Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
turtlelito schreef:Ik snap je frustratie helemaal.
Ben alleen dagelijks getuige van telefoontjes met klanten (werk voor een energiemaatschappij en zit vaak even naast de afdelingen die de 'speciale gevallen' behandelt) die er echt voor de volle 100% van overtuigd zijn dat er een fout is gemaakt en dat het berekende verbruik niet terecht is. In echt heeeeeel veel van de gevallen blijkt er toch uiteindelijk een verklaring te zijn (en is er dus echt verbruikt).
Zelfs als ik ontzettend hard mijn best zou doen om zoveel mogelijk te verbruiken met de apparaten die ik heb 
turtlelito schreef:Doordat de beginstanden toch niet klopten (en je dus voor je voorganger betaalt), een 'lek' (aftappen, kortsluiting, iets technisch dus). Zeker niet door apparaten die jijzelf gebruikt hebt, iedereen is er al lang van overtuigd dat je zelfs met een gezin met 5 kinderen die de ene helft van de dag in de jacuzzi zitten en de andere helft van de dag in het binnenzwembad liggen dat lastig voor elkaar zou krijgen
Ik weet van mijzelf dat ik gewoon zuinig aan deed, lichten en alles uit als ik van huis ben, TV nooit op standby, PC altijd op slaapstand en ik stop ook nooit warme dingen in mijn koelkast/vriezer etc.
Heb een groot ligbad waar ik regelmatig in lig, een vaatwasser, wasmachine, droger, krul/stijltangen, electrische deken en ben een koukleum. Dus de verwarming staat ook nog eens altijd op 21 graden als ik thuis ben. Verder natuurlijk ook de standaard dingen zoals vriezer, koelkast tv, laptop e.d.lifaya schreef:En wat voor apparaten had je op dat moment allemaal in de stekker zitten?
Op het moment dat ik er vrijwel niks in heb zitten doet die volgens mij wel normaal, maar als ik iets gebruik, al is het maar klein, dan stijgt die behoorlijk. Ook met koffiezetten ging die een stuk sneller.

milatje schreef:Wat naar dat je rekening zo hoog is. En erg opvallend dat die wietplantage opgedoekt is... Ik zou er toch eens achteraan gaan en misschien zelfs contact opnemen met de politie.
Toch heeft je topic mij aan het denken gezet en ben ik mijn standen ook gaan checken. Ik heb sinds half januari de sleutel van mijn huis en ben er eind januari gaan wonen.
Dit is mijn verbruik tussen 13 januari en 28 april:
[ [url=m/JL8PrG.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik vind zelf mijn gasverbruik erg hoog. Maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Ik woon in een eengezinswoning (tussenwoning) uit de jaren 60. Geïsoleerd en dubbel glas, al tocht het wel wat in huis (vermoedelijk komt dat bij de voordeur vandaan). Ik woon alleen. Verwarming staat meestal op een graad of 18 a 19. Als mn vriend hier is soms op 20 want dat is een koukleum. Verder kook ik op gas. Douchen doe ik niet zo lang. Iemand die wat vergelijkingsmateriaal heeft?