Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 19:41

Yv_ schreef:
Ontvochtiger is een goede tip! Mijn muur was doordrenkt van water door een lekkage en die hoek was echt niet gezond. Zo veel mogelijk luchten, maar in de winter werd het dan 8 graden. En zo'n muur is niet met een weekje droog. Die ontvochtiger heeft goed geholpen :j.

Hoe hebben jullie je gordijnen? Ik heb er ook naar zitten kijken, maar ik loop tegen wat aan. Mijn plafonds zijn bijna 190 en die lengte is een duur geintje voor gordijnen. En dan zit ik ermee dat als ze dicht zijn, ze voor de verwarming hangen. Alternatief is dus tot de vensterbank, maar dat is toch niet mooi? Hebben jullie toevallig foto's oid?

Ik heb siergordijnen van plafond tot de grond en andere in het raam tor de vensterbank dus boven de verwarming.

EllyC

Re: Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 20:04

Ik heb dit jaar weer luiken, dus die gaan bij koud weer weer lekker dicht.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 20:07

Ik had ook overgordijnen van plafond tot vloer in mijn vorige huis. En die hing ik s avonds gewoon op de vensterbank. Niet het mooiste, wel effectief.

Overigens vind ik het vandaag voor het eerst wat kil aanvoelen in de huiskamer. Kan ook geweest zijn omdat de schuifpui de hele dag heeft opengestaan. :+ Evengoed nog 20,7.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 22:04

MyWishMax schreef:
Yv_ schreef:
Ontvochtiger is een goede tip! Mijn muur was doordrenkt van water door een lekkage en die hoek was echt niet gezond. Zo veel mogelijk luchten, maar in de winter werd het dan 8 graden. En zo'n muur is niet met een weekje droog. Die ontvochtiger heeft goed geholpen :j.

Hoe hebben jullie je gordijnen? Ik heb er ook naar zitten kijken, maar ik loop tegen wat aan. Mijn plafonds zijn bijna 190 en die lengte is een duur geintje voor gordijnen. En dan zit ik ermee dat als ze dicht zijn, ze voor de verwarming hangen. Alternatief is dus tot de vensterbank, maar dat is toch niet mooi? Hebben jullie toevallig foto's oid?

Ik heb siergordijnen van plafond tot de grond en andere in het raam tor de vensterbank dus boven de verwarming.

Geen vochtvreter, maar zo'n elektrische ontvochtiger bedoelen jullie toch? Vochtvreter stond namelijk op het boodschappen lijstje voor morgen.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 22:16

Elin_ schreef:
MyWishMax schreef:

Geen vochtvreter, maar zo'n elektrische ontvochtiger bedoelen jullie toch? Vochtvreter stond namelijk op het boodschappen lijstje voor morgen.

Ja inderdaad een elektrische. Zo’n vochtvreter deed niets. Wij hebben de Qlima D612, zo’n kleinere lichtere apparaat deed niets

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 05:47

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 07:38

Ik vind het eigenlijk nog wel meevallen. Dat is mij het gemak van een droger wel waard.
Ik heb ook een zonnehemel en die kost met de huidige tarieven ook 0,70 cent per keer. Maar daar kan ik nog steeds niet voor naar naar een zonnestuidio.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 08:01

Ik vind het ook nog wel meevallen. Nu gebruik ik mijn droger maar 40 minuten per keer om de handdoeken niet zo hard te laten worden.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 08:15

Wij moeten de droger wel gebruiken anders redden we het niet. Zelfs met 2 wasrekken was ik vaker dan dat het kan drogen. Dus 1 of 2 keer per week gebruik ik de droger.

Wel overdag met de zonnepanelen die werken. :P

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 08:26

Ik moet de droger ook wel gebruiken. Met een huis op 18 graden is het anders pas na 3 dagen droog en dan ga ik ernstig achter lopen met de was. En wordt het huis ook heel vochtig als er altijd was hangt.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 08:28

Dacht dat het toch wel algemeen bekend is dat een droger veel energie gebruikt. Ik gebruik hem als het niet anders kan, door het weer of vanwege veel was. Ben wel blij dat ik hem heb :j .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 08:32

Sharani schreef:
Dacht dat het toch wel algemeen bekend is dat een droger veel energie gebruikt. Ik gebruik hem als het niet anders kan, door het weer of vanwege veel was. Ben wel blij dat ik hem heb :j .

Dat dacht ik ook ja.

En deze prijzen zijn van een zuinige droger. Heb je een wat oudere droger verbruikt die nog veel meer.

Ik gebruik hem amper. Ook bij je was drogen is ventileren de sleutel. Dan is het gewoon in een dag droog. Boven hier 16 graden en met dag is het droog. Maar als je de ramen potdicht houdt dan 3 dagen ja.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 08:35

Spenk schreef:
Sharani schreef:

Dat dacht ik ook ja.

En deze prijzen zijn van een zuinige droger. Heb je een wat oudere droger verbruikt die nog veel meer.

Ik gebruik hem amper. Ook bij je was drogen is ventileren de sleutel. Dan is het gewoon in een dag droog. Boven hier 16 graden en met dag is het droog. Maar als je de ramen potdicht houdt dan 3 dagen ja.

Bij mij niet en de ramen staan altijd dag en nacht open. Het is pas na drie dagen droog. Dus dat doe ik niet.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 18-10-22 08:36, in het totaal 1 keer bewerkt

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 08:35

Maar hoe zinvol is ventileren als de luchtvochtigheid buiten zo hoog is als nu? Ook nog windstil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 08:37

Dan zal je een heel vochtig huis hebben als het 3 dagen duurt :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 08:40

Valt mee denk ik maar ik heb geen luchtvochtigheidsmeter. Er staat iig geen vocht op de ramen ofzo.
Maar de lucht is niet zo droog als in ons vorige huis, dat was verschrikkelijk.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 08:41

Hier duurt het 's winters ook 3 dagen. Maar wel vochtig huis, ja. Dus de droger gebruik ik voor handdoeken en beddengoed. Kleding niet, niet eens vanwege de prijs maar meeste mag er niet in of wordt er echt minder van.

Wel oude droger maar niet zo'n enorme stroomvreter, dat valt me best mee. En ik ben heel zuinig, behalve paar dingen die mijn leven makkelijker maken :+ zoals droger en vaatwasser. Droger 1 keer per week aan, vaatwasser 1 of 2 keer ongeveer

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 08:47

Vorig jaar geïnvesteerd in een warmtepomp droger. Het maximale verbruik is 800W, en dat zal op het heetste programma zijn.

Deze droger is vrij vlug voor een droger, 1,5 a 2 uur voor een was. Dus verbruikt maximaal 1,5kwh per droogbeurt. Met het energieplafond straks dus €0,60 per droogbeurt. Dat vond ik nog meevallen.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 08:50

EllyC schreef:
https://www.margriet.nl/lifestyle/dit-b ... 1665662195

Wow, 1,20 gemiddeld per keer voor droger. Maar ja als het buiten regent en je binnen niet te veel stookt moet je wat.

Vind ik meevallen.
Ik gebruik hem in de winter max 3x per maand voor hand/vaat/theedoeken, ondergoed en sokken. Soms beddengoed.
Pas nog met een p1 meter het verbruik van mijn 12 jaar oude condensdroger gemeten.
€1,10 per droogbeurt. Viel me echt mee voor zo'n oud ding

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 08:51

1,5 uur is toch niet perse vlug? Dat doet mijn oude droger zelfs met standaard programma. Pas als het voorzichtig moet duurt het net iets langer als 2 uur, maar die stand gebruik ik nooit. 9 van de 10 andere programma's zijn net zo lang of korter, maar een paar duren langer.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 08:54

Ik heb dan geen P1 meter maar door het dagelijks gemiddelde verbruik kun je wel zien hoeveel kWh het gebruik kost.
Ik had zondag 6 kwh extra ten opzichte van een normale dag. Dus 3 x de wasmachine aan en 2 x de droger kost 6 kWh.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 08:57

Ik heb geeneens een droger. Mijn moeder gebruikt de hare momenteel ook helemaal niet. De was is hier ook met een dag wel gewoon droog. En anders hang ik het in de woonkamer als ik er zelf overdag niet zit. Zelfde woonkamer ligt momenteel ook vol met kitesurfspullen die nog aan het drogen zijn :+

Gisteravond de verwarming wel aangezet. Het was koud in huis. Ook niet gek met die dikke lading mist. Moet mijzelf wel echt helpen herinneren dat ik om half 10 de verwarming uit ga draaien :=

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 09:02

Kan je niet standaard een wekker zetten om half 10? Als die niet aan staat gewoon wekker uitzetten en anders heb je de reminder.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 09:29

Wat dat betreft vind ik de Toon wel een uitkomst :j
In november zijn wij verhuisd en in ons oude huis hadden wij een Toon die nog niet in ons nieuwe huis zat, gevolg is dat we hier de eerste twee maanden heel veel gas gebruikt hebben omdat we het gewoon vergaten in de avond -O-
Nu staat hij al maanden uit maar ik vind het wel makkelijk hoor.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 09:30

Gianti schreef:
[

Ja inderdaad een elektrische. Zo’n vochtvreter deed niets. Wij hebben de Qlima D612, zo’n kleinere lichtere apparaat deed niets

Hmm dat zijn best wel dure apparaten, balen. Het gekke is.. mijn huis heeft een energielabel C. En het is 'smorgens 18 graden (verwarming staat uit) en ik heb automatische afzuiging in huis. Dus ik snap eigenlijk niet goed waardoor de schimmel komt. Ik lucht nu elke dag en heb inmiddels de verwarming toch maar aangezet.

Ik woon er net, dus het is best balen :/