Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Malenka schreef:Ik ben me aan het oriënteren op opties voor onze vloeren. Graag zou ik ervaringen lezen met leisteen en kurk vloeren. Iemand hier misschien?
santie schreef:Mijn dochter heeft een nieuwe woning en daar ligt ?laminaat? in de badkamer en douche. Heeft iemand hier ervaring mee en kun je mij een merk oid aanraden?
Malenka schreef:Heel erg bedankt.
We denken aan kurk op de verdieping. Dat is een houten vloer en we hopen/denken dat het helpt geluid te reduceren.
Beneden is tot nu toe het plan om een gladde betonvloer te leggen en die met zuur te behandelen voor een warmere kleur. Maar ik wil mijn opties overwegen. En leisteen lijkt mij erg mooi (ik vraag me wel af hoe verantwoord het is om een stenen vloer te nemen). Linoleum is ook al eens langsgekomen. Maar daar worden we om een of andere reden niet heel enthousiast van. Ookal is er prachtig linoleum te vinden. Een andere optie is om oude gebakken klinkers te gebruiken.
Malenka schreef:Hoe bedoel je verantwoord? Wij hebben plavuizen en ik zou niets anders willen.En leisteen lijkt mij erg mooi (ik vraag me wel af hoe verantwoord het is om een stenen vloer te nemen).
leeslampje schreef:Meestal leveren de plaatselijke ‘vloerenboeren’ wel kwaliteit, zo houden ze hun naam ook hoog. Vraag voornamelijk in jullie omgeving naar ervaringen.Iemand tips waar je goed laminaat kan vinden? Of bij welke winkels moet ik juist echt weg blijven?
Malenka schreef:Verantwoord als je kijkt naar de milieu impact die het heeft. Ik merk dat het heel lastig vergelijken is helaas.
We kijken weinig tv, meestal samen en houden het volume beschaafd. Maar dat kan in de toekomst veranderen natuurlijk. Misschien dan ik dan toch de ruimte tussen de balken beneden ga gebruiken voor isolatie. In ieder geval boven de slaapkamers.
Bielsje schreef:Uhoh....![]()
Had ik eindelijk een kleur voor onze "extra" kamer gekozen, Histor Peach Pudding, was ik er ineens toch niet meer blij mee![]()
Ik heb 1 "grote" muur, een raar hoekje, en een enorme schuine wand met een dakkapelletje erin. De kleuren testte ik op de grote muur en die doorgingen deed ik vervolgens ook op de zijmuur van de dakkapel. Ik kwam eerst op Histor schemerroze uit die hier al wel erg roze was (wat een geklaag van manlief) maar die was wat donker bij test 2. Toen de Histor die lichter was maar toch ergens iets twijfel...
Dus gister bedacht ik ineens bovenstaande 2 kleuren ook even op de schuine wand te zetten en oh my... Paars!![]()
Nog nooit gehad dit, wat een rare kamer. Dus ik heb bedacht dat een rare kamer ook gewoon een rare aanpak vergt en ik heb gewoon online verf besteld van Graham & Brown. Ik ben er klaar mee en we gaan het wel zien
Edit: voor de mensen die zich afvragen waarom Graham & Brown, er was korting daar
veerledec schreef:Wat beeldmateriaal erbij, kleur bij daglicht:
[ [url=m/vcWs3w.jpg]Afbeelding[/url] ]
De hal vóór:
[ [url=m/roG4IX.jpg]Afbeelding[/url] ]
De hal na:
[ [url=m/DqOx8I.jpg]Afbeelding[/url] ]