Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
verootjoo schreef:Mijn stekjes van de strings of hearts slaan steeds niet aan. Ze wortelen wel mooi in het water, daarna doe ik ze in de pot van dezelfde plant maar daar gaan ze altijd dood. De rest van de plant groeit als een tierelier, dus daar ligt het ook niet aan.
Wilde hem dmv stekjes wat voller maken, of kan die plant het gewoon niet aan zoveel uitlopers in de pot? Wie weet waar het aan ligt?
Jes schreef:verootjoo schreef:Mijn stekjes van de strings of hearts slaan steeds niet aan. Ze wortelen wel mooi in het water, daarna doe ik ze in de pot van dezelfde plant maar daar gaan ze altijd dood. De rest van de plant groeit als een tierelier, dus daar ligt het ook niet aan.
Wilde hem dmv stekjes wat voller maken, of kan die plant het gewoon niet aan zoveel uitlopers in de pot? Wie weet waar het aan ligt?
Ik las net op Facebook in een Franse groep dat mensen de stekjes direct in de grond stoppen (dus niet eerst op water) tot aan de eerste intersectie van blaadjes.
Eelmo schreef:magda_90 schreef:Oooh, maar die hoort uiteindelijk te gaan hangen.Dit is een Rhipsalis ..... (weet het type niet meer).
Nee je maakt een grapjeWas er heilig van overtuigd dat het een fairy castle was en dat ik een 'echte' cactus had
Ik ga eens zoeken of ik zijn achternaam kan vinden, dankjewel!
JitskeJeldau schreef:Wat een superleuk topic is dit!
Ik ben sinds een paar jaar ook mijn groene vingers aan het kweken en ik word helemaal blij als ik mijn plantjes zie groeien.
Ik kocht afgelopen mei een klein bananenplantje, wat nu ondertussen al een flinke plant is geworden.
Van de week, door dit topic geïnspireerd, de baby's eraf gehaald en in nieuwe potjes gezet. Nu hopen dat ze t gaan doen!
Afgelopen zomer ook een paar vetplantjes bij de Lidl weggehaald en 1 ervan (de eucheveria, denk ik) begint nu sprieten te krijgen.
Alsof 'ie gaat bloeien. Betekend dat, dat t goed met m gaat? Hij staat in de ochtend zon en de rest van de dag in indirect zonlicht. Maar t is wel koud op de kamer...
Ik geniet van jullie plantjes, verhalen en ervaring!
Kuggur schreef:Eelmo schreef:
Nee je maakt een grapjeWas er heilig van overtuigd dat het een fairy castle was en dat ik een 'echte' cactus had
Ik ga eens zoeken of ik zijn achternaam kan vinden, dankjewel!
Nou ja, een rhipsalis is in ieder geval een echte cactus.