Klus-woning

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zamora

Re: Klus-woning

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 19:41

Mooie kleuren! :j

zijn flink bezig daar :D onze badkamer moet ook nog ppff :')

onze keuken <3
Afbeelding

slaapkamer

Afbeelding

heb de zandbeige verf geruild voor Sandy Beach van Flexa. Iemand ervaring mee?

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-16 22:12

Wow mooi!

Wat voor kleur is het aanrechtblad?

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 22:21

Keuken staat lekker snel :)

Hier nog druk bezig met de slaapkamer. Inmiddels is het dak/plafond gelukkig bijna af, en zijn we aan de 3e muur begonnen.
Afbeelding
Afbeelding

Volgende week hoop ik aan de laatste wand te kunnen beginnen, zodat het echt een kamer is ipv een halve zolder ;)

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 18:25

Wat mooi zeg. Echt sfeer huis :j

Kleur werkblad, ja grijzig bruin? Je voelt ook echt de structuur erin, vind zo gaaf :D

Vandaag hebben mn schoonvader en zwager bijna de hele woonkamer behangen. Mn andere zwager het plafond beneden gewit. En ik heb onze slaapkamer geverfd. :D productieve dag!

woonkamer
Afbeelding

na
Afbeelding

Afbeelding

waar de open haard heeft gestaan
Afbeelding

na
Afbeelding

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 18:27

Heb even geen foto met goed licht voor het werkblad. Er zitten meer kleurnuances in dan zo te zien is :j
Afbeelding

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 00:13

Wauw gaaf! Erg mooi werkblad! :D
En wat gaan jullie hard zeg, ziet er allemaal goed uit. :j

Hier hangen de garagedeuren er inmiddels in. Zo blij mee!
Afbeelding
Moet nog wel verder afgewerkt en geschilderd worden. ;)

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 00:37

Ik ben een stiekeme meelezer.

Ben met mijn vriend op zoek naar een huis. Niet specifiek een klus huis. Maar als we die toevallig tegen het lijf lopen is het toch handig om hier sommige tips te lezen.

Maar wat vind ik dat werkblad van hier boven mooi zeg. Wauw! De hele keuken trouwens. Helemaal mijn stijl (en ook die van mijn vriend gelukkig) :D

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 08:41

thnx :D succes met jullie zoektocht!

Welke kleur worden de garagedeuren? Ziet er goed uit.

Heb gisteren Sandy Beach op de overige slaapkamer muren gesmeerd..ben benieuwd hoe die vandaag opgedroogd is. Wat is het lastig de juiste tint te vinden als je wat in je hoofd heb :=

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 10:37

Wat een gave keuken heb je daar zeg! En je werkblad is inderdaad <3. Kleuren zijn heeeel moeilijk. Wij gaan de achterwand van onze keuken niet opnieuw tegelen maar verven en dan coaten. En gezien we veel grijs in de meubels hebben zitten, is een grijze tint denk ik het mooiste. Maar welke dan... Loop er al weken mijn hoofd over te breken :')

Strakke deuren Marinke, mooi!

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 18:38

Nou vreselijk met die tinten! Had wat in mn hoofd en eerste pot was dat ook en de achterwand van de keuken zzelf is de juiste kleur maar die is beschadigd dus moet toch andere kleur overheen... Sandy beach is wel mooi maar wel geliger dan ik wilde... Wil beneden 1 muur Early Dew en daarnaast een zachte kleur en heb hele voorraad Sandy Beach maar ben bang dattie niet wordt zoals ik wil :\

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 21:22

Wauw dat ziet er allemaal goed uit zeg.
Dit weekend was ons 2e weekend. Al het slopen is nu gedaan en vanaf nu opbouwen. Dinsdag komen ze de vloerverwarming leggen.

Zamora: Heb je voor mij naam/merk welk behang jullie hebben gebruikt? :) Ziet er goed uit! Is die van jullie ook zonder structuur erin? Dus gewoon glad?

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 08:13

oh lekker vloerverwarming!

Het is van de karwei vandaan het behang. Zit wel structuur in. Zal vandaag kijken hoe het heet. We hadden 30% korting op de rollen, scheelt een hoop :j

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 09:04

Wauw, mooi allemaal! Vind de keuken met t donkere blad ook erg mooi!

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 11:50

Waauw Zamora! Die keuken is echt prachtig.

Ik had het liefst ook een foto van mijn keuken geplaatst nu :( (trouwens in mijn topic veel nieuwe foto's voor de liefhebbers! )
Maar het verhaal van de keuken die zou komen om 14.20, we stonden 6 man sterk om 13.45 klaar. lag er een briefje in de brievenbus > we zijn al geweest jullie waren er niet dus we zijn doorgereden. nouuuuu *#$&%*Q#&%&*$^wtf zeg. Ik was zo boos man. Sta je dan met je goede gedrag want vandaag kwam de spacker dus de keuken moest geplaatst zijn. tot op heden niets dus helaas. Domper tot en met!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 12:51

Oei vervelend zeg.

En mooie keuken idd hierboven.

Ik lees nog steeds mee maar weinig tijd om te reageren. Druk bezig nog steeds en duurt voorlopig nog wel.

Ik ben benieuwd hoe onze keuken straks staat. In week 17 wordt die geleverd. Magnolia kleur met zwart stenen blad.

Ik ben boven druk aan het schuren zitten tig lagen overal. Vriend heb nu alles gefreesd en ga straks de wc vloer tegelen. Lang leve een zus die ook hier woont als we toilet moeten.

Viel allemaal tegen in de badkamer. Ze hadden extra drempel geplaats hel hoog bleek dat ze onder de tegels van de vloer onwijze laag hadden gestort en de muren waren gestuukt en met latex erover. Alles is er.nu af.

Gister had ik vieze honden haha. Schutting is geplaats hoog op half hoog bij de poort dus die kunnen lekker mee nu.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 18:36

Irm wat balen!!! Zou het goed hebben zitten dan. Kijk je zo naar uit en regel je van alles voor ppff.

Hier nog foto met daglicht van werkblad
Afbeelding

Heb boven alles geverfd nu op 1 strookje naast de deur na :=
Trappengat moet nog en dan beneden.

Sandy Beach(moeilijk de kleur duidelijk op de foto te krijgen)
Afbeelding

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 21:55

waar heb je je keuken gekocht, vind je blad erg mooi en de kleur van je muren ook! Hier woensdag de vaste trap plaatsen en verder alles zijn gangetje :)

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 00:07

Hallo, mag ik hier binnenvallen met klusvragen?

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 08:09

Van mij wel.. of we een zinnig antwoord kunnen geven is een tweede natuurlijk.

Morgen ga ik in de verf vliegen. Wil de hal muren en plafond doen. En hè een muur in de woonkamer die veel te licht blauw uitviel dus die moet opnieuw.. en onze badkamer is ook echt toe aan een nieuw verfje. Dus hoef me niet te vervelen morgen.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 11:03

Dobel bij Superkeukens.

Vervelend hè verf die verkeerd uitpakt :(

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 13:57

De badkamer is helemaal betegeld! Vanavond de vloer voegen en dan kunnen we morgen beginnen met het plaatsen van het toilet, douchedeuren, badkamermeubels en de radiator. Alle kozijnen geverfd, woonkamer geschilderd

Afbeelding

Hebben jullie dat ook? Wij zijn zó gefocust op het klussen dat we eigenlijk nog helemaal niet beseffen dat we er straks ook echt gaan wonen :').

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 14:10

ziet er netjes uit al!

Ik vind het ook wel lastig om in te schatten hoe het is als we straks ons hele huis normaal kunnen gebruiken. Ik denk dat we er vooral heel erg blij mee zijn, zoveel ruimte! Heerlijk! bij ons gaat het nu wel hard beneden. Dit weekend in de woonkamers voor de laatste dingen afronden, dan volgende week stucen, dan de week daarna verven en de week daarna de vloer erin. Kunnen de woonkamer over een maand gewoon gaan inrichten! Zullen mijn ouders ook blij mee zijn aangezien onze inboedel al twee jaar hun schuur staat te vervuilen....

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 14:17

Het is idd altijd maar afwachten of dat wat je van tevoren in je hoofd hebt zitten, of dat ook echt uitvoerbaar is, en of het dan ook echt zo is als dat je in je hoofd had bedacht, of dat het misschien wel heel erg tegenvalt.

Tijdens het klussen verander ik ook weleens van gedachte omdat het idd niet blijkt te lukken, of ik bedenk iets heel anders. Ook kom ik weleens leuke ideeën tegen op internet en dat past er soms ook nog wel bij.
Soms bedenk ik iets op hele rare momenten :+

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 15:12

M_i_R ik heb nog eens terug gekeken in je berichten in dit topic. Jullie wonen op de bovenverdieping momenteel of hoe zit dat? :D

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 15:29

ons huis heeft een wat ongebruikelijke indeling. In verband met erfgrenzen en burenrecht hebben wij er voor gekozen de woonkeuken met de schuifpui naar het dakterras boven te doen, de slaapkamers beneden in het 'achterhuis' samen met de badkamer en in de benedenverdieping onder de bovenetage komen twee extra woonkamers, waarvan 1 onderverdeeld in een gedeelte 'bieb' en een gedeelte werkplek en de andere woonkamer wordt echte 'hangplek' met veel bank en een beamer. verder hebben in het voorhuis beneden ook een tweede wc en een bijkeuken en natuurlijk een hal bij binnenkomst. Nu hebben we boven af en is beneden nog steeds in aanbouw, maar straks is het paleis af en wonen we overal! zal nog even wat fotootjes zoeken van de huidige stand van zaken :)

de hal, inmiddels als een stuk normaler. tegenover deze muur zit de muur met alle deurtjes (die inmiddels wit zijn). Lambrisering is eigen ontwerp, opgebouwd uit hout en MDF.
Afbeelding

de bieb krijgt steeds meer vorm :) dit weekend de schouw voegen denk ik.
Afbeelding

en de radiator ombouw, demonteerbaar dus ook schoon te maken als er kattenhaar achter en onder komt :) Inmiddels is het kozijn afgekrabd en zijn alle gaten gevuld, zitten overal de plintjes op dus dit weekend kan er een start worden gemaakt met het verven van het geheel!
Afbeelding