[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 11:45

Only_Hellen schreef:
Heb je op dit moment nog geen levensverzekering, zodat je die gewoon aan kunt houden?

Ik heb wel een levensverzekering, maar die dekt de kosten ten eerste niet, en ten tweede is dat een beleggingsverzekering waar ik eigenlijk vanaf wil, gezien de ontwikkeling van het rendement tot nu toe.

Wij zijn idd aan het kijken voor banksparen, maar ook bij die vorm zijn ze niet zo enthousiast. Bovendien is er nu nog weinig duidelijk over de ontwikkeling van het product, met name fiscaal en hoe de kosten van dit product straks gedekt moeten gaan worden. Daar word ik door verschillende mensen voor gewaarschuwd. Maar het is wel de moeite waard om het te onderzoeken.

Ons bod is trouwens geaccepteerd, dus we hebben in ieder geval een huis *\o/* *\o/* Die financiering krijgen we wel rond, kost wat moeite, maar dat lukt wel.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 11:50

Zesiram schreef:
Only_Hellen schreef:
Heb je op dit moment nog geen levensverzekering, zodat je die gewoon aan kunt houden?

Ik heb wel een levensverzekering, maar die dekt de kosten ten eerste niet, en ten tweede is dat een beleggingsverzekering waar ik eigenlijk vanaf wil, gezien de ontwikkeling van het rendement tot nu toe.

Wij zijn idd aan het kijken voor banksparen, maar ook bij die vorm zijn ze niet zo enthousiast. Bovendien is er nu nog weinig duidelijk over de ontwikkeling van het product, met name fiscaal en hoe de kosten van dit product straks gedekt moeten gaan worden. Daar word ik door verschillende mensen voor gewaarschuwd. Maar het is wel de moeite waard om het te onderzoeken.

Ja, maar geen enkel produkt is nu zeker van aftrek. Er zijn zoveel plannen dat nog niemand weet hoe het zich gaat ontwikkelen.
Je kunt proberen of je de huidige beleggerspolis kunt omzetten naar een polis met een garantie-kapitaal, zonder overleggen van gezondheidsverklaring. Als ie wel voldoende is voor in elk geval jullie hypotheek, kun je op je gemak gaan kijken naar een losse risico die gemakkelijker accepteert tegen een acceptabele premie.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 11:51

Proficiat!!! Wat gaaf zeg :D

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 11:53

@Only-Helen: het ging met niet zozeer over de aftrek, die staat sowieso op losse schroeven, maar om andere kosten. Maar zoals ik zei, het is de moeite van het onderzoeken waard, we moeten gewoon nog eens wat banken af deze week....haast, haast. Zoals jij voorstelt voor een tijdelijke oplossing en dan verder kijken wordt nu in werking gezet, zodat de passering bij de notaris in ieder geval zekergesteld kan worden.

Even een linkje naar ons nieuwe paleisje :D
klik

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 11:56

@Zesiram: gefeliciteerd met jullie nieuwe huis! Ziet er idd allemaal heel netjes uit!

Marjolein

Re: Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 12:07

Gefeliciteerd!

Weet en wil je al vertellen per wanneer je kunt verhuizen?

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 12:10

We willen passeren rond 20 juni, ik weet niet precies hoe dat uit gaat komen met notaris etc. Maar we gaan voor 1 juli over ( 8 juli passeert onze huidige woning ).

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 12:22

Gefeliciteerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 12:28

Gefeliciteerd! :D

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 12:33

Gefeliciteerd! Wat een prachthuis zeg, helemaal mijn ding.. :) Had net de makelaar van het huis wat wij op het oog hebben aan de lijn (deze die op internet al verkocht stond) en ze zijn in principe nog in onderhandeling, konden het nog niet echt eens worden. Dus nog even afwachten..

Ons huis is ook nog steeds in de verkoop, nog niet echt reactie op gehad verder op die 2 serieuse kijkers na, de makelaar is er na ons idee ook niet heel erg druk mee bezig. Dus die zal ik ook eens op zijn donder geven..

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 14:09

Ik meld me ook hier! Mijn vriend en ik hebben samen drie huizen: een grote eensgezinswoning in Heerhugowaard, een twee-kamerappertement in Soest en een heel gaaf half vrijstaandhuis uit 1926 in Soest.
De woning in Heerhugowaard wordt over een paar maanden verhuurd aan mijn neefje en zijn vriendin. Mijn vriend en ik willen gaan samenwonen in het half vrijstaande huis en het twee-kamerappartement staat te koop/te huur.
Mijn vriend is nu al 9 maanden het half vrijstaande huis aan het verbouwen en zo lang staat het appartement ook al te koop. Nu het geld op begint te raken is verhuren ook een optie.
Vorige week hadden we een huurder gevonden, maar die trok zich terug omdat het haar toch te duur werd. Gisteren is er een bod van een kijker gedaan die wij hebben geaccepteerd en nu blijkt dat hij dat helemaal niet kan betalen.

Met die huurder was het contract al helemaal (door haar!) opgesteld en die koper heeft zelf een bod gedaan. En beiden beseffen later dat ze toch niet zoveel geld hebben als ze zelf dachten. Daar word je toch helemaal gek van?

Vanavond gaan mijn vriend en ik dus maar de opties bekijken om een instantie in te huren om een huurder voor ons te zoeken. Waarschijnlijk gaan we het dan een jaar verhuren om het daarna weer de verkoop in te doen.

Heel erg balen allemaal, want het drukt best een beetje een stempel op de voorpret van ons droomhuisje...

Edit: het appartement in Soest http://www.funda.nl/koop/soest/appartem ... rglaan-32/

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 16:39

Oh wat een troubles plukje, dat is echt deprimerend.

Ik durf jullie er bijna niet mee lastig te vallen, maar....mijn paard was ook helemaal goed op de x-rays! De foto's gaan as we speak naar Duitsland via de mail. Mensen waren helemaal blij, die komen hem waarschijnlijk deze week nog halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 16:43

Oo gaat allemaal lekker snel bij jullie Zesiram!
Plukje, wat een gedoe zeg idd!

Ik heb helaas nog niks van de makelaar gehoord, dus ben bang dat de kijkers geen interesse hebben, anders hadden ze wel zsm na het weekend de makelaar gebeld lijkt me?

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 17:08

Gefeliciteerd Zesiram! Dat zijn een hoop veranderingen ineens in je leven!

Relaxed, bij ons zijn vrij veel kijkers geweest en er is er geen één geweest die negatief was. Volgens mij zijn er ongeveer 40 mensen geweest.
In het begin waren we helemaal blij als er weer een kaartje van de makelaar lag met een positief bericht, maar inmiddels weten we wel beter helaas.
Ik ben dus bang dat jouw kijkers ook geen interesse hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 17:10

Zesiram schreef:
@Only-Helen: het ging met niet zozeer over de aftrek, die staat sowieso op losse schroeven, maar om andere kosten. Maar zoals ik zei, het is de moeite van het onderzoeken waard, we moeten gewoon nog eens wat banken af deze week....haast, haast. Zoals jij voorstelt voor een tijdelijke oplossing en dan verder kijken wordt nu in werking gezet, zodat de passering bij de notaris in ieder geval zekergesteld kan worden.

Even een linkje naar ons nieuwe paleisje :D
klik

ontzettend mooi! zou het zo met inrichting en al over willen nemen! vind alleen de badkamer wat minder :)

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 17:13

Ja die blauwe mozaïk hadden wij ook niet uitgekozen, maar dat laten we maar even zo. Er zijn ergere dingen. We wilden de inrichting inderdaad ook al, vooral de eethoek _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 17:13

Plukje, wat een ontzettend geinig appartement! Ziet er keurig uit.

Wat jammer dat je geen huurder kunt vinden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 17:14

Wat hadden jullie nu geboden op het huis?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 17:15

en ook je paard verkocht zie ik!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 17:16

Plukje schreef:
Gefeliciteerd Zesiram! Dat zijn een hoop veranderingen ineens in je leven!

Relaxed, bij ons zijn vrij veel kijkers geweest en er is er geen één geweest die negatief was. Volgens mij zijn er ongeveer 40 mensen geweest.
In het begin waren we helemaal blij als er weer een kaartje van de makelaar lag met een positief bericht, maar inmiddels weten we wel beter helaas.
Ik ben dus bang dat jouw kijkers ook geen interesse hebben.

Nee idd, zou ook te mooi om waar te zijn zijn geweest, meteen de 1e kijker :+ Bel eind van de week nog wel ff, zou zoiezo binnen een week iets horen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 17:28

donderdag gaan wij met de verkopende makelaar naar een huis kijken. met zo iemand kun je het niet echt over de waarde van het huis etc hebben of wel?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 17:30

nee, die is ingehuurd door de verkopers.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 17:33

Zesiram : gefeliciteerd :)

Vonneke : ja hoor , je kunt hem gerust een beetje uithoren over de prijsmogelijkheden die er zijn.

De makelaar wil het huis toch verkopen en heeft ongetwijfeld van de verkoper doorgekregen hoeveel onderhandelingsruimte er is in de vraagprijs.

Toen ik mijn huis kocht heeft de verkopende makelaar me zelfs nog gematst door te adviseren om maar flink wat lager te gaan zitten met mijn bod :oo

Niet de bedoeling natuurlijk als je als verkoper een huis door zo iemand laat verkopen , maar voor mij als koper was het wel aangenaam :P

Proberen kan altijd !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 17:35

vonneke schreef:
donderdag gaan wij met de verkopende makelaar naar een huis kijken. met zo iemand kun je het niet echt over de waarde van het huis etc hebben of wel?

Vragen/informeren kan altijd ;)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 17:42

ow tuurlijk, maar geloof niet alles en laat vooral niets los.