Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

NynkeMarit_x schreef:Ik heb bij t ene gesprek wel blauwe vonkjes, nadat dat meisje het gesprek 3 keer geopend had terwijl ik er na stond, was er vanmiddag ineens een blauw vonkje![]()
Je kan ook in groepsapp nu als je je eigen bericht ingedrukt houd, en dan op info klikt, zien wie het allemaal heeft gelezen.....
_San87_ schreef:Rood vinkje op WhatsApp laat zien dat de blauwe vinkjes bekeken zijn
[ Afbeelding ]
WhatsApp introduceert een rood vinkje om aan te duiden dat de twee blauwe vinkjes die laten zien dat een bericht is gelezen bekeken zijn door de verzender. Op die manier weet je als ontvanger zeker dat de verzender weet dat jij zijn bericht wel hebt gelezen, maar nog niet de moeite hebt genomen om te antwoorden.
Om gebruikers in staat te stellen het overzicht te bewaren, komt WhatsApp ook met drie roze vinkjes. De roze vinkjes geven aan dat het rode vinkje dat laat zien dat de blauwe vinkjes bekeken zijn, nog niet bekeken is. In dat geval ontvangen zowel verzender als ontvanger een sms.
BronSpoiler:
_O-![]()
, satire, dus
.
Geweldig dit. Wat hou ik van die site
miss_lizje schreef:Gucci_ schreef:Nouja mag je zelf weten dat je werk of school belangrijker vind dan je vriendinnen en het zogenaamd druk hebt. Als je niet eens kort even iets kunt zeggen als het nou op internet is of in het echt. Ik vind eerlijkheid en klaar staan voor je medemens gewoon erg belangrijk. Ookal heb ik soms geen zin om te antwoorden, toch laat ik een ander iets weten, want ik wordt er zelf ook erg blij van als mensen even een gesprekje met je aangaan of vragen hoe het met je gaat.
Maar je moet ook bedenken dat niet iedereen 24/7 met zijn telefoon leeft. Daarnaast kan bijna niemand op elk tijdstip van de dag klaarstaan voor iemand. Dan kan je de hele dag niks meer doen dan naar je telefoon staren. Als ik op school zit, hoort mijn aandacht bij de les. En niet bij mijn telefoon.
Die van mij zet ik bijv. ook gerust een dag uit als ik geen zin heb om gestoord te worden. En als ik een dagje sauna doe ligt hij ook gewoon thuis. Daarnaast, als het echt dringend is bel je iemand, in plaats van appen. En als ik bijv. echt hoofdpijn heb of ziek ben staat hier alles uit op of stil. Dan trek ik zelfs de deurbel eruit om gewoon even rust te hebben.
Ik vind het juist eigenlijk best wel absurd om nog net niet binnen x tijd een antwoord te eisen. Hoe erg is het als pas aan het eind van de dag geantwoord word? Bij echt levensbelangrijke dingen ga je toch niet appen.
Mensen die zo geobsedeerd zijn op direct antwoord terug krijgen hebben volgens mij zelf echt geen levenals ze dus alle tijd hebben om continu naar hun scherm te staren.

Nayomie schreef:Privacy t.o.v. mensen in je directe omgeving. Ik bedoel niet wat overheidsinstellingen kunnen natrekken.