E-reader ervaring gezocht..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 18:27

Neeeeeeeeeeeeeee! Deze ereader werd door mijn computer niet gezien, dus ik zette alles op een SD kaart en dan deed ik die in de reader. Voor het geval er nog meer mensen zijn die deze reader willen aanschaffen, je kunt er niet mee in fel zonlicht lezen. Dan vervaagden de letters helemaal. Verder vond ik het wel een fijn ding.

De readers waar ik hierboven over sprak zijn met TFT scherm , dus geen e-ink. En de batterij gaat ook maar een paar uur mee. Dus nog even verder zoeken. }:0

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 19:06

Pffrrt, haha, ik zit continu op wikepedia om al die termen op te zoeken :o?
e-ink, tft scherm, sd kaart? Ik zit de hele tijd ...uhhh wat???

Ik zit echt nog met een paar vragen, ik kom er niet wijs uit. Ben echt een leek, sorry als jullie het hiervoor al eens gemeld hebben, maar ik heb 14 pagina's doorgelezen en weet niet meer hoe wat en waar. Het begint me allemaal te tollen.

Dus als ik het goed begrijp....er zijn dus readers waar je de boeken niet kunt uitwisselen (met tft scherm? of sloeg dat weer ergens anders op :+ )? En readers waarbij dat geen probleem is?
Ligt dat dan alleen aan de reader of ook aan de uitgever (ik heb iets gelezen over Kindle, maar weet niet meer waar)?
Je kunt dus geen boeken kopieren? Dus je kunt ook geen reservekopie maken voor je eigen?
Je download die bestanden op je PC, maar wat als je een nieuwe PC koopt? Hoe zit dan dan met die ID die aan dat boek zit/hoe werkt dat? Kun je die gegevens overzetten naar een nieuwe PC?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 20:03

tft scherm = net als computer scherm
e-ink = electronische inkt, kan je ook in fel licht lezen en geen geknipper zoals bij een computer scherm. e-ink heeft nl geen refresh rate. Er wordt alleen een signaal verzonden als je op een knopje drukt. Daardoor neemt apparaat veel minder stroom.
sd kaart = geheugen kaart, wordt ook gebruikt in digitale camera's en is te vergelijken met een usb-stick, maar dan in het apparaat ipv eraan.

Meeste boeken zijn voorzien van DRM, dat is een beveiliging om te voorkomen dat iedereen het boek kan lezen. Net zoals de muziekindustrie doet/deed.
DRM beperkt de mogelijkheden van eventuele kopers. Je moet je reader uitkiezen op welke boeken je wil lezen. DRM maakt vrije keuze van ereaders lastig em stelt ook eisen aan je computer. Linux/kubuntu bv heeft 2x per jaar upgrades. Veel DRM programma's zien een update als een nieuw device, dus of je moet dat aanpassen, of je kan al snel je boek niet meer lezen. De DRM beperkingen belemmeren ook mensen die alleen voor eigen gebruik boeken op verschillende eigen readers/computers willen plaatsen. Er is daarom veel irritatie over DRM. De uitgeverijen lopen ernstig achter de feiten aan op dit punt.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 12:30

@ Cookies: dat is flink balen zeg!!!
al je boeken die op je reader stonden, had je die ook nog op je pc staan???

Wij zijn er uit, het heeft even een jaartje geduurt hihi. Het gaat voor ons waarschijnlijk de I-Rex worden. :+

(is het misschien mogelijk dat we ons eigen boekennetwerkje op gaan zetten? Zodat we onderling boeken kunnen uitwisselen??
Ik heb verschillende keren voorbij zien komen dat je een boek maar een keer kunt dowloaden, maar heb ook al van verschillende mensen vernomen dat dit niet het geval is..... En dat je dus boeken kunt doorverkopen. Het zou natuurlijk leuk zijn als lezers onderling om boeken uit te wisselen met elkaar.....)

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 20:41

Ja dit zijn allemaal illegale ebooks.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 20:43

Ik heb een hele stapel officieel niet vrije ebooks. Mare mag dat volgens de bokt regels?
Anders wil ik er best een lijstje van maken :)

Cookies

Re: E-reader ervaring gezocht..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:14

Ik weet het niet, ik durf er zelf niks over te zeggen eigenlijk.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 22:23

haha dat zal vast niet mogen, net als met muziek maar er is altijd nog zoiets als hyves, faceb. Blogs ed. :) daar is vast wel iets op te verzinnen. Ik was nl niet van plan om voor mijn digitale boeken de volle prijs te betalen. Mijn papieren boeken koop ik ook 2e hands :D

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:27

ik heb er ook al een hoop, ik wil best ruilen :D
bij mij kunnen er 1000 op

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 01:22

Eventueel kunnen we de bestanden uitwisselen via dropbox. Heb daar wel goeie ervaringen mee.

Monica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 08:16

Of gewoon e-mailen. Is ook al eens gebeurd via hier. Gaat prima.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-10 09:34

Dropbox? Kun je uitleggen wat dat is :D

Of inderdaad gewoon mailen.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 14:26

Ik heb een paar chicklits gekocht en wil wel wat ruilen, met boeken mag dat toch ook gewoon???

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 18:32

Dropbox is een programmaatje wat je kan downloaden. Vervolgens kun je dan bestanden er naar uploaden (max 2 GB) en delen met andere mensen die het programmaatje ook hebben. Zo kan je zelf in de lijst met bestanden zoeken welke je leuk vind... (en je raakt nooit je bestanden kwijt, dropbox kan namelijk ook de bestanden in je mappen synchroniseren met verschillende computers)

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 20:18

We hebben een dropbox, meer info via PB.

Voor degenen die nog een eigen dropbox account aan moeten maken (/er nog geen een hebben nu), graag ook even PBen.
Voor elke referral krijgen we namelijk extra opslagruimte ;)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 23:41

Goedzo highway zo werkt het inderdaad. Ik ga even kijken en wat uploaden.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-10 11:13

Oh maar dat is handig zeg!!!

Neff

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 12:39

Ja, heb ook de eerste bestanden daar geplaatst! Zag dat je ook verzoekjes kon doen......

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 13:03

In de dropbox staat nu ook uitleg en software over hoe je je gekochte boeken goed kan backuppen. Ik heb die net voor Kindle/Mobi getest en die werkt perfect.
EPUB kan ik zelf niet testen - graag even melden of dat werkt dus (neem aan van wel ;) )

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 16:32

Verzoekjes map is leuk ja.

Ik heb even een hele stoot boeken er op gezet... Weet niet wat iedereen leuk vind dus dan hebben jullie wat te kiezen.

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 21:48

Is er hier iemand die ervaring heeft met de Sony PSR 350/650 of de Hanvon N518? Zit nog tussen die twee te twijfelen..

Ga over een maandje naar australië voor 6 weken en aangezien ik onmogelijk voor 6 weken boeken kan meeslepen wil ik toch wel aan een e-reader :)

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 22:58

Ik heb even gekeken naar de dropbox. Maar ik heb dezelfde boeken, dus ik heb er nog niks op gezet.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 01:35

Je kan er ook van alles afhalen natuurlijk. Die map van calvin, daar zat echt veel tussen wat ik nog niet had... Ik kan vooruit :)

Mare misschien moeten we een iets andere manier van sorteren hebben. We zitten nu op 27% van de map, maar er staat veel dubbel op...

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 08:43

Uiteraard kan ik er veel af halen, en daar ben ik ook heel erg blij mee. Maar zou ook graag wat bij dragen.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 11:41

Wil iemand mij uitleggen hoe dat met dat programma werkt?
Ik heb wel een aantal boeken die ik kan delen, maar wil er graag meer.
Heb nog geen e-reader maar wil er wel graag 1 op den duur. Vind ze nog een beetje duur als ik eerlijk ben.

Weet er trouwens iemand een goede die niet zo heel duur is?
advies is altijd welkom haha