Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 13:21

EllyC schreef:
Volgende week komen mijn airco's. Ben benieuwd.

Hier hebben we hem sinds woensdag hangen!
Kachel op 17. Had hem het liefst zelf op 15 gehad. Maar manlief wil hem niet te koud in huis ivm vocht enzo.
Het is een prima warmte. Voelt al snel warmer en thermostaat geeft ook echt een hoge temperatuur aan. Maar het is ook niet heel koud geweest buiten. Ben heel benieuwd tzt met echte kou! Boven hebben we geen airco namelijk

Dieuwke_

Re: Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 13:37

Voor degene die recent airco's hebben laten installeren of binnenkort krijgen, zou ik mogen weten wat je hebt en tegen welke prijs. Mag evt ook via pb. Ik ben me ook aan het oriƫnteren en heb her en der een offerte aangevraagd, maar ben wel benieuwd naar wat andere mensen hebben gekozen

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 13:37

robbie88 schreef:
hier regent het knetterhard, eerste keer dat ik het wat fris vind in huis. Gisteren een mooi vloerkleed gescoord,was al heel lang op zoek voor comfort en knusser / warmer gevoel.
[ [url=m/qiS1fU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een gaaf kleed!! van welk merk is dat kleed?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 13:39

ik heb een infrarood paneel (van invroheat) bij m'n thuiswerkplek gehangen.
Met een foto van onze eigen koetjes :D
Afbeelding

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 13:43

Dat is wel de heel luxe versie van knuffelkoetjes.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 13:44

ja, en 't mooi is dat ze niet weglopen :D

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 13:53

Opzich gaat het geld besparen goed. Alleen probleem 2 dient zich aan. Schimmel! Al mijn kitranden beginnen. Na rondvragen zegt iedereen dat ik meer moet stoken. Hoe zit dit bij jullie? Als echte koukleum ging het juist zo goed.. besparing optimaal zonder het echt koud te hebben en nu dit..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 13:54

Ventileren.... als je niet ventileert en niet stookt dan krijg je schimmel en dat is ontzettend slecht voor je gezondheid.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 13:58

Elin_ schreef:
Opzich gaat het geld besparen goed. Alleen probleem 2 dient zich aan. Schimmel! Al mijn kitranden beginnen. Na rondvragen zegt iedereen dat ik meer moet stoken. Hoe zit dit bij jullie? Als echte koukleum ging het juist zo goed.. besparing optimaal zonder het echt koud te hebben en nu dit..

Ventileren!

Waar ontstaat schimmel? ramen? douche?

Sowieso ook even goed schoonmaken met bijv baking soda.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 14:00

Gerelateerde vraag. Ik ventileer me suf, 24/7 heb ik de klepramen tegenover elkaar open staan, maar de luchtvochtigheid blijft rond de 70% hangen boven. Beneden is alles dicht en is het juist minder vochtig. Wel staat regelmatig de deur open voor mijn kat en gaat de warme lucht van de woonkamer omhoog. Komt het vocht dan van buiten of beneden? Op beide verdiepingen is het rond de 17 graden. Moet ik het warmer stoken om de vochtigheid omlaag te krijgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 14:01

Ventileren ja, maar stoken is ook nodig voor de badkamer.. Ik ben zelf met een nieuwe badkamer bezig en dacht voldoende te hebben aan elektrische vloerverwarming, maar moet er toch een radiator bij hebben omdat anders de ruimte niet warm genoeg zal worden en het vochtig blijft.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 14:14

Dat zie je vaak bij badkamers. De opwarming van deze ruimte is omdat het vaak geen buitenramen heeft alleen afhankelijk van de verwarming zelf. Ik zou niet gaan voor radiator maar voor infraroodpaneel.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 14:15

Dieuwke_ schreef:
Voor degene die recent airco's hebben laten installeren of binnenkort krijgen, zou ik mogen weten wat je hebt en tegen welke prijs. Mag evt ook via pb. Ik ben me ook aan het oriƫnteren en heb her en der een offerte aangevraagd, maar ben wel benieuwd naar wat andere mensen hebben gekozen

1650 voor een mitsubishi 3,5kw
inclusief installatie.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 14:25

Hier geen verwarming in de badkamer en ook afgelopen jaren regelmatig in hele huis 15 graden. De schimmel komt vooral bij te weinig ventileren, Hier maakt het geen verschil of er wel of niet gestookt wordt. Waarschijnlijk als je het nog kouder zou laten worden wel. Ik heb altijd plekken die ik niet kan voorkomen qua schimmel, omdat dat te opgesloten zit waardoor vocht niet wegkan, maar in de badkamer geen schimmel meer. Ondanks geen raam en geen verwarming, maar wel altijd de deur open (en hij zit op de benedenverdieping dus profiteert van de warmte van woon en eetkamer en ook van de ventilatie daar)

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 14:28

Wij gaan nog erg goed. De verwarming is nog niet aan geweest, we hebben wel de haard al een paar keer aan gehad. Daar word ik wel steeds handiger in ook :)

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 15:53

Kinke schreef:
robbie88 schreef:
hier regent het knetterhard, eerste keer dat ik het wat fris vind in huis. Gisteren een mooi vloerkleed gescoord,was al heel lang op zoek voor comfort en knusser / warmer gevoel.
[ [url=m/qiS1fU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een gaaf kleed!! van welk merk is dat kleed?

Sissy boy

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 16:10

Staat mooi hoor +:)+

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 16:35

Winged schreef:
Elin_ schreef:

Ventileren!

Waar ontstaat schimmel? ramen? douche?

Sowieso ook even goed schoonmaken met bijv baking soda.

Bij de kitranden van de ramen...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 16:36

Oh dat heb ik boven ook bij het enkel glas. Krijg het ook niet voor elkaar om het te voorkomen, zelfs niet met stoken en ventilatie...

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 17:21

MyWishMax schreef:
Oh dat heb ik boven ook bij het enkel glas. Krijg het ook niet voor elkaar om het te voorkomen, zelfs niet met stoken en ventilatie...

Volgens mij heb ik dubbel glas. Zit zon aluminium rand in.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 18:47

Elin_ schreef:

Wij hebben een ontvochtiger in huis. Wereld verschil, hadden ervoor bizar veel schimmel

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 19:09

Ontvochtiger is een goede tip! Mijn muur was doordrenkt van water door een lekkage en die hoek was echt niet gezond. Zo veel mogelijk luchten, maar in de winter werd het dan 8 graden. En zo'n muur is niet met een weekje droog. Die ontvochtiger heeft goed geholpen :j.

Hoe hebben jullie je gordijnen? Ik heb er ook naar zitten kijken, maar ik loop tegen wat aan. Mijn plafonds zijn bijna 190 en die lengte is een duur geintje voor gordijnen. En dan zit ik ermee dat als ze dicht zijn, ze voor de verwarming hangen. Alternatief is dus tot de vensterbank, maar dat is toch niet mooi? Hebben jullie toevallig foto's oid?

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 19:23

Luchtontvochtiger maakt echt een wereld van verschil!

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 19:25

Welke hebben jullie?

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 19:26

We hebben nu een trotec, zou wel wat stiller mogen zijn maar er zetten hem op de timer in de nacht of als we van huis zijn. Moeten hem regelmatig legen, dus vangt zeker water.