Nog meer IKEA fans??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xFioon

Re: Nog meer IKEA fans??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 19:03

Voor mij is het een klein stukje om halverwege de rit naar stal, dus als ik iets moet hebben van de ikea loop ik daar ook vaak in mn paardrijkleren rond :P Maar het kost altijd weer snel veel tijd, ook al weet je wat je moet hebben en ga je niet de hele showroom in. Wil eigenlijk graag de make up spiegel nog halen, maar geen zin om speciaal daarvoor naar de ikea te rijden, dus ook als die echt naast de deur zou zitten zou ik er niet zo vaak heen gaan, want het kost iedere keer best veel tijd :+

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 19:28

Even een vraagje, ik wil graag een kallax kast kopen. Die vierkante, maar ik wil er eigenlijk pootjes onder. Kun je die los erbij kopen bij ikea ? Kan het niet vinden op de site.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 19:36

:j Allerlei soorten (korte) pootjes wel, geloof ik.

LvA1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 20:10

Ik word helemaal vrolijk als ik door de Ikea loop! :D Binnen twee jaar hoop ik samen te wonen en een eigen huisje te hebben met mijn vriend. Ik vind nu dan ook extra leuk om inspiratie op te doen en rond te neuzen tussen al het leuks!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 20:20

Wij hebben vandeweek onze keuken bij Ikea besteld. Nu moeten we nog 2 hele maanfen wachten. Duurt laaaang!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 20:21

xFioon schreef:
Voor mij is het een klein stukje om halverwege de rit naar stal, dus als ik iets moet hebben van de ikea loop ik daar ook vaak in mn paardrijkleren rond :P Maar het kost altijd weer snel veel tijd, ook al weet je wat je moet hebben en ga je niet de hele showroom in. Wil eigenlijk graag de make up spiegel nog halen, maar geen zin om speciaal daarvoor naar de ikea te rijden, dus ook als die echt naast de deur zou zitten zou ik er niet zo vaak heen gaan, want het kost iedere keer best veel tijd :+

Bij vestiging Groningen is een ingang naar het magazijn bij de kassa's. Dan hoef je de showroom niet door, echt ideaal als je snel iets moet ophalen. Weet niet of andere vestigingen dit ook hebben?

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 20:23

Plien91 schreef:
xFioon schreef:

Bij vestiging Groningen is een ingang naar het magazijn bij de kassa's. Dan hoef je de showroom niet door, echt ideaal als je snel iets moet ophalen. Weet niet of andere vestigingen dit ook hebben?

Er gaat niets boven (IKEA) Groningen hé!!
Maar merendeel vd vestigingen ;)
heeft dat hoor.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 20:26

Sja ik kom nergens anders :Y)

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 20:37

Plien91 schreef:
xFioon schreef:

Utrecht en Heerlen hebben beiden zo'n speciale ingang voor het magazijn dan hoef je niet helemaal de showroom door dus er zijn zeker meer vestigingen met zo'n ingang. Enige nadeel is dat ze soms in Heerlen bepaalden dingen niet bij de magazijnen hebben liggen en alleen in de showroom. Kan je weer terug de showroom in -O-

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 21:18

Jolien87 schreef:
Wij hebben vandeweek onze keuken bij Ikea besteld. Nu moeten we nog 2 hele maanfen wachten. Duurt laaaang!

Is dat de levertijd of kan hij dan pas bij jullie geplaatst worden ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 21:53

Ik ben in de afgelopen 2 weken 3 keer bij Ikea geweest :') Het is voor mij ook nog geen 10 minuten rijden.

Mijn vriend en ik hebben 2 weken geleden de sleutel van ons eerste koophuis gekregen en aangezien we tot nu toe gemeubileerd hebben gehuurd, mocht ik nu echt los bij Ikea :D Heerlijk haha

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 22:06

Mirjamsel schreef:
Jolien87 schreef:

Is dat de levertijd of kan hij dan pas bij jullie geplaatst worden ?

Het kon ook eerder geleverd worden maar we krijgen 15 februari pas de sleutels van het huis. We hebben dan 2 weken om de oude keuken eruit te slopen.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 22:24

ikea <3 ben pas weer geweest :)) tuurlijk weer veel gehaald :+ maar ja ik woon in zweden dus dan is het wel een musthave om 1 keer per maand te gaan O:)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 11:24

Haha. Leuk topic dit. Er is dinsdag voor 126 kilo aan Ikea spul bezorgd bij mij thuis. Heb na maanden zonder wastafel te zitten eindelijk een badkamer besteld. En omdat ik die liet bezorgen ook gelijk maar ene bed, matras en nachtkastjes mee besteld.

De verzendkosten zijn tegenwoordig trouwens een stuk schappelijker! Ik was maar 54 euro kwijt voor dat alles te laten bezorgen. Ik heb begrepen dat kleinere bestellingen nu gewoon met koerier dienst gaan en tot bepaald aantal kilo ook voor maar 5 euro of zo.

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 13:45

Weten jullie toevallig of je een ikea keuken ook buiten onder een afdak zou kunnen plaatsen zonder problemen?
Ik heb een afdak in de achtertuin (van zo'n 6 bij 3 meter) en daar zou ik een keuken willen plaatsen.
Lange kast links en dan keukenblad + wastafel met 3 onderkasten (niet heel ingewikkeld ofzo).
Maar ik ben bang dat er misschien vocht in trekt ofzo en dat ik 'm na 2 jaar weer kan afbreken vanwege rot ofzo.
Weet iemand dit?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 15:09

Voorkant is mooi afgewerkt maar achterkant is gewoon open spaanplaat hout. Daar trekt zo vocht in. Lijkt me niet geschikt voor buiten.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 15:57

Wij hebben een Ikea keuken als bijkeuken geplaatst, maar ook ik zou er gezien het materiaal niet aan beginnen deze buiten te plaatsen.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 16:46

Heeft er iemand hier ervaring met de matras'beschermers'/overlays van IKEA? Ik heb 2 heeeele fijne matrassen maar er zit dus zo'n kier tussen. Nu heb ik een tijdje geleden zo'n 'foam' stuk gehaald wat je daar tussen kunt doen maar elke keer als mijn vriend hier slaapt dan 'zakt' dat er tussen zeg maar en ik wil eigenlijk dat dat gewoon netjes blijft allemaal :D Iemand enig idee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 13:09

Kleine schop :P

Ikea roept meerdere lampen terug , vrees dat ik er 3 heb :') . Even kijken dus haha , ze willen nog weleens spontaan breken

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 13:16

Tja. Voor een lamp van 1,50 ga ik niet terug hoor. De benzine kost me al meer dan dat. Ach. Ik neem het risico wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 13:18

Mwah is 10 euro heen en 10 terug met de bus :') , geen idee wat ze gekost hebben oude bewoner heeft ze gehangen. Ach als ie valt mag ik een nieuwe halen :P

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 13:19

Hier gelukkig geen last van, heb de lampen niet.

Wel een nieuwe aanwinst sinds vorige week: een paar IVAR stellingekasten, bakverdelers voor de schuifbakken uit de Pax-kast en twee fotolijsten (één voor een poster en één voor een fotocollage).

Ben er helemaal blij mee :D

We wilden ook een badkamerkastje/dingetje/meubel halen, maar we kwamen er niet uit bij Ikea wat we precies wilden hebben.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 13:24

Onze nieuwe aanwinst is een opklap tafel, als je 'm opklapt is het een side tafeltje en uitgeklapt kun je er ruim met 4, en een beetje krap met 6, aan zitten.

Heeft iemand een Ikea bed/boxspring? En tips voor ons?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 13:29

buurvrouw belde net…of ik zin had om ff mee te gaan naar de Ikea??? Tuuuurlijk!!! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 13:31

Bofkont :D