het scooter topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

__denise

Re: het scooter topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 17:41

Hier ook nog niet hoor, normale bandjes en gewoon gaan :D Dit is nog prima te doen, ik rijd gewoon rustig. Op 1 slippertje na (verloor de achterkant over wat nat klei op een rotonde, maar had na het plekje klei meteen weer grip) nog nooit problemen gehad. Verder nog nooit problemen gehad met deze banden.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 17:53

Weet iemand of je makkelijk dit kan doen; mijn scooter remt niet helemaal optimaal, duurt even voor ik even stilsta, beetje lange remweg voor mijn gevoel. :+ Kan je niet gewoon een schroefje dan aandraaien? :')

BarryPlopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 18:06

Meliaforever schreef:
Weet iemand of je makkelijk dit kan doen; mijn scooter remt niet helemaal optimaal, duurt even voor ik even stilsta, beetje lange remweg voor mijn gevoel. :+ Kan je niet gewoon een schroefje dan aandraaien? :')

Als je voor en achter schijfremmen hebt moet je even nieuwe blokje laten plaatsen. Als je achter een trommelrem hebt zit er aan je linker rem hendel een stel schroef welke je dan uit moet draaien

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 18:12

Ik kan mijn trommelrem (achter) bij het achterwiel aandraaien. Als je de achterrem in knijpt beweegt dat deel, dat kun je aandraaien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 18:26

Ik ga morgen voor mn praktijkexamen :D *\o/*

Verder word de scooter opgehaald voor een beurt en kan ik hopelijk de winter goed doorkomen zonder erge startproblemen :=

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 20:57

keeyzie schreef:
Die is mooi Druppie! leuk kleurtje ook! Balen joh, je glijd echt enorm snel met een scooter. Heb het ook wel eens als ik gewoon met normale snelheid een bocht indraai. Hopelijk bied de expert uitkomt. Maar zo te zien is dat gelukt.

Die van mij blijft voorlopig lekker binnen staan, vind het te koud en glad voor de scooter.
Gelukkig heb ik ook nog een auto, in de zomer staat de auto binnen en rijd ik voornamelijk op mijn scooter.

Scooter tweedehands gekocht voor €450
Allrisk verzekering had ik er bij. En heb €575 (- €100 voor eige risico) terug gekregen, mooie deal vond ik :D en nu dus een helemaal nieuwe gekocht :)

Hij rijd echt lekker, en zit ook veel lekkerder

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 21:16

Ik heb als het goed is een trommelrem achter. (Piaggio zip)

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 21:35

Hoe zorg ik dat mijn scooter volgend voorjaar weer gewoons start? Momenteel gebruikte ik de scooter het hele jaar door. Maar over een kleine 2 weken ga ik mijn eerste auto halen (koop vandaag gesloten met de verkoper). Alleen heb ik nu altijd het probleem al (vooral met koudere maanden) dat mn scooter na een paar dagen stilstaan al niet meer wilde starten. Zou accu er uit halen voldoende moeten zijn? Zal hij dan denken jullie weer gewoon starten als ik die in het voorjaar weer terugplaats?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 09:45

Geen idee, daar zoek ik ook nog een oplossing voor. Na 2 dagen stilstaan start die van mij al niet meer :=

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 10:09

Dan wordt het tijd voor een nieuwe accu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 12:55

Princiepe moet die gewoon starten na 1-2 weken stilstaan hoor.. Desnoods kik. Vooral als die gewoon droog staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 13:13

Ik vind het altijd zo bizar om te lezen dat er zoveel scooters niet meer starten als het wat kouder is geweest buiten := dat is toch gewoon een groot mankement, een auto moet toch ook gewoon altijd starten :+ Daar heb ik (elektrisch) totaal geen last van. Ik heb ook geen kick erop zitten :+

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 13:16

Zometeen eens kijken of mijn viva dee nog zin in heeft. Moet tanken en zag dat nu goedkoper was, daarna ff lekker rondrijden t is droog en niet koud.

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 14:14

Mijne start ook niet meer als het gevroren heeft. Moet m dan echt minstens 20 keer kickstarten voor die aangaat. Mag ook inderdaad wel een nieuwe accu in, want deze zit er al 5 jaar in. Maar ik heb mn scooter nodig voor werk dus ik kan niet een dagje zonder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 14:38

Mijne start als het gevroren is gewoon of ik moet 1x kicken en hij start.. Is nu 7 jaar oud.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 14:46

Mijn sym orbit 2 heeft ook moeite met kou, ik ga de accu ontkoppelen en hem in de schuur zetten. In het voorjaar mag 'ie weer.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 14:49

Kou, nat en niet starten? Heb ik echt nog nooit gehad. En ik zou dan ook gelijk bij de werkplaats staan. Maar zoals eerder gezegd ben ik wel heel strikt in het onderhoud. 2x per jaar breng ik hem weg en dan wordt echt alles gedaan wat gedaan moet worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 15:03

Gelijk bij de werkplaats vind ik beetje onzin, 20x kicken en dan nog niet doen oke.. Maar een keer moeten kicken is echt geen ramp na die kou.

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 16:01

Kicken met kou is juist goed. Elektrisch starten vraagt met de kou meer vermogen van de accu, die al snel lading verliest. Olie is dikker met kou etc.
Mijn vorige werkplaats adviseerde mij juist om 's winters (minimaal op de heenweg) te kicken en op de terugweg kan je dan evt gewoon elektrisch starten.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 17:48

Bij mij was die gisteren en vandaag ook niet aan te krijgen. Gebeld met de scooter zaak. Waarschijnlijk gewoon vocht. We hebben hier van die hele fijne miezerige vieze regen gehad en dat dringt dan door. Hij zei dat ik de zoveelste was die belde. Hij heeft het gedroogd voor mij en even kijken of hij het morgen weer normaal doet.

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 19:33

Meliaforever schreef:
Bij mij was die gisteren en vandaag ook niet aan te krijgen. Gebeld met de scooter zaak. Waarschijnlijk gewoon vocht. We hebben hier van die hele fijne miezerige vieze regen gehad en dat dringt dan door. Hij zei dat ik de zoveelste was die belde. Hij heeft het gedroogd voor mij en even kijken of hij het morgen weer normaal doet.

Die van mij ook! Ik had al zo'n vermoeden dat het daaraan lag.. Bij mij staat hij voortaan 's nachts onder een hoes.

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 10:58

Gisteren startte mijn scooter nog nadat hij 3 weken stil had gestaan gewoon nog met elektrische start! _/-\o_ _/-\o_

Maar hoe werkt kickstart? Want ik had dat ook nog even geprobeerd maar de scooter geeft gewoon geen enkel pufje :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 11:34

Je haalt dat hendeltje naar buiten en trapt er een x goed op.. Dat goed trappen moet je wel bij sommige scooters even goed onder de knie hebben anders doen ze indd niks.

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 11:36

Oke! Toch nog even oefenen vanmiddag :)

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 12:11

En je contact op aanzetten!
Bij mijn scooter hoeft het hendeltje niet naar buiten steekt al uit.