Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Amado7

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 21:08

2e!

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 21:22

Ik ga ook voor optie B.

Ondertussen heb ik eindelijk een kleur gekozen voor onze "extra" kamer.
Ik ben maar iets van 20 testers verder en ik denk eigenlijk dat mijn onderbewuste voor deze kleur heeft gekozen omdat het woord pudding in de naam zit :') :Y)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 01:13

Haha welke kleur is het geworden :))?

Hier een beetje niche vraag: ik wil eigenlijk een plafondkooflijst aan laten brengen in de benedenverdieping. Waarbij op 2 a 3 plekken een schilderijrails erachter moet zitten. Dit idee (materiaal maakt ons niet uit)! Maar we zijn zelf niet handig genoeg om het op te hangen.

Voor de benedenverdieping kunnen we desnoods overal dat gelinkte systeem doen en heb een bedrijf gevonden die dit kan. Maar dit wil ik later ook evt in de slaapkamer doen waarbij we denk ik ook LED gaan gebruiken. Maar dan zit ik dus met het probleem van de gordijnen: het mooiste is overal rondom de kamer sierlijst dus óók voor de gordijnen. Dan moet alles dus hetzelfde eruit zien.

Ik loop echter tegen het probleem aan dat bedrijven (gipsen) kooflijsten voor plafond/gordijn doen of schilderijrails verwerkt in een plafondkooflijst, maar niet beide.

Heeft iemand hier toevallig ervaring mee en zo ja, heb je aanraders?

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 22:14

Ik ben me aan het oriënteren op opties voor onze vloeren. Graag zou ik ervaringen lezen met leisteen en kurk vloeren. Iemand hier misschien?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 22:24

Mijn ouders hadden leisteen in de keuken, bijkeuken en hal, echt prachtig is het <3. Een van de mooiste vloeren die ik ooit heb gezien en heerlijk met vloerverwarming. Wel oppassen met schoonmaakmiddel en wanneer je zure dingen knoeit meteen opruimen.

Kurk geen ervaring mee.

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 00:22

Mijn dochter heeft een nieuwe woning en daar ligt ?laminaat? in de badkamer en douche. Heeft iemand hier ervaring mee en kun je mij een merk oid aanraden?

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 08:39

Ik wilde graag een leisteenvloer. Maar dat is nu afgeraden vanwege de krasgevoeligheid die krassen gaan wel weg na dweilen, maar zo’n poetser ben ik nou ook weer niet. Kan zijn dat ons budget zou leiden tot een mindere kwaliteit… dat kan.
Maar iets anders voor jou: marmoleum? Is een duurzame vloer met een warme uitstraling.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 08:44

Malenka schreef:
Ik ben me aan het oriënteren op opties voor onze vloeren. Graag zou ik ervaringen lezen met leisteen en kurk vloeren. Iemand hier misschien?

Wij hebben kurk vloeren op de bovenverdieping in mijn ouderlijk huis. Heel aangenaam om over te lopen vind ik. Mijn ouders hebben het ook zelf gelegd, ging makkelijk (het zijn tegels).

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 10:41

Stille meelezer, hier ligt al 27 jaar kurk. Beneden in parket-achtige vorm, boven in laminaatvorm (dunner). Ideaal qua warmte, 'zachtheid' (een kind kan er een keer op vallen zeg maar) en schoonhouden, qua look kan alles er wel mee geloof ik. Beneden zitten er inmiddels wel beschadigingen op de vloer in de keuken door een verkeerde verhuizing van iets, en dat blijf je dan wel zien.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 11:35

Heel erg bedankt.

We denken aan kurk op de verdieping. Dat is een houten vloer en we hopen/denken dat het helpt geluid te reduceren.

Beneden is tot nu toe het plan om een gladde betonvloer te leggen en die met zuur te behandelen voor een warmere kleur. Maar ik wil mijn opties overwegen. En leisteen lijkt mij erg mooi (ik vraag me wel af hoe verantwoord het is om een stenen vloer te nemen). Linoleum is ook al eens langsgekomen. Maar daar worden we om een of andere reden niet heel enthousiast van. Ookal is er prachtig linoleum te vinden. Een andere optie is om oude gebakken klinkers te gebruiken.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 13:07

santie schreef:
Mijn dochter heeft een nieuwe woning en daar ligt ?laminaat? in de badkamer en douche. Heeft iemand hier ervaring mee en kun je mij een merk oid aanraden?

Geen ervaring mee, maar aangezien je het hebt over natte ruimtes denk ik dat er keramisch parket ligt:
https://www.totaaltegel.nl/vloertegels/ ... arket.html

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 13:27

Of pvc.

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 14:22

Nieuwe meelezer meld zich :j Ik ga ergens in het komend half jaar verhuizen en alle tips en tricks over inrichting zijn welkom.

Iemand tips waar je goed laminaat kan vinden?
Of bij welke winkels moet ik juist echt weg blijven?

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 15:03

Malenka schreef:
Heel erg bedankt.

We denken aan kurk op de verdieping. Dat is een houten vloer en we hopen/denken dat het helpt geluid te reduceren.

Beneden is tot nu toe het plan om een gladde betonvloer te leggen en die met zuur te behandelen voor een warmere kleur. Maar ik wil mijn opties overwegen. En leisteen lijkt mij erg mooi (ik vraag me wel af hoe verantwoord het is om een stenen vloer te nemen). Linoleum is ook al eens langsgekomen. Maar daar worden we om een of andere reden niet heel enthousiast van. Ookal is er prachtig linoleum te vinden. Een andere optie is om oude gebakken klinkers te gebruiken.

Tip voor de houten verdiepingsvloer: kies de beste (geluids)isolatie die er is. Wij hebben dat niet gedaan, want maar met z’n tweeën, maar eigenlijk heb ik daar spijt van.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 16:04

Dank je Ceetje. Wij hebben in principe alle woonfuncties beneden. Boven is bibliotheek, tv hoek en logeerbedden. Dus wij twijfelen ook erg over hoeveel isolatie er nodig is.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 16:16

Met een TV-hoek boven zou ik voor de beste isolatie gaan :)

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 16:17

Malenka schreef:
En leisteen lijkt mij erg mooi (ik vraag me wel af hoe verantwoord het is om een stenen vloer te nemen).
Hoe bedoel je verantwoord? Wij hebben plavuizen en ik zou niets anders willen.

leeslampje schreef:
Iemand tips waar je goed laminaat kan vinden? Of bij welke winkels moet ik juist echt weg blijven?
Meestal leveren de plaatselijke ‘vloerenboeren’ wel kwaliteit, zo houden ze hun naam ook hoog. Vraag voornamelijk in jullie omgeving naar ervaringen.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 17:35

Verantwoord als je kijkt naar de milieu impact die het heeft. Ik merk dat het heel lastig vergelijken is helaas.

We kijken weinig tv, meestal samen en houden het volume beschaafd. Maar dat kan in de toekomst veranderen natuurlijk. Misschien dan ik dan toch de ruimte tussen de balken beneden ga gebruiken voor isolatie. In ieder geval boven de slaapkamers.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 21:03

Uhoh.... :x

Had ik eindelijk een kleur voor onze "extra" kamer gekozen, Histor Peach Pudding, was ik er ineens toch niet meer blij mee :')
Ik heb 1 "grote" muur, een raar hoekje, en een enorme schuine wand met een dakkapelletje erin. De kleuren testte ik op de grote muur en die doorgingen deed ik vervolgens ook op de zijmuur van de dakkapel. Ik kwam eerst op Histor schemerroze uit die hier al wel erg roze was (wat een geklaag van manlief :Y) ) maar die was wat donker bij test 2. Toen de Histor die lichter was maar toch ergens iets twijfel...
Dus gister bedacht ik ineens bovenstaande 2 kleuren ook even op de schuine wand te zetten en oh my... Paars! :oo

Nog nooit gehad dit, wat een rare kamer. Dus ik heb bedacht dat een rare kamer ook gewoon een rare aanpak vergt en ik heb gewoon online verf besteld van Graham & Brown. Ik ben er klaar mee en we gaan het wel zien :Y)

Edit: voor de mensen die zich afvragen waarom Graham & Brown, er was korting daar _O-

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 21:31

Malenka schreef:
Verantwoord als je kijkt naar de milieu impact die het heeft. Ik merk dat het heel lastig vergelijken is helaas.

We kijken weinig tv, meestal samen en houden het volume beschaafd. Maar dat kan in de toekomst veranderen natuurlijk. Misschien dan ik dan toch de ruimte tussen de balken beneden ga gebruiken voor isolatie. In ieder geval boven de slaapkamers.

Tweedehands is nog het meest duurzaam denk ik?

Bielsje schreef:
Uhoh.... :x

Had ik eindelijk een kleur voor onze "extra" kamer gekozen, Histor Peach Pudding, was ik er ineens toch niet meer blij mee :')
Ik heb 1 "grote" muur, een raar hoekje, en een enorme schuine wand met een dakkapelletje erin. De kleuren testte ik op de grote muur en die doorgingen deed ik vervolgens ook op de zijmuur van de dakkapel. Ik kwam eerst op Histor schemerroze uit die hier al wel erg roze was (wat een geklaag van manlief :Y) ) maar die was wat donker bij test 2. Toen de Histor die lichter was maar toch ergens iets twijfel...
Dus gister bedacht ik ineens bovenstaande 2 kleuren ook even op de schuine wand te zetten en oh my... Paars! :oo

Nog nooit gehad dit, wat een rare kamer. Dus ik heb bedacht dat een rare kamer ook gewoon een rare aanpak vergt en ik heb gewoon online verf besteld van Graham & Brown. Ik ben er klaar mee en we gaan het wel zien :Y)

Edit: voor de mensen die zich afvragen waarom Graham & Brown, er was korting daar _O-

Je man wil geen roze :Y) ? Hier de hal/overloop deels chalky coral (https://vestingh.nl/products/classico-c ... tAQAvD_BwE) geverfd, maar geen enkel commentaar op het 'roze-gehalte' gekregen. Het bloem-behang vindt ie dan weer niet echt wat :') .

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 21:36

Oooh, chalky coral vind ik zo mooi <3. Dat wil ik ook ergens in huis.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 21:38

Wat beeldmateriaal erbij, kleur bij daglicht:
Afbeelding
De hal vóór:
Afbeelding
De hal na:
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 21:42

Práchtig <3.

Misschien wil ik m wel op de slaapkamer... Ik dacht eerst aan blauw. Want blauw <3.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 22:00

veerledec schreef:
Wat beeldmateriaal erbij, kleur bij daglicht:
[ [url=m/vcWs3w.jpg]Afbeelding[/url] ]
De hal vóór:
[ [url=m/roG4IX.jpg]Afbeelding[/url] ]
De hal na:
[ [url=m/DqOx8I.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh wauw! Zo met dat behang erbij lijkt de verf ook minder roze, of komt dat door minder daglicht of iets? Ik hou echt van dat behang, ik denk dat ik dat dan best wel weer zou mogen!

Ik kocht dit huis toen ik single was, ik had wat roze accessoires beneden en boven had ik in de slaapkamer een muur die roze en grijs gestreept was. Niet knal maar oud roze. Echte mannen kunnen roze hebben maar die van mij schijnbaar niet :Y)
Hij was blij dat dat roze allemaal weg was schijnbaar want wat een gemopper :')
Weken heeft ie trouwens de testers helemaal niet op de muur zien zitten maar toen hadden we het over die kamer en toen heb ik het naar gezegd...

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-23 22:42

Die foto met het behang is 's avonds gemaakt inderdaad. Mijn man wil vooral 'strak' en niet te veel frutsels. Helaas voor hem heeft dit huis wat landelijke/romantische basiselementen (deuren/deurposten en die vloer bijvoorbeeld).