Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Yavanna schreef:Dit is helaas door een slechte verbinding op de motor, tijdens het varen gebeurd. Behoorlijk wat schade...
Helemaal gelijk Goyha, je ziet t niet, maar t is wel de ader van t schip, en die wil je overal goed hebben.
En als de schade niet door de chloordampen ontstaat, dan wel door de poederblusser, alleen die schade komt later pas aan t licht..zorg er in zo'n geval altijd voor dat je een suppletie bij je verzekeringsmaatschappij kunt laten maken, dan wordt gevolgschade achteraf wel vergoed.
Oh, dat is wel spannend 8nnemieke.. Op het water zijn is zo lekker... Hopelijk krijgen we nog een paar mooie weekenden, zodat we nog weg kunnen voor t bootje uit t water gaat.
Yavanna schreef:Helaas hadden zij alleen een poederblusser aan boord. Wij hebben ze allebei, maar hopen ze nooit te gebruiken.
Heb jij helemaal geen boot dan Ikke?
gohya schreef:Goed om te weten dat we dus geen poeder brandblusser moeten kopen,maar een schuimblusser.We hebben nog geen brandblusser aan boord en gaan er 1 kopen.Of is 2 stuks beter?
ikke schreef:Nope, maar dat wil niet zeggen dat ik er geen interesse in heb.
Daarnaast is elektriciteit mijn vak, zoals wel duidelijk mag zijn, en of je nu een boot, een auto of een chemische plant moet installeren, je basisprincipes blijven hetzelfde: een goed doordacht ontwerp is de sleutel tot een goed werkende installatie
Yavanna schreef:ikke schreef:Nope, maar dat wil niet zeggen dat ik er geen interesse in heb.
Daarnaast is elektriciteit mijn vak, zoals wel duidelijk mag zijn, en of je nu een boot, een auto of een chemische plant moet installeren, je basisprincipes blijven hetzelfde: een goed doordacht ontwerp is de sleutel tot een goed werkende installatie
Nee, dat zeg ik ook nietmaar dacht echt dat jij ook een boot had. Duidelijk wel een landrover
wie weet ga je nog overstag
en zien we je binnenkort op t water
![]()
Wat betreft koken op gas of electrisch. Als je de mogelijkheid voor electrisch hebt, doen.. De verzekeringsmaatschappijen gaan op boten steeds strengere eisen stellen mbt koken op gas. Daarnaast kan er veel mee fout gaan. Wij gaan ook over van gas naar electrisch, dit moet ook voor t cvo. En we willen niet dat de gasleidingen zichtbaar gemonteerd zijn en dat is een vereiste tegenwoordig.
Zie je t voor je, een gasleiding van 15 meter door je gangboord
gohya schreef:Het was prachtig weer,geen eens wind op het water en heel de dag droog en de zon erbij.
Iets klopt er niet met de stroom,of we doen iets niet goed.We wilde koffie maken met de Senseo,maar als ik die aan zette,viel de stroom weg en hoorde we een raar geluid vanuit de ruimte komen waar de motor zit.Lampen konden wel gewoon aan,radio deed het ook niet.Net of er niet genoeg stroom was.Morgen gaan we langs bij de haven,even vragen hoe dat kan.We hadden de grote zwarte knop op 'both' gezet,maar ook geprobeerd als die op 1 of op 2 stond.
gohya schreef:Ze hadden álles gemaakt,de omvormer hadden ze zelfs verplaatst.Lijkt me dat die goed moet zijn?
Miss. een zekering die gesprongen is?