Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jonur

Re: Bezuinigen op boodschappen - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 15:42

Toch balen dat ik met al die dingen me niet kan wassen. Ik met super dure shampoo en douche olie van sebamed anders zit ik sneller onder de psoriasis vlekken dan je tot 10 kan tellen.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 17:38

Amaris schreef:
Oh wacht! Tijdens het quoten snap ik hem ineens. Harige moet natuurlijk HARTIGE zijn.

toch? :o?

hopelijk...

(want ik wil niet eens nádenken over harige pannekoeken _O- :r

Vandaag een groot pak, 40 rollen, Page WC papier gescoord bij de C-1000 voor €9.98
Verder 8 kipburgers voor € 4.00 en schouder karbonade 3 stuks voor ca. €1,90 (4,98/kg)
Blijft wel een beetje dubbel dat goedkope vlees, maar als ik alleen maar Bio-vlees zou kopen dan red ik het echt niet met mijn budget.
Gekocht uit mijn "voorraad" potje.
Vaatwastabletten van Sun heb ik laten staan, was 2 halen 1 betalen, maar per stuk toch nog duurder dan de Dreft die morgen bij de Deka in de aanbieding komt.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 18:03

Ik heb vandaag de puur en eerlijk biefstuk gekocht van de AH. Is nu met 25% korting :)

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 19:37

Net bij de Lidl een stokbroodje gekocht €0,89 en een potje pesto € 0,99. Lekker voor bij de soep. De pesto was echt heeeeeerlijk!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 19:49

klopt, die pesto koop ik ook altijd, zalig :)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 19:56

Lekker Toad! Eet smakelijk :9
Ik wacht even op mijn aandeel in de koeien die vandaag geslacht zijn, daarom juist kip en varkensvlees gekocht.

Hier staat witlof met ham en kaas (halve plak ham per rolletje en Linessa geraspte kaas van Lidl) aardappelpuree met kaaskorstje en een stukje riblap van de vorige koe op het menu.
Eigenlijk was dat rode kool (pot) maar dat kregen we gisteren bij mijn ouders ook al .
Gelukkig was de witlof in de aanbieding, de ham en kaas had ik nog in de koelkast. :$

Normaal eten we geen vlees bij witlof ham/kaas, maar de vriezer moet leeg dus we nemen het er lekker van vandaag }:0

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:08

tiwi1969 schreef:
Ik wacht even op mijn aandeel in de koeien die vandaag geslacht zijn, daarom juist kip en varkensvlees gekocht.

Hier staat witlof met ham en kaas (halve plak ham per rolletje en Linessa geraspte kaas van Lidl) aardappelpuree met kaaskorstje en een stukje riblap van de vorige koe op het menu.
Eigenlijk was dat rode kool (pot) maar dat kregen we gisteren bij mijn ouders ook al .
Gelukkig was de witlof in de aanbieding, de ham en kaas had ik nog in de koelkast. :$

Normaal eten we geen vlees bij witlof ham/kaas, maar de vriezer moet leeg dus we nemen het er lekker van vandaag }:0

Toch een gek idee hoor, als je het in de winkel koopt ken je het verhaal er niet achter en denk je er niet bij na, maar als je zo koeien laat slachten en het direct zo krijgt zou ik het toch niet kunnen hoor denk ik haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:11

DebGizmo schreef:
tiwi1969 schreef:

Toch een gek idee hoor, als je het in de winkel koopt ken je het verhaal er niet achter en denk je er niet bij na, maar als je zo koeien laat slachten en het direct zo krijgt zou ik het toch niet kunnen hoor denk ik haha

Mijn ouders hebben ooit zelf een lammetje laten slachten die aan 1 kant niet goed ontwikkelde en niet meer kon lopen toen ie groter werd.. Lammetje hebben we zelf de fles nog gegeven.. Nou dat kon ik echt niet eten :n

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:22

nee dat zou ik ook niet kunnen (als ik vlees zou eten) maar een koe van een boer kopen zou ik wel doen, zolang ik de koe niet gezien zou hebben tenminste. Hebben ze in elk geval zeker weten een goed leven gehad, beter dan de meeste andere dieren die op je bord liggen!

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:28

Ik zou het wel kunnen.
heb zelfs gezegd dat ik mijn eigen pony opeet als het zou moeten.
Liever ikzelf dan een ander ;)

Ik moet van de week nog even langs de jumbo wat dingen weer inslaan die ik ergens anders moeilijk kan krijgen.

Vandaag hebben we zuurkool met ananas gegeten.
Dat las ik laatst hier en m'n vent lust het niet graag, dus had wat ananas over en heb het geprobeerd, en smullen dat het was.
Vanaf nu doen we de zuurkool dus zo, want dan vind de man des huizes het hier wel lekker, en mij smaakt het ook prima!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 20:29

Acht je weet wat je eet en hoe die dieren geleefd hebben.
Het zijn niet echt knuffelkoeien hoor. Die dieren zijn tamelijk schuw en wilde zich van het najaar niet laten vangen, daarom hebben ze tot de vorst in de wei gelopen, met voldoende kuil natuurlijk.
Het zijn de laatste, daarom gaan er ook twee tegelijk. De boer wil niet één koe alleen achter laten i.v.m. welzijn.

Voordat mijn dochter geboren werd werkte ik op de adm. van een varkensslachterij. Daar kregen we iedere week 2kg vlees mee naar huis.
De vriendin van een collega gaf alles weg en kocht zelf bij de slager: want van het slachthuis was een dood dier, van de slager was vlees in haar ogen.
Hoe krom kan je denken.

Het enige waar ik op let is paardenvlees in snacks, voordat mijn eerste paard naar de slacht ging maakte het niet zoveel uit, maar daarna wilde ik echt niet mijn eigen paard opeten. Dat is inmiddels bijna 20 jaar geleden, maar etiketten lezen doe ik nog steeds :o

Zuurkool met banaan is ook zo lekker :9

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:36

_CS_ schreef:
Vandaag hebben we zuurkool met ananas gegeten.
Dat las ik laatst hier en m'n vent lust het niet graag, dus had wat ananas over en heb het geprobeerd, en smullen dat het was.
Vanaf nu doen we de zuurkool dus zo, want dan vind de man des huizes het hier wel lekker, en mij smaakt het ook prima!

Fijn te horen ;)

Morgen weer boodschappen doen, mosselen zijn in de aanbieding dus morgenavond lekker mosseltjes eten :9
Ook is de prijs van komkommer eindelijk gezakt (2 stuks voor 1€) dus dat gaat ook mee (lekker komkommer salade)......

Laatst was er hier op TV een reportage over slachthuizen in Frankrijk die voor hun gemak alle beesten maar halal slachten, en dat dus niet op de verpakking vermelden (niet alle slachthuizen) via het weekblad voor DA een site gevonden met slachthuizen die niet halal slachten en hun codes, zo kan ik dus in de supermarkt kijken of ik het vlees wil hebben.
Hierdoor zijn vriendje en ik wel wat meer over vlees gaan praten (ik eet het sowieso al weinig, 2x per week is veel) en ik ga morgen eens kijken of er bio vlees in de aanbieding is en wat dat kost. Helaas is vegetarisch hier niet zoals in Nederland en vriendje eet te graag vlees. Ik geef niets om vlees (toen ik klein was at ik ook vegetarisch vanwege mijn darmen, en nog steeds kan ik niet teveel vlees eten), vis vind ik wel heerlijk en vriendje gelukkig ook (en kip gaat er ook altijd wel in).
Maar goed die hele reportage over het halal slachten heeft er voor gezorgd dat ik nog minder vlees eet. (ik zat echt met mijn ogen en oren dicht op de bank en zelfs vriendje kon niet kijken).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 21:39

Zoo, zolderopruiming is trouwens ook een goede spaartip! Heb vorige week mijn oude bed (twijfelaar) verkocht en net heeft er iemand een verhuisdoos vol oude keukenspullen die we dubbel hadden (ivm samenwonen) opgehaald.. Toch weer 150 euro verdiend :D Gaat in de spaarpot voor mijn trouwjurk ;)

Boncho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 22:17

Kleine tip.....
Bij het kruidvat kan je de wastabs van ariël kopen en door de kassabon op te sturen krijg je je aankoopbedrag terug. Ik ga morgen maar eens even kijken.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 22:23

Die zag ik wel liggen vandaag, maar alleen bij het merk dacht ik "te duur!"
Morgen toch maar even terug.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 00:11

Ik vind het behoorlijk hypocriet dat je geen dier wilt eten wat je in leven hebt gezien, maar wel de kiloknallers van de C1000 gaat kopen. Hoezo je ogen sluiten.... :x
Maar goed ik wéét dat we deze discussie niet weer moeten oprakelen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 00:53

:D

Ik zou er geen moeite mee hebben om een dier te eten dat ik zou kennen. Ik zie niet wat het voor verschil maakt/zou moeten maken. Maar ik eet geen vlees, dus dat is niet eens aan de orde.

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 01:32

Rhys schreef:
Tina1965 schreef:

En ik houd echt van DM :+:, want ik gebruik alleen maar natuurcosmetica (zonder parabenen en andere troep) en DM heeft dat heel voordelig.
Ze hebben er ook een schap met lekkere biomuesli, broodbeleg, tapenade en dat soort dingen.

Wasmiddel heb ik een heeele poos terug eens zo'n grote fles gekocht bij de Gamma, ideaal. Ik schenk ook altijd wat in het dopje eerst, gaat prima.

Stiekeme meelezer meld zich.. Ga dit jaar nog op mezelf wonen dus lees hier mee voor tips..

Maar jeetje de DM ik hou er ook van.. Ik heb een voorkeur voor sommige merken qua verzorgingsproducten maar wat scheelt dat enorm in Duitsland..
Mijn moeder gaat elke 2 maand ongeveer voor wijn en haarverf (moet elke 3 a 4 weken verven) dus de benzine heeft ze er wel uit.
En ik ga maar al te graag mee of geef een boodschappenlijstje mee.(A)
Haarverf scheelt ook al gauw de helft.. En die lekkere douchegel van niveau is daar ook maar 1,50 ofzo..

We gebruiken thuis altijd de conditioner van de LIDL en die is in Duitsland ook nog eens 30 cent goedkoper.. Slaan vaak toch een hele voorraad in.. Laatst namen we er 10 mee(A) Schaam me altijd bij de LIDL daar aangezien we altijd 2 a 3 dozen wijn meenemen en een hoop conditioner..

Jammer genoeg zijn we de laatste tijd paar x onverwachts gegaan wat resulteert in een voorraad van 10 deo's en 3 in gebruik..

Maar Als je aan de grens woont is het meer dan de moeite waard om ff de oversteek naar Duitsland te maken..

Puck79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 07:31

Wij hebben nu energie van Essent. Scheelt het veel als je overstapt op dag/nachtstroom? Wij hebben nu 1 tarief. Ervaringen???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 08:49

Rhys schreef:
Ik vind het behoorlijk hypocriet dat je geen dier wilt eten wat je in leven hebt gezien, maar wel de kiloknallers van de C1000 gaat kopen. Hoezo je ogen sluiten.... :x

Ok ik voel me aangesproken :+ Maar ik voel verder niet de behoefte om me te verdedigen ok? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 08:50

Puck79 schreef:
Wij hebben nu energie van Essent. Scheelt het veel als je overstapt op dag/nachtstroom? Wij hebben nu 1 tarief. Ervaringen???

Ik denk het wel als je consequent bent. Wij hebben het ook een tijdje gehad (ongevraagd toen we verhuisd waren) en vond het maar irritant om er op te moeten letten dat je pas na zo laat de afwasmachine beter aan kon zetten..

jonur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 08:52

Dat kan schelen als je in staat bent om al je wassen 's avonds en in het weekend te doen en ook de afwasmachine 's nachts te laten draaien. Vergeet niet dat als je meter nog niet voor dag/nachtstroom is het je eerst flink geld kost om dat te laten veranderen. Dus het kan schelen als de meter er al zit en anders moet je uitrekenen wat die meter kost en na hoeveel tijd je dat er uit zou hebben. Vaak gaat daltarief pas om 23:00 en en om 7:00 weer uit maar natuurlijk wel de hele dag in het weekend.

Als je dus een wasmachine of een afwasmachine hebt met timer kan je het prima instellenen kan het je een boel geld schelen. Mijn moeder stelt de afwasmachine altijd zo in dat hij precies om 7 uur klaar is.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 10:03

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 10:05

wat meer kan schelen is het jaarlijks hoppen van leverancier naar leverancier, soms krijg je dan een welkomst-bonus van bijvoorbeeld 200euro :D

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 10:50

Relaxed schreef:
Rhys schreef:

Ok ik voel me aangesproken :+ Maar ik voel verder niet de behoefte om me te verdedigen ok? ;)

Geen probleem :)