Meubels pimpen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Spruit

Re: Meubels pimpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 23:06

Ja ik denk dat ik maar eens een bod uitbreng. Het is bij me in de buurt dus dat is mooi meegenomen. Het is eiken geloof ik, is dat handig qua schuren/verven etc?

covergirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 23:07

LETS schreef:
Ik worrd helemaal enthousiast van jullie! Ik wil graag een klein salon/bijzettafeltje. Ik vind die stijl die hier veel voorbij komt erg leuk, dat wit/whitewash/krijtverf. Zit nu een beetje op marktplaats te loeren, zou dit iets zijn? http://link.marktplaats.nl/522267289 Of kun je hier weinig mee?

Ha, Ha, marktplaats wordt nog blij met BOKT :D

babet1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 23:52

Haa ook ik ben. druk aan. de verf en beits ...zodra hett af is komen. er natuurlijk fotootjes maar t word nu alerrug leuk

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 23:55

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 00:06

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 00:24

Oeh, die tafeltjes zijn ook ontzettend leuk zeg!!!
Ik heb echt een briljant kastje gezien, nu nog even hopen dat we tot een goeie deal komen.
Heb gemaild, nog geen reactie terug. Duimen jullie mee? :=

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 00:50

Saffier schreef:
Ik heb een spuitbus verf gehaald (hier kan dat in de supermarkt _O- ) even de gebruiksaanwijzing lezen, het is echt heel makkelijk. Zou het alleen wel buiten doen.

Oke, en dat kan ook met hout, en moet je het hout niet voorbehandelen met iets dat hecht of is enkel schuren mogelijk? (wil iets goud spuiten)

Verder stikt het bij de kringloop ook van die bijzettafeltjes en die kosten ook geen kont.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 00:54

Laatst bijgewerkt door Langcara op 20-01-12 01:04, in het totaal 1 keer bewerkt

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 00:58

Het is jammer dat ze zo ver weg woont. :=

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 00:59

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 09:14

Ik heb allerlei blank grenen meubelen koloniaal gemaakt. Ik heb er helaas geen voor-foto's van, enkel na-foto's.
De sitetable is door mn vader gemaakt, de rest zijn de oude meubels van mn ouders in combinatie met meubels die ik zelf had.

Tafel koloniaal gemaakt, stoelen waren dat al.
Afbeelding

Hier zie je gedeeltelijk de tafels en tvkast.
Afbeelding

Achterin e site table.
Afbeelding

Ik heb beits gebruikt in de kleur Wenge. Eerst alles heel goed schuren en dan dus beitsen. Afhankelijk van de kleur en hoe donker je hem wilt hebben, meerdere keren doen. Op de bladen van de tafels heb ik een blanke matte parketlak gebruikt.

Leuk topic!

Ik heb nog 2 gepimpte buikkastjes staan die ik opnieuw ga pimpen. De ene is iets kleiner dan de andere. Ik ga de kleine zonder poten op het blad van de ander plaatsen, zodat ik een hogere ladenkast krijg.
Moet er eerst nog aan beginnen dus geen foto's van.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 10:16

Wat een geweldig topic!
Sommige mensen zijn echt zo creatief!

Ik heb hier een oud bijzettafeltje staan die van mijn oma is geweest. Ik heb hem meerdere keren niet zo netjes geschilderd ( :+ ) en vind dit wel een leuk projectje voor het voorjaar als het buiten droog is!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 17:44

Margje schreef:
@Rinske: zo'n kleur als de krijtverf die jij liet zien vind ik inderdaad wel heel moi. Ietsje meer kleur misschien nog. Maar werkt het nou veel lastiger met krijtverf? De zadelkast die ik eerder liet zien is met krijtverf gedaan en daar zie je iedere streep van de kwast op. Ik ben al niet zo'n heel ervaren en geduldge schilder...
Sowieso valt de krijtverf bij deze kast me tegen, ik had een heel mooi beeld bij krijtverf, maar deze kast lijkt gewoon in de grondverf te zitten. Komt ook omdat het iets te wit is naar mijn smaak. Laatst heb ik een tafeltje (wat in dezelfde post stond) met matte verf van Histor (Histor Pure) gedaan, helaas ook iets te wit, maar het matte valt me eigenlijk wat tegen. Het ziet er helemaal niet authentiek uit vind ik (daar is natuurlijk ook wat meer voor nodig). Ik heb hier ook een echt oud tafeltje staan, waar de verf hier en daar afbladdert en daar zit juist wel een glans op. Ik weet ook niet hoe oud de verflaag is ;) . Heb je een voorbeeld van een meubel waar je duidelijk ziet wat er zo mooi is aan krijtverf?

Hmm, welk merk had je en hoeveel lagen heb je hem geschilderd? Heb je hem eerst in de grondverf gezet? Hoe dik heb je je verf opgebracht? Ik heb ooit een kastje geschilderd met deze groene krijtverf, en je ziet wel een beetje het reliëf van de kwaststrepen, maar het is wel heel mooi effen van kleur. Ik heb bij mijn ouders een prachtige antieke kast uit een schip staan, die ben ik aan het opknappen (lange termijn project :') ), maar die is wel authentiek mat van zichzelf. Maar vroeger hadden de meeste mensen geen matte verf, en de meeste oude meubels hebben dan ook geen matte look, maar een zijdeglans met patina uiterlijk.

Deze had ik hier trouwens nog niet gepost volgens mij :P . Mijn favoriete halkastje, een oud meidenkastje uit een meisjestehuis! Gekregen van een kennis van mijn ouders :) .
Heb zelf het blad afgebeten en opgepoetst met antiekwas lichtbruin, je krijgt daarbij dus zo'n effect wat velen hier ook graag willen met hun meubels :) .
De rest van het kastje uiteraard gelaten hoe het was! Ik vind die echte afgebladderde verf heel mooi.

Afbeelding

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 18:13

Wauw wat mooi. Volgens mij staat jou hele huis vol met prachtige dingen!

Ik heb net het krantentafeltje opgehaald. Als ik tijd/zin heb maar eens rustig beginnen met opschuren. Het is donker eiken, volgens mij was (maar ik heb er weinig verstand van :P). Ik weet nog niet precies wat ik ermee wil doen, maar iig iets in de trant van wit/krijtverf. Er zit een laatje in, daar wil ik een mooi greepje op zetten. Hebben jullie een idee hoe je aan een mooi greepje komt?

Margje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 18:17

@Rinske, dat is zeker een heel mooi kastje. Ik vind zelf de linkerkant net iets mooier dan de rechterkant, die is me bijna iets te afgebladderd. Doe je dat ook wel eens bewust, iets wat pasgeverfd is zo behandelen dat het echt oud lijkt? Dat vind ik namelijk zo jammer van oude meubels heel netjes in de verf zetten, dat het zo netjes is! Zelf heb ik een oude houten bureaustoel een paar jaar geleden geverfd, niet zo netjes gedaan en daarna een pup er op los gelaten en die ziet er echt heel mooi oud uit... Die kast met krijtverf heb ik niet zelf gedaan, die heb ik zo gekocht. Ik heb het vermoeden dat er in ieder geval een laagje te weinig op zit.

@LETS: Leuk, kan heel leuk worden denk ik! Wat zit er nu voor greepje op? Veel plezier!

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 18:26

LETS schreef:
Ik worrd helemaal enthousiast van jullie! Ik wil graag een klein salon/bijzettafeltje. Ik vind die stijl die hier veel voorbij komt erg leuk, dat wit/whitewash/krijtverf. Zit nu een beetje op marktplaats te loeren, zou dit iets zijn? http://link.marktplaats.nl/522267289 Of kun je hier weinig mee?

Zoeen hebben wij ook staan, wit geverfd en de bovenkant vervangen door jadegroene mozaieksteentjes, is heel gaaf geworden! :D

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 18:27

Wauw rinske die is echt supermooi, kan je zo mee in de at home <3

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 18:28

Haha een pup erop losgelaten? Dat klinkt als een goede manier om je meubels een oude look te geven :D

Er zit nu helemaal geen greepje op. Het is zo'n typisch donker eiken oma tafeltje.. Zal morgen even een foto maken, misschien hebben jullie leuke ideeën.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 18:36

Ahhhh net zo'n mooie dekenkist gezien! ik zou daar zo graag een speelgoedkist van wille maken. Zo te zien aan de bekleding (of wat er nog van over is) een erg oude kist. Ik zou hem dan zo late als hij is, echt een plaatje! Maar eerst even aan vriendlief laten zien... Maar die zal hem ook wel mooi vinden!

En een prachtige commode! Kan hem helaas niet kwijt...
Wel nog een telefoonbankje gekocht in prima staat! Eens kijken wat ik daar nog mee ga doen!

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 18:51

Net als Trennie had ik ook wat meubels gekregen die mijn ouders over hadden, ook eiken. Die heb ik dus ook gebeitst en gelakt, maar dan in mahonie. Donkerroodbruin zeg maar. Op dezelfde manier behandeld zoals Trennie beschrijft. HEb er een mooie theetafel aan over gehouden, en een boekenkast. Ziet er prachtig uit. Als je het nieuw moet kopen ben je weer een hele hoop geld kwijt.

LETS schreef:
Er zit een laatje in, daar wil ik een mooi greepje op zetten. Hebben jullie een idee hoe je aan een mooi greepje komt?

http://porseleinenknoppen.nl/produkten. ... 6&image=69

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 19:48

Ik ben vandaag nog eens bij de kringloop geweest, en kwam een erg leuk queen anne salontafeltje tegen <3 Voor 8 euro :) Die ga ik opknappen :j Ik zal morgen eens een foto maken.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 19:54

8nnemiek schreef:
Ik ben vandaag nog eens bij de kringloop geweest, en kwam een erg leuk queen anne salontafeltje tegen <3 Voor 8 euro :) Die ga ik opknappen :j Ik zal morgen eens een foto maken.

Die stond er hier ook een, flink verpest en daar vroegen ze 15 euro voor... Heb hem laten staan...

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 19:57

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:41

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:47

Die is mooi zeg! En dat voor een tientje :)