Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Re: Sparen en besparen ... zodat je kunt sparen ;-) hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 14:56

Nou, het is wel heel verleidelijk om een relatief goedkoop appartementje te kopen en nog een huis erbij in mijn geliefde Griekenland :D

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 14:57

Ben benieuwd of je dat relatief goedkope appartementje kunt vinden nu ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 14:59

Als je flexibel bent qua nieuwe woonplaats is dat soms wel mogelijk. Ik mopperde gister ook nog: alle nog betaalbare schattige huisjes met een lap grond liggen in Groningen. Ik ben best flexibel, maar bij Zwolle ligt toch wel de grens ivm werk.. schijn daar af en toe toch heen te moeten.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 17:19

Ik zit diep in het zuiden, het noorden is sowieso geen optie haha.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 18:37

Aaah die pup <3

Sneu voor je tinker zeg, hopelijk knapt hij op!

Huizenmarkt, ik heb toevallig gisteren een huis bekeken en had net een makelaar over de vloer voor mijn huis. En morgen ga ik een bod uitbrengen. Nog even rekenen en nadenken hoeveel.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 18:46

Hmm, geen idee of ik hier goed zit….

Weet iemand dit toevallig?
Ik zit jaren bij de rabobank, maar wegens redenen wil ik over stappen!
Ik heb nu ook momenteel een spaarrekening naar lopen. Deze hebben we destijds zo kunnen zetten dat je op de rekening wel geld kan overmaken, maar niets eraf kan halen.

En stel dat ik bv over 3 maanden een nieuwe koelkast oid nodig heb, even kan bellen of langsgaan bij de bank, om de spaarrekening open te zetten, geld kunnen overboeken naar mijn betaalrekening, en daarna weer terug vast kan zetten zodat ik er geen geld meer kan afhalen.

Iemand enig idee? Ik kom steeds op een “deposito” uit, maar dat is niet wat ik wil.

De reden dat ik dit wil doet er niet toe, en hoef daar ook geen gezever over. Dit is niet banketstaaf bedoeld, maar zeg het er alvast wel bij! :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 18:57

Ik had net een mazzeltje.
Ik reed 85 op een 80 weg, ik rij die weg al jaren.
maar blijkbaar stond er nu een bord met wegwerkzaamheden (heb niemand aan het werk gezien en het bord gemist) maar je mocht dus maar 50.
Word ik net aangehouden door een agent.
Gelukkig alleen een waarschuwing gehad en geen bekeuring, had niet misselijk geweest dat bedrag.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 19:49

Veel beterschap met de Tinker.
Wat betreft huizen, inderdaad waanzinnige hoge prijzen. Al stond hier in de buurt. Wel 2 appartementen te koop voor 60000 euro per stuk. Kon ook samen gekocht worden om 1 van te maken. Wel leuk als investering. Mocht ook verhuurd worden.
Heb je echt mazzel zonnebloem, met wegwerkzaamheden tellen ze ook nog zwaarder

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-21 21:50

@Banyu ik heb geen idee mbt je vraag, snap het ook niet zo goed :o? :o

Aiii dat oog / die oogkas ziet er naar uit... hoop dat het snel slinkt :(:)

Tja, vwb huizen, waanzinnig momenteel. Ik weet ook nog niet of ik dat van mij ga verkopen of houden hoor. @Samantha spannend zeg!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 22:03

Ik ga houden en gewoon flink verbouwen. Wisten al dat we dat wilde, maar nu helemaal. Hebben een enorme overwaarde op het huis en wonen echt heel fijn.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 05:47

Banyu zal ik snel mee stoppen, banken verdwijnen zowat…

Gewoon sparen en wilskracht tonen niks eraf halen.
Deposito levert geen ruk op dan zou ik gewoon gaan beleggen in trackers ofzo

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 09:41

Is beleggen een optie banyu? Dan staat je geld ook echt vast. Maar dan kun je er ook niet aan tussendoor.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 09:44

Kun je niet je geld in beheer geven bij je partner / ouders?
Of zet het op een rekening welke niet bij je internetbankieren app zichtbaar is. Geef je pinpas aan je partner / ouders etc en alleen als je het echt nodig hebt kun je er dan bij.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 09:47

Ik snap je vraag ook niet helemaal Banyu.

O dat is idd mazzel dat je geen bekeuring kreeg zeg.

Ik heb net een bod gedaan, spannend zeg. Geen idee wanneer ik wat hoor nu.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 09:48

Spannend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 10:19

Spannend Samantha, ik duim voor je!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 10:23

Gisteren de definitieve tekening binnen gehad van onze verbouwing. We meten nog een paar kleine dingetjes aanpassen en dan is het echt goed en kan het naar de constructeur.
Vind het steeds spannender. Ben al volop aan het uitzoeken wat betreft vloer, deuren, keuken, kasten etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 10:24

PSvanLot schreef:
Gisteren de definitieve tekening binnen gehad van onze verbouwing. We meten nog een paar kleine dingetjes aanpassen en dan is het echt goed en kan het naar de constructeur.
Vind het steeds spannender. Ben al volop aan het uitzoeken wat betreft vloer, deuren, keuken, kasten etc.

Leuk, wat gaan jullie allemaal aanpakken?

Hier zijn ze gelukkig klaar met de badkamer en kozijnen, ben er wel erg blij mee!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 10:35

Zonnebloem92 schreef:
PSvanLot schreef:

Leuk, wat gaan jullie allemaal aanpakken?

Hier zijn ze gelukkig klaar met de badkamer en kozijnen, ben er wel erg blij mee!

We gaan een bijkeuken creëren en een woonkeuken van 4x7 aanbouwen.
Willen graag grote harmonicadeuren naar de tuin van uit de keuken en heel veel glas boven het keukenblok en mooie taatsdeuren tussen de woonkamer en leefkeuken.

De meubels zijn er wel heel bijzonder in getekend, vooral in de woonkamer zijn de gigantisch tegenover de keuken.

De rode lijntjes moeten nog aangepast in de definitieve tekening, keldermuur moet er uit, de deur in de bijkeuken moet meer naar beneden (in de tekening)
Afbeelding

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 10:38

Super leuk PSvanLot! Altijd spannend, jullie zijn er al best even zoet mee. Wanneer denken jullie dat het af is?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 10:39

Echt geen idee. De aannemer heeft een plek voor ons gereserveerd in april. Dus ik hoop eigenlijk voor de bouwvakvakantie.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 10:41

O heel mooi! Klinkt ook wel heel gaaf!

Thanks, ik hoop dat ik vandaag wat hoor maar dat zal wel niet. Bieden is vandaag tot 12u.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 10:43

PSvanLot schreef:
Willen graag grote harmonicadeuren naar de tuin van uit de keuken en heel veel glas boven het keukenblok en mooie taatsdeuren tussen de woonkamer en leefkeuken.

De meubels zijn er wel heel bijzonder in getekend, vooral in de woonkamer zijn de gigantisch tegenover de keuken.

De rode lijntjes moeten nog aangepast in de definitieve tekening, keldermuur moet er uit, de deur in de bijkeuken moet meer naar beneden (in de tekening)
[ [url=m/IvL3BC.png]Afbeelding[/url] ]

Gaaf hoor! Dat wordt vast heel mooi.
Veel plezier met de voorpret, het uitzoeken van alles... dat vind ik zelf altijd erg leuk.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 10:47

Ja we zijn er erg blij mee. Hebben het huis 4 jaar geleden van oma overgenomen. Zij overleed om 93 jarige leeftijd. Huis is uit 68 en er was niets aan gedaan.
Toen we er in kwamen hebben we beneden en boven nieuwe kozijnen geplaatst, vloerverwarming, overal nieuwe electra, nieuwe keuken, badkamer en toilet gedaan. We wisten toen al dat we uit wilden bouwen, maar wilden er heel goed over nadenken.
Afgelopen jaar hebben we de zolder gedaan. Voor onszelf een grote slaapkamer in hotelsfeer en een waskamer met daar mijn wasmachine/droger en ruimte om te hangen en op te vouwen.

Nu gaan we uitbouwen en het precies maken zoals we willen. Hebben veel tuin naast en achter ons huis, dus dit kan ook echt goed.
Over een jaar zijn dus enkel de buitenmuren nog origineel.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 10:48

Zonnebloem92 schreef:
PSvanLot schreef:

[ [url=m/IvL3BC.png]Afbeelding[/url] ]

Gaaf hoor! Dat wordt vast heel mooi.
Veel plezier met de voorpret, het uitzoeken van alles... dat vind ik zelf altijd erg leuk.

Dat is ook het allerleukste en daarom hebben we er zo lang over gedaan voor we daadwerkelijk naar de architect gingen. Echt goed bedenken hoe en wat we het willen. Nu aan de finishing touch en afwerking gaan denken.