[centraal] Topic laptopkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [centraal] Topic laptopkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 13:05

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 13:41

Dan zou ik toch voor de sony gaan, ik hoor inderdaad ook wel eens van mensen dat ze al tijden een goed werkende acer hebben maar net zo vaak dat hij na enkele maanden al kapot was. Het is gewoon niet zo'n betrouwbaar merk volgens mij.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 13:44

gekkesies schreef:
http://www.topproduct.nl/hardware/lapto ... eaabh.html

Inmiddels heb ik deze gevonden. Als computer-nitwit geloof ik dat hij wel erg snel zal zijn met Intel-Pentium Dual Core, maar kan iemand mij vertellen of de grafische kaart ook een beetje goed is? := Dat is geen absolute must, maar het zou wel fijn zijn als ik er eens af en toe een (nieuw, bv uit 2010) spelletje op kan spelen. :)

Zo te zien heeft deze grafische kaart geen eigen geheugen maar maakt hij gebruik van het gewone werkgeheugen. Over het algemeen zijn grafische kaarten met eigen geheugen beter als je spellen wilt spelen.

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 18:04

Bedankt!
Heb 'm toch besteld, lijkt me een erg fijn ding voor een goede prijs, gamen zou leuk zijn maar anders is dat ook geen probleem! :)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 23:03

Vaal Kan het wel hoor, alleen misschien dat de beeldkwaliteit wat lager moet of de spelletjes wat ouder.

Tessaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 20:02

Hallo

Heeft iemand hier ervaring met Samsung laptops? Ik heb een mooie gezien, voor een mooie prijs. Echter ben ik niet bekend met samsung als computermerk.
Of eventuele andere laptops rond de 600 euro. 15,6 inch en een beetje mooi.

Alvast bedankt

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 10:04

Ervaring met samsung heb ik niet :n
Wat bedoel je met een beetje mooi? Waar denk je aan qua specificaties? Wat voor eisen heb je?

Tessaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 20:30

Wendy schreef:
Ervaring met samsung heb ik niet :n
Wat bedoel je met een beetje mooi? Waar denk je aan qua specificaties? Wat voor eisen heb je?

Mooi en handig toetsenbord dat bedoel ik met mooi. Niet zo'n lelijk ding met olifantentoetsen lelijk scherm etc.
Mijn eisen zijn:
- Rond de 600 euro
- Redelijke opslag. Hoeft niet supergroot te zijn ik doe geen creatieve opleiding dus niet 1000 programma's die erop mogen
- wel voldoende ruimte zonder dat hij direct sloom wordt
- Geen slome laptop dus
- Batterij die het zonder oplader liefst wel 1,5 uur kan houden
- Niet te zwaar ivm af en toe mee naar school
- 15,6 inch
- eentje die toch wel minimaal een levensduur van 5 jaar heeft

Dat was het denk ik, ben nogal a-technisch en heb dus geen verstand van al die technische rompslomp. Als je iets weet hoor ik het graag!

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 17:21

Hallo ! Ik wil een nieuwe laptop :D Eentje met webcam en mic. en hij moet echt snel zijn. Ik speel graag spellen erop ( zoals sims ) Dan wil ik niet dat hi vastloopt of gaat haperen.

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 19:54

Ik ben echt gelukkig met mijn nieuwe. :+:

Tessaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:33

gekkesies schreef:
Ik ben echt gelukkig met mijn nieuwe. :+:

Waar heb jij hem gekocht?

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 23:24

Tessaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 14:25

ik zit nu vanachter mijn nieuwe samsung laptopje te typen. hij doet et super!
Lekker lange batterij! topding

xHelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 14:30

Annettu_ schreef:
Hallo ! Ik wil een nieuwe laptop :D Eentje met webcam en mic. en hij moet echt snel zijn. Ik speel graag spellen erop ( zoals sims ) Dan wil ik niet dat hi vastloopt of gaat haperen.

Ik heb MacBook pro die is echt geweldig! ik hou echt van mn laptopje! Hij is heeeel snel, er zit standaard webcam en microfoon in, video bewerkings programma (soort van moviemaker), fotobewerkings programma en noem maar op. Ben echt super tevreden! :j

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 17:29

Een mac heeft in mijn ogen een heel scheve prijs/kwaliteitverhouding... met andere woorden: ik vind ze veel te duur voor wat ze daadwerkelijk bieden.

xHelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 19:06

Dat vond ik ook altijd hoor, maar ik moest er een aanschaffen voor school en ze zijn het zeker waard! Er zit veel meer geheugen op en mijn oude laptop (acer ofzo?) was na een jaar al heel erg traag en ik heb mijn mac nu 1,5 jaar en hij is nog net zo snel als in het begin! daarbij zitten er super veel extra functies op. Ik kan echt oprecht zeggen dat de mac al dat geld waard is!

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 00:51

Mac levert heel goede kwaliteit, maar ben het er mee eens dat de prijs wel erg hoog is. Ik heb nu een Asus laptop 15,4" voor €1.000,- die een betere inhoud heeft dan de Macbook Pro 15,4" voor €2.149,-. Die Asus heeft ook een prima behuizing en scherm. En standaard 2 jaar garantie, tegen de schandalige 6 maanden van de Macbook Pro (3 jaar uitgebreide garantie kan gekocht worden voor €349,-). Nogal groot prijs verschil.

Windows 7 is ook erg gebruiksvriendelijk en werkt mooi soepel. Mac OS X is natuurlijk heel mooi, met de shortkeys, de functionaliteit van de trackpad, etc.) Als je moeite hebt met omgaan met windows, kan het uitkomst bieden natuurlijk. N00bs krijgen Windows makkelijker van slag dan Mac OS. Vista was gewoon poedersuiker, maar XP was ook altijd prima. Bij Windows laptops moet je ook gewoon goed op de inhoud letten en een goed merk kopen (Asus, Toshiba). Je moet je er iets meer in verdiepen voordat je weet welke kwaliteit je koopt, maar het scheelt je dan wel een hoop geld.

Enige reden waarom ik een Macbook Pro wilde kopen was voor Final Cut Pro (draait onmogelijk op Windows) en voor de mooie behuizing, maar ik vond de prijs te hoog.

Voor degene die een heel goede en snelle laptop zoeken (goed voor grafische programma's en nieuwe games) en bereid zijn 1.000,- euro uit te geven, kan ik van harte de Asus N53SV aanraden! ‎15,6" full HD, Intel Core i7 2630QM (Sandy Bridge, 2GHz klok, 6MB L3 Cache), 6GB RAM (uit te breiden naar 8GB), GeForce GT540M (1GB), 640 GB HDD (5400rpm), USB 3.0 poort, 2,7kg en Windows 7 64-bits uiteraard.

(Edit: weet alleen niet of ie nu te krijgen is, aangezien er wel een chipset opzit die een ontwerpfout heeft. Intel heeft ze terug geroepen. Als het goed is komen de nieuwe chipsets half februari.)

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 18:18

Hallo!

Ik kom hier maar eens even advies vragen... Ik ben een beetje aan het kijken welk merk/type laptop ik aan ga schaffen.

Heb zelf niet zoveel verstand van computers, wat goed is en wat ik nodig heb dus misschien kunnen jullie me helpen.

Welke merken zouden jullie aanraden of juist afraden?

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 13:15

Ik heb even een vraagje..

Ik wil een nieuwe laptop kopen.. Nu gaat mijn voorkeur uit naar een roze ( :)) )
Nu vind ik op internet alleen van die mini laptops.. En die wil ik niet! Ik wil een 17 inch.. (of 17.3 ... 15.5 inch mag ook nog wel, maar dat is echt het minimum :P )
Ik vind die kleine schermpjes maar niks :) En er moet ook wel een beetje geheugen inzitten natuurlijk!

Als ik wel een grotere vind, zijn ze onwijs duur.. En dat vind ik ook weer een beetje teveel van het goede! (vanaf 700 euro)
Ik zit zo te denken aan max. 500/550 euro. Zo rond die prijs..

Een witte mag ook. Die vind ik ook mooi :j

Heb namelijk een mooie gezien bij neckermann in de aanbieding.. voor 500 euro. Maar die is zwart. Dus kan ik echt geen goede, betaalbare laptop vinden in het roze of wit, dan kies ik die :j
Maar wil dus eerst even kijken voor een roze of witte. :)

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 19:43

Heeft iemand ervaring met de: HP ProBook 4525s XT950UT?
Mijn laptop (acer, koop ik echt noooit meer wat prutsmerk is dat)
Is stuk, en bij de computerzaak is deze tekoop voor 786 dollar.

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 20:04

Wij hebben zelf een Macbook pro thuis, het is echt een fantastisch ding!! Dus als je het geld hebt, dan raad ik je hem echt zeker aan!

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 23:38

Nou, ik heb vandaag een Sony Vaio gekocht :D
Was toch maar even naar de mediamarkt gegaan.. Ging voor een 15,5 inch, had ik op de site gezien (wit :D )

Maar toen ik daar kwam hadden ze een aanbieding van dezelfde in 17 inch.. En 17 inch had sowieso mijn voorkeur :D En hij was nog goedkoper ook.. :D

Ben helemaal blij..

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 18:37

Kan iemand mij helpen? Gezien mijn (oude) laptop ondertussen kuren begint te krijgen. (Hij wilde gister niet typen, selecteert zomaar dingen en doet daar iets mee (foto's bv uit zichzelf linksom draaien), is is van het ene op het andere moment terwijl je bezig bent ubertraag.

Als ik de prijzen van laptops zie, schrik ik toch wel een beetje. Voor een "normaal" grootte beeldscherm ben je per definitie al 500 kwijt, en dan nog niet eens gekeken naar wat voor kwaliteiten de laptop heeft, en of het een goed (aangeschreven) merk is.

Ik zoek dus geen minilaptop, heel leuk voor erbij, maar niet als je er hele werkstukken ed mee in elkaar moet zetten, of gewoon lekker wilt computeren.

Ik zoek (niet per direct) een laptop waarmee ik goed mn schoolwerk moet kunnen doen, waar fotoshop oid op kan, met enige opslag ruimte en die vrij snel is. Lange accuduur zou ook wel fijn zijn, maar dat blijft toch lastig. Een nummeriek toetsenbord ernaast zou fijn zijn, maar is geen must. Wil werken met windows. Budget ligt toch wel zo'n beetje tot 600 euro.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 20:01

Ik zat eerst te kijken naar een sony vaio 15,5 inch (niet super groot, maar wel groot genoeg in principe, die maat was wel mijn minimum maat).
Bij de media markt hebben ze die voor 559! 4 GB Ram uit mn hoofd, en 320 GB intern geheugen.

Ze hebben nog een aanbieding tot 6 maart, die zag ik pas toen ik daar was, die is nog groter, 17 inch! Zelfde laptop, maar dan 500 GB internt geheugen. En die is nu 533 ipv 699 :)

Geen idee of het bij elke vestiging is?
Hij staat op de laatste pagina van de folder op de media markt site.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 14:53

Ik ben op zoek naar een laptop, misschien dat jullie mij wat verder kunnen helpen.

Belangrijkste is eigenlijk dat er Photoshop op kan draaien, dit is een zwaar (groot) programma dus daar moet genoeg ruimte voor zijn. Hij moet dan ook zeker niet langzaam werken. Laptop hoeft niet gigantisch groot te zijn (geen mini, dat wel), hij moet wel makkelijk mee op reis kunnen.
En de prijs... liever niet te duur. Een MacBook ziet er mooi uit, maar die ligt echt ver boven mijn budget. Van Acer heb ik gehoord dat het niet zulke goede laptops zijn, maar andere merken heb ik eigenlijk geen kijk op.

Ik werk thuis gewoon op m'n computer dus het is niet dat hij een computer geheel hoeft te vervangen, maar voor als ik straks een paar maanden in het buitenland zit wil ik er wel gewoon op kunnen werken.

Ik speel geen games, maar wil er wel bijv. series op kunnen kijken. En dus vooral erop kunnen Photoshoppen en schrijven.