Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babbelkous

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 19:10

Wij hebben nu pas zo'n 'sodastream' machine.. Om zelf bruiswater en eventueel ook frisdranken te maken van kraantjeswater. En ik kan je zeggen: het is nog lekker ook! :D
Scheelt een hoop sleurwerk met flessen en nog een heleboel centjes ook! ;) Over een win-winsituatie gesproken :)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 20:18

Hier bijna geen uitgaven gehad aan boodschappen aangezien ik een paar dagen op vakantie was. Nu heb ik t/m volgende week vrijdag eten in huis dus aankomende week hoef ik ook geen boodschappen te doen.
Wel flesvoeding maat 3 alvast in Duitsland gekocht. Hier bij Goodiefoods 15,25 en ik heb er in Duitsland 8,95 voor betaald. Scheelt best veel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 21:15

Leuk topic, ik lees mee. :o

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 21:44

Anoniem schreef:
Leuk topic, ik lees mee. :o

Ik ook! :+

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 22:07

lees ook mee, vanwege Wia helpen alle beetjes

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 22:21

C_arola, dat scheelt enorm zeg! :oo

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 22:29

:j bijna de helft, mijn vriend zei al; jeetje wat een marge!
Jammer genoeg maar 1 pak mee kunnen nemen en we wonen niet dichtbij Duitsland anders had ik zeker meer ingeslagen.
Het is van HiPP en die kunnen we hier alleen bij GF/reformwinkel vinden. AH heeft jammer genoeg alleen maat 1 en 2, geen 3 dus maar even op internet kijken of ik het ergens goedkoop kan bestellen.

Edit; bol.com vraagt er nog 13,99 voor zie ik net en dat is alleen maat 1..

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 23:23

Flesvoeding maat 1,2,3? Ik heb zelf een kindje maar luiers gaan toch in maten? :D

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 23:25

Je hebt gelijk :D Ik dacht aan opvolgmelk maar dat heb je dacht ik niet in 1 maar vanaf 2.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 18:59

Ik haal normaal mijn groenten en fruit op de markt, zo ook deze week, maar heb expres de courgette niet meegenomen, deze haal ik morgen (of maandag) bij de aldi want daar zijn ze tot 13/8 15 ct. Ga deze week dus een pan courgettesoep maken (iemand een lekker recept ervoor?) en gevulde courgette uit de oven (recept?).

Verder heb ik net 2.5 kg bramen staan te wassen en schoonmaken, wildpluk bij mij uit de tuin, en bezuinigend :P want ik heb hierdoor jam voor het komende jaar (en ik eet geen jam lmao).
Op de markt een lap boerenbonte stof (rood witte ruitjes) gekocht, en ga denk ik maar potjes weggeven :), leuk kleinigheidje toch?
Potje had ik al eerder gehaald (paar weken geleden) bij de Xenos, staat zelfs al 'bramenjam' op voorgeprint, maar voor de rest van de komende kg's bramen gaat het maar in gewone ex-groentepotjes.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 19:17

Leuk idee en eigen fruit (en groenten) kweken lijkt me ook erg leuk.

Ik zag net bij de AH dat ze nu wel biologische opvolgmelk 3 hebben dus die ga ik straks ook geven. Biologisch, mijn kindje doet het er goed op en voordeliger dan de HiPP of Biobim producten (8,- ten op zichte van 15,95).

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 19:27

lol
Kweken is een groot woord als je het hebt over de bramen hoor, tis onkruid hier :P
Op de 3 bouwkavels om ons huis heen groeien ze de pan uit, en terwijl ik al rijkend naar de bramen... de doorns ontwijkend... met mijn neus in een ander onkruid hing kwam ik erachter dat er volgens mij een soort wilde rucola groeit, het ruikt iig zo en de bladen zien er ook rucola achtig uit. Ga het even uitzoeken op internet maar anders ga ik weer met een schaaltje het 'woud' in voor een portie sla deze week.

Keukenkruiden heb ik wel staan en doen het goed, courgette en cherrytomaten heb ik ook staan maar zeer laat geplant dus die zijn nog lang niet oogstrijp, hoop er dit seizoen nog van te kunnen oogsten.
Volgend jaar wil ik wel veel meer daarin gaan doen met groente die ik veel gebruik en redelijk 'makkelijk' voor de leek zijn om te kweken (paprika, courgette, tomaten, rucola, veldsla)

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 19:29

Hier ook groente op t balkon, cherrytomaatjes, paprika en aardbeien, boontjes doen het niet lekker, volgens jaar iets aan de grond doen denk ik.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 19:30

oh en sugarsnapps wil ik zaaien volgend jaar dat is iets wat ik erg lekker vind maar niet koop omdat ik het gewoon echt duur vind

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 23:37

:):) woaahh over bezuinigingen gesproken. Ik betaalde sinds september elke maand 190,- aan essent voor mijn appartementje voor mij alleen. Echt belachelijk veel. Zat er toch mee in mijn maag. Ik ben amper thuis namelijk en schijnbaar betalen andere 120,- p.m.
Kreeg net mijn jaar afrekening dat ik 967,- terug krijg en mijn voorschot verlaagd word naar 102,- := ! Ik zet hem maar op 120 of 130,- ofzo denk ik. Ga er nu toch vanuit dat ik 190,- moest betalen dus 'mis' het nu niet. Zo hoef ik volgend jaar niet terug te betalen en heb ik ook wel op een leuke manier gespaard!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 10:22

Dat is een erg leuk bedrag om onverwacht terug te krijgen :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:01

Zeker!
Ze hebben trouwens paprika mix bij de Lidl voor 0,79 :) . (Bij de AH nu in de actie voor 1,39 :-) )

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:52

Dat is idd een leuk bedrag om terug te krijgen :j

Hier in het dorp is het niet meer leuk om boodschappen te doen.
C1000 gaat over een paar weken dicht en veranderd naar de Appie.
Momenteel zijn ze al dingen uit het assortiment aan het halen wat niet of nauwelijks verkocht word.
Laat het nou net die dingen zijn die ik altijd haal.
De schap van het vis is ook al bijna leeg...
wel balen hoor -O-

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 18:59

Ik wil ook weer meer bewust boodschappen doen. Soms heb ik periodes dat ik denk: lekker leven en soms denk ik: wat een verspild geld!

Daarom deze week bewust naar de aanbiedingen gekeken van de c1000, Aldi en Lidl en daarmee een menu voor deze week gemaakt:

Ma: groentestoofpotje met rijst, courgette voor 0,15 cent bij de Aldi, paprikamix 0,79 Lidl, zoete aardappel bij de Lidl, maïs, ananas en bonen bij de c1000.
Di: spaghetti met courgette en gehaktballetjes in tomatensaus
Wie: uiteten bij Ramon Beuk
Don: aardappels van de Lidl voor 2,95 (2,5 kilo) bij de c1000 trouwens 5 kilo voor hetzelfde geld maar dat rot hier weg, haha met rode kool en kipsnitzeltjes van filet ( aanbieding bij c1000)
Vrij: patatdag
Zat: pizza met verse bodem (aanbieding c1000) met groenten van deze week, kip, ananas en misschien tonijn.
Zon: gebakken aardappels (diepvries) met vispakketjes uit de oven en bospeentjes ( 0'99 cent c1000)

Ook heb ik nog een grote pan courgettesoep gemaakt met restje zoete aardappel, voor twee keer lunch denk ik!

Samen met brood van de bakker, drinken ( waaronder optimel en coca-cola) en frietjes vrijdag zijn we 60 euro kwijt. Uiteten niet meegerekend, want dat kost wel wat, haha!

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 21:43

Vandaag heb ik mijn boodschappen bij maar liefst 4 supermarkten gehaald! Speciaal voor de courgette ben ik naar de Aldi gegaan en omdat ze bij de AH geen couscous meer hadden, heb ik die bij de Jumbo gehaald. En daar bleek ie nog goedkoper te zijn ook. Scheelt bijna een euro op een kilo! Voortaan toch maar weer eens wat vaker langs de Jumbo en de prijzen daar met die van de AH vergelijken.
Ik heb bij de Aldi trouwens ook 500 gram wilde perziken gekocht voor maar 1,15 euro! Nou koop ik ze bijna nooit, dus heb ik geen idee wat het normaal gesproken kost, maar ik vond het niet duur.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 21:47

Volgens mij is Jumbo met de A merken echt het laagste in vaste prijzen. Ik vind alleen dat ze met andere dingen(fruit/groente) wel duur zijn en ze hebben bijna nooit leuke aanbiedingen. Dus ga eigenlijk altijd naar de AH als ik a merken wil bv. Ik geef ook niet veel om A merken, maar bij sommige dingen viel het me ook op dat ze toch net wat lager zitten die ik toevallig toch als A merk wilde. (bijvoorbeeld houmous en de Zonnatura jam die ik gehaald had).

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 21:54

A merken koop ik niet tot nauwelijks, dus daarvoor hoef ik niet speciaal naar de Jumbo. Verder heb ik niet echt op de prijzen gelet. Had geen zin om daar nu uitgebreid naar te kijken.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 22:03

ChantalSmook schreef:
Zeker!
Ze hebben trouwens paprika mix bij de Lidl voor 0,79 :) . (Bij de AH nu in de actie voor 1,39 :-) )

Dit is alleen tm woensdag, dus voor de mensen die deze aanbieding willen, zou ik snel zijn.. Ik ga morgen ook nog even richting Lidl :)

En trouwens lekker dat je zoveel terug krijgt.. Ik kreeg pas ook de eindafrekening van mijn vorige huis. Daar zat water en energie bij mijn huur, geen idee wat ik per maand betaalde, ik betaalde iets van max 350 euro voor huis en dus gwl (huisje was 1 kamerwoning).

Nu ben ik heel zuinig, maar had het idee, omdat vriendje steeds meer bij mij was en toch minder zuinig is dat ik minder terug zou krijgen dan voorgaande jaren.. Maar krijg ongeveer hetzelfde bedrag terug.. En dat is iets minder dan wat jij terug krijgt.. Best bizar..

Ben dus ook zeer benieuwd wat wij volgend jaar totaal van deze woning terug gaan krijgen... :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 22:30

Olympia bedankt voor de aanvulling, klopt is die aanbiedng inderdaad :j

betaalde je 350 ALL in? Je deelt natuurlijk alle kosten met de rest van het huis. Ik betaal nu alles alleen, het moet hier sowieso verwarmd worden. Of ik er nu alleen woon of met 4 andere. Daarom is het voor mij alleen best duur. Val ook net buiten alle vergoedingen.
Puur voor wonen ben ik nu dus 'maar' 579 euro kwijt(huur GWL inboedelverz. geiserhuur internet/tv/bellen en word straks dan 612,50 na de renovatie hier (huursverhoging van 40,-). Scheelt nogal die 90,- die verminderd is!

Hopen dat jij straks ook nog wat terug krijgt!

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 22:33

Ik woonde ook alleen.. Had een hat woning.. Dus niks delen met andere. Gewoon lekker alles voor mezelf. En betaalde inderdaag all in.. . Alleen was vriendje eerst altijd alleen in het weekend bij mij.. En dat.is later van zaterdag tot dinsdag.geworden

Nu betalen wij 700 aan huur en de parkeerplaats.. 47 aan elektriciteit.. 58 aan stadsverwarming en 20 euro per maamd aan water.. Laatste betalen we in 10 termijnen