Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 09:44

anneve schreef:
Wij mogen ook geen schutting plaatsen in onze nieuwe wijk: heg of met klimop begroeid hek. Ik vind een heg mooier, maar we moeten ook iets verzinnen om onze honden binnen de heg te houden.

Net voor de stammen afrasteren met draad/hekwerk?

Bij ons komt er aan 1 kant geen volledige schutting tussen. Er staat nu 3 meter ofzo, en daar blijft het voorlopig bij. Aan de andere kant gaat het om ca 1-1,5 meter. Daar komt wel iets. Maar wat maakt ons niet echt uit. Voor ons toch niet zichtbaar (is achter schuurtje).

Lietje_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 13:00

Het is alweer een tijdje terug dat ik hier gereageerd had, wat gaat de tijd toch snel (en langzaam tegelijk :o ).

14 juni is bij ons de feestelijke paal geslagen, de palen voor ons huis zaten er toen al in. Daarna eindelijk een afspraak kunnen maken voor het electra en sanitair en daar zijn we nu met de laatste dingen bezig :)
De keuken hadden we gelukkig alwel geregeld waardoor het electra wel makkelijker te regelen was

Na onze vakantie nog even weer wezen kijken en ze zijn de voorbereiding aan het treffen voor de fundering

Ons stekje: (de huizen achter de bult modder, zijn van de vorige fase)
Afbeelding

Waar het staal bewaping ligt, daar ter hoogte komt ons huis
Afbeelding

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 14:13

Spannend allemaal!

Dit wordt mijn spaceship x insect <3
Afbeelding

Goldie

Re: Bokkers die wachten op hun nieuwbouwwoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 16:06

Het insect zie ik er niet in hoor :+
Maar het is wel heel mooi!! Is het de bedoeling dat je op de 1e verdieping gaat leven gezien al het glas daar?

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 16:16

Ik vind het een beetje "oogjes hebben".

Mijn praktijk zit vooral tegen de straat, de leefruimte en keuken zit beneden (achterkant is glas en in het zwarte zouden we nog op zoek gaan naar iets om wat lichtinval te forceren). Licht zou ook via de trap in de keuken naar binnen komen.
Boven zitten 3 slaapkamers en een badkamer, boven nog 2 slaapkamers en voorziening voor extra badkamer.

De inrit naast het huis heeft een erfdienstbaarheid, dus vandaar dat ik geen ramen aan die kant wilde. :)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 17:50

Ik heb gisteren de koop-/aanneemovereenkomst getekend, dus voeg me nu officieel bij dit topic :)

Ik ben erg benieuwd wat jullie aan de keuken, het toilet en de badkamer hebben uitgegeven?
De standaard dingen vind ik niet zo... Overigens ben ik niet handig en laat ik dus alles doen.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 19:47

De architect heeft daar een raming op gemaakt voor me: 24.000 voor de keuken en 10.000 voor de badkamer. Ik ga er vanuit dat ik dit NIET nodig heb.

In de renovatie was ik max 5000 kwijt voor de badkamer (dubbele bak, toilet en inloopdouche), keuken 9000 denk ik. Keuken uit de Ikea daar, voor mezelf zou ik dat zo snel niet doen.

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 10:41

Stelposten bij keukens zijn vaak niet reeëel, maar 24.000 vind ik dan wel weer een hoog bedrag. 10.000 voor de badkamer lijkt me een te laag bedrag. Vaak heb je 2 toiletten in huis, dus gaat het over 2 of meer ruimtes. Bij ons, (na onderhandelen): 9.500 voor de keuken incl montage en 13.000 voor het sanitair (alleen materialen, incl tegels, maar zonder montage en tegelzetter).

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 10:53

Wij hebben bij ons huidig appartement 4000 betaald voor onze keuken (2,40 breed) met smeg apparatuur. Montage hebben we wel zelf gedaan. Wij hebben die keuken bij Kvik gehaald en zijn er heel tevreden over! Voor ons nieuwe huis zijn we weer van plan om naar kvik te gaan omdat ik hun keukens heel erg mooi vind en je een vaste prijs per kastje etc betaald. Dus je weet bij alles wat je kiest wat het extra kost en iedereen krijgt dezelfde prijs. Dit geeft mij heel erg het gevoel dat ik niet belazerd wordt door een of ander keukenverkoper die mij wijsmaakt dat het een hele goede deal is maar ik geen flauw idee heb wat ik waarvoor betaal. De keuken nu zal wel een stukje duurder worden omdat hij een stukje groter wordt, dus ik gok dat het meer richting de 10.000 zal gaan.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 13:06

Badkamer is hier 7000, keuken 11000. Voor beiden wel een aantal luxe zaken gekozen (speciale toiletten zonder overhangende randen voor makkelijker te kuisen, wcbril los te klikken, inloopdouche met speciaal glas, goede keukenapparatuur met luxe oven..) Alles incl. meten en plaatsen.
Voor de keuken zijn we naar twee zaken geweest. Eerst alles laten uittekenen bij A, vervolgens bij B gaan vragen wat zij konden :') Toen weer naar A en weer naar B. En zo toch een paar duizend euro er vanaf gekregen.
Mijn zwager werkt in de keukenwereld, die kon ons zo vertellen wat goed/goedkoop/prul was :list:

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 14:21

Badkamer hecht ik zelf minder belang aan, keuken gaat mogelijks voor ons wat duurder uitvallen, omdat een deel onder de trap gaat komen te zitten en onze woonkamer doorgetrokken wordt (de volledige leefruimte moet dus wel bemeubeld worden met dat budget op sofa na :+)

Ik hoop dat dat lukt :D

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 14:28

Wij hebben wel een bedrag gereserveerd voor de keuken en badkamer, hoeveel weet ik even niet meer. Maar is nog zo ver weg, dat zien we dan wel :+

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 16:15

Wij zien het ook tegen die tijd wel. Wij hebben er nog niet echt een concreet bedrag voor in ons hoofd/gereserveerd. Keuken weet ik al wel wat ik wil, badkamer weten we nog echt niet. Wel een bad en een inloopdouche. Twijfelde eerst ook tussen de muren in de badkamer wel of niet tegelen. Maar ik denk dat we toch voor tegelen gaan. Stucen en coaten is toch wel een stuk duurder en ik heb al twee keer gehoord dat het niet het gewenste resultaat had en de stuc los liet.

Hier inmiddels ook alle tekeningen binnen en alles in ingediend. Nu wachten op de omgevingsvergunning.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 21:30

Wauw Belsje dat ziet er wel gaaf uit!

Keuken zijn wij al over uit. Ben er helemaal verliefd op! kost nog geen 10000 euro incl plaatsen.
Wij hebben vandaag hypotheekaanvraag eruit gedaan. Omgevingsvergunning is ook de deur uit, moet alleen nog aangevuld worden. Hopelijk in oktober beginnen met de bouw. Zal wel even foto's plaatsen.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 10:46

Waar heb jij je keuken gevonden?
Daar weer ik nl ook al van wat ik wil, maar nog niet waar ik ze ga halen :D

Vergunning heeft eindelijk alle handtekeningen, dus nu wachten :+ (max 3 maanden en hopen dat de gemeente niet protesteert).

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 10:51

Spannend voor jullie. Wij zijn inmiddels aan het aftellen naar de opleverdatum :)

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 11:53

Belsje schreef:
Waar heb jij je keuken gevonden?
Daar weer ik nl ook al van wat ik wil, maar nog niet waar ik ze ga halen :D

Vergunning heeft eindelijk alle handtekeningen, dus nu wachten :+ (max 3 maanden en hopen dat de gemeente niet protesteert).

Wij zijn bij Primo keukens geweest. Fijne zaak :) Geen agressieve verkoop, offerte is vrijblijvend. Dus geen gepush oid.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 15:41

Dat ga ik ook even onthouden dan :)

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 16:06

Ik denk niet dat die in .be zit. Heeft er iemand trouwens zijn plannen zelf met sketch up ofzo getekend?

Ik wil voor de binneninrichting zelf aan het tekenen gaan :D. Architect kan wel een plan aanleveren, maar ik wil er graag zelf mee kunnen spelen :D.

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 16:23

Wij hebben alles in virtual reality staan en kunnen zodoende al helemaal in ons nieuwe huis rondlopen met een VR bril. Ook bepalen we zo b.v. waar de meubels moeten staan en welke kleur verf er op de muur moet, waar het tuinhuis moet staan etc. Is echt super leuk. Kan niet op een gewone PC natuurlijk en was een afstudeerproject.
Volgende week beginnen ze bij ons aan de fundering. Eindelijk!! Hoe gaat het met jullie nieuwbouw?

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 17:22

Oh dat is gaaf zeg!

Hier is alles aangevraagd. Alleen gaat bouwstroom een probleem worden. Die kunnen we zoals het nu lijkt pas in week 46 krijgen. We willen toch echt graag in oktober beginnen. Belachelijk dat het plaatsen van een stroomkastje 13 weken moet duren.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 20:19

Tja zo is dat op het moment helaas wel := Wij wisten het van te voren dus hebben het heel vroeg al aangevraagd :=

Gaaf anneve!
Vriendlief is hier lekker bezig geweest ook de afgelopen dagen. Zie nu elke keer wel weer wat verschil als ik thuis kom van m'n werk. Maandag komen de biablokken om de poertjes te metselen en dan kunnen daarna de balken erop en de broodjes. Daarna nog 1 laag beton en dan is de fundering af :D
Waarschijnlijk ga ik van het weekend de buitenste wanden impregneren zodat ze waterdicht zijn :)

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 20:26

Wij zijn nu een beetje aan het plannen maar vinden het lastig inschatten hoeveel dagen de werklui voor bepaalde dingen nodig hebben.
Is er hier iemand met ervaring met glasvezelbehang en dan ook gelijk verven? Wij vinden zowel de kosten tegenvallen als het aantal dagen dat we denken dat ze ermee bezig zijn. Gaat om de begane grond en de eerst verdieping van een rijtjeshuis.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 22:28

Ik zou zeggen 2 dagen Gamova. 1 dag behangen en 1 dag verven. Maar misschien 3 ivm 2 lagen verven en de droogtijd er tussen.

Heb je even een pb gestuurd met wat info.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 12:39

Een vraagje … hoe hebben jullie de gevelstenen uitgekozen?

Ik heb op internet mooie gezien. We zijn net langs wat bouwcentra geweest die mooie stenen hebben. Alleen bij bouwcentra zie je maar een heel klein stukje. Met geluk een stukje dat ingevoegd is, maar op meerdere bedrijven 8 niet gevoegde losse stenen.
Ik vind het zo moeilijk om in te schatten hoe het hele huis er dan uit komt te zien.

Op internet vind ik het helemaal moeilijk om in te schatten hoe het er in de werkelijkheid uit ziet. In het kader van de nieuwe privacywet worden er geen referenties meer opgegeven. Dus geen bouwprojecten/huizen die met die steen gebouwd zijn/is.

Bestaande huizen zijn vaak 5-10 jaar of ouder en die stenen zijn er niet meer. We hebben nog geen nieuwbouw gezien met de steen die we ongeveer willen (om na te vragen welke dat is).

Hoe hebben jullie dit gedaan?