Wie heeft er een IKEA keuken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Letizia

Re: Wie heeft er een IKEA keuken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-17 23:04

Ik denk dat het wel tof staat, maar wat je zegt, voor dat geld kan je ze ook niet laten liggen!
Zetten jullie hem zelf? En nog een lade onder de spoelbak?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 23:07

Precies dat Letizia!

We gaan hem zelf zetten met hulp van een klusser. We hadden uit laten rekenen wat monteren koste en dat was ruim €1800 euro! Dat is echt te gek. Kastjes in elkaar zetten kunnen we zelf. Monteren met hulp.

Er zitten inderdaad lades onder de spoelbak. De onderste een grote de bovenste zo'n kleintje.

De spoelbak is ingefreesd, super mooi!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 23:09

DubbelDun schreef:
@bridgetF: er bestaan firma's die in één dag alle frontjes vervangen, verven of aanpassen. Misschien ook iets om naar te kijken. Verder kun je heel veel zelf fröbelen aan keukendeurtjes; verven, behangen, fineren etv. Kijk eens voor voorbeelden op pinterest of google.

wij gaan een blad en een achterwand laten vervangen... incl materiaal en werkuren is alleen dit al 1800 euro... ik vond het een hoop geld.
maar ja, de handigheid van het zelf plaatsen ontbreekt ons. En vooral aan een ikea keuken (wat echt de eerste keus wel was) moet je nogal wat kunnen doen om het passend te krijgen.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 08:39

vonneke ..... ik zag dat je een raam ging laten plaatsen, maar die kan dan niet open, omdat je kraan er voor zit. Of wordt het een dicht raam?
Voor de rest een mooi ontwerp, zelf bedacht of de ikea ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 08:52

Zelf bedacht en de mensen van de ikea hebben de afwerking gedaan.

We weten nog niet of het raam geheel open zal kunnen of alleen kiepen. Tot een paar jaar geleden mocht je naar buiten draaiende ramen maar dat mag verzekeringtechnisch niet meer.

Pas wanneer het raam er is en de keuken staat weten we of de ramen naar binnen open zullen kunnen of niet. Het raam zal vanuit het midden in 2 delen open gaan dus de verwachting is dat dat kan als de kraan in het midden van het raam zit

We hebben er over nagedacht en hebben liever een raam wat kan kiepen dan een vast raam.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 09:21

Gave keuken Vonneke! Kastjes van 37 cm diep zijn heel handig, dan hoef je tenminste niet achterin te graaien :D
Wij hebben draaikiepramen en die kunnen precies langs de kraan. In de praktijk hebben we ze nooit helemaal open, maar hooguit op kiepstand.Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 09:42

Precies op die manier!

Het zal idd net gaan maar niet veel gebruikt worden.

De ramen die in heel het huis komen kunnen op 2 kiepstanden en open.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 10:04

@cer: ook geen lokale handy-man kunnen vinden die het voor minder op wil knappen ??

@vonneke: ik neem aan dat dit alleen op gaat voor nieuw te plaatsen ramen ??

Overigens hebben ramen die echt goed bereikbaar open kunnen ook een veiligheidsfunktie. Denk bijv. aan brand en een raam de enige veilige vluchtmogelijkheid is.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 10:07

Nou niet in dit tijdspad... de keukenopknapper moet van de verzekering een aantal dingen herstellen, dus wij hebben hen gevraagd om op onze kosten wat extra dingen te doen, omdat ze dan toch al bezig zijn. Dat in twee delen uit laten voeren leverde ons teveel stress op qua planning enzo... Dus nu is het wel duurder maar zijn we wel in 1x klaar :j En heeft mn moedertje weer een net keukentje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 10:09

DubbelDun schreef:
@cer: ook geen lokale handy-man kunnen vinden die het voor minder op wil knappen ??

@[naam]: ik neem aan dat dit alleen op gaat voor nieuw te plaatsen ramen ??

Overigens hebben ramen die echt goed bereikbaar open kunnen ook een veiligheidsfunktie. Denk bijv. aan brand en een raam de enige veilige vluchtmogelijkheid is.

Hoe bedoel je dat?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 10:12

Dat als een open slaand raam de enige vluchtmogelijkheid is in een ruimte je er in geval van nood bekaaid af komt als dit alleen kan kiepen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 10:16

Het is in de keuken en zoals op de foto's te zien is is daar zowel een keukendeur als een deur naar de hal.

Daarbij is het een open keuken en kun je van daaruit naar de eetkamer waar tuindeuren zijn.

En als het door de kraan niet open zou kunnen dan kun je in nood altijd nog de kraan stuk trekken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 10:21

Misschien niet voor jou van toepassing dan, maar voor iedereen of even bij stil te staan ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 10:30

Dat is zeker waar!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 12:12

Héél mooi plan Yvon. Ik ben benieuwd

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 21:05

Wat een leuk topic! Ik heb net een huis gekocht en ook gekozen voor een Ikea keuken. Met dank aan dit topic zag ik de kortingsactie, dus daar ga ik mooi gebruik van maken, tikt toch snel aardig aan, een keuken.

vonneke schreef:
Duurt nog wel even. Week 18/19. Hier hebben we zelf voor gekozen. Op dat moment zal alles beneden klaar zijn behalve de kozijnen/deuren.

Mag ik vragen of jullie hem laten brengen of zelf ophalen? Omdat jullie dus niet direct meenemen. Mag je daarvoor kiezen of is dat alleen een mogelijkheid als je hem door Ikea laat brengen/zetten? Mij zou het super uitkomen als ik alles op een later tijdstip op kan halen, maar bij de Ikea keuken van mijn zus hebben we alles direct meegenomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 21:41

We hebben 3 maatwerk werkbladen. Dat duurt sowieso al even.

We gaan morgen de definitieve datum afspreken

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 22:32

Liquorice schreef:
Wat een leuk topic! Ik heb net een huis gekocht en ook gekozen voor een Ikea keuken. Met dank aan dit topic zag ik de kortingsactie, dus daar ga ik mooi gebruik van maken, tikt toch snel aardig aan, een keuken.

vonneke schreef:
Duurt nog wel even. Week 18/19. Hier hebben we zelf voor gekozen. Op dat moment zal alles beneden klaar zijn behalve de kozijnen/deuren.

Mag ik vragen of jullie hem laten brengen of zelf ophalen? Omdat jullie dus niet direct meenemen. Mag je daarvoor kiezen of is dat alleen een mogelijkheid als je hem door Ikea laat brengen/zetten? Mij zou het super uitkomen als ik alles op een later tijdstip op kan halen, maar bij de Ikea keuken van mijn zus hebben we alles direct meegenomen.

Wij hebben alles laten bezorgen. Zij zorgen er dan voor dat alles compleet is, daar hoef je je dan niet druk over te maken. Vaak is een complete keuken ook echt heel veel. De apparatuur hebben we een paar maanden later gekocht, die schuif je er dan gewoon in. De maten zijn bekend en dan kun je in alle rust gaan bouwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 12:43

Zo. Alles helemaal rond. Week 19 wordt ie geleverd.

Wie heeft hier de keuken helemaal zelf gezet?

Ik zit in dubio om kastjes zelf in elkaar te zetten en dan keuken te laten plaatsen. Geef eens advies.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 13:03

Wij hebben hem zelf meegenomen. Was echt grappig. Mijn man neemt een Crafter mee, dus echt grote bus. We konden niet in de parkeer garage staan van de Ikea, vanwege de hoogte. Maar goed, ernaast gestaan..........
We hadden een paar karren vol dozen en die deden we in de bus. Nou, Ikea maakt zijn woorden waar, het was echt een vrij klein stapeltje in zo een grote bus. Verlengd en verhoogd, want we moesten een keuken meenemen, dus we hadden de grootste, hahahaha
Er hadden dus nog zeker 6 keukens bij gepast in de bus.

De voorbereiding hadden we al gedaan, dus gasleiding iets verlegd en extra stopcontacten. We hebben de onderkastjes in elkaar gezet en alles neergezet. Vaatwasser, wasbak en werkblad erop.
Daarna de bovenkastjes.

De oven is bezorgd en de koelkast hebben we apart gekocht, omdat we zo een Amerikaanse dubbeldeurs hebben.

De onderkant stond in 2 dagen en staat nu 5 jaar later nog steeds prima.

Bij bezorgen was het glas in de deur van de oven kapot, dus die hebben we teruggestuurd en nog even moeten wachten op een nieuwe, maar wel goed geregeld.

Bovenkastjes ophangen was een dagdeel en de plinten later ook, maar moesten dus op de oven wachten.

We doen dit niet dagelijks, maar zijn ook niet onhandig. Alles wel goed waterpas geplaatst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 10:56

het is rustig hier! over 14 dagen komen ze keuken leveren.

dan gaan we de kastjes zelf in elkaar zetten, dat schijnt niet zo moeilijk te zijn?

de 17e komen ze hem zetten.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-17 11:54

Kastjes en lades zijn heel goed te doen. Wel even bij de lades opletten of het om een bovenste of onderste la gaat, maar dan is het simpel :j

Ben benieuwd naar het eind resultaat Vonneke :D
Ik ben in iedergeval nog steeds erg blij met m'n keuken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 14:09

Letizia schreef:
Kastjes en lades zijn heel goed te doen. Wel even bij de lades opletten of het om een bovenste of onderste la gaat, maar dan is het simpel :j

Ben benieuwd naar het eind resultaat [naam] :D
Ik ben in iedergeval nog steeds erg blij met m'n keuken!

Ik ben ook echt heel nieuwsgierig!

ik zag op een filmpje dat het ook wat uitmaakt of je de kastjes aan de rail bevestigd of niet.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-17 14:27

Ooh, geen idee, wij hebben alles aan de rails bevestigd :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 20:50

Dat ga ik ook gewoon laten doen hihi