tussen door. Na het douchen gauw eventjes met de wisser alles droog maken en nadrogen met een handdoek. Scheelt enorm want daardoor hoef ik bijna nooit tegels echt goed te ontkalken c.q. schoonmaken.
Wij hebben hier van die kant en klare vocht doekjes voor ramen en gewoon om schoon te maken. Scheelt zoveel tijd. Elke avond wordt al tijdens het koken, de afwasmachine ingeruimd, eventueel met die doekjes kastjes gauw afgenomen en na het eten gasfornuis goed schoon gemaakt. Dus zelfde principe als douchen. Na gebruik keuken, gelijk alles goed schoonmaken en eventjes wat extra's meepakken. Dus echt keuken paar uur poetsen per week is niet nodig. Doe ik om de paar maanden.
Hier moet ook echt één keer per twee maanden bankstel van de muur en op zijn kop zodat alles goed stof gezogen kan worden. Gatver wat veel stof, spinnen etc komen er elke keer uit. Toen ik nog netjes in een nieuw huis in een rijtje wonen in de stad, poetste ik amper of niet en was het altijd schoon. Hier poets ik zo verschrikkelijk veel en voor mijn gevoel krijg ik het nooit schoon. Dus dan is het minder vuil.
Handen wassen is opvoeding. Mijn vader (arts) heeft dat "er in geslagen". Dus na paarden, of andere dieren aanraken/ tuin werken is het linea recta handen snel wassen. Dat niet doen, voelt enorm smerig. Maar mijn handen zijn dan ook vaak echt zwart en die wassen wij dan in de badkamer en niet in de keuken omdat we dat niet zo schoon vinden.

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 17:26

Grappig pien_2010, mijn stiefvader is ook arts en hij heeft juist een afkeer gekregen van t handenwassen bij ieder dingetje :P.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 17:41

Azmay schreef:
Simoonzel schreef:
Nou ik heb me laten inspireren hoor. Ik heb een dweil gekocht. :+

Ik heb mijn vriend de opdracht gegeven te gaan stofzuigen en het gasfornuis schoon te maken, beide al 2 weken niet gebeurd.

Heb nu iig een gasfornuis met alleen vuil van gisteravond :')

Hahaha ja ik werd ook al raar aangekeken door mijn vriend dat ik een dweil had gekocht. De vloer was toch gewoon schoon???

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 19:18

Nou, hier is de nieuwe fles dettol vandaag ingewijd
De vloer was weer even 2 minuten schoon :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 21:17

Artimes schreef:
[naam] schreef:
Wij hadden idd folie haha

En dan om het half jaar vervangen :p

Overigens snap ik wel dat als je kinderen/honden hebt echt wel vaker moet zuigen/dweilen.

Of wanneer het kapot was.

Haha nee hier viel het wel mee, bijna na iedere keer koken er af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 21:18

LadyMadonna schreef:
Was laatst trouwens nog op het nieuws dat we te schoon zijn, te vaak onze handen wassen (of van die anti bacteriële gel) en dat we daardoor vaker ziek zijn.
Nu moet ik ook zeggen dat ik zelden griep oid heb...

Maar er zit ook nog een goede tussenweg in.

Ik ben ook geen voorstander van heel veel handen wassen en anti bacteriële gels etc.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 21:36

Ik ook van de tussenweg. Die antibacteriële gels die drogen je huid uit en daar reägeerd zelfs je hele systeem op, die gebruik ik dus niet. Maar regelmatig je handen wassen met water een zeep is echt geen overbodige luxe.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 21:38

Voor het eten(bereiden en opeten) je handen wassen , na een toiletbezoek
En als je vieze handen hebt natuurlijk
Lijkt me regelmatig genoeg ?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 21:42

Tja, ik werk in de zorg dus moet wel de hele dag met mn handen in de alcohol :Y)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 21:44

Sja, das ook niet echt te vergelijken met een thuissituatie natuurlijk ;)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 21:51

Sonja_vR schreef:
Voor het eten(bereiden en opeten) je handen wassen , na een toiletbezoek
En als je vieze handen hebt natuurlijk
Lijkt me regelmatig genoeg ?

Nou ik doe ook mijn handen wassen als ik vuilniszakken verwissel, als ik kattenkots heb opgeruimd bijvoorbeeld, als ik thuis kom en bijvoorbeeld geld heb aangepakt in de supermarkt en zo zijn er veel meer situaties waar ik automatisch mijn handen was hoor ;)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 21:54

Sja... kots en vuilnis ruimen= vieze handen dunkt me :+ dat je dat apart zou moeten benoemen lijkt me wat ver gezocht ;)
Net zoiets als je hond aan de diarree is en je dat hebt opgeruimd
Lijkt me een inkoppertje dat dat wel eens onder vieze handen zou kunnen vallen
(Edit; ik kan me in ieder geval niet indenken dat je na het poep dweilen zonder handen wassen eens even lekker een vuiltje uit je oog gaat punniken ofzo )

Net zoals veel andere situaties ook gewoon vieze handen betekend

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 23:45

Wij hadden vandaag op werk erover dat bij mij de honden (teckels) wel eens op de eettafel liggen tijdens het computeren of iets. Dat vinden ze gezellig. Toen zei een collega: "Maar je haalt dan toch wel een doekje erover voor je gaat eten."

Ik denk dan bij mijzelf, dat je dat uberhaupt moet vragen of daaraan twijfelt. Alsof wij graag tussen de haren eten :') . Natuurlijk zorgen wij ervoor dat zodra ze van tafel moeten er eerst wordt opgeruimd/een doekje erover voor er borden op tafel gaan. En nu hebben wij een tafeldoek die eerst op tafel gaat voor het eten (kan daarna buiten uitgeklopt worden). Maar dat mensen de veronderstelling dus al hebben dat je onhygienisch bezig bent. Het is verbazend.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 09:18

Sonja_vR schreef:
Sja... kots en vuilnis ruimen= vieze handen dunkt me :+ dat je dat apart zou moeten benoemen lijkt me wat ver gezocht ;)
Net zoiets als je hond aan de diarree is en je dat hebt opgeruimd
Lijkt me een inkoppertje dat dat wel eens onder vieze handen zou kunnen vallen
(Edit; ik kan me in ieder geval niet indenken dat je na het poep dweilen zonder handen wassen eens even lekker een vuiltje uit je oog gaat punniken ofzo )

Net zoals veel andere situaties ook gewoon vieze handen betekend

Dan hoef je het toilet bezoek ook niet te benoemen, er zijn mensen die niet hun handen wassen na vuilniszak verwisselen, meer dan je denkt ;) wat de een vies vind vind de ander nog schoon.
Er zijn ook mensen die dus na een stal bezoek hun handen niet wassen met die stoffige bende.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 09:20

ToiletbeZoek is juist een hele bekende dat er stiekem nog heel veel mensen het niet doen ...

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 10:19

En toch, is het eigenlijk denk ik helemaal niet goed om na alles maar je handen te wassen. Vaak zijn die vieze dingen wel goed voor je weerstand. Als ik zie hoe schoon sommige kinderen maar moeten blijven vind ik het af en toe ook maar zielig. Ik speelde vroeger buiten in de modder etc. Werd lekker vies. Dat is alleen maar goed voor de weerstand. Ik was ook eigenlijk nooit ziek.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 11:47

Sonja_vR schreef:
ToiletbeZoek is juist een hele bekende dat er stiekem nog heel veel mensen het niet doen ...

Ik was inderdaad zelden mijn handen na het plassen. Maar ik was ook zelden mijn handen als ik bij de paarden ben geweest...
Zolang mijn handen niet zichtbaar vuil zijn, was ik ze maar zelden.
Op m'n werk was ik ze overigens wel regelmatig, ik werk in de horeca en vind het dan wel zo hygiënisch ten opzichte van mijn medemens.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 12:00

Veel schoonmaken is inderdaad niet altijd goed voor de gezondheid. Kinderen kunnen dan bijvoorbeeld sneller allergiën krijgen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 12:54

Sonja_vR schreef:

Tja, en waarom ook eigenlijk?
Mensen die panisch hun handen wassen na een toiletbezoek, wat doe je daar dan? Over je handen plassen? Je handen door de pot heen halen?
Ik raak enkel mijn kleding, toiletpapier en de deurknop aan.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 13:01

Nou je raakt onder andere dingen aan op de wc o.a om door te trekken en mannen doen heel vaak hun handen niet wassen en die raken ook vaak de bril om hem omhoog te doen, die bacteriën komen ook op de deurkruk etc. Daardoor is het toch ook echt aan te raden de toilet zeer regelmatig schoon te maken. Ik vind het niet echt fris als mensen hun handen na een toilet bezoek niet wassen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 13:08

Maarja, dat staat niet op hun voorhoofd, dus dat weet je niet....

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 13:10

Ik kan me vreselijk storen aan mensen die na hun toiletbezoek in de keuken hun handen gaan wassen. Daarvoor moet je hier in huis 3 deuren open- en dichtdoen en daar heb je dan dus allemaal aangezeten met je mogelijk vieze handen. Ik raak trouwens ook alleen kleding/wc papier/spoelknop/deur aan maar voor mannen geldt vaak dat ze meer aanraken dan alleen dat ;)