Symbeami schreef:Mijn makelaar belde of we nog eens de zaken wilde bekijken omdat de laatste bezichtiging helaas weer niets opgeleverd had. Of dat we het gesprek over de jaarwisseling heen wilden tillen, dat doen we dus volgend jaar wel een keer dan. Ik denk dat de makelaar voor gaat stellen om de prijs te verlagen, dat gaan we niet doen. Wij hebben geen enkele noodzaak om te verkopen dus dan blijven we gewoon. Veel beter dan wat we hebben kunnen we het toch niet krijgen, heb hier alles wat ik nodig heb. En aangezien de huizen die we hier wel voor in wilden ruilen inmiddels wel verkocht zijn en we eigenlijk niet één huis hebben dat te koop staat dat aan onze eisen voldoet, kon het er wel eens op uitdraaien dat we ons huis volgend jaar uit de verkoop halen.
Mijn makelaar heeft dat ook gezegd, dat ik de prijs moet verlagen als ik mijn huis kwijt wil. Dat wordt best wat dan, want ik ben al EUR 25.000 gezakt..
Mijn afweging is idd ook of ik iets kan kopen dat echt beter is. Maar ik denk ook, als de huizenprijzen stijgen, krijg ik misschien wel meer voor mijn huis, maar het huis dat ik wil kopen wordt ook duurder.
En mijn salaris zal de eerste tijd niet vreselijk snel stijgen, schat ik in.