[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liezel1

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 11:24

Het lijkt mij dat je prima kunt bellen!

Lipstick

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 12:26

Ik zou het gewoon doen! Ook omdat je een ander huis gaat bezichtigen.
Dan weet de makelaar en de verkopende partij ook dat ze "moeten" handelen en jij anders verder kunt gaan kijken. Het is maar net wat ze willen.. Hun huis dan verkopen of wachten.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 16:00

Inderdaad gewoon bellen en vooral laten weten dat je bij andere huizen gaat bekijken als ze er erg lang mee wachten. Mag je best een beetje druk op zetten hoor, doet de makelaar ook ;)

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 17:29

Hoi hoi!

Mag ik mij hier ook melden?
Ik heb het plan om binnen nu en twee jaar op mezelf te gaan wonen. Ik ben nu nog bezig met een studie naast mijn werk dus heel praktisch vind ik het nog niet maar ik ben wel aan het rondkijken wat ik op termijn zou willen en wat ik zou kunnen.
Het nadeel is alleen dat ik in, voor de oosterse begrippen, een dure stad wonen. Dit maakt dat het lastig is om wat te kunnen kopen, huren is echter nog veel moeilijker en duurder dus dat wil ik al helemaal niet. Gelukkig krijg ik wel een intentie verklaring van mijn werk, dat scheelt. :)
Financieel zal het ook wel lukken maar er staat hier weinig te koop voor een beetje een normaal bedrag, gezien ik een 23 jarige ben die alleen gaat wonen. :')
Maar ik heb de andere twee topics ook door en meegelezen en al veel tips opgedaan dus ik lees hier ook graag mee en zal proberen actief te reageren! :) Ik vind het leuk om jullie verhalen en ervaringen te horen.
Ook heb ik een, voor mij, super huis gezien, helaas wel behoorlijk boven budget maar wauw wat zou ik daar graag wonen. Ik wil de link naar funda hier wel plaatsen als iemand nieuwsgierig is?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 22:02

Altijd nieuwsgierig!

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 22:19

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 22:31

Eerste wat me opvalt is dat de wasmachine in de keuken staat, zo'n mooie keuken en dan ineens die wasmachine en die vlizotrap zou ik niet zo blij mee zijn. Verder netjes onderhouden. Jammer dat hij boven je budget is, wat je kan doen is nu twee jaar sparen zodat je over 2 jaar met eigen geld misschien wel een huis rond dat budget kan? Heb je meer keuze.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 22:41

Leuk huis hoor! Is het inclusief hot tub? :))
Minpuntje aan het huis is inderdaad de wasmachine in de keuken, en de badkamer en wc beneden, en boven geen wc. Als je 's nachts naar de wc moet moet je dus naar beneden, en dan ook nog heel de keuken door. Voor volwassen nog niet heel onoverkomelijk (tenzij je oud en slechter ter been bent) maar voor gezinnen met (kleine) kinderen niet heel praktisch.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 23:09

Dat heb je met die oude huizen. Voor de wm/wd valt nog wel een afscheidingsmuur te fabriceren. Wc is mogelijk nog boven te creëren, maar dan moet je weer breken en het gaat ten kosten van de ruimte. Badkamer beneden is niet een heel onoverkomelijk probleem imo.

Lelijke vloer in de kinderkamer trouwens :=

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 23:30

Mooi huis inderdaad, zou ik zo in kunnen trekken. Jammer van de wm/wd, maar daar is best simpel een mooie ombouw oid voor te maken.

Ik heb nu echt zoveel zin om te verhuizen. Hoop dat we aankomende week het voorlopig koop contract kunnen gaan tekenen.

Als het allemaal lukt met de hypotheek hebben we ook een openhaard. Maar we weten allebei echt totaal niet wat we er mee moeten. Qua uiterlijk dan. Dat 'ie blijft zitten zijn we al over uit. :D

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 23:35

Hier geen nieuwtjes. Enige is dat er op dit moment geen huid te koop staat die aan onze wensen voldoet.
Nu moeten we dus geduld hebben of minder veeleisend of ons budget verhogen.

Edit. Leuk huisje kwam voorbij!

Wat leuk Fee een open haart! Er zijn vast veel mogelijkheden.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 23:56

Dank jullie voor de reacties! Qua smaak zou ik er zo ingaan maar vind de tips van de wc en wasmachine wel heel goed! Met een badkamer beneden heb ik geen probleem, heb ik nu ook.
Neon, hahah ja dat hoop ik toch wel, heerlijk zo'n hottub.

@nicje, balen van het gebrek aan huizen in jou klasse, zoek je al lang?
@fee gaaf zeg! Een openbaart is heerlijk, maar is ie lelijk ofzo?
@sammie, ik vind die vloer juist wel leuk!
@selina, idd spaar ik nu hard door, mogelijk dat ik nog wat kan wat dit huis maar dat zoek ik dan nog even uit! Heb gelukkig geen haast verder.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 06:16

Idd een leuk huis! Denk ook aan de schuine wanden. Die ruimtes ben je qua loop/opbergruimte eigenlijk al kwijt.
Bijvoorbeeld in de babykamer zal dat al een flink stuk schelen.
Ik denk dat dit huis ook heel gunstig gefotografeerd is, want het lijkt mij allemaal heel erg smal.
De inrichting is ook helemaal mijn smaak!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 09:54

Wij willen deze week uit gaan zoeken hoe we ons huis te koop gaan zetten. Hoe beslis je of je een verkoopmakelaar inschakelt en welke dat dan wordt? En wat kost dat gemiddeld?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 11:16

Ik zou kijken welke makelaars je in de regio hebt, hoe goed deze vindbaar zijn en nazoeken of ze een beetje de boel verkocht krijgen..daar naast is het denk ik vooral een kwestie hoe de persoon je aanspreekt qua doen en laten.
Ik ken hier in de regio 1 makelaar die ik iedereen van harte afraad... ontzettend vervelend persoon tenzij je bij hem komt om een hele dure woning... dan ben je zijn tijd misschien nog net waard.
dat zou ik kopers niet aan willen doen(mezelf ook niet trouwens )

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 12:54

Je vraag wat rond en je bekijkt wat websites. Nodig er twee tot max vier uit. Luister naar hun praatje over zichzelf en wat je vinden van het huis en wat ze denken wat het waard is. Ga niet voor de duurste, maar de goedkoopste is ook niet nodig.

Afhankelijk van de regio is courtageprijs tussen de 1,2 tot ca. 1,7 % van de verkoopprijs. Let hier ook goed op wat er los bij koopt. 1,2 klinkt goedkoop, maar als je voor elke klapscheet nog los moet betalen (prof. foto's, funda's, deelname open dagen extra's etc) ben je wellicht duurder uit dan die ene die 1,7 all in vraagt. Met sommige makelaars kun je onderhandelen over de prijs, anderen vragen een bepaald minimum (ookal is woning maar 120.000 waard)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 13:01

Wij hebben al 2 huizen bezichtigd en voor deze week staan
er ook weer 2 op de planning, vind het allemaal nog steeds doodeng :')

Dat huis in Hardenberg is echt wel heel leuk en "af" zeg, zeker voor dat geld!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 17:49

Wij hebben vandaag een huis bezichtigd :) Goed onderhouden, veel mogelijkheden. Dus we willen een tweede bezichtiging plannen, er was nog een kijker na ons dus hopen dat die het niks vonden :+ Nu even kijken hoe het werkt met een aankoopmakelaar, die willen we nu inzetten. Volgende week nog ergens een bezichtiging.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 19:33

Selina schreef:
Wij hebben vandaag een huis bezichtigd :) Goed onderhouden, veel mogelijkheden. Dus we willen een tweede bezichtiging plannen, er was nog een kijker na ons dus hopen dat die het niks vonden :+ Nu even kijken hoe het werkt met een aankoopmakelaar, die willen we nu inzetten. Volgende week nog ergens een bezichtiging.

waarom wil je een aankoopmakelaar?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 19:38

JenniferU schreef:
Selina schreef:

waarom wil je een aankoopmakelaar?

Vinden we verstandiger omdat m'n vriend en ik er geen verstand van hebben. En m'n familie ook niet.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 19:43

oke duidelijk selina ;) wij doen het zonder maar hebben gelukkig een kennis die ons helpt achter de schermen. zij is makelaar geweest.
qwa aankoopmakelaar geef ik je 1 tip zoek er 1 die werk met percentage (verschil aankoop-vraagprijs en daar bijv 10% van.) ipv 1 met een vast bedrag

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 20:09

Wij hebben onze makelaar puur op gevoel gekozen. Hij staat hier goed bekend en de stiefzus van mijn man had hem ook als makelaar gehad en dat was goed bevallen. Hij is toen bij ons thuis geweest en het klikte dus we hebben ook niet verder gekeken. Bovendien was hij ook nog een van de goedkoopste 1,25%. All in prijs, alleen de professionele foto's kwamen er wel nog bij maar dat was een optie want hij kon ook zelf foto's maken als we dat liever gewild hadden.

Aankoopmakelaar hebben wij niet.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 20:15

Wat doet een aankoopmakelaar voor je dan eigenlijk?
Wij hebben het zonder gedaan en ik zou ook niet weten wat hij dan voor ons zou moeten hebben gedaan, terwijl wij er beiden ook nul komma nul verstand van hebben.

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 20:38

Fee_ schreef:
Wat doet een aankoopmakelaar voor je dan eigenlijk?
Wij hebben het zonder gedaan en ik zou ook niet weten wat hij dan voor ons zou moeten hebben gedaan, terwijl wij er beiden ook nul komma nul verstand van hebben.

- huizen zoeken
- mee gaan met bezichtigingen
- onderhandelen
- bouwkundige regelen
- zoeken een taxateur voor je
- vaak regelen ze ook een notaris
- koopcontract doornemen
- sommige zoeken ook de juiste hypotheker voor je

Wij doen het ook zonder maar krijgen dus wel advies qwa onderhandelen. Voorstel tips enz

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 20:41

Zo... Afgelopen weekend vier heren als een wervelwind door het huis gegaan. Alles geverfd, renovliesbehangen en nieuw vloertje beneden. :')