Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
manzano schreef:Ik zoek ook tijdelijke goedkope schutting. Vrees dat ik maar gewoon goed de aanbiedingen van de bouwmarkt in de gaten moet houden, maar mocht iemand nog wat anders weten. (echt goedkoop!)
LCharlotte schreef:Hoi!
Ik ben me aan het orienteren om onze tuin op te knappen. We wonen hier in april 2 jaar en we willen graag eea aanpassen.
Ik denk dat we alles dichtleggen met een grote tegel, minimaal 60x60 groot. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer =)
Er is zoveel te krijgen, getrommeld, geborsteld etc etc...
Morganlefay schreef:manzano schreef:Ik zoek ook tijdelijke goedkope schutting. Vrees dat ik maar gewoon goed de aanbiedingen van de bouwmarkt in de gaten moet houden, maar mocht iemand nog wat anders weten. (echt goedkoop!)
Goedkoop is wel leuk maar vaak voor tijdelijk, zet eerst wat simpels neer (Gamma of Praxis) en ga sparen voor wat duurzamer(oeps) hardhout. Loop nu zelf tegen dit probleem aan en ben ijverig aan het sparen voor een degelijke (hardhouten) schutting.
Morganlefay schreef:LCharlotte schreef:Hoi!
Ik ben me aan het orienteren om onze tuin op te knappen. We wonen hier in april 2 jaar en we willen graag eea aanpassen.
Ik denk dat we alles dichtleggen met een grote tegel, minimaal 60x60 groot. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer =)
Er is zoveel te krijgen, getrommeld, geborsteld etc etc...
Hou wel in de gaten dat tegels slechte hemelwater afvoerders zijn. De tegenwoordige plensbuien zijn niet meer wat ze vroeger waren. Nu heb je binnen 5 minuten genoeg voor een maand aan mm. En dat moet je wel kwijt kunnen.
Urielle schreef:Ons terrein is licht hellend naar de straatkant, zou die helling neit genoeg zijn om het naar de straatputjes te laten lopen? We hebben nu her en der kuilen en putten waar het in blijft staan en dat is idd niet fijn. Misschien idd maar ergens ook een put voorzien maar dat loopt altijd wel in de kosten vind ik.
Dit zijn trouwens mijn plannen (even alleen de grove lijn bekijken want de details van beplanting ed wisselen nog wel eens)
Laurabram schreef:O Urielle, wat een mooi plan!
Ik ga stiekem eens googlen welke planten je hebt gepland.
Rosa New Dawn hadden wij voorheen, maar ik wil nu graag de Climbing Schneewitchen, aanzien de plannen voor de nieuwe tuin witbloeiend zijn met variatie in bladkleur.
En die Humulus Lupulus. Woekert die niet verschrikkelijk?