Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 21:03

Wij wonen in de Beemster polder, je kunt hier eigenlijk best veel eten langs de weg halen. Mensen die een stalletje bij hun boerderij hebben staan en dat is vaak veel goedkoper.
Nadeel is wel dat het vaak enorme grote zakken zijn. Maar als ik een rondje Beemster doe kom ik best al een heel eind met de boodschappen met name in het voorjaar/zomer. (eieren, honing, fruit, jam etc)

E-reader vind ik ideaal. Met name om de puinzooi op zolder er niet groter van wordt. Wij hebben zoveel boeken dat ik wel een bieb kan beginnen. Ik word er gek van. En een E-reader ligt makkelijker in de hand als ik op mijn zij lig. Als vriendlief al wil slapen hoef ik de lamp niet aan te houden, ideaal.

Ik heb er eentje meegenomen uit USA. Een Nook Color. Dus met soort van Ipad scherm. Heb er ook Wifi op, kan er mee internetten en mail binnen halen. En het is in kleur en geluid wat met name erg leuk is voor de kids. Die lezen op die manier graag een boek.

Morgen niet zuinig eten, gaan gourmetten met vriendinnen, alhoewel.........ieder betaalt zijn eigen aandeel van de gourmetset, anders werd het me echt te gek. :o

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 21:05

DebGizmo schreef:
wat doen julie met eieren die over de datum zijn?

haar mee wassen, schijnt goed te zijn...

manzano

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 21:06

Nog nooit van gehoord....... wel om je haar met bier te wassen.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 21:09

Eerlijk gezegd let ik nooit zo op de houdbaarheids datum van eieren :o .
Ben nog nooit ziek van een ei geweest .....

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 21:10

Ik let er wel op en als ze over de datum zijn gooi ik ze weg. Maar ik probeer eigenlijk altijd te zorgen dat ze op tijd op zijn :) ontbijtje met ei of salade met ei, dan zijn ze zo op.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 21:12

Bij mijn gaan eieren nooit over de datum. Als dat wel zou zo zijn zou ik ze weggooien. Toch gevaarlijk denk ik vanwege de salmonella.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 21:14

Oeps ...krijgt nu toch wel heel rode oren .....

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 21:15

Gadver, ei in je haar............en daarna de douche cabine schoon maken. *gaat over de nek bij de gedachte alleen al* :')

Bier kan ook goed in droog haar, blijft het goed in model. (wordt kneiterhard :D ) Niet vragen hoe ik dat weet :+

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 21:16

vertel vertel :D :D :D :D

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 21:21

Is dat nou echt goed, je haar wassen met bier?

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 21:23

Van Ghul (of zoiets) heb je bier shampoo!
Ook met een vreselijk zoet geurtje waar in de zomer de bijen op af komen, ook uit ervaring :')

En bier in je haar...........tja. vroegah, ging ik nog wel eens wild stappen en dan krijg je wel eens bier in je haren. Was de rest van de avond niet meer uit model te krijgen *D

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 21:25

Hm, ik weet het niet. Ik denk dat ik het maar bij shampoo houd :') Mijn haar is al zo snel van slag lol

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 21:33

Ik heb vreselijke dure shampoo van Redken van de kapper. :o
Is denk ik ook de laatste x geweest, tenzij vriendlief me sponsort......... *D *D
(spreek ik heel slim met het hele gezin af bij de kapper en kijk hem bij afrekenen lief aan :j :P )

Ik verf mijn haar bij de kapper, maar moet misschien maar eens zelf aan de verf gaan.........als ik dat durf. Laatste x was 1 grote mislukking :')

eslixapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 21:49

Ik heb shampoo van Andrelon, daar gaat mijn haar wel goed op. Verven doe ik ook bij de kapper, dat durf ik echt niet zelf :')

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 21:53

Verven doe ik gewoon niet. Echt zonde van het geld :o

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 22:08

Vroegah... had je ei-shampoo van Andrelon ( is uit de handel) - eigeel is heel goed voor je haar!
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/bea ... et-ei.html
Was je haar met een ei

Meng één of twee eieren met wat water.
Klop het geheel op.
Masseer het mengsel vijf à tien minuten in je vochtige haar.
Spoel uit met lauwwarm water.
Je haar zal niet enkel gereinigd zijn maar ook goed gevoed dankzij de aanwezige proteïne.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 22:22

Zo gevaarlijk is een ei over de datum niet hoor, als hij stinkt moet je hem weggooien (en wil je zonder stank testen, een erge klotser is ook vaak niet goed). Voor de rest gewoon hygiënisch werken. Ei ouder dan een week niet gebruiken als rauw product, dat wel in verband met de salmonella. Salmonella legt het loodje als je zorgt dat het ei goed gaar wordt. Dus hardgekookt of goed doorbakken. In taart o.i.d. zou ik niet doen, blijkt hij toch niet helemaal goed te zijn kan je de hele taart weggooien. Maar eigenlijk gaat het bij mij nooit fout. Rot zijn ze hier alleen als de kip weer eens gefaald heeft met broeden (dan maak je ze open na 22 dagen en dat stinkt).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 22:42

Inderdaad, als ei iets ouder is hardgekookt of doorbakken .. dan is er niks mis mee. Ik heb heel vaak eieren 2 weken over de THT. Maar de THT ligt op 28 dagen geloof ik voor eieren en ze kunnen +- 6 weken mee.

Over eieren gesproken .... deze is leuk:

http://www.dumpert.nl/mediabase/6523252 ... ption.html

:D

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 22:57

Kom even binnen vallen met dé eieren-test-tip:
Twijfels over de eetbaarheid van je ei? Pak een maatbeker of pan. Doe er ruim koud water in. Leg hier voorzichtig het rauwe ei in. Als het ei op de bodem blijft liggen, is het nog prima. Gaat het ei echt drijven: weggooien. Als het ei iets zweeft maar wel echt onderin blijft, eet ik het nog gewoon op.... Ik leef nog steeds. ;)
Bij bederf ontstaat in het ei gasvorming waardoor het een lager soortelijk gewicht krijgt dan water en dus gaat drijven. :)

Zo en nu ik toch aan dit topic "vast zit", ga ik mooi gebruik maken van jullie boodschappen tips :)
Ik lees lekker mee :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 23:00

Ja klopt, de luchtkamer zal steeds groter worden .. hoe groter hoe minder vers het ei is. Als een ei trouwens met de luchtkamer omhoog gaat hangen in het water (dus niet boven komt drijven) is het sowieso nog goed om iig goed gebakken of hard gekookt te eten. Dan zit die nog net niet bij het bederf stadium!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 23:02

Zucchero schreef:
Kom even binnen vallen met dé eieren-test-tip:
Twijfels over de eetbaarheid van je ei? Pak een maatbeker of pan. Doe er ruim koud water in. Leg hier voorzichtig het rauwe ei in. Als het ei op de bodem blijft liggen, is het nog prima. Gaat het ei echt drijven: weggooien. Als het ei iets zweeft maar wel echt onderin blijft, eet ik het nog gewoon op.... Ik leef nog steeds. ;)
Bij bederf ontstaat in het ei gasvorming waardoor het een lager soortelijk gewicht krijgt dan water en dus gaat drijven. :)

Zo en nu ik toch aan dit topic "vast zit", ga ik mooi gebruik maken van jullie boodschappen tips :)
Ik lees lekker mee :)

Haha dat was al paar keer verteld :D

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 23:11

Oh sorry :o ik moet eerlijk bekennen dat ik alleen de eerste en laatste pagina heb gelezen :+

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 23:37

Morgen marktdag voor mij! Ben benieuwd waar ik mee thuiskom/wat er nog is aan het einde van de dag.
Groene kool, rodekool en broccoli heb ik nog meer dan genoeg in de vriezer.
Ik denk dat ik morgen voor de paprika en komkommer ga. En wie weet kom ik nog wat lekkers tegen!

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 23:39

Hier ook markt morgen

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 23:44

Laat ik het nu met vanmiddag met mijn zusje en moeder over houdbaarheid van eieren hebben gehad.
Als ik ei aan een gerecht ofzo toe moet voegen doe ik hem altijd eerst in een glas. Zo kan ik nooit door bedorven ei alles weggooien. Dus weer indirect een besparing ;-) Wordt bij moeders thuis altijd al zo gedaan dus heb ik het automatisch over genomen!