WhatsApp blauwe vinkjes?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fireheart

Re: WhatsApp blauwe vinkjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 20:42

Er worden ook al youtube filmpjes over gemaakt :')

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 20:47

Adindaa schreef:
Er worden ook al youtube filmpjes over gemaakt :')

[ Video ]

Schitterend _O-

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 20:51

Whatsapp installeren en pas bij de blauwe vinkjes gaan janken over privacy :'). Ja dahaag.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 20:51

Wat een drama over blauwe vinkjes. Dan gooi je het er toch gewoon af? _O-

lucaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 20:52

Oh nee echt ik vind het verschrikkelijk. Zoals hierboven in dat filmpje ook wordt uitgelegd eigenlijk :P
Maar even zonder dollen, onze privacy wordt op deze manier helemaal niets meer waard. -O-
En whatspapp eraf gooien is natuurlijk geen optie, we gaan toch zeker niet voor 10 cent per bericht sms-en...?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 21:02

1000 gratis sms'jes nog steeds *\o/*

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 21:04

Dachten jullie nou echt dat je privacy hebt met W'app/FB/Twitter/bokt/uberhaupt internet? :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 21:08

Privacy t.o.v. mensen in je directe omgeving. Ik bedoel niet wat overheidsinstellingen kunnen natrekken.

NynkeMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 21:09

Ik heb bij t ene gesprek wel blauwe vonkjes, nadat dat meisje het gesprek 3 keer geopend had terwijl ik er na stond, was er vanmiddag ineens een blauw vonkje :')
Je kan ook in groepsapp nu als je je eigen bericht ingedrukt houd, en dan op info klikt, zien wie het allemaal heeft gelezen.....

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 21:09

Ah, op die fiets :)
Ik lig er niet wakker om, ik negeer niemand en niemand negeert mij (geloof ik :+ )

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 21:10

Wat een rel om whatsapp..

Als je nou gewoon ff je telefoon op vliegtuigmodus zet en dan de ellende opent, is het te omzeilen..

Nog slimmer is het om een app niet zoveel macht te geven over je gedrag en er schijt aan te hebben. Of de app er helemaal afgooien.. Weg ergernis! :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 21:11

NynkeMarit_x schreef:
Ik heb bij t ene gesprek wel blauwe vonkjes, nadat dat meisje het gesprek 3 keer geopend had terwijl ik er na stond, was er vanmiddag ineens een blauw vonkje :')
Je kan ook in groepsapp nu als je je eigen bericht ingedrukt houd, en dan op info klikt, zien wie het allemaal heeft gelezen.....

Tjonge, nu je het zegt :=

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 21:12

Wat een vreselijk gezeur. Na een kansloze pietendiscussie nu een discussie omdat de vinkjes blauw worden. Privacy bestaat niet, en als je dat wilt moet je de batterij er uit halen. Zo genoeg privacy. Dan ben je onvindbaar.
En dan het type dat loopt te jengelen 'heeellupp nu kan ik niemand meer negeren'. Als je iemand niet mag, waarom app je er mee? En je negeert iemand en gaat dat stoer lopen verkondigen op sociale media. Woooow cool, wil je een ballon? Ga op cursus die je helpt goed om te gaan met veranderingen. Mij maakt het echt geen zak uit als iemand niet reageert. Lekker rustig. Ik communiceer mijn belangrijke zaken überhaupt enkel in het echt of ik bel iemand op. Vraag mij af hoeveel relaties deze functie gaat kapot maken.

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 21:16

Ik zag de blauwe vinkjes gisteren ook en vroeg me al af waarom ze blauw waren. Dat mensen je bericht dus gelezen hebben. Oke.... dan weten we dat ook weer hihi.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 21:17

Ach.. ik zie die blauwe vinkjes toch niet.. op mijn windows phone zijn 'ballonnen' nl ook al blauw.. :+

Amado7Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 21:26

Wat een drama over die vinkjes zeg :')

Boeie, je hoeft toch niet gelijk te antwoorden, heb zelf ook mensen die online komen nadat ik berichtje gestuurd heb en pas s avonds antwoorden, ach iedereen heeft het druk :)

Verder is het soms best handig :)

maar ik vind als ze zoiets doen dat het ook gelijk goed moet zijn. Als ik het met mijn broer uitprobeer werkt het helemaal niet. Als hij het gesprek opent komen er bij mij echt geen blauwe vinkjes te staan. Maar in een ander gesprek bij mij staan weer wel blauwe. Vaaaag :+

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 21:37

_San87_ schreef:
Rood vinkje op WhatsApp laat zien dat de blauwe vinkjes bekeken zijn

[ Afbeelding ]

WhatsApp introduceert een rood vinkje om aan te duiden dat de twee blauwe vinkjes die laten zien dat een bericht is gelezen bekeken zijn door de verzender. Op die manier weet je als ontvanger zeker dat de verzender weet dat jij zijn bericht wel hebt gelezen, maar nog niet de moeite hebt genomen om te antwoorden.

Om gebruikers in staat te stellen het overzicht te bewaren, komt WhatsApp ook met drie roze vinkjes. De roze vinkjes geven aan dat het rode vinkje dat laat zien dat de blauwe vinkjes bekeken zijn, nog niet bekeken is. In dat geval ontvangen zowel verzender als ontvanger een sms.

Bron

Spoiler:
_O- :D :D, satire, dus :9.

_O- Geweldig dit. Wat hou ik van die site _O-

Ilona_Mambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 21:42

OMG is dat serieus >;) :oo

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 21:57

miss_lizje schreef:
Gucci_ schreef:
Nouja mag je zelf weten dat je werk of school belangrijker vind dan je vriendinnen en het zogenaamd druk hebt. Als je niet eens kort even iets kunt zeggen als het nou op internet is of in het echt. Ik vind eerlijkheid en klaar staan voor je medemens gewoon erg belangrijk. Ookal heb ik soms geen zin om te antwoorden, toch laat ik een ander iets weten, want ik wordt er zelf ook erg blij van als mensen even een gesprekje met je aangaan of vragen hoe het met je gaat.

Maar je moet ook bedenken dat niet iedereen 24/7 met zijn telefoon leeft. Daarnaast kan bijna niemand op elk tijdstip van de dag klaarstaan voor iemand. Dan kan je de hele dag niks meer doen dan naar je telefoon staren. Als ik op school zit, hoort mijn aandacht bij de les. En niet bij mijn telefoon.
Die van mij zet ik bijv. ook gerust een dag uit als ik geen zin heb om gestoord te worden. En als ik een dagje sauna doe ligt hij ook gewoon thuis. Daarnaast, als het echt dringend is bel je iemand, in plaats van appen. En als ik bijv. echt hoofdpijn heb of ziek ben staat hier alles uit op of stil. Dan trek ik zelfs de deurbel eruit om gewoon even rust te hebben.
Ik vind het juist eigenlijk best wel absurd om nog net niet binnen x tijd een antwoord te eisen. Hoe erg is het als pas aan het eind van de dag geantwoord word? Bij echt levensbelangrijke dingen ga je toch niet appen.

Mensen die zo geobsedeerd zijn op direct antwoord terug krijgen hebben volgens mij zelf echt geen leven := als ze dus alle tijd hebben om continu naar hun scherm te staren.

Amen! Zo is het :j _/-\o_

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 22:03

Je bent dan toch een slaaf van je telefoonapp. Zodra dat ding begint te pingen grijpen de meesten in paniek naar de telefoon, je zou eens wat missen. Vreselijk.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 23:03

Bij mij ligt whatsapp er zelfs helemaal uit.. wat een drama nu kan ik geen mensen meer stalken vanwege blauwe vinkjes.. :')

uiteraard maak ik een grapje :+

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 23:27

Weet niet of ie al geplaatst is maar

Afbeelding

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 23:28

Over die ruzie, een vriend van mij had een bericht gestuurd maar ik had hem wel gelezen maar kon niet antwoorden, ging die zeggen dat ik hem negeer, waren die blauwe vinkjes er maar niet :')

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 23:32

Haha wauw, het viel me ineens op vanochtend.

Vriendin appte mij, en ik kijk soms, maar heb geen zin/of tijd om te reageren. Nu had ik dus geen tijd, dus ze werd een beetje boos, omdat ik haar negeerde. Ik vind het erg onhandig. :') _O-

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 23:33

Nayomie schreef:
Privacy t.o.v. mensen in je directe omgeving. Ik bedoel niet wat overheidsinstellingen kunnen natrekken.

Eens!
Ik negeer geen mensen, maar het wil wel eens gebeuren dat ik even snel lees en dan pas later tijd vind om even rustig te reageren.. Sommige mensen gaan dan meteen ingewikkeld doen en dat is hinderlijk met die blauwe vinkjes...
Om die reden had ik laatst gelezen ook uit staan..