wachttijd woningnet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 19:55

Nu staat er ook weer een huis op...het is maar 366,- en dus wel heel goed betaalbaar voor ons..maar weer 37m2. Op de plattegrond lijkt het wel veel ruimte, maar waarschijnlijk valt het erg tegen als je eenmaal gaat kijken. Vind de afmetingen ook altijd heel moeilijk in te schatten http://media.woningnet.nl/R/08/P/large/1338AS-124-0-P.jpg
De andere huizen deze keer zijn allemaal boven de 500 en het liefst ga ik niet boven de 500.

edit: als ik die afmetingen uitreken dan kom ik wel al op meer dan 38m2 uit zonder het balkon en de hal.

Olympia

Re: wachttijd woningnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 20:00

Ze rekenen alleen de kamers volgens mij als totaal oppervlakte. Zelfs een zolder mogen ze niet mee rekenen.

Ik zou het te klein vinden, maar het is maar net wát je zelf wilt. Vrienden van ons wonen ook in een twee kamer woning en hebben het prima naar hun zin. Mijn eis was toch wel dat ik mijn eigen kamer zou krijgen omdat ik volgend jaar ga af studeren en graag dan wát ruimte en rust om me heen wil hebben.

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 20:03

Bij ons heb je meerdere woningcorporatie die dus via woningnet(bij ons wordt je doorgestuurd naar woonkeus) en bij de grootste kan je op het kantoor plattegronden krijgen.. Die staan gewoon in een folderstandaard. Dus als de woningen waar ik op wou reageren via die corporatie waren ging ik eerst een plattegrond halen ;)

En ik was zo brutaal om als ik langs de woning fietste en zag dat die leeg stond ik mijn neus tegen de ruit aan drukte..

Hier mag je 3 x weigeren.

Hier staat in de advertentie hoe groot de woonkamer en slaapkamer(s) zijn. Keuken enzovoorts staan er niet bij.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 20:07

Tuttebel schreef:
Wat ik mij altijd al afvraag bij die maximale leeftijdleeftijd woningen is of je er na die leeftijd wel mag blijven zitten..

ik zit in zo'n woning. dit is een HAT-jongerenwoning. mocht je toen op reageren tot je 29e. ik was toen 28 en was ook bang dat ik eruit gegooid zou worden met 29 :+
maar dat is dus niet zo. ik woon er nu 5 jaar en wordt 33. onder mij woont een vrouw van in de 70 en op de hoek een man van rond de 60. de rest zijn allemaal jongeren.

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 20:11

moonsparkle schreef:
Nu staat er ook weer een huis op...het is maar 366,- en dus wel heel goed betaalbaar voor ons..maar weer 37m2. Op de plattegrond lijkt het wel veel ruimte, maar waarschijnlijk valt het erg tegen als je eenmaal gaat kijken. Vind de afmetingen ook altijd heel moeilijk in te schatten http://media.woningnet.nl/R/08/P/large/1338AS-124-0-P.jpg
De andere huizen deze keer zijn allemaal boven de 500 en het liefst ga ik niet boven de 500.

edit: als ik die afmetingen uitreken dan kom ik wel al op meer dan 38m2 uit zonder het balkon en de hal.

Voor 2 personen zou ik het te klein vinden.. ik krijg ook zoiets woonkamer wel 1 m2 groter :P en ik vind het goed voor mij alleen met 2 personen zou een extra slaapkamer prettig zijn..

Ik zal eens kijken of ik mijn plattegrond in kan scannen.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 20:14

moonsparkle schreef:
Nu staat er ook weer een huis op...het is maar 366,- en dus wel heel goed betaalbaar voor ons..maar weer 37m2. Op de plattegrond lijkt het wel veel ruimte, maar waarschijnlijk valt het erg tegen als je eenmaal gaat kijken.

zulke woningen zitten er hier op de begane grond. ik vindt ze persoonlijk erg klein. voor alleenstaand vindt ik het te doen. in 2 van die woningen wonen ze hier met z'n tweeen. de rest allemaal alleen. het lijkt me echt niets. je kan weinig kanten op dan de slaap of de woonkamer. ben ook blij dat ik er niet op gereageerd heb. ik heb nu een soort maisonette woning. dus de onderste zijn zoals op jouw plattegrond maar dan met een klein tuintje. ik woon daarboven maar dan met 2 verdiepingen + een zolder met vlisotrap. zo had ik nog een klein kamertje waar ik zooi en computer kwijt kon en wat nu kamertje van m'n dochtertje is. beneden hadden ze alleen het schuurtje om zooi op te ruimen en niets waar ze een hobbykamertje of wat dan ook van konden maken.

maar je kan altijd even naar binnen gluren voordat je reageerd toch?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 20:21

Tieme schreef:
moonsparkle schreef:
Nu staat er ook weer een huis op...het is maar 366,- en dus wel heel goed betaalbaar voor ons..maar weer 37m2. Op de plattegrond lijkt het wel veel ruimte, maar waarschijnlijk valt het erg tegen als je eenmaal gaat kijken.

zulke woningen zitten er hier op de begane grond. ik vindt ze persoonlijk erg klein. voor alleenstaand vindt ik het te doen. in 2 van die woningen wonen ze hier met z'n tweeen. de rest allemaal alleen. het lijkt me echt niets. je kan weinig kanten op dan de slaap of de woonkamer. ben ook blij dat ik er niet op gereageerd heb. ik heb nu een soort maisonette woning. dus de onderste zijn zoals op jouw plattegrond maar dan met een klein tuintje. ik woon daarboven maar dan met 2 verdiepingen + een zolder met vlisotrap. zo had ik nog een klein kamertje waar ik zooi en computer kwijt kon en wat nu kamertje van m'n dochtertje is. beneden hadden ze alleen het schuurtje om zooi op te ruimen en niets waar ze een hobbykamertje of wat dan ook van konden maken.

maar je kan altijd even naar binnen gluren voordat je reageerd toch?

naja er staan verder toch bijna geen woningen op...ik heb er op 1 gereageert die is 42m2 en 403,- en dan kan ik kiezen tussen die van 366,- of 520,- hoewel het volgens mij wel zo is dat hoe hoger je huur is des te meer huurtoeslag, maar ik weet niet zeker of ik daar recht op heb.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 20:24

je mag samen niet meer dan 29.900 verdienen om in aanmerking te komen voor huur toeslag. je kan hot uit rekenen op toeslagen.nl

Wij hebben er geen recht op en werken niet eens fulltime :+

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 20:27

Ik heb na lange tijd wat meer zekerheid en dus toch maar gereageerd op een hele leuke woning. Alleen sta ik nu (44 maanden inschrijving) al op plaats 7 en reageren is nog tot maandag, dus ik acht mijn kansen niet zo hoog.. (hoewel, woningnet zegt dat de slaagkans zeer hoog is :P )

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 20:49

Afbeelding

Mijn plattegrond.. Let niet op het gekladder er onder.. Ik keek 3 woningen in 1 middag dus moest even voor mezelf dingen opschrijven

_Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 20:51

Wat leuk dat jullie meteen kunnen zien op welke plaats je komt. Ik moet wachten tot dinsdag half 4. Dan sluit het reageren, en om half 5 kan ik dan zien waar ik op geeindigd ben.

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 20:53

Ik heb laatst de berekening voor de huurtoeslag gedaan en ik kom op 109 euro per maand! dit lijkt me zoveel..

Ik weet niet wat gemiddeld is voor huurtoeslag

_Desiree

Tuttebel, wat een leuk huisje! het begint bij mij ook steeds meer te kriebelen moet ik zeggen. Maar had het er net nog even met mijn vriend over dat de kansen voor mij heel klein zijn. en aangezien ik nog niet aan samenwonen hoef te denken, we zijn net 4 maanden samen. Hij woont wel zelfstandig met een vriend van hem in een appartement in het centrum van Gouda. Ze hebben ieder een eigen slaap kamer en een woonkamer. Die vriend zie je niet veel, is eigelijk altijd op zijn slaapkamer achter zijn computertje. Ik ben dan ook wel veel bij hem. Maar een eigen plekje is toch wel iets wat ik graag wil.

_Desiree

Ik kwam met uitrekening van huurtoeslag op 70 euro.

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 21:06

@ _Desiree Ik ben er echt helemaal verliefd op..
Een eigen plekje zou heel fijn zijn.. jij en je vriend kunnen altijd nog samen gaan wonen ooit ;) Mij lijkt het heel fijn dat als je samen gaat wonen je een extra kamertje hebt waar jij je(of hij) evt terug kan trekken..

70 euro met een uitkering wat was de huurpijs? Dat heeft er dacht ik ook mee te maken. Van de huurtoeslag die ik ga krijgen ga ik elke maand de helft wegzetten voor het geval dat ze het deels terugvragen..

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 21:09

ik werk en mn vriend studeert. het scheelt dat stufie niet mee wordt gerekend als inkomsten.

@tuttebel :dat huis heeft wel bijna dezelfde afmetingen

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 21:14

@moonsparkle ja zo ongeveer hetzelfde inderdaad. ik ga er dan in mijn eentje wonen maar er zijn dus stellen die er wonen. En ik ken zelf iemand die net een baby heeft en de slaapkamer in 2en heeft gedeeld voor een babykamer..

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 21:18

Hou met de berekening voor de huurtoeslag wel rekening mee dat het bedrag meestal ietsje lager wordt omdat je niet alle servicekosten op mag geven. :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-12 21:21

Tuttebel schreef:
@moonsparkle ja zo ongeveer hetzelfde inderdaad. ik ga er dan in mijn eentje wonen maar er zijn dus stellen die er wonen. En ik ken zelf iemand die net een baby heeft en de slaapkamer in 2en heeft gedeeld voor een babykamer..

is er een kans dat je foto's kan maken? het liefst willen we wel boven de 45m2 maar ben al blij als we iets mogen bekijken.

_Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 21:29

@tuttebel

Huurprijs was 366,37 maar komt denk ik door mijn inkomen op mijn leeftijd. Net weer even particulier gekeken maar dat is mij toch iets te duur.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 21:30

Tuttebel, hoe kun je via woningnet 3 op een dag bekijken? Was je dan bij 3 de eerste op de lijst?

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 22:40

@asjemenou de servicekosten had ik er ook niet bij ingerekend ik had de kale huur gedaan ;)

@moonsparkle Ik wil er nog wel een keer langs om te kijken of de bouwvakkers er in bezig zijn zodat ik de ramen op kan meten zodat moeders kan uitrekenen hoeveel stof ze voor gordijnen nodig heeft. Maar maandag heb ik pas tijd om erlangs te gaan en hoop ik dus dat ik ze tref.

@_Desiree je hebt dus "veel" inkomen of snap ik er nou echt niks meer van.

@imd Voor mijn regio wordt je op woningnet door gelinkt naar woonkeus-stedendriehoek en daar kan je zoiezo op 3 woningen per week reageren en bij deze woningen (allemaal in het zelfde straatje) Deden ze groepsbezichtingen waarbij de eerste 5 uitgenodigd werden en ik was 2e 3e en 5e en er kwamen nog heel veel mensen niet opdagen ook.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 22:43

Aha, zo dus. Ik dacht al, dat wil ik ook!! :D

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 22:54

Het was wel een makkelijke situatie omdat er vrij weinig mensen kwamen op dagen heb ik in plaats van elke woning een half uur er 3 in 45 minuten gezien.. Er waren zoveel mensen van de woningcorporatie dat we prive gids hadden;)

_Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 10:24

Ik heb een ruim inkomen om een sociale huurwoning van te betalen.
Maar je huurtoeslag gaat ook naar je inkomen.
Ik ben 20, dus mag niet boven de 366,37 huren om in aanmerking te komen voor huurtoeslag.
Iemand die minder verdiend, krijgt dus automatisch meer huurtoeslag.