Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 19:43

Hoi interieurliefhebbers! Ik lees dit topic al een tijdje mee en word altijd helemaal geïnspireerd van jullie :D ! Nu heb ik zelf een vraag, een interieur-ding waar ik totaal niet uitkom. Wij (vriend en ik) wonen in een vrijstaande bungalow. Deze was helemaal jaren 70 stijl ingericht dus we zijn er al flink in aan het klussen geweest. Ik vind het allemaal heel mooi geworden, het enige waar ik tegenaan zit te hikken is de raambekleding. In de woonkamer hebben we witte rolgordijnen en in de serre (ramen tot aan de vloer) lange gordijnen. Echter bevinden zich drie slaapkamers aan de voorkant van het huis. Wij willen daar raambedekking hebben waardoor mensen niet naar binnen kunnen kijken. We zijn allebei heel veel van huis en er zijn wel eens nachten dat er niemand thuis is. Als we dan de hele boel dichtgooien is het dus te duidelijk dat er niemand is :+ . Maar als het open is mag onze hele inboedel ook niet in beeld liggen. Er moet dus iets komen wat niet per sé potdicht hoeft om te zorgen dat mensen niet naar binnen kunnen kijken.
Op het moment hangt er ultra-ouderwetse vitrage (die altijd dicht is) met lichtblauwe fluwelen gordijnen. Het ziet er echt niet uit en het moet gewoon zo snel mogelijk weg :+ . Maar wat zijn mijn opties?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 19:57

Butterfly schreef:
Hey iedereen! Nog even een vraagje, waarvan ik hoop dat jullie het antwoord weten :)
Mijn nieuwe huisje is heeeel licht (jeeej), maar dat brengt ook met zich mee dat het snel warm gaat worden. Klopt het dat vitrage een deel van de warmte buiten kan houden? De huidige (oude) bewoners doen elke keer de luxaflex dicht, maar dat vind ik zóó ongezellig. En niet mooi :')
Ter info: de zon schijnt echt vol naar binnen.

Wij hebben om die reden voor onze slaapkamer het gordijn laten voorzien van een verduisterende stof bij Jan Sikkes.
In de rest van de kamers hebben wij normale overgordijnen en daar komt in de woonkamer nog een rolgordijn bij. Allen zijn een wat donkere stof.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 01:47

Gruis schreef:
Hoi interieurliefhebbers! Ik lees dit topic al een tijdje mee en word altijd helemaal geïnspireerd van jullie :D ! Nu heb ik zelf een vraag, een interieur-ding waar ik totaal niet uitkom. Wij (vriend en ik) wonen in een vrijstaande bungalow. Deze was helemaal jaren 70 stijl ingericht dus we zijn er al flink in aan het klussen geweest. Ik vind het allemaal heel mooi geworden, het enige waar ik tegenaan zit te hikken is de raambekleding. In de woonkamer hebben we witte rolgordijnen en in de serre (ramen tot aan de vloer) lange gordijnen. Echter bevinden zich drie slaapkamers aan de voorkant van het huis. Wij willen daar raambedekking hebben waardoor mensen niet naar binnen kunnen kijken. We zijn allebei heel veel van huis en er zijn wel eens nachten dat er niemand thuis is. Als we dan de hele boel dichtgooien is het dus te duidelijk dat er niemand is :+ . Maar als het open is mag onze hele inboedel ook niet in beeld liggen. Er moet dus iets komen wat niet per sé potdicht hoeft om te zorgen dat mensen niet naar binnen kunnen kijken.
Op het moment hangt er ultra-ouderwetse vitrage (die altijd dicht is) met lichtblauwe fluwelen gordijnen. Het ziet er echt niet uit en het moet gewoon zo snel mogelijk weg :+ . Maar wat zijn mijn opties?

Eventueel jaloezieën een optie? Die kan je laten zakken, maar niet dicht trekken zeg maar. Bij plissegordijnen top-down bottom-up kan je bijvoorbeeld het gordijn dicht zetten, maar een rand aan de bovenkant open laten. Anders wat modernere vitrage of mooie inbetweens? Of rolgordijnen gecombineerd met mooie planten in de vensterbank (als dat mogelijk is). De rolgordijnen hoeven in dat geval niet helemaal dicht, de planten houden ook veel inkijk tegen.

Cer

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 08:19

Ik heb eens een vraagje voor de muurververs...
1 van mijn woonkamer wanden is een soort licht beige geverfd, en daar zitten bubbeltjes en strepen op. Nu dacht ik dat de schilder dat niet heel netjes had gedaan (ok, dat is ook zo) maar het blijkt nu ook als ik met mn vinger over de muur veeg, dat je daarna gelijk een streep ziet!

Je moet toch je muur kunnen aanraken zonder dat je dat ziet op de verf? Ik wil deze wand gaan schuren en opnieuw verven, maar welke verfsoort raden jullie aan, die dus ook een beetje degelijk is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 08:54

Zit het stukwerk nog wel goed vast?

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 08:56

Wij hebben lichtdoorlatende rolgordijnen van de Ikea voor de ramen. Voordeel daarvan is dat je ze overdag kan laten zakken zodat het de inkijk vermindert maar ze laten meer dan voldoende licht door om niet het idee te hebben in een donker hol te wonen.

Voor die raambedekking op drie hoog....ik zou gaan voor mooie houten jaloezieen dan. Maar als het echt heel warm wordt, dan doe je er slim aan om toch 's ochtends vroeg je gordijnen al dicht te doen. Bij mij gaat dan alles hermetisch dicht. Het is total niet gezellig maar het grootste deel van de dag zijn wij toch niet thuis en bij extreme warm weer, zitten we buiten in de schaduw.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 08:57

ja het is allemaal twee jaar geleden gestript en opnieuw gestuckt.. maar ik lees net dat het blijkbaar wel vaker voorkomt dat je glimmende strepen op muurverf krijgt (huidvet bijv), en omdat de 'reguliere' muurverf nogal makkelijk streept, vooral als het mat is... :? Nou ja het zal wel..

Je moet dan blijkbaar extra degelijke muurverf hebben, of afwasbare muurverf of Annie Sloan muurverf. Dus ik ga het dan opnieuw doen met zo'n soort product.

NB: de bubbeltjes en verfdruppels zijn idd gewoon slordig werk van de muurstucker... de lichte strepen komen als je met je handen of iets (in mijn geval sokken :') ) over de muur veegt

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 09:06

Butterfly schreef:
Bedankt voor je reactie!
Het gaat om een raam op drie hoog, helaas geen mogelijkheid om daar iets aan de buitenkant te doen. Ik las ergens op internet dat vitrage veel warmte weg kan nemen, maar heb dat ook maar op 1 site gelezen. Vandaar even navraag voor ik een vitrage aanschaf terwijl dat niets helpt :)

Nog nooit gehoord van warmte werende vitrage.

Ik heb ook de zon vol in de woonkamer staan. Dat is pas in de zomer bij 25+ temperaturen een 'probleem'. Ik heb verduisterende rolgordijnen hangen. Die gaan half dicht als ik thuis ben. Als ik weg ben hou ik ze helemaal dicht. Dat scheelt echt enorm qua warmte.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 09:15

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 09:31

Er zijn echt een legioen aan warmte werende oplossingen te koop.

Vanmorgen om 0730 zat het eerste kozijn er al in! Spannend als ik vanavond om half 8 thuis kom!

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 09:32

De plissé gordijnen met honingraatstructuur houden de warmte én de koude ook goed buiten.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 09:44

Ceetje_bokt schreef:
waxmeltsenzo schreef:
Wij gaan waarschijnlijk toch voor de dikkere losse lay variant pvc

https://www.handyfloor.nl/vloeren/loose ... vloer.html

https://www.handyfloor.nl/vloeren/loose ... vloer.html

En wat zijn deuren duur. We hebben 7 binnendeuren uitgekozen met glas dat komt op een totale prijs van 3650 euro. We kijken nog wel of dat goedkoper kan maar jeetje voor een paar deuren een serieus bedrag zeg.

Wacht even tot een aanbieding bij een bouwmarkt. Wij hadden Cando deuren met 25% korting. En die aardige mevrouw van de Karwei had ook korting gerekend over het glas.

Bedankt, bij de karwei kan het icm de klantenpas enorm schelen idd. Ik weet alleen niet of dat dan gaat zijn wat mijn vriend voor ogen heeft ook kwa krukken.
Hij maakt zelf deuren van kunststof buitendeuren ;) dus hij heeft zeg maar oog voor dit soort zaken.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 09:50

Ik kwam er overigens achter dat je bij de praxis keuzekortingen (korting op een artikel naar keuze) van alle andere bouwmarkten ook kan inleveren/laten zien. Krijg je daar gewoon ook de korting. Super handig!

Edit:

Lees nu net dat kortingen op specifieke producten ook gelden:

https://www.praxis.nl/acties/kortingsbonnen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 14:55

Het is wonderbaarlijk genoeg goed gegaan met bestellen... In de bestaande situatie bij bestellen was de deur rechts en een glasplaat links.

Maar het muurtje van de keuken was te smal en dan zou een stukje keuken uitsteken voor de deur. (cm of 5) We hebben er toen voor gekozen de deur en het glas te wisselen en het glas te veranderen voor een dicht stuk.

Het heeft gewoon 4 pogingen geduurd voordat de leverancier het goed op papier had... Maar hij heeft het dus toch goed gedaan.

Straks de rest bekijken.

Afbeelding

Zo was het voorheen maar van binnen gezien.

Afbeelding

Uiteindelijk zijn het toch andere barkrukken geworden. Woensdag worden ze geleverd, ik ben benieuwd of het past...
Hebben straks cognac en grijze stoelen bij de eetkamer set.
Afbeelding

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 15:25

O die krukken zijn iig erg leuk joh.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 17:46

Leuk die krukken zeg! En fijn dat t met de kozijnen goed lijkt te gaan. Op naar de plaatsing vd keuken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 18:34

benangelique schreef:
Leuk die krukken zeg! En fijn dat t met de kozijnen goed lijkt te gaan. Op naar de plaatsing vd keuken!

Nou.... de voordeur is te lang... hij kan gelukkig in het slot maar niet open.

Ze gaan het oplossen.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 18:58

Mooi Vonneke!
Dat meen je niet! Zelfde persoon/bedrijf als dat raam? Zo ja, wat is dat voor onkundig persoon? Wordt je toch niet goed van...

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 19:53

Oh vonneke wat een gedoe zeg! Hier is ook alles stuk of beschadigd wat we bestellen. Zo niet leuk!

Hier net ons eerste ding aan de muur gehangen :o had ik aan m'n vriend voor z'n verjaardag gegeven. Staat Renault reclame op en is hier in de stad maar dan in 1929

Afbeelding

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 20:04

Zijn hier mensen die ervaring hebben met textielverf voor oude bekleding van een stoel?

Ik heb lelijke, verbleekte groene bekleding op de Poang van Ikea zitten. Ik twijfel tussen nieuwe bekleding of de oude met textielverf een nieuw kleurtje te geven. Zou dat mooi worden? De stoel staat in de logeerkamer dus hij wordt zelden gebruikt, maar het mag er wel wat gelikter uit zien dan nu.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 20:06

Mooi Marjan!

Pff dat meen je niet Yvon. Wat een minkukel

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 20:09

balen Vonneke!

mooi Marjan!

Ik heb weer eens een idee waarvan ik niet weet of het wel zo verstandig is. :+
Op het raam in de woonkamer wil ik een baan plakplastic maar dan is er nog best veel inkijk (stoep gelijk voor het raam).
Nu heb ik bedacht om voor de vensterbank een vitrage te hangen, dus niet recht voor het raam maar waar je normaal lange overgordijnen hangt.
Maar ik heb katten, dus die vitrages lopen hoe dan ook schade op in de loop der tijd. :')
Nou ben ik al een paar dagen aan het rondkijken en de meeste vitrages vind ik behoorlijk prijzig, dus ik ga ze wsl op aliexpress bestellen, daar heb je 2 vitrages voor pak 'm beet €15,- in leuke designs en op de gewenste lengte plus de keuze uit ringen, lussen, 'tunnel' of gewoon onbewerkte stof.
Dan blijft het ook leuk voor de portemonnee als ze jaarlijks vervangen zouden moeten worden of als ik wil afwisselen.
Het idee is om de vitrages net over de vensterbank te laten vallen of tot (bijna) de grond en dan het middenstuk standaard op een kier van ong 10-15cm omdat 1 van de katten anders gaat krabbelen om de vitrage aan de kant te krijgen als ze op de vensterbank wil. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 20:23

Ze moeten nog even kijken wie der fout heeft gemaakt.

Maar er deur moet sowieso weg want we wilden een glas strook tot de grond en het is nu maar drie kwartier...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 20:27

Ze zeggen dat Annie sloan ook textiel kan verven ? Ik ontvang van de week Mn bestelde verf en dan ga ik es kijken hoe goed t op fineer houdt ..

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-17 21:00

Pff Vonneke het zal eens goed gaan :+

Mooi Marjan!

Hier geen ervaring met textielverf.

Hier nog 4 dagen dan komt de keuken *\o/* *\o/*