Een droom die uitkomt [DE FOTO'S VAN HOERENTENT]

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 15:58

Ach Elke :(:) :(:) Wat ontzettend naar en vervelend!

Wat Cassidy zegt is wel een goede. En anders, je mag niet bouwen, maar mag je ook geen schuilstal bouwen? Of zo'n container plaatsen waar ze in zouden kunnen komen te staan?

Dat het nu niet lukt lijkt een flinke tegenslag, maar ga niet bij de pakken neer zitten. Je vader (en jij) vinden vast wel een oplossing zodat de paardjes nog steeds aan huis komen te staan. Ik kan me nu voorstellen dat je vader geen andere uitweg gaat weten te vinden.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 15:59

en waarom is het afgekeurd bij de gemeente? kunnen jullie dat aanpassen zodat het goedgekeurd word?
Gewoon volhouden... :(:)

Wat cassidy zegt inderdaad! en misschien helpt het ook dat de buren het geen probleem vinden. Gewoon zoveel mogelijk dingen verzamelen en op je strepen staan bij de gemeente, zijn maffe lui daarzo!
Toen wij wilden aanbouwen wilden ze dat ook afkeuren omdat dat volgens het toekomstige plan niet zou kunnen (maar dat plan geldt nog niet en volgens het huidige mocht het juist zo (het huidige is naar links en rechts aanbouwen wel toegestaan en volgens de nieuwe alleen naar boven en beneden. dus we wilden juist wat nu mag :P ) Uiteindelijk hebben ze het ook gewoon goedgekeurd en hebben wij nu onze aanbouw maar je moet een lange adem hebben met zoiets!

edit: en als je het gat diepper maakt is het wel goed? als ze dat willen kunnen ze dat krijgen moet je maar denken ;) kan me goed voorstellen dat het allemaal heel frustrerend is maar dat is met bouwen/vergunningen volgens mij vaak het geval, komt altijd meer ellende en geld bij kijken dan je in de planning had. sterkte ermee!

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 15:59

Valt dat onder de gemeente St. Anthonis?

Hoe zit het met het bestemmingsplan, is dat wel in orde?

velvetblack

Re: Een droom die uitkomt [DE FOTO'S VAN HOERENTENT]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 16:05

Gelukkig weet mijn vader hier genoeg van om het allemaal aan te kaarten. Ik zal inderdaad eens de buurt rond gaan en foto's maken, waarmee hij naar de gemeente kan stappen.

Het valt onder de gemeente Mill, het bestemmingsplan is in orde, goedgekeurd. Overal staan een dikke stempel: Goedgekeurd. Maar toch is het vandaag helemaal stil gelegd door jochies, broekies van de gemeente. En gewoon door bouwen levert enorm veel problemen op, want ze komen hier haast iedere week wel langsgereden..

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 16:14

Bah, wat onuitstaanbaar :( ! Ik hoop dat je vader er doorheen komt, als het voor het bestemmingsplan in orde is dan moet het wel in orde kunnen komen lijkt me? Maar wat ontzettend banketstaaf dat jullie de bouw hebben moeten stilleggen.... :\

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 16:17

hmmzzz, dat is goed balen....
Heb je ook gevraagd waaróp het is afgekeurd?
Als het echt zo'n chique wijk is, denk ik dat de buurt allang blij is dat die hoerentent weg is.... Die gaan dan niet moeilijk doen over een schuurtje.

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 16:17

Ging het bij gemeente Sint Anthonis wel makkelijk? Wat ben ik nu enorm jaloers op jullie plekje daar! :)

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 16:19

Liezel1 schreef:
hmmzzz, dat is goed balen....
Heb je ook gevraagd waaróp het is afgekeurd?
Als het echt zo'n chique wijk is, denk ik dat de buurt allang blij is dat die hoerentent weg is.... Die gaan dan niet moeilijk doen over een schuurtje.

Bouwtechnisch is het niet in orde geloof ik, te zware materialen oid. Ik kan het je niet vertellen, ik hoor het vanavond precies van mijn vader (die heeft ze aan de telefoon gehad).

De buurt zit er ook niet mee, we zijn ook meteen meningen gaan vragen en iedereen vond het prima. Alle huizen liggen ver van elkaar af met meters hoge afscheiding. We zien elkaar nooit dus daar ligt het niet aan, het is puur de gemeente die nu erg moeilijk doet (geld vangers)

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 17:35

Maar mag je ook niet een paddock enz.

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 17:42

Er ligt al een soort paddock, de oude parkeer plaats. Even in orde maken en het is een paddock. Maar er moet natuurlijk ook een stal zijn voor de paardjes..

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 18:10

Jeetje, ben een stille meelezer! balen zeg!
Ik hoop dat jullie ee oplossing kunnen vinden.

peaches

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 18:47

Je achterburen hebben ook een schuilstal en je zijburen hadden eerst ook binnenstalen. Dat weet ik omdat ik er ooit een haflinger heb gestald. En ik zie verder nooit meer paarden staan in die weien. Misschien mag je ze daar wel stallen?

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 18:54

Jeetje wat balen voor jullie. Denk je het allemaal goed geregeld te hebben..... Je kunt in ieder geval foto's maken bij je achterburen en zijburen als die ook stallen hebben, vreemd dat het dan bij jullie niet mag. heb je geen garage die je kunt verbouwen tot stal? Dan wordt het inpandig en kunnen ze volgens mij weinig van zeggen. Maar goed, ik ben een leek en een ambtenaar zal ook daar wel weer een regeltje voor weten...

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 19:02

Niet opgeven hoor, het gaat hoe dan ook lukken

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 22:56

elkee schreef:
Ging het bij gemeente Sint Anthonis wel makkelijk? Wat ben ik nu enorm jaloers op jullie plekje daar! :)

Sint Anthonis is inderdaad wel heel toeschietelijk als het om paarden in het buitengebied gaat, dat hadden ze mij op voorhand ook al aangegeven :j
Maar niet in de put gaan zitten, hoor! Goed van je vader dat hij het niet opgeeft, over een tijdje hebben jullie het vast en zeker ook voor elkaar en dan ligt het allemaal achter jullie. En dan gaan jullie ook heerlijk genieten!

Ik kom echt binnenkort een keertje kijken, hoor :j!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 11:07

Dat is echt balen, maar als ik zo hoor wat er allemaal om je heen staat heb ik goede hoop dat het goed gaat komen en dat Moon en Wodka lekker bij jullie huisje staan straks.

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 11:44

Mijn vader is de hoop momenteel een beetje verloren, ons oude huis staat ook nog steeds te koop. De gemeente doet moeilijk om alles, hij is die tegenslagen even helemaal zat. Mijn vader is gewoonlijk een echte doorzetter, maar dat zie ik nu niet meer terug :(:)

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 14:23

FrankavdT schreef:
Dat is toch de oude club Can Can of zoiets? Daar gaan jullie zo te lezen iets heel moois van maken!
Prachtige omgeving daar, zullen jullie het wel naar je zin krijgen. Succes met verbouwen!

Dat zag ik dus ook meteen.
Zag die titel dus dacht is even kijken, zag die foto's en toen zat ik echt }:0 dat is de CanCan!
Jarenlang in Mill gewoond. ;) Nog nooit foto's van binnen gezien dus wel grappig dit. :))

Edit: Even doorgespit natuurlijk, het is wel mooi geworden zeg. :j
Maar wat ontzettend balen van de gemeente, sufkoppen. }:0

Anseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 16:27

Nou.. de gemeente hier in de omgeving zijn niet bepaald even fijn om mee te onderhandelen nee. Als het om schuren o.i.d. gaat, dan is het algauw afgekeurd. Hoe groot het ook wordt of wat het bestemmingsplan ook zal zijn, ze kijken toch vaak wat vuiler. Nou na 2/3 jaar is het hier ook gelukt, maar nou mogen ze maar de helft bouwen. Maar ach, ze hebben iets.

Hopelijk lukt het bij jullie alsnog!
Het is idd prachtig geworden, wauwie. Maar wist niet eens dat er een hoerenkeet was hier in mill haha en al helemaal niet in een villawijk (ook die villawijk wist ik niet eens haha)

Alle respect voor deze flinke onderneming en ik wens jullie heel veel succes met het verdere verloop, hopelijk gaat het plaatje uiteindelijk worden zoals jullie écht in de gedachte hadden. Dus met paardjes aan huis en etc.

+:)+

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 16:30

elkee schreef:
Er ligt al een soort paddock, de oude parkeer plaats. Even in orde maken en het is een paddock. Maar er moet natuurlijk ook een stal zijn voor de paardjes..

Stal kan al dan niet tijdelijk. Paar containers neerzetten, of een schuiltent en je paarden hebben onderdak...

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 17:00

Ja inderdaad, container hebben we ook al aan zitten denken. Daar kan de gemeente helemaal niks tegen doen :j

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 17:10

Je mag contaniers wel plaatsen mits ze op een bouwblok staan van je perceel.
Anders zouden boeren in elke wei een container mogen neezetten.
De nieuwe omgevingswet geef dus aan dat als je op bouwblok iets wil neerzetten/bouwen het 5 meter hoog mag zijn! Kijk op de kadaster tekening hoe groot je bouwblok is dan weet je dat je meer mogelijkheden heb. Gaat niet om je perceel groote maar echt het bouwblok erin. Waarschijnlijk hebben jullie om je huis, agrarische grond en geen woonbestemming (dus geen stal bouwen).

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-11 17:27

Wat bedoel je met bouwblok? Nee onze grond is niet agrarisch. En we hebben wel toestemming op die plek (waar eigenlijk de stal zou komen) iets te bouwen

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 18:49

En wat verstaan ze dan onder iets? Heb je echt een stal nodig of is een schuilgelegenheid ook voldoende? Anders kun je altijd nog een oude trailer op de kop tikken waar ze in kunnen als ze uit de wind en regen willen staan.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 18:54

elkee schreef:
Ja inderdaad, container hebben we ook al aan zitten denken. Daar kan de gemeente helemaal niks tegen doen :j

wel dus, ik woon bij jou om de hoek, maar wij heten zeeland.
wij zijn het laatste huis.
we hebben ook 2 containers in de wei staan en die moeten weg dus van de gemeente.
wij hebben een vakantiehuisje die zijn we nu aan het verbouwen als paardenstal.

Afbeelding
Afbeelding

komen 3 stallen in