Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 10:49

Ik reed gisteren langs een woning dewelke via online veiling van notaris te koop staat. Vanmorgen opgezocht. Hoewel bechermd gebouw en de weilanden gemeenschappelijk zijn (1,5ha) is het wel prachtig gerenoveerd en er is een kleine private tuin bij. Qua ligging voor vriend en mij naar werk toe best wel interessant, en ik ken al 2 pensionstallen op 15min met de auto waar ik vertrouwen/ervaring mee heb.
De vp zou normaal wel binnen budget moeten vallen. De online veiling loopt vanavond af en er is nog geen enkel bod op geweest.
We gaan de notaris mailen met de vraag, als het niet verkocht is, of we dan eens kunnen gaan kijken. Het interieur is 100% onze smaak, er zou werkelijk niks aan moeten gebeuren. Zelfs niet schilderen!

Maar goed. Eerst geld uitgeven aan onze reis... WANT WE KUNNEN NAAR NEPAL *\o/*
De grenzen zijn vandaag open gegaan voor iedereen die volledig gevaccineerd is en negatieve test heeft. Quarantaine niet nodig.

Klein voorzichtig feestje hierzo.

PSvanLot

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 10:51

Dat klinkt spannend! Bijzonder dat er nog geen enkel bod gedaan is!
Als tip zou ik wel even goed bestemmingsplan etc navragen zodat je niet voor onverhoopte verrassingen komt te staan.

Fijn dat je naar Nepal kunt.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 10:52

Klinkt wel gaaf jullie huis. En die zolder, als mijn huis doorgaat wil ik daar wel foto’s van zien ter inspiratie!

Gaaf dat jullie reis doorgaat!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 10:53

Samantha_ schreef:
Klinkt wel gaaf jullie huis. En die zolder, als mijn huis doorgaat wil ik daar wel foto’s van zien ter inspiratie!

Gaaf dat jullie reis doorgaat!

Ik wilde eigenlijk een bad op de slaapkamer... vriend ging niet akkoord...

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 10:57

O dat is zo gaaf!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 10:58

Ja he! Had ook heel goed gepast, maar hij had wel gelijk. Hoe vaak ga je daar gebruik van maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 11:01

PSvanLot schreef:
Ja he! Had ook heel goed gepast, maar hij had wel gelijk. Hoe vaak ga je daar gebruik van maken?

Waarschijnlijk niet vaak, maar het is wel gaaf.
Gewoon voor de heb :')

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 11:06

Haha ja dat inderdaad.

Ik heb in dat huis een ruimte op zolder van 1.2 diep en over hele breedte. Daar hangt ketel en staat wasmachine etc. Volgens de makelaar kan je daar ook een douche maken.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 11:08

PSvanLot schreef:
Kun je niet je geld in beheer geven bij je partner / ouders?
Of zet het op een rekening welke niet bij je internetbankieren app zichtbaar is. Geef je pinpas aan je partner / ouders etc en alleen als je het echt nodig hebt kun je er dan bij.

Dat zou ik nooit doen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 11:28

poes schreef:
PSvanLot schreef:
Kun je niet je geld in beheer geven bij je partner / ouders?
Of zet het op een rekening welke niet bij je internetbankieren app zichtbaar is. Geef je pinpas aan je partner / ouders etc en alleen als je het echt nodig hebt kun je er dan bij.

Dat zou ik nooit doen.

Als je een goede verstandshouding hebt met je ouders/partner etc dan kan dat prima.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 11:47

PSvanLot schreef:
poes schreef:

Dat zou ik nooit doen.

Als je een goede verstandshouding hebt met je ouders/partner etc dan kan dat prima.

Ik blijf erbij. Tenzij je het risico kunt en wilt nemen dat je het niet terug krijgt. Het kan altijd. En het gebeurt zo vaak.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 11:58

Wat kunnen je ouders met een pinpas als ze er geen code van hebben?

In beheer geven van je geld zou ik enkel doen als je een goede verstandhouding hebt. Gelukkig heb ik dat met mijn ouders en kan ik hem prima mijn geld toevertrouwen als dat nodig zou zijn.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 12:04

En ik zou toch niet uitsluiten dat dit gewoon fout kan gaan. Voor mij zou dit geen optie zijn en ik zou het niemand aanraden. Als het om geld gaat zou ik je altijd ervan uit gaan dat het echt verkeerd kan gaan. En dat gebeurt ook elke dag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 12:07

Oké weer een domper.
Naast dat alle rolluiken niet meer passen en wij voor 4100 nieuwe hebben besteld. Zit op zolder de dakgoot en regenpijp in de weg, maar aangezien er niemand komt voor 1 dakgoot en 1 regenpijp moeten we ze nu even voor half november allemaal laten vervangen (wat wij op termijn wel wilde, maar het kwam nu even niet zo lekker uit).
Ik hoop dat dit de laatste 'grote' uitgave van dit jaar was en wij weer lekker kunnen gaan sparen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 12:07

Je kan die pinpas ook in een bakje water invriezen, tijdens het ontdooien kan je dan rustig overdenken of die uitgave nu echt wel nodig is.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-21 12:09

Citaat:
Gewoon sparen en wilskracht tonen niks eraf halen.

That's the spirit _/-\o_ :j

Ohhhh wat spannend met alle huizenverhalen. Zo gaaf je huis verbouwen tot wat je zelf graag zou willen (binnen de mogelijkheden uiteraard).

@Samantha is er geen deadline wanneer ze moeten beslissen?
@Varekaj gaan jullie een bod doen?
@Zonnebloem zoooo jammer ....
@Tamary geweldige oplossing hahaha

Vwb pinpas e.d. naar partner / familie, nope, ik zou het ook niet (meer) doen. Ben door mijn vorige partner flink benadeeld jarenlang, ik stond erbij en ik keek ernaar :o? >;) of zoiets ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 12:36

VHU wij gaan geen bod doen op een huis wat we (nog) niet gezien hebben en zoals iemand al zei, zonder goed onderzoek. Maar dan moeten we eerst afwachten hoe de veiling afloopt straks. Pas als het niet verkocht is kunnen we de opties bekijken/bespreken natuurlijk.

Een goede verstandhouding met je ouders... Ik zie het alle dagen misgaan inderdaad. Omdat men soms van die verstandhouding misbruik maakt. Ik heb weet van casussen waar ouderen in opvang verblijven en door covid de pinpas aan de kinderen hebben gegeven. In goed vertrouwen "want ze helpen me al jaren zo goed". Lockdown gedaan, raar, kinderen bellen/sms'en wel maar komen niet op bezoek. Puntje bij paaltje: de rekening is achter de rug leeggehaald en ze zijn ermee de hort op. Op vakantie mee geweest, doorgesluisd naar het buitenland, dure etentjes/feestjes gehad, schulden mee afbetaald, bedenk het maar. En nu zijn ze kale kippen waarvan niks te plukken valt en hebben de ouderen geen rotte nagel meer om aan hun kont te krabben.
Die verstandhouding was ook piekfijn zolang het niet boven water kwam.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 12:43

tamary schreef:
Je kan die pinpas ook in een bakje water invriezen, tijdens het ontdooien kan je dan rustig overdenken of die uitgave nu echt wel nodig is.

Dat vind ik een top idee, zou dan niet gaan voor een bakje, maar voor een gehele diepvrieskist, nog langer nadenken.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 12:44

Zonnebloem92 schreef:
Oké weer een domper.
Naast dat alle rolluiken niet meer passen en wij voor 4100 nieuwe hebben besteld. Zit op zolder de dakgoot en regenpijp in de weg, maar aangezien er niemand komt voor 1 dakgoot en 1 regenpijp moeten we ze nu even voor half november allemaal laten vervangen (wat wij op termijn wel wilde, maar het kwam nu even niet zo lekker uit).
Ik hoop dat dit de laatste 'grote' uitgave van dit jaar was en wij weer lekker kunnen gaan sparen.

Wat balen!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 12:46

Varekaj schreef:
VHU wij gaan geen bod doen op een huis wat we (nog) niet gezien hebben en zoals iemand al zei, zonder goed onderzoek. Maar dan moeten we eerst afwachten hoe de veiling afloopt straks. Pas als het niet verkocht is kunnen we de opties bekijken/bespreken natuurlijk.

Een goede verstandhouding met je ouders... Ik zie het alle dagen misgaan inderdaad. Omdat men soms van die verstandhouding misbruik maakt. Ik heb weet van casussen waar ouderen in opvang verblijven en door covid de pinpas aan de kinderen hebben gegeven. In goed vertrouwen "want ze helpen me al jaren zo goed". Lockdown gedaan, raar, kinderen bellen/sms'en wel maar komen niet op bezoek. Puntje bij paaltje: de rekening is achter de rug leeggehaald en ze zijn ermee de hort op. Op vakantie mee geweest, doorgesluisd naar het buitenland, dure etentjes/feestjes gehad, schulden mee afbetaald, bedenk het maar. En nu zijn ze kale kippen waarvan niks te plukken valt en hebben de ouderen geen rotte nagel meer om aan hun kont te krabben.
Die verstandhouding was ook piekfijn zolang het niet boven water kwam.

Maar daar ben je natuurlijk zelf bij. Het is inderdaad heel erg verschillend per huishouden, voor mij zou het geen enkel probleem zijn.
Het zal vast en zeker niet bij ieder gezin werken. Waarschijnlijk vaker niet dan wel.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 12:48

Bij Knab kun je meerdere rekeningen/spaarrekeningen openen en dan in de app heel makkelijk verbergen. Als je daar dan wat mee wil moet je eerst m in de instellingen weer zichtbaar maken of op de computer inloggen.

Voor mij werkt dat prima, gebruik alleen de app en uit het oog is uit het hart.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 13:16

Of een andere bank dan je betaalrekening, dan duurt het ook 24 u voor je het kan gebruiken.

Nou ik werd net gebeld. Ze hebben 2 biedingen die hetzelfde zijn. Nu is de vraag, wil ik m’n bod verhogen. Wel lastig. Mijn gevoel zegt nu, 5000 omhoog. Maar als die ander zegt 10 heb ik pech.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-21 14:24

Aiiii wat lastig Samantha...
Volg je gevoel en daar bij ook je verstand :7 :(:) :j ik neem aan dat het een laatste bod betreft en dan die het hoogst zit krijgt het? Of spelen er ook andere voorwaarden (bijv zonder voorbehoud financiering, wanneer je erin kunt e.d.?)?

Oja, Varekaj wat geweldig die vakantie dat die door kan gaan!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 14:47

Ik denk dat andere voorwaarden gelijk of nagenoeg gelijk zijn.
Ik heb m’n bod met 5 verhoogd, als die ander meer bied heb ik dus pech. Maar ga niet door bieden, komen vast ook andere huizen aan.
Hoor het later vandaag.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-21 15:23

Heel verstandig Samantha. Nou spannend nu dan...