Motorrijbewijs, wie ook?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

joyce_90

Re: Motorrijbewijs, wie ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 19:21

Gister maar eens theorieboeken aangeschaft. Het is momenteel erg rustig op mijn werk, dus dan heb ik voorlopig weer wat om me mee bezig te houden.
Vandaag les 11 gehad, lopend parkeren, stapvoets rijden en wegrijden parkeervak afgerond. Nu nog langzame slalom, snelle slalom, 8-je, uitwijk- en vertragingsoefening afronden (die laatste nog niet mee bezig geweest) en dan kom ik een heel eind. Langzame slalom vandaag tig keer geoefend, wat een rot oefening is dat haha. Kom hem met hangen en wurgen (en zoals mijn instructeur zegt met houtje-touwtje sturen) door, maar gooi er nog regelmatig een paar pionnen bij om omdat ik te krap stuur. Maar als ik ruimer stuur, moet ik met te lage snelheid te snel sturen en komt de balans weer in de problemen. Oftewel, daar mag ik nog wel een tijdje mee verder stoeien haha.
Ik hou mezelf maar voor dat ik met avd wat minder moeite zal hebben,en dat ik daar dus hopelijk ook wat sneller doorheen kom. Vandaag op de terugweg naar de rijschool voor het eerst nog even het protocol om te kijken meegepakt, even aanwennen en dat moet dat ook wel goedkomen!

@Evelyne, dat met het gas geven in de halve draai is hier heel erg herkenbaar. Mooi niet dat je dan nog uitkomt haha. Vind het nog erg lastig om me daarin te beheersen en het goede tempo constant te houden. But hey, that's what practise is for!

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 21:30

Ik heb vandaag mijn examen datum gehoord voor AVB voor dat ik ging lessen... alles ging spontaan mis -O- :+

Maar goed zaterdag ga ik er weer tegen aan in de les.
Nu gewoon even mijn rust bewaren en niet te nerveus worden voor het examen en dan ga ik het halen :)

Alhoewel de halve draai vandaag erg lekker ging !
Alleen het achtje had ik wat ruzie mee dit keer :P

Vrijdag theorie examen !
Heb echt veel geleerd :D

Hebben donderdag nog een proefexamen avond op de rijschool dus die pak ik mooi nog even mee

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 22:18

Bertina, toch geen last van zenuwen bij het horen van alleen de datum? Komt vast helemaal goed. Zolang je gewoon je ding doet en vooral niet te veel gaat nadenken. Succes met je theorie!

Evelyne en Joyce, wat mij altijd gebeurde bij de halve draai is dat ik te veel op de achterrem ging drukken en daarom te langzaam ging volgens de meester. Misschien een tip voor jullie? Gas meer open, ook meer remmen? (Instructeur wordt er vast blij van :P)

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 23:45

Gas meer open ging dan niet bewust, als ik die rem er dan meer bij moet pakken moet ik daar weer over na gaan denken, haha.
Ach, heb nou mijn rijbewijs dus kan ik het op mijn eigen manier doen, hihi

joyce met de langzame slalom moet je niet te langzaam gaan probeer er eens iets vlotter in te rijden, dan zul je zien dat het makkelijker gaat, ik zat er ook iedere keer mee te kloten totdat ik per ongeluk net wat vlotter erin reed, je zult dan merken dat je meer tijd hebt om te sturen omdat je meer in balans blijft.
Toen viel het kwartje en met examen zette ik dan ook een perfecte langzame slalom neer

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 07:00

MoOtJuHh schreef:
Bertina, toch geen last van zenuwen bij het horen van alleen de datum? Komt vast helemaal goed. Zolang je gewoon je ding doet en vooral niet te veel gaat nadenken. Succes met je theorie!

Ik heb vreselijke last van examen vrees :P
Maar ga gewoon proberen rustig te blijven :)

mijn pionnen vrees is inmiddels opgelost :P
ZE STAAN ER NIET !!! hahahahaha

ach mijn instructeur had ook zoiets van een slechte les moet je ook een keer gehad hebben.
Heb zaterdag nog een lesje dus komt vast goed :)

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 10:44

Bertina, je hebt tegenwoordig van de 'ontspan' druppels en die schijnen best goed te werken. Misschien een idee?

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 11:02

Ja ik ga straks even langs de drogist inderdaad. Passiflora heet dat van A vogel ( had al opgezocht vanmorgen :P )
Denk dat dat voor mij enorm scheelt :)

Want als ik al het woord exame hoor dan beginnen mijn handen al te trillen....... :')

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 13:40

Zo pilletjes gehaald :)
Gelijk mee begonnen.

Ben benieuwd, moest een aantal dagen opbouwen dus ik ben nu goed optijd begonnen

joyce_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 14:30

Bertina, Bach Bloesem is ook een goede. Daar heb je de Rescue druppels voor, kun je mee opbouwen en ook vlak van tevoren gebruiken, werkt ook wel fijn. Heb er denk ik overheen gelezen, maar wanneer mag je examen doen? :)

MoOtJuHh, Ik ga op zich met het juiste tempo de oefening in, maar bouw soms dus omdat ik waarschijnlijk dan te gespannen zit, gas op tijdens de draai. Kwestie van oefenen denk ik dan maar haha.

Evelyne, Ik zal het eens proberen, heb juist het idee als je harder gaat, dat je dan veel sneller moet sturen, omdat je eerder heen en weer bent en moet zeg maar. Stomme oefening :x

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 14:44

joyce_90 schreef:
Bertina, Bach Bloesem is ook een goede. Daar heb je de Rescue druppels voor, kun je mee opbouwen en ook vlak van tevoren gebruiken, werkt ook wel fijn. Heb er denk ik overheen gelezen, maar wanneer mag je examen doen? :)

Ja die heb ik ook gezien, maar weet uit ervaring dat de A. vogel producten bij mij altijd goed werken so never change a winning team denk ik dan maar :P
Had ook nog niet gezegd wanneer ik examen heb :P
Maar ik moet vrijdag voor mijn theorie en Maandag voor mijn AVB examen op.
Hoop echt dat het goed gaat, maar goed zo niet doen we hem gewoon nog een keertje over :)

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 16:37

joyce_90 schreef:
Evelyne, Ik zal het eens proberen, heb juist het idee als je harder gaat, dat je dan veel sneller moet sturen, omdat je eerder heen en weer bent en moet zeg maar. Stomme oefening :x

Ja dat dacht ik ook, totdat ik het zelf ervoer.
ik had toen echt zoiets van : Hé, ik ga sneller maar toch heb ik meer tijd om te sturen. :D
Dat komt puur doordat je de motor beter in balans kunt houden en daar dus niet mee zit te knommelen.
Let wel het gaat maar om een paar km harder he, hahaha
niet ineens volgas die oefening ingaan, hahaha. het is en blijft een langzame slalom,maar je moet wel vlotter rijden dan stapvoets snappie?

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 14:42

*\o/* Geslaagd voor mijn theorie met 0 fout !!!!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

ik ben blij !

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 15:13

Goed bezig!!!! op naar het volgende

ik ga morgen de motor van mijn broer halen. zondag hebben we een rit van de motorclub, alleen bij onze motor is de keerring niet meer geheel sluitend en lekt er dus olie uit de voorvork, 25 juni kan ik naar de reparateur.
Vriendje mag een motor van een clublid lenen ( racemodel, niks voor mij, hahaha)
en ik dan dus de motor van mijn broer. Ben benieuwd, tis toch weer een andere motor die ook weer anders rijdt.
Morgen maar met een omweg naar huis rijden om de motor wat meer te leren kennen.
Scheelt het is ook een honda magna

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 16:17

Dat is wel fijn dan :)
Is het niet zo'n grote omschakeling :D

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 16:58

Daarom ga ik ook op de motor van mijn broer en niet op die racer :D
Joep heeft al wat meer rij-ervaring dus die mag mooi op die andere, al heb ik wel gezegd dat ie voorzichtig moet zijn :o

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 20:14

Bertina: Gefeliciteerd! Je AVD ga je ook met 2 vingers in je neus halen

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 20:16

Ik hoop het :P

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 08:44

BertinaBvd schreef:
*\o/* Geslaagd voor mijn theorie met 0 fout !!!!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

ik ben blij !

gefeliciteerd hoor is knap, vind ik. _/-\o_

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 11:57

Zo......... en AVB in the pocket !!!!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Ik ben zo blij !
4 oefeningen een 2e keer moeten doen maar uiteindelijk met 0 fout geslaagd !

joyce_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 12:18

Nice! Goed gedaan Bertina, van harte gefeliciteerd met het behalen van je theorie en AVB!!

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 12:22

Dank je ! was een goed einde van vorige week en goed begin van de nieuwe week.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 13:13

Goed bezig, welke oefeningen heb je moeten doen? En welke heb je over gedaan?
Nou lekker de weg op met lessen en op naar het avd-examen :-)

Ik heb gisteren mijn eerste rit met de motorclub meegereden :-) 210 km gereden
Ik kreeg de complimenten dat ik al aardig mee overkon:-D
Alleen de erg bochtige wegjes heb ik nog wat rustiger aan gedaan dan de rest,daar ben ik nog niet ervaren genoeg in om die zo mee te pakken. Maar ik moet zeggen, door met zo'n / een groep mee te rijden leer je wel motorrijden. Ik heb al alleen gereden en samen met joep gereden en dan nou met een groep van 6
Met de rit van gisteren heb ik de meeste ervaring opgedaan, wel mooi om te ervaren:-D

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 13:33

Gaaf zeg zo'n rit :)

Ik had naast de verplichte oefeningen ( waarvan in langzame slalom en uitwijkoefening 2 keer heb gedaan ) de snelle slalom, precisiestop en wegrijden uit het parkeer vak gehad. heb de snelle slalom en het wegrijden ook een keertje over moeten doen.
Maar had gewoon de bibbers van de zenuwen dus ik ben heel erg blij dat ik hem gehaald heb :D

MoOtJuHh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 21:25

Bertina: Van harte gefeliciteerd! Nog maar 1 te gaan.
Evelyne: Wat gaaf dat je zo'n groot rondje heb kunnen rijden met een groep. Dat wil ik ook nog eens doen, met een groepje een rondje rijden ipv altijd alleen of met mijn zusje en/of vader.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 23:02

@Mootjuhh, is er geen motorclub bij je in de buurt? wij zijn lid van een motorclub, die organiseren diverse ritten per jaar
openingsrit met pasen en afsluitrit in oktober, tussendoor diverse ritten van verschillende routes, soms complete weekenden of zelfs een week.
in de vakantieperiode is er elke woensdagavond een rit, in juli doen we mee aan een driedaags weekend en in augustus gaan we de elfstedentocht rijden :D