Varekaj schreef:VHU wij gaan geen bod doen op een huis wat we (nog) niet gezien hebben en zoals iemand al zei, zonder goed onderzoek. Maar dan moeten we eerst afwachten hoe de veiling afloopt straks. Pas als het niet verkocht is kunnen we de opties bekijken/bespreken natuurlijk.
Een goede verstandhouding met je ouders... Ik zie het alle dagen misgaan inderdaad. Omdat men soms van die verstandhouding misbruik maakt. Ik heb weet van casussen waar ouderen in opvang verblijven en door covid de pinpas aan de kinderen hebben gegeven. In goed vertrouwen "want ze helpen me al jaren zo goed". Lockdown gedaan, raar, kinderen bellen/sms'en wel maar komen niet op bezoek. Puntje bij paaltje: de rekening is achter de rug leeggehaald en ze zijn ermee de hort op. Op vakantie mee geweest, doorgesluisd naar het buitenland, dure etentjes/feestjes gehad, schulden mee afbetaald, bedenk het maar. En nu zijn ze kale kippen waarvan niks te plukken valt en hebben de ouderen geen rotte nagel meer om aan hun kont te krabben.
Die verstandhouding was ook piekfijn zolang het niet boven water kwam.
Maar daar ben je natuurlijk zelf bij. Het is inderdaad heel erg verschillend per huishouden, voor mij zou het geen enkel probleem zijn.
Het zal vast en zeker niet bij ieder gezin werken. Waarschijnlijk vaker niet dan wel.