[Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 15:17

Symbeami schreef:
Mijn makelaar belde of we nog eens de zaken wilde bekijken omdat de laatste bezichtiging helaas weer niets opgeleverd had. Of dat we het gesprek over de jaarwisseling heen wilden tillen, dat doen we dus volgend jaar wel een keer dan. Ik denk dat de makelaar voor gaat stellen om de prijs te verlagen, dat gaan we niet doen. Wij hebben geen enkele noodzaak om te verkopen dus dan blijven we gewoon. Veel beter dan wat we hebben kunnen we het toch niet krijgen, heb hier alles wat ik nodig heb. En aangezien de huizen die we hier wel voor in wilden ruilen inmiddels wel verkocht zijn en we eigenlijk niet één huis hebben dat te koop staat dat aan onze eisen voldoet, kon het er wel eens op uitdraaien dat we ons huis volgend jaar uit de verkoop halen.

Mijn makelaar heeft dat ook gezegd, dat ik de prijs moet verlagen als ik mijn huis kwijt wil. Dat wordt best wat dan, want ik ben al EUR 25.000 gezakt..
Mijn afweging is idd ook of ik iets kan kopen dat echt beter is. Maar ik denk ook, als de huizenprijzen stijgen, krijg ik misschien wel meer voor mijn huis, maar het huis dat ik wil kopen wordt ook duurder.
En mijn salaris zal de eerste tijd niet vreselijk snel stijgen, schat ik in.

Symbeami

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt *deel II*

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 15:29

Het hangt er natuurlijk van af hoe nodig je wel of niet van je huis af moet. Er zijn zat mensen die hun huis kwijt moeten ivm echtscheiding of door verlies van baan of puur om financiële redenen. Voor ons was het alleen maar zo dat we een mooi huis gezien hadden op een prachtige plek en we vonden dat we dat wel eens konden proberen om daar voor te gaan. Dat huis is verkocht, nieuw huis gevonden dat we helemaal leuk vonden, is inmiddels ook verkocht en ondertussen staat onze nog steeds te koop en zijn er eigenlijk geen huizen die we in willen ruilen voor wat we hebben. Dat is voor onze een belangrijke afweging, we hebben het hier verder naar ons zin op één ding na, maar daar zijn we mee bezig om dat op te lossen. (al lukt dat nog niet erg)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 15:52

Hallo allemaal!

Na heel wat twijfelen toch eens tijd om mij meer te verdiepen in de woningmarkt. Even een situatieschets:
Ik ben inmiddels 20 maanden aan het werk en heb zekerheid dat dit nog 12 maanden langer gaat worden. Ik verdien op jaarbasis modaal en wil een appartementje kopen van ongeveer een ton. Heb geen schulden, wel eigen geld. Maar dan: Wat zijn mijn mogelijkheden? De banken worden steeds strenger... Kan ik uberhaupt wel iets kopen of moet ik de particuliere huur in (die duurder is dan de hypotheek?). Ik wil sowieso volgend jaar eens bij een hypotheker langs, maar wat is voor mij de beste hypotheek? Iets met bomen en een bos...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 15:57

Lastig Winged. Volgend jaar veranderen er een hoop regels en word alles lastiger. Ik ben hier niet echt in thuis. Berdien denk ik wel! :)

Waar wil je gaan kopen? Drenthe?
Want daar scheelt het sowieso héél erg in de prijs natuurlijk. :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 16:04

Ik heb werk gevonden in Assen en wil daar ook graag gaan wonen. En ja, daar zijn meer mogelijkheden gelukkig :) Maar het is allemaal behoorlijk lastig en gezien die regels alle kanten opvliegen :')

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 17:02

POTVERDOMME!!!!!

Weer een fout van de bank!!! Weer verkeerd ingelicht...!!

De verzekering is helemaal nog niet rond!
Morgen word er meer over bekend..

Echt..serieus.. Welke mensen werken daar...hebben die alleen op de basisschool gezeten ofzo!!!!!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 17:13

Jemig JG, het word nu wel een beetje een klucht hoor.... mag hopen dat ze zich de ballen uit hun broek schamen :roll:
en de boel nu gewoon op de rit en geregeld krijgen , dat is natuurlijk ngo veel beter...twee weken terug ofzo ...

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 17:23

Jeetje zeg JG dit is toch niet meer normaal. Wat zijn dat voor stelletje daar? Het kan toch niet de hele tijd fout blijven gaan, echt irritant!

Luigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 17:30

Jolliegirl schreef:
POTVERDOMME!!!!!

Weer een fout van de bank!!! Weer verkeerd ingelicht...!!

De verzekering is helemaal nog niet rond!
Morgen word er meer over bekend..

Echt..serieus.. Welke mensen werken daar...hebben die alleen op de basisschool gezeten ofzo!!!!!

Jeetje zeg dat schiet ook niet op :S. Wij zijn nog steeds even ver, hebben ook nog steeds geen acceptatie :S. En volgende week is de overdracht dus begin hem wel een beetje te knijpen :(

Caeruleus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 17:31

Jeetje, alles wat daar fout kan gaan gaat fout he?
Voor mij geen ABN straks hoor ik wel

@Winged: Ik zou gewoon eens gaan praten met een hypotheekadviseur, ik zit eigenlijk in een soortgelijke situatie en er is zeker het een en ander mogelijk. Helemaal in Drenthe (wil ik ook heen) :j Persoonlijk heb ik er voor gekozen de hypotheek zo simpel mogelijk te houden, dat wil zeggen annuïteit of lineair en geen rare fratsen. Ik wil begrijpen waar ik voor teken, en al helemaal niet beleggen of aflossingsvrij (dat mag ook niet meer als je nog aftrek wil).

Ik vind het wel grappig om zo beide kanten te lezen, ik hoop als koper natuurlijk dat er nog wel wat van de prijs af gaat. Sommige huizen hebben een vraagprijs waarbij je je afvraagt of ze het eigenlijk wel willen verkopen :+

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 17:41

Ik ben het scheitzat....

Gewoon puur omdat de fout écht niet bij ons ligt.. Dat risico hadden we natuurlijk omdat we geen adviseur hebben maar ons eigen (schoon)pa(Ook adviseur maartoch.. niet in dienst zegmaar)

Vanuit ons krijgen ze ook geen leuke reacties meer op emails hoor..
Vanochtend kwam er een mail binnen: Hoe staat het met de verzekering?
Waarop mn schoonpa gemailt heeft letterlijk:

Gisteren belletje gehad, goedkeuring.
Of ben ik weer verkeerd ingelicht????
En moet ik weer gaan bellen?????

En idd.. Hij werd gebelt... '' Nee meneer, het is nog niet goedgekeurd, hier hebben we 3 dagen voor nodig.''

Wel *@%#&*$%(($)#*() :( :( -:(- -:(- -:(- %)

Wel belde de makelaar nog met de vraag hoe het ging. Hij heeft begrip voor de situatie. Kreeg zelfs de groetjes van hem :')
Ook de notaris is van alles op de hoogte en maakt een plekje voor ons zodra het geregeld is van onze kant. Dat vinden we dan wel weer vriendelijk! :)

joyce_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 18:21

Jeetje JG, als je denkt dat het eindelijk weer een beetje op de rails is... Bijzondere communicatie daar zeg! Mag wel een flink excuus vanuit de ABN jullie kant op. Maar daar koop je helaas ook niks voor.

Symbeami, vind je het niet lastig om je echt op een specifiek huis te richten? Ik heb geen huis om te verkopen, en werd in het begin van m'n zoektocht op funda ook spontaan verliefd. Tot je dan bij dat huis staat en er van alles tegen blijkt te vallen etc. Merkte wel dat ik toen ook mijn eisen bij ging stellen of bepaalde dingen juist liet varen. Zo heb ik altijd gezegd geen hoekwoning te willen en gaan wij nu toch echt een prachtige hoekwoning betrekken.

Want ja, vrijdag telefoon gehad dat de hypotheek goedgekeurd is! Gister contact gehad met makelaar, notaris etc, en woensdag de 18e (morgen over een week) is de overdracht al. Klinkt vlot, maar voelt nog zo ver weg hihi. Nu dus rapido verder met alles in dozen stoppen, concreet kijken voor verf/vloeren enzovoorts.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 18:24

Djiezzz Jolliegirl wat een soap!! schiet niet op zo....

Caeruleus schreef:
Ik vind het wel grappig om zo beide kanten te lezen, ik hoop als koper natuurlijk dat er nog wel wat van de prijs af gaat. Sommige huizen hebben een vraagprijs waarbij je je afvraagt of ze het eigenlijk wel willen verkopen :+

Sommige mensen zijn niet realistisch met hun vraagprijs, die willen er nog niet aan dat de huizen zoveel minder waard geworden zijn.

Onze staat voor een hele redelijke prijs in de markt, een vraagprijs mag nog wel een beetje rek in zitten, er zit wel ietsje onderhandelingsruimte dat is bijna altijd wel. Maar de vraagprijs verlagen.... dat doen we dus niet want dan is er geen onderhandelingsruimte meer. Wie biedt er tegenwoordig nog de vraagprijs? Dat doet toch niemand? Er staat zat te koop......

joyce.... ik hoef niet te verkopen, we hadden een huis gezien waar we helemaal weg van waren en daarvoor hebben we ons huis te koop gezet. Toen dat verkocht was zijn we verder gaan zoeken, wat leuks gevonden, ook verkocht. En mijn makelaar zei dus dat je eigenlijk een top 3 moet hebben, maar er kan niks tippen aan wat we hebben..... is of te duur of geen ruimte voor de paarden, of er moet teveel aan verbouwd worden etc. Dus nee, maakt me niets meer uit, huis staat nu ruim een jaar te koop, geen koper gevonden. Laten het nog even staan en zien dan wel... we moeten niks.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 18:44

Uhm... je hebt de aanvraag voor verzekering alleen nog maar ingediend begrijp ik JG? Dan is hij inderdaad nog niet rond, hij moet altijd eerst geaccepteerd worden. Dat is bij elke levensverzekering en elke verzekeraar zo. Dat had de ABN alleen wél even aan moeten geven. Maar net als bij een hypotheek is een getekende offerte niet direct geaccepteerd.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 18:49

Berdien: Wij kregen gisteren een telefoontje: De verzekering is geaccepteerd.

En vandaag wist de ABN nergens van, en na doorzoek blijkt er nog helemaal niets geaccepteerd te zijn...

Stelletje sufkoppen daarzo... Ze komen elke keer met foutieve informatie!
Wij weten zelf ook wel dat als je iets indient, het besproken gaat worden (Staat 2/3 dagen voor) en daarna geaccepteerd/of niet moet worden..
Maar als je dan bericht krijgt dat het geaccepteerd is..... tsja... Dan ga je daar toch vanuit?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 18:52

Dan zou je daar inderdaad vanuit moeten kunnen gaan. Bijzondere gang van zaken in ieder geval.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 18:55

Berdien schreef:
Dan zou je daar inderdaad vanuit moeten kunnen gaan. Bijzondere gang van zaken in ieder geval.

Dit heb ik al eens eerder uit jouw mond horen komen geloof ik. :P

Ja nogal ja... Wij zijn er inmiddels spuugzat van..
T is dat wij het volledige traject met alle benodigde kosten niet opnieuw inwillen(Bij de rabo bijvoorbeeld) en dat het allemaal bijna rond is.... Maar anders......

Dit bewijs maar weer dat er dus ook mensen bij een bank/hypotheekverstrekker werken die gewoon totaal geen verstand van zaken hebben en zich er met het 1000smoezenboek eruit proberen te l*llen......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 20:17

Selka schreef:
@Joolien, nogmaald bedankt voor de tip! Ik heb inmiddels een afspraak staan voor een modelwoning en de brochure komt mijn kant op :D

Hey dat is leuk :D Waar kom je vandaan trouwens?

Dat je nog niet met spullen gaat gooien JG :n

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 20:20

Ik heb de brochure van Selekthuis ook, heel redelijke prijzen ook voor 'sleutelklaar' woningen. (en ik heb een zwager die er werkt) Alleen zit het er niet in dat wij gaan bouwen, maar zo'n brochure doorbladeren is erg leuk! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 20:21

Symbeami schreef:
Ik heb de brochure van Selekthuis ook, heel redelijke prijzen ook voor 'sleutelklaar' woningen. (en ik heb een zwager die er werkt) Alleen zit het er niet in dat wij gaan bouwen, maar zo'n brochure doorbladeren is erg leuk! :D

Mijn partner is bouwkundig tekenaar daar en als ik soms zie wat ze allemaal bouwen, daar wordt je hebberig van :D
Wat ik ook zo gaaf vind ik dat woningen in ik geloof 8 weken gebouwd kunnen worden.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 20:24

Joolien schreef:

Hoe weet jij dat nou :')
Nee t valt nog mee...we zijn ervan overtuigd dat we de hypotheek krijgen.. Maar t duurt allemaal langer...

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 20:36

Oh wow! 8 weken :D

Kom uit Den Bosch en ga kijken in Vlijmen de 27ste!

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 07:50

JG het zit jullie ook niet mee!!!
Zitten ze daar te slapen omdat het elke keer verkeerd gaat?
Als alles rond is zou ik wel een boze brief/mail naar hun sturen dat je het niet leuk vind hoe ze alles behandeld hebben.

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 07:58

Ik heb eens op internet rond zitten neuzen en kwam erachter dat je als particulier zelf je huis op Funda kan zetten.
Voor 99 euro kan je je huis op Funda zetten althans dat stond op die site.
Zal straks eens kijken hoe of wat want anders gooi ik ons huis voor dat geld op Funda als er geen addertjes onder het gras zitten.
Iemand al ervaringen met je huis zelf op Funda zetten?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 08:18

Jolliegirl schreef:
Joolien schreef:

Hoe weet jij dat nou :')
Nee t valt nog mee...we zijn ervan overtuigd dat we de hypotheek krijgen.. Maar t duurt allemaal langer...

Als je alles opgegooid hebt, wij hebben hier nog een partijtje staan om je op uit te leven, staat al een tijdje klaar om naar de stort te gaan. :')