[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 15:22

klinkt erg leuk,
ben benieuwd naar de plaatjes tegen die tijd ;)
zoals ik je berichten lees zouden jullie er volgens mij ook prima uit moeten komen (ik vermoed idd hetzelfde als jij , wat betreft die grond)

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 17:29

Nou we gaan een mail eruit doen naar de makelaar, met dat wij wel erg veel interesse hebben en dat wij graag een bod zouden willen doen, maar dan moet het kwa kadaster blijven zoals het is dus er wordt geen grond weg gesnoept, wel krijgt hij dan recht op overpad, maar het achterste deel waar voor hem niks is kunnen we dan afsluiten zodat zijn huurders niet zomaar in onze tuin staan. En de voorkant voor onze loods als dat onze loods wordt is helemaal belachelijk daar willen wij geen auto,s oo hebben dat zouden wij middels een elektrisch hek kunnen afsluiten dan is het hele pad daartussen bereikbaar voor hem en ons en kan hij vluchten bij gevaar en wij kunnen daar lekker wonen, hij bezit dan alleen nog de loods en hij heeft er units in gemaakt die allerlei mensen huren, die willen wij niet ineens in onze tuin hebben dus willen we zonder dat we problemen hebben met in eigen loods komen gaan afsluiten. We hebben alles nog eens na gelezen en zoals het huis te koop staat zit die grond er gewoon bij. Dus als het niet mogelijk is dan kunnen we altijd nog kijken of we toch over stag gaan maar ik denk dat het niet nodig is om nu al bezig te zijn met wat wel kan of niet. Hij kan nu het pand aan ons verkopen met dat strookje wat gewoon erbij hoort of hij blijft er nog lekker even mee zitten, denk dat het voor niemand gunstig is als ze dat strookje er niet bij krijgen dus zo een vaart zal dat niet lopen gok ik.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 18:01

Denk dat dat wel een hele goede opening is idd
Zeker met verschillende huurders in zijn loods zijn jullie puntjes heel realistisch en denk ook wel begrijpelijk (je tuin gewoon privé willen houden en de voorzijde van jullie loods voor jullie vrij en toegankelijk houden
Zeker net als dat recht van overpad voorstel lijkt me dat een goed voorstel

Ik ben benieuwd naar de reactie , maar zou het vreemd vinden als ze hier negatief op reageren

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 18:36

Sonja_vR schreef:
Denk dat dat wel een hele goede opening is idd
Zeker met verschillende huurders in zijn loods zijn jullie puntjes heel realistisch en denk ook wel begrijpelijk (je tuin gewoon privé willen houden en de voorzijde van jullie loods voor jullie vrij en toegankelijk houden
Zeker net als dat recht van overpad voorstel lijkt me dat een goed voorstel

Ik ben benieuwd naar de reactie , maar zou het vreemd vinden als ze hier negatief op reageren

Dat weet ik niet.
Wij hebben een kaart kadastraal erbij gepakt sowieso blijft hij eigenaar van de helft van het pad de hele lengte dus voor veiligheid hoeft hij niet te vrezen. Hij wil de andere helft erbij houden wat voor kopers ongunstig is, dan zou ik niet eens de ramen kunnen zemen van de zijkant loods zonder toestemming te vragen. Kijk hij is nu gewend dat alles van hem is en kan over lopen etc. Maargoed hij wil het verkopen en dan is het alles of niets, wij gaan ons niet vastklampen aan iets wat in de toekomst onze zware irritaties gaan opleveren, misschien heeft hij het wel in zijn kop gehaald om aan de zijkant van zijn loods overhead deuren te plaatsen, dan kan hij de units in plaats van opslag units als auto units gaan verhuren en dan heeft hij die ruimte nodig om met de auto,s te kunnen keren etc. Maar daar zitten wij helemaal niet op te wachten. We merken het gauw genoeg als er mee te praten valt en over te praten valt dan valt het vast mee, maar ergens vinden we het vreemd. Vior de rest is het gewoon voor ons perfect, beter gaan we ook niet vinden in deze omgeving dus het doet natuurlijk wel pijn dit. Maar wie weet hoe het loopt.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 19:22

Ik heb hier fingers crossed dat het leid tot een positieve opening in ieder geval
Geen idee of het gaat helpen :+
Maar ik hoop het van harte

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 19:43

Spannend waxmelts!!

Hier is een laatste tegenbod gekomen en lager gingen ze niet. En dus ben ik akkoord gegaan. Morgen een mail sturen aan mijn hypotheekadviseur (eerder heeft toch geen zin, hij is ziek :p )
En dan alles regelen.

2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 20:07

Zo dat is een stuk sneller gegaan Arabella2000! Gefeliciteerd!! Was bij dezelfde makelaar toch?

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 21:44

Nee dat huis was net verkocht.
Ik ben nu via een andere makelaar. Deze was echt super rustig en aardog. En probeert mee te denken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 10:26

Gefeliciteerd Arabella.

Hier in de straat trekt ineens iedereen aan de stutten :oo Van de 12 huizen in onze straat, staan er 3 te koop en zijn er net 2 verkocht :=

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 11:24

waxmelt: ik zou er niet aan beginnen. Het pad is belangrijk voor jullie bedrijf en dus zullen jullie dit pad altijd moeten kunnen gebruiken. Duidelijke afspraken of niet, er komt vroeg of laat gezeur van.
Ook wij hebben recht van overpad (poort achter onze tuinen), maar onze buurvrouw heeft er gewoon haar schuur op uitgebouwd en dat is nu al een jarenlang juridisch getouwtrek terwijl alles tot in detail op papier staat. Inmiddels is de gemeente er druk mee bezig, want ook zij hebben recht van overpad; zij moeten er immers bij kunnen in geval van calamiteiten. Nu maakt de betreffende buurvrouw echter gebruik van 'gedoogbeleid' en gooit zij het juridisch gezien daar op en daar lijkt ze nog verdraaid sterk mee te staan ook.
Kortom; recht van overpad, stukje van betaald door ons, alles vastgelegd en toch geen poot om op te staan.

heb je gezien dat er nabij de pannenkoekenboerderij in Leiderdorp een woning met grote loods te koop staat? of is dat te ver buiten je zoekgebied?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 11:34

benangelique schreef:
waxmelt: ik zou er niet aan beginnen. Het pad is belangrijk voor jullie bedrijf en dus zullen jullie dit pad altijd moeten kunnen gebruiken. Duidelijke afspraken of niet, er komt vroeg of laat gezeur van.
Ook wij hebben recht van overpad (poort achter onze tuinen), maar onze buurvrouw heeft er gewoon haar schuur op uitgebouwd en dat is nu al een jarenlang juridisch getouwtrek terwijl alles tot in detail op papier staat. Inmiddels is de gemeente er druk mee bezig, want ook zij hebben recht van overpad; zij moeten er immers bij kunnen in geval van calamiteiten. Nu maakt de betreffende buurvrouw echter gebruik van 'gedoogbeleid' en gooit zij het juridisch gezien daar op en daar lijkt ze nog verdraaid sterk mee te staan ook.
Kortom; recht van overpad, stukje van betaald door ons, alles vastgelegd en toch geen poot om op te staan.

heb je gezien dat er nabij de pannenkoekenboerderij in Leiderdorp een woning met grote loods te koop staat? of is dat te ver buiten je zoekgebied?

Daarom zei ik ook laat het juridisch eerst nakijken, voor je het weet wil hij het later weer verkopen en dan zit je met de gebakken peren bij een nieuwe eigenaar. Dit soort zaken vind ik echt adders onder het gras.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 13:51

Al lijkt het nu juridisch ok
Als hij kwaad wilt zet hij het dicht
Kan veel gedoe van komen, en op papier staat het leuk maar heb je weinig aan als er een conflict komt

Hier expres doorgezocht naar een huis met eigen oprit

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 13:53

Recht van overpad geeft bijna altijd problemen.
Ook al heb je je recht...er kan zo getreiterd en dwars gezeten worden dat alle woonplezier als sneeuw voor de zon verdwijnt.

Wij hadden hier al een tijd geen kijkers meer gehad en nu komen er vrijdag twee achter elkaar.
Ik ben benieuwd!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 14:12

Ik zal het even duidelijk vertellen" het betreft een geheel vrijstaande woning met loods eraan. De oprit is vrij wij kunnen daar sowieso vrij parkeren. Naast de loods dus niet naast de woning loopt een pad dat pad zou voor de helft van de verkoper blijven echter moet dit nog kadastraal vast gelegd worden, en de makelaar heeft laten weten dat hij de andere helft van het pad graag in eigen beheer wil houden dat loopt een stuk voor de loods door, dus dat is voor ons ongunstig. Als meneer ervoor open staat om het pad zelf in eigen beheer te houden tot aan onze loods en vanaf daar voor onze loods dat stuk weer aan ons te geven zeg maar omdat het toch nog kadastraal vast gelegd moet worden omdat zijn loods nog op het terrein staat. Hij wil dus onderhandelen over de grond en hij heeft daar zijn ideeën bij, welke koper er ook komt gaat daar over vallen. Dus als hij bereid is water bij de wijn te doen kunnen we elkaar tegemoet komen. Dan kan hij onze parkeerplaats gebruiken in overleg wij hebben het altijd nodig en wij kunnen onderhoud aan het pand verrichten als we aan de zijkant moeten zijn, dit kan ook niet ontzegd worden dat moet kunnen ook voor de veiligheid. Wat hij heeft voorgesteld kan gewoon niet. Maar als hij wat problemen heeft gehad met anderen snappen wij het. En willen best kadastraal wat laten veranderen in zijn voordeel. Maar dan moet hij ook bereid zijn om de grens van ons parkeer terrein zeg maar te verbreden dan hebben we een win-win-situatie.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 14:17

benangelique schreef:

Die loods is echt veel te klein.
Wij hebben nu onze zinnen echt op dit pand gezet en als we kadastraal zelf wat invulling kunnen geven kan het toch nog leuk uitpakken ook.
Ik heb er eigenlijk ook wel vertrouwen op de een of andere manier dat we er uit gaan komen.
En zo niet dan zien we wel weer verder, dit is echt iets wat we gewoon echt graag willen.

OW ja we hebben trouwens in de mail naar de makelaar laten weten dat als de helft van het pad gewoon van ons kan worden dat wij de kosten op ons zullen nemen voor het kastraal vastleggen. En dat we bereid zijn meer te betalen voor die grond. En dat als hij het stuk grond perse wil behouden dat we daar afspraken over willen, en wat betreft de veiligheid moet hij zich ook aan regels houden dat is wat strenger bij bedrijfspanden en dat betekend dat hij toch niet alles kan maken met dat pad dus als we daar het e.a over op papier hebben is het ok. Blijft dat er wel overlast kan zijn zeker als iemand kwaad wil. Maar je moet ook durven vertrouwen te hebben daarom dat wij heel erg benieuwd zijn in hoe er zelf in staat en niet zo in het praatje van de makelaar.

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 20:01

Waar ik helemaal gek van wordt is de huizen met agrarische bestemming. Wij hebben meerdere potentiële huizen op het oog gehad waar dit op was en dan moet je gewoon rekenen op een jaar wachten op je bestemmingswijziging. Kan altijd meevallen natuurlijk, maar om even van het langst uit te gaan. Morgen hebben we een bezichtiging staan bij een hele mooie boerderij, maar moet echt opgeknapt worden. Nieuw dak etc erop, alles isoleren etc etc.. Veel werk maar kan wel super mooi worden. Ook nog eens bijna 1000 m2 aan schuren en een woonbestemming met 1,4 hectare grond. Als het ons wat lijkt moeten we vrij snel schakelen want er zit ook een projectontwikkelaar op te azen..

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 08:38

@ waxmeltsenzo: lijkt mij een erg ingewikkelde situatie en constructie , zeker als hij nu al moeilijk doet over grond. Op Funda wordt niks vermeld hierover? Potentiële kopers worden dus eerst lekker gemaakt, waarna daarna te horen krijgen van wat de verkoper werkelijk wil. Denk inderdaad dat er niet veel kopers zo snel zullen toehappen, maar dat is ook in jullie voordeel haha.

@ x_tico: dat wordt dus nog spannend!

Wij gaan zondag langs bij de verkopers. Voelt wel raar hoor, je komt in een huis van een ander die je niet kent maar tegelijkertijd is/wordt het straks je eigen huis. Heel dubbel haha.

We gaan doorspreken wat er eventueel overgenomen kan worden. Heeft er iemand hier ervaring mee? Zijn er dingen waar je op moet letten?

Mij lijkt het vooral belangrijk om alles op papier te zetten. Maar wanneer betaal je? Doe je dat na je controle rondje in het huis (wat gebeurt voordat je naar de notaris gaat)? Laat je het via de notaris lopen? Echt geen idee.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 09:14

Wat spannend cardy, lijkt mij ook wel gek om dan samen door het huis te lopen

Of het via een notaris moet/kan weet ik niet
Zou het niet al voldoende zijn om het samen op papier te zetten en dan beide te ondertekenen? Zo werkt het bij huren wel met overnames

Betalen pas na controle rondje dat alles er staat bij oplevering?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 09:44

Wij betalen bij overdracht :) we zijn ook langs geweest bij de verkopers en alles even nagelopen wat ze kwijt wilden en voor welke prijs en daarna hebben we aangegeven wat ze mogen laten staan/hangen. Bij ons vroegen ze nog heel veel voor luxaflex die al 10 jaar oud was (750 euro voor de erker) dus die mogen ze lekker meenemen haha

Wij hebben alles in de mail vastliggen, dat is ook voldoende

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 10:07

MarjanB schreef:
Wij betalen bij overdracht :) we zijn ook langs geweest bij de verkopers en alles even nagelopen wat ze kwijt wilden en voor welke prijs en daarna hebben we aangegeven wat ze mogen laten staan/hangen. Bij ons vroegen ze nog heel veel voor luxaflex die al 10 jaar oud was (750 euro voor de erker) dus die mogen ze lekker meenemen haha

Wij hebben alles in de mail vastliggen, dat is ook voldoende

Oke top! En doe je het dan via de notaris? Of overmaken op dag van overdracht?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 10:19

Als het zaken betreft die verder buiten het koopcontract etc om gaan regel je het zelf

Gewoon even overleggen wat fijn is voor beide partijen, overmaken op de dag of contant afrekenen of?

Als het zaken betreffen die in het contract zijn opgenomen dan via de notaris

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 10:24

Wij doen gewoon contant of overmaken. Verder buiten notaris om

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 10:35

Helemaal duidelijk, dankjulliewel!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 10:35

@Cardy. Er staat in de omschrijving bij de makelaar dat nadrukkelijk eerst alle voorwaarden besproken Worden van de verkoper voordat er over gegaan wordt tot verkoop. Leuk zijn voorwaarden maar daar hoef je als koper nog niet mee akkoord te gaan en anders laat je het helemaal gewoon gaan ;)
Dat de verkoper ook eigenaar is van de loods er naast staat er niet maar dat er nog een kadastrale wijziging moet plaats vinden staat er wel, er staat dat grond zoveel m2 is ongeveer dat kan zoveel groter of kleiner zijn nadat het precies opgemeten. Maar er staat een plaatje bij met een voorstel al van het kadaster met de scheidingslijn in het midden van het pad, en er staan ook foto,s van het pad. Terwijl er geen foto's van het huis van binnen stonden, je gaat er van uit bij het zien van het kaartje en de foto,s dat het zo zit. Het hoort ook gewoon zo te zijn dat je langs je gevel kunt lopen dat je dus iig een klein strookje hebt. Niet als het aan elkaar vast zou zitten, maar dan hoef je de zijkant ook niet te onderhouden. Het is gewoon gek. En wij willen daar gewoon duidelijkheid in voordat we over een bod gaan na denken, we gaan iig zeker niet tot koop over voordat we het goed voor elkaar hebben wat dat betreft, de oplevering is pas in april, wij kunnen snel tot zaken komen maar dan moet hij ons ook wel tegemoet komen, ik denk ook wel dat dat gebeurd, het moet gewoon omdat het verder voor ons perfect is, ik denk maar zo je laat toch geen serieuze kopers lopen om zo iets?

Jij veel succes ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 10:47

Leuk Cardy nog even in je nieuwe huis gaan kijken. Wanneer is jullie overdracht?

Wij laten rolgordijnen, vloer, gewone gordijnen hangen. Hebben er geen meerprijs voor gevraagd.

Wij wachten nog op het akkoord van onze geldverstrekker. Was wat met spaargeld. Wat een gedoe.