Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:06

Een pvc vloer in houtlook?! Ideaal!

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:12

Bloembloem heel mooi! Wat is het merk?

Kan je vloerverwarming onder dit laminaat? Anders gaan we denk ik ook voor pvc

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:43

madeliefw schreef:

Onder deze vloer ligt ook vloerverwarming, ik zal eens kijken hoe het heet :+

ontherun

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 18:02

Er bestaat tegenwoordig ook een kliksysteem zoals laminaat, maar met een echt houten toplaag. Makkelijker in onderhoud en je hebt gewoon echt hout

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 19:15

Wij hebben een eikenhouten vloer , blank geolied.
De vloer lag er al in toen wij het huis kochten
Helaas wel door een hobbybob gelegd die er niet veel van wist
Dus flinke kieren etc , we hebben hem ook helemaal teruggeschuurd omdat hij echt smerig was toen we het huis kochten.
En daarna opnieuw in de olie gezet.

Maar qua onderhoud vind ik het hard meevallen
We hebben twee rottweilers rondlopen(ADHD reu van 5 en een teefje van nu bijna een jaar). Kransjes etc zijn heel makkelijk weg te werken met een stukje scotchbrite en dan weer een drupje olie er op (serieus in dik twee jaar nog niet gedaan)
Ik dweil hem 1 keer per week met dettol ivm die twee kwijlbakken en 1 keer per week met lijnzaadolieZeep
Thats it
Dus hout hoeft helemaal niet lastig te zijn qua onderhoud :)

Hij gaat er alsnog uit als we gaan verbouwen over een aantal jaar, hij is gewoon slecht gelegd , in de hal v oor is hij door gelegd en dat is totaal niett handig en we gaan de indeling veranderen waardoor hij in een deel van het huis sowieso moet verdwijnen en dan willen we iets stroevers ivm de honden

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 19:38

Misschien is het hout dan gewoon niet goed droog geweest toen het gelegd is.
Wij hebben ook een houten vloer van 3,5cm dikke eiken planken die met mes/groef in elkaar zitten. Dit laatste heeft als voordeel dat je er dus niet doorheen kunt kijken ondanks dat er dus wel kieren ontstaan zijn. Maar die vloer ligt al 150 jaar.

Bij onze laminaatvloer beneden die we zelf gelegd hebben hebben we ook last van het vocht. We hebben het niet voldoende kunnen drogen/acclimatiseren voordat we het gingen leggen omdat het in huis nog veel te vochtig was/is. Nu we dus wel aan het stoken zijn binnen en het dus droger word worden de kieren steeds groter, hier en daar breken de randjes waarmee je het normaal in elkaar klikt gewoon af omdat de kieren te groot worden.
Dit moeten we dus een keer opnieuw leggen.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 19:45

Dank jullie!
Die open keuken is ook mooi ja.
Het betreft een langgevelhoeve die ongelukkig staat.
Alles, op een gedeelte van de woonkamer na, is maar 3,60m breed... keuken 3,40m breed.
Een trap die niet verplaatst kan worden wegens de vele balken, ...

Hier ligt in de woonkamer ook houten vloer, een HEL!
Zo snel die eruit kan ben ik gelukkig.
Meermaals opnieuw geschuurd gehad en terug in de lak.
Is nu met de honden binnen echt aan het slijten waar ze liggen :')

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 19:46

hihi ik heb ook een lang smal huis met een lastige trap :)
3,30 bree en 9.50 meter lang, maak daar maar wat leuks van..

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 19:49

robbie88 schreef:

Oh dat is ook nog niet gemakkelijk nee, kwestie van creatief zijn :D maar phoe...
Hier zijn de plannen ook al 10000 keer veranderd...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 19:49

Mijn ouders hebben een gelakte houten vloer
Dat vind ik echt drie keer niks
Helemaal met huisdieren , ding zag er binnen relatief korte tijd al niet meer uit

Palousa , ik durf met vrij veel zekerheid te stellen dat het een gevalletje slecht leggen is geweest hier
Net zoiets als de aanbouw ... bij alle beslissingen hebben ze de meest stupide optie genomen zeg maar :+

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 20:02

_Alarm_wlkp schreef:
Dank jullie!
Die open keuken is ook mooi ja.
Het betreft een langgevelhoeve die ongelukkig staat.
Alles, op een gedeelte van de woonkamer na, is maar 3,60m breed... keuken 3,40m breed.
Een trap die niet verplaatst kan worden wegens de vele balken, ...

De trap kan toch tussen de balken? :P of 2 balken afzagen en die weer verbinden met een dwarsbalk die vast zit aan de balken naast de 2 afgezaagde (snap je het nog? ;) )

Edit: even een plaatje erbij van Google

Afbeelding

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 22:15

Santigo_ schreef:
Er bestaat tegenwoordig ook een kliksysteem zoals laminaat, maar met een echt houten toplaag. Makkelijker in onderhoud en je hebt gewoon echt hout

Dat heet lamelparket. Ik heb dat nu 7 jaar liggen, eiken toplaag met olie afgewerkt. Kan tot 5x toe kaal geschuurd worden en voorzien worden van een andere kleur (olie of lak). Mooi en super makkelijk in onderhoud. Toen ik geen huisdieren had werd er eens per maand met speciaal spul gedweild (ik loop alleen op sokken in huis). Nu dweil ik wat vaker. Verder nooit wat aan gedaan, ziet er nog prima uit. Eventuele vlek schuur ik op en gaat een drupje olie op en klaar. Een week later zie je geen vlek meer.

Je ziet altijd verschil tussen hout en laminaat etc. Als je het niet zien voel en hoor je het. Laminaat is kouder en harder en geluiden klinken ook harder. Ik zou daar niet voor kiezen. Aan de andere kant, als ik een huishouden zou hebben met kinderen, honden, buitenaf (dus veel zand etc naar binnenlopen) dan kan ik me wel voorstellen dat ik voor pvc zou gaan. Dat is dan wel makkelijker in onderhoud dan een houten vloer. Maar goed, ik woon in het centrum van een grote stad zonder kinderen en alleen een kat. Dus ik blijf bij mijn houten vloer. :D

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 22:25

Wij gaan weer voor keramisch parket! Laminaat wat gecombineerd kon worden met vloerverwarming is ons erg tegengevallen. Daarom vervangen voor keramisch parket, wat een verademing! En heerlijk warm, vooral als de kinderen op de grond spelen ideaal. En ook niet van houten vloer te onderscheiden, ons is meerdere malen gevraagd waarom we een houten vloer hebben gevoegd. Daarbij gooien we er met gemak een emmer sop overheen, wel zo fijn met kleine kinderen en een hond.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 22:45

Wij hebben laminaat liggen. Het lag er al in toen we het huis 11 jaar geleden kochten. We vinden het niet mooi maar voor nu wel praktisch met twee kinderen en een hond. Er gaat wekelijks een dweil over (nu een stoomreiniger, ideaal!). Wat we willen, weten we nog niet.
In ons vorige huis hadden we een houten vloer laten leggen. Jotoba, heeft eenzelfde kleur als kersen. De vloer was geolied maar wat een ramp in onderhoud! Het betrof een oud huisje dus met enige regelmaat hadden we verkeersdrempels in de woonkamer als het heel hard geregend had. En bij extreme droogte kraakte de vloer als een dolle.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 02:44

Fijn om van alles te horen over hout en het onderhoud ervan! Mijn aanstaande huis heeft ook een houten vloer, ik vind het prachtig en merk ook echt verschil met laminaat, maar had geen idee van het onderhoud. Nu woon ik alleen, zonder dieren, dus dat moet goed komen. :)

Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 05:16

BloemBloem schreef:
madeliefw schreef:

Onder deze vloer ligt ook vloerverwarming, ik zal eens kijken hoe het heet :+

Zou ik ook mogen vragen wat het merk/type laminaat is? Is het 'overal' te koop? Gaat op m'n lijstje voor misschien ooit! ;)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 09:30

Wij hebben in het nieuwe huis straks pvc, ik vind het ideaal, vriendlief weet het nog niet wat ie er van moet vinden. Maar met vloerverwarming is het wel een hele fijne onderhoudsarme vloer die een stootje kan hebben.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 09:51

MarjanB schreef:
Wij hebben in het nieuwe huis straks pvc, ik vind het ideaal, vriendlief weet het nog niet wat ie er van moet vinden. Maar met vloerverwarming is het wel een hele fijne onderhoudsarme vloer die een stootje kan hebben.

Ik houd dat in gedachten want in ons huis ligt ook vloerverwarming maar die staat in de woonkamer nu al 10 jaar niet aan. Keuken, hal en bijkeuken wel want daar liggen tegels. Als we een nieuwe vloer nemen, wil ik er wel van kunnen profiteren.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 10:16

Ik lees al een tijd mee met jullie avonturen :)

robbie88 schreef:

Ik heb ook een smal huis, en jaren '30.
Dus scheef en overal leidingen.

Ik zal proberen om van het weekend foto's te maken met daglicht.
Wie weet levert het inspiratie op

masyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 10:49

Ik lees ook mee :) ! Ik ga in zomer dit jaar in mijn eerste eigen huis intrekken samen met mijn vriend. Er moet het een en ander geklust worden dus tips zijn welkom _/-\o_

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 10:59

Ik kan de bon nergens meer vinden van de vloer :o, heb echt voor jullie
gekeken, heb de website ook nog gecheckt, maar daar staan er zo veel op, dat ik niet meer weet welke het is :=

Wellicht kom ik van de week tijdens het opruimen nog wat tegen, we gaan namelijk bijna verhuizen naar ons paleisje.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 11:00

Wij hebben inderdaad ook PVC met houtlook, heel mooi en ideaal qua schoonmaken :j.
Afbeelding

We kunnen niet wachten tot we genoeg gespaard hebben voor een nieuwe keuken. Deze is uit 1992 en ziet er op zich nog netjes uit, maar de kleur vind ik brrr en de kookplaat (keramisch dacht ik) werkt voor geen meter. En dat is, met een kookfreak als vriend, vragen om gemopper.
Laatst bijgewerkt door Corelli op 11-01-17 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 11:03

Dank je Palousa Boy! Ben een miep in dat soort dingen, denk dan altijd dat de boel gaat instorten haha :o
PVC vloer lijkt me echt ideaal in combinatie met vloerverwarming, zo'n luxe.
Leuk om te lezen ook dat veel mensen het ook ervaren in oude huizen dat zowat alles scheef is.
Hier loopt de volledige vloer van de ene kant naar de andere kant af met een verschil van 10cm als het niet meer is en dat op een afstand van 15m.

Mss dat ik straks ook wat foto's maak van het huis :)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 11:06

Corelli, de keuken kan je toch een lik verf geven :)

Wij hebben nu alles nieuw, en kunnen voorlopig de eerste 15 jaar voorruit, ben helemaal klaar met het klussen :+

Verheug me nu al op mijn fles cava die ik volgende week zaterdag meester ga maken op mijn nieuwe bankstel := :D :+

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 11:09

Keramisch is ook echt drama -O-
Maar idd ik zou zeggen verf hem.

Vloeren kan ik niet over mee praten. Hier ligt laminaat van 5 euro per m2 :')