[Centraal]Iphone, vragen, tips, enz.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:28

Ahtnamas schreef:
Op mijn vorige vraag heb ik jammergenoeg geen reactie gehad. Hopelijk op deze vraag wel. Ik heb besloten om voor de Iphone 4 te gaan. De 32 gig is 100 euro duurder dan de 16 gig. Is het het waard om dit extra geld hieraan uit te geven?

Mijn vader begon over een verzekering. Wat vinden jullie, wel of niet verzekeren?

Zou de voorwaarden van een verzekering heel goed doornemen want regelmatig heb je er in de praktijk niets aan, omdat bepaalde zaken uitgesloten zijn voor vervanging toestel/vergoeding reparatie/diefstal.

Ik vind 16 GB genoeg voor mijzelf, heb nu een geheugenkaart van 4 gig geloof ik zelfs. Als je er echt heel erg veel muziek op wilt zetten en films e.d. is 32 het overwegen waard.

Ariebombarie

Re: [Centraal]Iphone, vragen, tips, enz.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 22:46

ik heb 16 gig en nog steeds niet vol na twee jaar hehehehee...

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 23:16

Ik ben me vanmiddag echt doodgeschrokken. Opeens deed m'n camera het niet meer en m'n iPhone was zo traag in alles als een slak. Op gegeven moment reageerde hij nergens meer op. Dus ik zat al een beetje te stressen, heb 'm net 2 maand maar na uit/aan functioneert alles weer perfect. Zag de bui al helemaal hangen :o

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 08:08

Girl In The Mirror schreef:
Ahtnamas schreef:
Op mijn vorige vraag heb ik jammergenoeg geen reactie gehad. Hopelijk op deze vraag wel. Ik heb besloten om voor de Iphone 4 te gaan. De 32 gig is 100 euro duurder dan de 16 gig. Is het het waard om dit extra geld hieraan uit te geven?

Mijn vader begon over een verzekering. Wat vinden jullie, wel of niet verzekeren?

Zou de voorwaarden van een verzekering heel goed doornemen want regelmatig heb je er in de praktijk niets aan, omdat bepaalde zaken uitgesloten zijn voor vervanging toestel/vergoeding reparatie/diefstal.

Ik vind 16 GB genoeg voor mijzelf, heb nu een geheugenkaart van 4 gig geloof ik zelfs. Als je er echt heel erg veel muziek op wilt zetten en films e.d. is 32 het overwegen waard.

In principe is een verzekering voor alle schades die JIJ het toestel aan doet. vocht, vallen, klemmen etc. Diefstal en verlies is en blijft een moeilijk punt... Wat is diefstal, wat is verlies... Klopt het verhaal? is het toestel niet ergens achtergelaten... ff goed de concept polis doornemen :)

wat betreft 16 of 32... ik zou niet weten wat je met 32gb moet :=
ik krijg 16 niet eens vol... en ik houd toch wel van veel spullen op mn foon :D
Heb ook nog een nokia N95 8gb... die krijg ik ook niet vol := staat 20 uur muziek op en bijna 1000 foto's en filmpjes...

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 08:12

Diefstal is als je een aangifte kan overleggen bij de politie ;)

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 08:20

Bij mijn vorige werk moesten wij voor de verzekering bij verlies ook een aangifterapport hebben ;)
daar viel verlies wel onder de verzekering... behalve als je het toestel ergens zou neerleggen, weglopen en dat je dan terug komt: ''hee, waar is ie nou''

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 08:20

Ariebombarie, je hebt PB. was ff aan het bijlezen :+

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 08:42

Maar dan blijkt dus ook uit de aangifte of het verlies of diefstal is ;)

Ik heb vooral last van het laten vallen van telefoons :=

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 09:05

Telefoon uit broekzak weg...
diefstal? of toch verlies?
maar snap jouw punt ook hoor ;)
geef alleen aan dat het altijd een moeilijk punt zal blijven..

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 10:52

Bedankt voor de reacties dames. Ik ga denk ik de 16gb bestellen! Verzekering nog maar even over nadenken. Maar die kan je toch pas in de winkel afsluiten als je de telefoon binnen hebt. (Als ik het goed begrijp).

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 10:53

Ik heb de 32gb, maar gebruik misschien 25gb ofzo. :)

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 11:02

Ahtnamas schreef:
Bedankt voor de reacties dames. Ik ga denk ik de 16gb bestellen! Verzekering nog maar even over nadenken. Maar die kan je toch pas in de winkel afsluiten als je de telefoon binnen hebt. (Als ik het goed begrijp).

je moet eens vragen naar het AppleCare Protection Plan, das interessanter denk ik dan gewone verzekering..

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 11:17

Ariebombarie schreef:
Ahtnamas schreef:

je moet eens vragen naar het AppleCare Protection Plan, das interessanter denk ik dan gewone verzekering..

Ok, bedankt voor de tip! Ik heb toch maar de 32 GB besteld. Ik was aan het bestellen en mijn vader komt naast me zitten en zegt 'bestel die andere maar'. Hij is zo lief om de kosten te betalen. Ik betaal alleen abbonementkosten.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 11:19

waar heb je hem besteld eigenlijk?

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 11:41

Dat is lief van je vader :)

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 11:51

Ariebombarie schreef:
waar heb je hem besteld eigenlijk?

Bij T-mobile, vernieuwen van abbonement. Had ook op andere sites gekeken maar dan nog was die voordeliger bij t-mobile. Ik heb hem wel met een relax abbonement (dat scheelde tien euro per maand).

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 11:55

En wat is het verschil met het abo?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 11:58

Was mijn vader maar zo lief ;).

Ik heb trouwens 16GB en staat meestal aardig vol (ook veel apps en films). Ik neem zelf de volgende keer ook 32GB omdat ik er dan ook tomtom op zet en dat kost er al een paar GB.

Ik heb mijn tel trouwens wel gewoon verzekerd heb daar zelf geen aanspraak op hoeven maken maar mijn zus (ook iphone zelfde verzekeringsmaatschappij) heeft haar tel wel eens laten stuiteren en ook een keer waterschade gehad. Op zich netjes afgehandeld iedere keer alleen kon hij na die waterschade niet gerepareerd worden en nu krijgt ze waarschijnlijk geen iphone terug omdat de levertijd te lang is. Ook kreeg ze de eerste keer als vervangend toestel geen smartphone dat was ook niet zo handig want dan betaal je dus een vollemaand voor internet waar je niet op kan :7, maar ja ze kon iig gebeld worden :D

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 14:40

Verzekering heb ik niet afgesloten, ben altijd erg zuinig op mijn telefoons. Bovendien zijn de kleine lettertjes vaak minder rooskleurig. Hoorde idd ook van een collega die waterschade had op zijn iphone dat hij geen nieuwe krijgt ivm de levertijd.. En ook hij heeft nu als vervangende telefoon een heel oud toestel ipv een smartphone.. Beetje zonde van je abbo dan..

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 14:43

Marieke_K schreef:
Verzekering heb ik niet afgesloten, ben altijd erg zuinig op mijn telefoons. Bovendien zijn de kleine lettertjes vaak minder rooskleurig. Hoorde idd ook van een collega die waterschade had op zijn iphone dat hij geen nieuwe krijgt ivm de levertijd.. En ook hij heeft nu als vervangende telefoon een heel oud toestel ipv een smartphone.. Beetje zonde van je abbo dan..

Is maar hoe je het bekijkt........ zonder verzekering had je NIKS gehad en dat is nog meer zonde van je abbo. Nu kan je nog bellen/sms-en ;)

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 15:13

Dat is waar, maar je verzekerd een smartphone, dan mag je ook wel verwachten dat je een smartphone als leen telefoon krijgt. Daar betaal je namelijk wel voor.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 15:19

Ja dat sowieso....... maar het is niet zonde van je abo, hooguit van de verzekering ;)

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 15:35

Ja dat is een betere redenatie :+ Een verzekering leidt tot het verliezen van je waarde van je abbo, dus daarom is een verzekering onzin :D

*Gaat weer verder met scriptie, is nu van het pad aan het raken*

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 15:39

Hahahaha........ sterkte!

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 15:59

Marieke_K schreef:
Ja dat is een betere redenatie :+ Een verzekering leidt tot het verliezen van je waarde van je abbo, dus daarom is een verzekering onzin :D

*Gaat weer verder met scriptie, is nu van het pad aan het raken*

Dus jullie zeggen in principe dus 'niet doen'. Ik vind het zelf ook zonde van het geld, maar mijn vader kwam er mee (die heeft mijn ipod toen ook verzekerd dacht ik... dat vond ik nou onzin ;)).

Marieke ik leef met je mee. Heb vorige week mijn scriptie ingeleverd. Man wat een rotwerk. Gelukkig moest het snel nageken worden en heb ik zowel van vakdocent als van stagebegeleider een 8 gekregen!