Op het moment hangt er ultra-ouderwetse vitrage (die altijd dicht is) met lichtblauwe fluwelen gordijnen. Het ziet er echt niet uit en het moet gewoon zo snel mogelijk weg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Butterfly schreef:Hey iedereen! Nog even een vraagje, waarvan ik hoop dat jullie het antwoord weten
Mijn nieuwe huisje is heeeel licht (jeeej), maar dat brengt ook met zich mee dat het snel warm gaat worden. Klopt het dat vitrage een deel van de warmte buiten kan houden? De huidige (oude) bewoners doen elke keer de luxaflex dicht, maar dat vind ik zóó ongezellig. En niet mooi
Ter info: de zon schijnt echt vol naar binnen.
Gruis schreef:Hoi interieurliefhebbers! Ik lees dit topic al een tijdje mee en word altijd helemaal geïnspireerd van jullie! Nu heb ik zelf een vraag, een interieur-ding waar ik totaal niet uitkom. Wij (vriend en ik) wonen in een vrijstaande bungalow. Deze was helemaal jaren 70 stijl ingericht dus we zijn er al flink in aan het klussen geweest. Ik vind het allemaal heel mooi geworden, het enige waar ik tegenaan zit te hikken is de raambekleding. In de woonkamer hebben we witte rolgordijnen en in de serre (ramen tot aan de vloer) lange gordijnen. Echter bevinden zich drie slaapkamers aan de voorkant van het huis. Wij willen daar raambedekking hebben waardoor mensen niet naar binnen kunnen kijken. We zijn allebei heel veel van huis en er zijn wel eens nachten dat er niemand thuis is. Als we dan de hele boel dichtgooien is het dus te duidelijk dat er niemand is
. Maar als het open is mag onze hele inboedel ook niet in beeld liggen. Er moet dus iets komen wat niet per sé potdicht hoeft om te zorgen dat mensen niet naar binnen kunnen kijken.
Op het moment hangt er ultra-ouderwetse vitrage (die altijd dicht is) met lichtblauwe fluwelen gordijnen. Het ziet er echt niet uit en het moet gewoon zo snel mogelijk weg. Maar wat zijn mijn opties?
Butterfly schreef:Bedankt voor je reactie!
Het gaat om een raam op drie hoog, helaas geen mogelijkheid om daar iets aan de buitenkant te doen. Ik las ergens op internet dat vitrage veel warmte weg kan nemen, maar heb dat ook maar op 1 site gelezen. Vandaar even navraag voor ik een vitrage aanschaf terwijl dat niets helpt
Ceetje_bokt schreef:waxmeltsenzo schreef:Wij gaan waarschijnlijk toch voor de dikkere losse lay variant pvc
https://www.handyfloor.nl/vloeren/loose ... vloer.html
https://www.handyfloor.nl/vloeren/loose ... vloer.html
En wat zijn deuren duur. We hebben 7 binnendeuren uitgekozen met glas dat komt op een totale prijs van 3650 euro. We kijken nog wel of dat goedkoper kan maar jeetje voor een paar deuren een serieus bedrag zeg.
Wacht even tot een aanbieding bij een bouwmarkt. Wij hadden Cando deuren met 25% korting. En die aardige mevrouw van de Karwei had ook korting gerekend over het glas.