Fun-da deel 2!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 18:53

Ibbel schreef:
Dat is vrij menselijk. Zo moet je als buitenstaander echt niet in Uddel proberen te gaan wonen en al helemaal niet als je niet van 'de kerk' bent.
En sommige Uddelaren zullen je vertellen dat dat flauwekul is, maar de perceptie is er wel degelijk.

Of je van de kerk bent of niet doet er niet toe heb ik gemerkt. Ik heb meerdere buren die niet van de kerk zijn, maar wel geboren zijn in de regio. En die horen er gewoon bij. Maar als import wordt je inderdaad niet heel vriendelijk behandeld, zeker niet in het dorp zelf. Ik word na 8 jaar inmiddels wel getolereerd, maar mijn kinderen zitten niet in Uddel op school omdat ze bespuugd werden toen we nog de post rond brachten in Uddel zelf.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 18:56

nynke55 schreef:
Natuurlijk kan dat, dat zeg ik ook niet. Maar dat heeft toch niks met zand of veen te maken? Of vallen bij jou alle veengronden al af? Zo van: leuk huis, mooie prijs, voldoende grond, oh nee, dat is veengrond, daar woont arbeidersvolk?

Maar jij doet nu dat het arbeidersvolk een negatieve lading heeft...dat maak jij er van.

Er wordt nl ook gezegd dat op het zand "stadse mensen" wonen... mensen uit de stad vinden dat vaak weer negatief klinken.
Hier (op het veen) wordt dat vaak wel negatief bedoeld als er nieuwe mensen komen wonen dat het mensen "uit het westen zijn" of "stadse mensen".

nynke55

Re: Fun-da deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 19:02

Nee, dat maak ik er niet van, dat is de tendens in de betreffende topics.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 19:05

nynke55 schreef:
https://www.funda.nl/koop/2e-exloermond ... rdiep-385/
https://www.funda.nl/koop/2e-exloermond ... iep-363-a/
https://www.funda.nl/koop/2e-exloermond ... 52/#foto-1

Nee, ik neem het niet erg serieus, maar hoe sommigen neerbuigend doen over mensen die op veengrond wonen vind ik verbijsterend. Zoals je op bovenstaande linkjes kunt zien, zijn er prachtige woningen te koop in het veen. Natuurlijk heb je het onderscheid tussen de hereboerderijen en villa's en de kleinere woningen, maar dat heb je in elke stad en elk dorp. En natuurlijk heeft dat een geschiedenis, maar dat is toch allang niet meer zo. Tegenwoordig worden veel van de woningen verkocht aan mensen uit de grote stad, die wat meer ruimte willen. De meeste van die woningen zijn trouwens prachtig verbouwd en zijn niet meer de arbeidershuisjes van vroeger.

Volgens mij ligt 2e Exloërmond nog net op het zand. :) Ondanks dat het in de Veenkoloniën ligt.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 19:09

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 19:12

Tja... over veengrond, ik wil er ook vanaf.
Maar dat heeft niets met de mentaliteit te maken, maar ik mis mijn zandgrond (en bos).
Wij blijven hier voorlopig, want ik woon er met veel plezier, maar zodra de kinderen klaar zijn met studeren zullen wij zeker terug gaan naar zandgrond.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 19:16

Wat doe je nou moeilijk? Ik heb destijds ook wat navraag gedaan toen we bij een huis in het buitengebied van Neede gingen kijken omdat dat dorp niet best bekend staat (met bijbehorende gunstige prijzen). Is van oudsher ook een arbeiders dorp waar je moeilijk tussen komt. Natuurlijk zijn er ook daar mensen waarvoor dat niet geldt, maar de algehele tendens bleek wel te kloppen. Is niks mis mee, maar wel iets om rekening mee te houden. Overigens woon ik hier heerlijk.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 19:18

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 19:19

Happinez schreef:
Met een opfrisbeurtje een leuk stekje, alleen jammer dat je bij deze dus niet met de auto bij huis kan komen.
https://www.funda.nl/koop/giethoorn/hui ... erkweg-43/

Ik vind het huis leuk,maar enkel je huis kunnen betreden door zo'n stom bruggetje zou bij mij een no go zijn. Zie me al sjouwen met al mijn zakken voer,boodschappen ed.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 19:21

tjiftjaf schreef:
nynke55 schreef:
https://www.funda.nl/koop/2e-exloermond ... rdiep-385/
https://www.funda.nl/koop/2e-exloermond ... iep-363-a/
https://www.funda.nl/koop/2e-exloermond ... 52/#foto-1

Nee, ik neem het niet erg serieus, maar hoe sommigen neerbuigend doen over mensen die op veengrond wonen vind ik verbijsterend. Zoals je op bovenstaande linkjes kunt zien, zijn er prachtige woningen te koop in het veen. Natuurlijk heb je het onderscheid tussen de hereboerderijen en villa's en de kleinere woningen, maar dat heb je in elke stad en elk dorp. En natuurlijk heeft dat een geschiedenis, maar dat is toch allang niet meer zo. Tegenwoordig worden veel van de woningen verkocht aan mensen uit de grote stad, die wat meer ruimte willen. De meeste van die woningen zijn trouwens prachtig verbouwd en zijn niet meer de arbeidershuisjes van vroeger.

Volgens mij ligt 2e Exloërmond nog net op het zand. :) Ondanks dat het in de Veenkoloniën ligt.

Nope en dat is ook een reden geweest dat ik daar geen huis gekocht heb.
Heeft niks met mensen te maken maar alles met dat veen geen ondergrond is waar je op wil wonen, zeker niet als je iets met paarden wil.

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 19:22

beatje schreef:
Happinez schreef:
Met een opfrisbeurtje een leuk stekje, alleen jammer dat je bij deze dus niet met de auto bij huis kan komen.
https://www.funda.nl/koop/giethoorn/hui ... erkweg-43/

Ik vind het huis leuk,maar enkel je huis kunnen betreden door zo'n stom bruggetje zou bij mij een no go zijn. Zie me al sjouwen met al mijn zakken voer,boodschappen ed.

De meeste mensen in Giethoorn hebben wel een bootje bij huis liggen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 19:23

Hier gebruikt men een bolderkar (of een fietskar achter de fiets).

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 19:25

haffiefreak schreef:
beatje schreef:

De meeste mensen in Giethoorn hebben wel een bootje bij huis liggen.

Dat wel maar meestal doen ze het gewoon met een kruiwagen of bolderkar hoor :+
En wat denk je met verbouwen ? ellende met ponton en bedrijven die er niet eens aan willen beginnen om bijv. grote machines daar te laten komen.

Heb er zelf gewoond maar gelukkig wel met de auto aan huis.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 19:25

ikke schreef:
[
Heeft niks met mensen te maken maar alles met dat veen geen ondergrond is waar je op wil wonen, zeker niet als je iets met paarden wil.

Ik ben maar wat blij met mijn stukjes veengrond, da afgelopen 2 zomers groeide het gras daar lekker door, terwijl die op het zand compleet verdord was. Daarentegen kan ik ze s'winters lekker op het zand laten.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 19:29

nynke55 schreef:
ikke schreef:
[

Ik ben maar wat blij met mijn stukjes veengrond, da afgelopen 2 zomers groeide het gras daar lekker door, terwijl die op het zand compleet verdord was. Daarentegen kan ik ze s'winters lekker op het zand laten.

Maar dan heb jij nog een (redelijk) groot stuk zand.. ik niet.
Heb wel op een stuk, flink zand laten storten maar moet er regelmatig bij laten gooien.

Afgelopen 2 jaar wel geluk gehad met mijn land, maar ook periodes gehad dat hij voor 75% onder water stond en de paarden al begin september eraf moesten omdat ze tot aan hun knieën er door gingen en pas eind mei er weer op konden.
Van de 10 jaar dat ik hier woon staan ze zeker 6 maanden per jaar niet op het land ivm modder.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 20:08

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 20:46

Vooral van die muggen denk ik! Toerisme weet je wanneer je Giethoorn zegt :D

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-20 23:17

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 11:18

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 11:23

Cayenne schreef:
Die fabriek hebben ze wel heel mooi weg gelaten idd :') Uit de goede hoeken gefotografeerd.

Ah, hier woont duidelijk een hamsteraar van WC papier :7
Verder ook een creatief persoon met die piano kast :D
https://www.funda.nl/koop/groningen/hui ... straat-21/

'Krijg ik bij aankoop van dit huis ook de wc-rollen erbij?' :')

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 11:24

Lekker, aan het centraal station...

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 11:36

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 11:41

T is druk qua treinen, maar qua ander verkeer is t daar wel heel rustig, vooral fietsers.
Mooie wcrollen creatie :+

Nynke, jeetje wat reageer jij heftig zeg. Er zijn nu eenmaal verschillen tussen zand en veen en de mensen die er wonen, dat is gewoon vanuit historie zo gegaan. Gelukkig wonen er in veengebieden genoeg leuke mensen, ik heb mijn man er zelfs gevonden :D
Laatst bijgewerkt door miccamaaike op 06-04-20 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 11:43

Cayenne schreef:
Ja, daar moet je wel tegen kunnen! Het zal er ook wel lekker druk zijn.

Nog meer paspoppen. Wat is dat voor trend de laatste tijd?
Sowieso vind ik het een lugubere woning := https://www.funda.nl/koop/lelystad/huis ... erzand-20/

Ik zou me toch de tyfus schrikken als ik die ruimte op foto 12 binnen zou wandelen :=

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 11:44

Jeetje wat een aftandse bende daar in Lelystad. Daar zit duidelijk geen (goede) VVE op.