Moestuin wie o wie nog meer??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laura12

Re: Moestuin wie o wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 11:45

Afbeelding
De hele komkommer plant

Laura12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 11:46

Afbeelding
De courgette

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 00:25

Ik ben in de bonen....
Want ze komen op...!

Zo krijg ik ook tomaten bollen.
Morgen vliesdoek er over ter bescherming tegen t noodweer.

Laura12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 09:49

Wow die courgette is weer wat gegroeid
Afbeelding

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 09:06

MaudiW schreef:
Waar blijven de foto's van de oogsten?? :)

Hierbij mijn zoveelste lading aardbeien :P
[ Afbeelding ]

"kropje" andijvie :D
[ Afbeelding ]

Eerste paar peultjes
[ Afbeelding ]

En hoeveel aardbeiplanten heb je dan? ik heb er nu vijf Maar die geven af en toe aardbeien, gister heb ik een paar weggenomen blijken die bijna zwart van kleur.. Deze Foto vertekend Maar als je deze aardbeien in het echt ziet dan zijn ze bijna zwart van kleur

Afbeelding

Ik heb lang niet gereageerd Maar ik heb nu drie Mispel bomen, kleine boompjes. 1 geef ik weg en twee houd ik zelf.
Gister heb ik Puntpaprika zaadjes in twee ´bloempotjes gedaan en wacht wat er uit komt.
Onze Basilicum hebben we veel ruzie gehad omdat het eenvoudig niet groeien will, nu is het een Busch Busch.. XD en ok de kleintjes komen hoog.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

we hebben hier nu een Balkon Maar vanaf November een tuin en dan kann ik die tuin ook een beetje omploegen XD

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 16:04

Ik ben bang dat mijn spinazie is doorgeschoten. Ik heb ze verplant en sinds dien gaat het mis.
weet iemand hoe je van doorgeschoten broccoli de zaadjes op kan vangen?

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 17:17

Morgen, nee echt morgen krijgen jullie alle foto's te zien die ik al het hele seizoen zit op te potten (dus bereid je maar voor want het zijn er echt heel veel) en ik ga morgenochtend nog even naar de tuin om water te geven in de kas (jammer dat je zo iets niet van een afstand open kan maken tijdens een flinke plensbui)

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 10:37

Hierbij alle foto's tot een maand geleden.
Van opgroei van kweekplanten tot de kiwi en de druif.

Vanmiddag even foto's wat er nu op de tuin allemaal staat en groeit

(man wat een ruzie met foto's uploaden direct op deze server, moet het echt nog even goed onder de knie krijgen)

Edit;
Ik krijg de foto's niet in de tekst. AHahaha ik wordt gek :):)
Wie kan het mij even goed uitleggen?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 10:59

[img]foto[/img ]
En dan zonder spaties :)

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 11:04

Als je de bokt upload gebruikt hoef je enkel op de foto te klikken nadat je hem geupload hebt, dan zet ie hem vanzelf in je bericht.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 12:22

Tanks Amable, dat was wat ik zocht _/-\o_

Klus 1 voor alle planten uit, de oude composthoop verplaatsten. Mede omdat de oude zo diep was dat hij nooit vol raakte en omdat hij begon in te storten en omdat hij nu in de weg stond. De oude (met al dat hout) was ruim 30 jaar oud. Heel apart om te zien dat het gewoon grond was geworden met hier en daar wat plastic erin (vooral met dank aan mijn vader die dat destijds er gewoon bij gooide)
De nieuw is van beton gemaakt en opgevuld met een laag paardenmest/compost enz. Rest van de oude composthoop is op diverse plekken in de tuin gegooid.

Afbeelding

Afbeelding

Vervolgens de plantjes van klein tot redelijk groot (later vandaag komen de nieuwste foto's)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En mijn 2 grote trotse, namelijk 2 druiven planten (beide zijn 1,5 meter hoog en ruim 3 meter lang) & 2 kiwi planten (onbekend geslacht en onzijdig dit jaar bij geplant)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dala8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-15 14:06

Ziet er goed uit!! Leuk!!

Ik heb net even flink geoogst aangezien ik maandag voor 12 dagen op vakantie ga. Bloemetjes en 2 bosjes lavendel geef ik weg. Rara wat zal ik vanavond eten :P Eerste aardappelen met peultjes! (rest van de peulen ook maar invriezen en weggeven...

Afbeelding

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 19:33

Iemand hier ervaring met komkommerplanten?
Mijn planten worden nu wel erg groot. Ze beginnen boven de stokken van 1.50m te groeien. Als ik de top afknip, stopt de plant dan met in de hoogte groeien?

Laura12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 19:42

Meert schreef:
Iemand hier ervaring met komkommerplanten?
Mijn planten worden nu wel erg groot. Ze beginnen boven de stokken van 1.50m te groeien. Als ik de top afknip, stopt de plant dan met in de hoogte groeien?

Kan of je plant gaat dood
Ik heb een kleine pot komkommer
Blijven klein maar komen heel veel komkommers aan

Cherubijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 17:09

Ik knip mijn komkommer ook in de kas bij, anders dan heb ik een wildebras van alles door elkaar heen. Zowel vorig jaar als dit jaar gedaan en geeft geen problemen.. De planten groeien lekker door en me komkommers zelf beginnen lekker te groeien. Had dit jaar alleen ander soort dan vorig jaar en gaf in het begin alleen maar bloemen wel honderden (Die zijn inmiddels dood) en nu komen er pas komkommers aan. Zelfs te grote bladeren die in de weg hangen knip ik af ;)

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 21:18

Iemand die een idee heeft waarom mijn courgette er zo uitziet?

Afbeelding

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 21:32

Ik heb er weinig verstand van, maar die ziet er ziek uit. Google levert ook niks op

Heb even globaal opgemeten, wij hebben 900 m2 + een deel van de achtertuin. Mijn vader zet er allemaal groenten neer waar niemand iets van moet weten, ik vind ze ook niet echt smaken :')

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 08:46

Binnenkort weer foto's.
Mijn courgette plant heeft ook even een inzakking, terwijl hiervoor hebben we al 3 van de plant geplukt. Ook enkele bloemen eraf gehaald om deze heerlijk te vullen. Nu laten we het laatste ook maar zitten.

En misschien krijgen we toch nog watermeloenen. We dachten dat het weer een pompoen was die op kwam maar nu de plant groter is ziet het er toch heel anders uit.

Dala8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 11:24

Ik ben gister avond laat van vakantie terug gekomen. Ga vanmiddag weer naar mijn tuin! Ben zo benieuwd! Ik weet dat mijn schoonzusje afgelopen week aantal dingen heeft geoogst op aanraden van de buurman in mijn tuin. Uiteraard goed. Denk dus dat er veel hard gegroeid is!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 11:29

Hier zijn de eerste aardappelen uit de grond.
De prei gaat nu hard!! Geweldig!

Ook de wortels worden dagelijks gegeten in verschillende bereidingen (soep, salade, van dat soort dingen) De sla is aan het uitschieten en ook de andijvie houdt er nu mee op.
De witlof wil niet komen... Maar dat zie ik later wel weer.

De parpikaplant heeft nu bloemen en de tomatenplant zit nu op ruim 1.80.
Ik moet hem hier en daar echt toppen, want hij wordt anders veel te groot.
Nu al 6 trossen met +/- 10 vruchten per tros.
Geen idee waar ik al die trossen straks moet laten.
Denk dat de buren er wel blij mee zijn :D

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 11:35

Wat fijn dat jullie moestuinen zo goed gaan!

Wij zijn nu eindelijk weer begonnen met de tuin, het terras wordt binnenkort uitgebreid en nu is er eerst gif over de tuin voor alle rommel wat er in staat doordat we de vijver hebben dicht gegooid en alle onkruid wat bij de buren weg kwam.
Dus hopenlijk kan ik als alles klaar is ook mijn tuintje kan gaan opbouwen!

Mijn aardbeien doen het volgens mij niet zo goed, ze blijven heel klein en worden gelijk raar, allemaal scheurtjes erin en ze worden heel donker :( iemand die weet wat dat kan zijn of wat ik er aan kan doen?

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 13:55

Tomaten gaan hier nu ook hard, maar dat vermoeden had ik al, want werkelijk alle zaden uit het zakje zijn opgekomen. Ik heb pakweg 50 planten die nu allemaal bloemen hebben. Ik heb bijna een dagtaak aan het toppen en dieven. Ook de druiven gaan hard en kan ik om de 3 dagen krenten.
Dat wordt na oosten heel veel puree maken zodat we het kunnen invriezen en voor heel veel gerechten kunnen gaan gebruiken.

Sla is doorgeschoten maar we hebben dit jaar gekozen voor een soort die niet snel bitter wordt daardoor, dus nog steeds eetbaar.
De rucola soort die ik had gepland bleef heel lang slecht sprieten maar mams had besloten die toch buiten op de volle grond te zetten, en nu zij het toch prachtige bossen geworden. Ze staan zelfs in bloei (en nog steeds eetbaar)

Aardbeien zijn gekomen en gegaan. Fijne &#*Y&$ muizen -:(- Die beesten zaten al in de kas, maar hebben dus hun gangentjes naar buiten gewerkt en ik heb in een klein strookje van 25 cm breed en 3,5 meter lang dus gewoon 10! uitgangen en alles aangevreten......
Ze hebben ook mij paprika opgevreten (die ik had laten overwinteren in mijn huis voor een vroege oost) en mijn stevia plant hebben ze ook te pakken genomen. Ook alle maisplantjes hebben ze aangevreten en ik heb er maar 4 kunnen redden (van de 30) en ze zitten nu ook in mijn kapucijners....

Vallen ben ik geen fan van (ik ga over mijn nek als ik dat moet opruimen) en gif vreten ze niet omdat er nu zoveel lekkers is. Katten durven niet meer in de tuin te komen wegens een lieftallige hond die eens in de zoveel tijd rondloopt (watjes, hij is opgegroeid met katten ze kunnen op zijn rug slapen net als de buurtkatten thuis)

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 08:51

Hierbij nog enkele foto's

De eerste (en tot nu toe de laatste) courgette van het seizoen
Afbeelding
Afbeelding

Tevens de eerste en laatste oost van de aardbeien
Afbeelding
De plaats van de aardbeien
Afbeelding

Rode bessen
Afbeelding
Zwarte bessen
Afbeelding

Appelbomen doen het goed
Afbeelding

Mijn trots de druif doet het weer beter dan vorig jaar
Afbeelding

Alle kool planten van mama met ertussen sla en rucola planten
(en met alle bedoel ik ook alle, ze heeft rode, spits, bloem, witte en nog een paar soorten)
Afbeelding
Rucola
Afbeelding
Sla
Afbeelding

Eerste tomaten komen eraan. Zijn roma, tros en cherry
Afbeelding
Afbeelding

Overzicht voorkant van de tuin
Afbeelding

Dala8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 09:13

Leuk foto's!!!! Ziet er goed uit hoor! Ik ben gister vergeten foto's te maken maar vandaag komen mijn ouders op bezoek en we gaan ook even in de tuin bezig dus ik zal vandaag foto's maken.
Alles is ZOOOOOOOO hard gegroeid!
Ik heb gister flinke portie rabarber, emmer vol bonen, restanten van de peulen worden nu doperwten, bosui, winterpeen, spitskool, aardappel en een grote bos bloemen en lavendel kunnen oogsten.

Gister spitskool met aardappel gegeten. Voor vandaag maak ik een rabarber crumble en vanavond eten we boontjes met aardappel. Zo genieten dit!

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 14:02

Was ik ook weer even
2 weken op vakantie en alles is heel hard gegroeid
Helaas ook veel doorgeschoten...
Maar er is ook veel wat nog te eten is :D
Mn kas is een zee van tomatenplanten met in de hoek en verstopt komkommerplantje waar bloemetjes aanzitten en hier en daar een paprika of peper plantje haha
2 grootste tomatenplanten zijn gewoon over de 2meter... en met al heel veel tomaten er aan :D maar die moeten nog rood worden
En de pompoen doet het ook heel goed
Uitjes en preitjes moeten nog even wat meer hun best doen net als de bietjes maar dat ziet er allemaal goed uit