Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 23:37

Bedankt allemaal!

Keell94 ik zat te denken aan een schilderij , na de nieuwe gordijnen even sparen voor ik ga kijken bij ikea en leentje bakker en jysk eventueel .

lor1_1984 Goed bezig! , nog even en je kan lekker erin trekken :D

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 02:37

Lekker bezig lor1!!

Nou stoelen zijn gelukkig snel gefixt. De juiste kleur was naar het filiaal gegaan!! Thank God.

Vandaag op jullie aanrader naar Urban sofa geweest!! Heel feel keuze! En je zult net zien te veel keuze :') ben uiteindelijk half jankend gefrustreerd weg gegaan omdat vriend en ik maar niet eens konden worden _O- we hebben op 1 stoel zo'n mooie stof gezien, kon ook op de bank (yeah!), maar op de kleur staal zag hij er totaal anders uit!! Hij oogde ligt beige op de stoel (tapani sand), maar op de staal leek het vreemd vergeeld. De kleur witter was gelijk 'silver grey' dus best wel heel hard wittig := ... morgen poging 2 daar doen :')

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 06:04

Dat is raar Gianti? Op de gok kopen doe je ook niet.

Rebecca ik zou iets over de rolgordijnen zeggen, maar ik begrijp dat die vervangen gaan worden? De muur is wel enorm opgeknapt! Boven de bank is veel mogelijk: plankje(s) met schilderijtjes, fotolijstjes of decoratiemateriaal erop. Of een grote poster, schilderij of muurdecoratie recht op de muur of op een plank. Een aantal planken en kisten tegen de muur zodat de katten daarop kunnen klimmen, is ook ooit in de topic voorbij gekomen en zag er erg leuk uit! Ik mis ook een leuke plant op de foto's, dat kleed ook altijd mooi aan. En een muurlamp of vloerlamp voor de sfeer?

Gave barkrukken Vonneke, ik was ze ook al tegen gekomen! Volgens mij echt leer en kwa prijs heel schappelijk? Wel supermooi en lijkt mooi bij het bankje te passen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 08:41

noviceh schreef:
Dat is raar Gianti? Op de gok kopen doe je ook niet.

Rebecca ik zou iets over de rolgordijnen zeggen, maar ik begrijp dat die vervangen gaan worden? De muur is wel enorm opgeknapt! Boven de bank is veel mogelijk: plankje(s) met schilderijtjes, fotolijstjes of decoratiemateriaal erop. Of een grote poster, schilderij of muurdecoratie recht op de muur of op een plank. Een aantal planken en kisten tegen de muur zodat de katten daarop kunnen klimmen, is ook ooit in de topic voorbij gekomen en zag er erg leuk uit! Ik mis ook een leuke plant op de foto's, dat kleed ook altijd mooi aan. En een muurlamp of vloerlamp voor de sfeer?

Gave barkrukken [naam], ik was ze ook al tegen gekomen! Volgens mij echt leer en kwa prijs heel schappelijk? Wel supermooi en lijkt mooi bij het bankje te passen.

thanks! we hebben in de middag toch voor andere gekozen omdat ze qua stijl toch heel anders zijn.

nu grijze zitting met houten poten die met de kleur dicht bij het cognac komen. worden deze week al bezorgd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 09:05

Apart Gianti ..

Noviceh boven is grotere nood voor gordijnen, ,deze rolgordijnen kunnen nog wel . Word een duur grapje ze vervangen

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 10:02

Thnx. :)

Goed letten op aanbiedingen en intussen wat sparen (via je bewind), desnoods raam voor raam bekleden en dan lukt het ook Rebecca. :)
Ik heb ook rolgordijnen in mijn nieuwe woning, die hingen er al en ik vind het voor nu wel prima zo.
Mocht ik tzt van gedachten veranderen dan komen er nog gewone gordijnen bij in de woonkamer maar meer voor de sfeer want de rolgordijnen gaan niet weg.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 13:00

Laatst bijgewerkt door BeFunny op 14-05-17 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 13:02

Wij hebben deur met glas 90 euro bij hornbach wij vonden ze ook super duur 90 euro ging nog wel

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 13:04

Ja maar wij hebben een bepaalde stijl en hebben één paar deuren met mat glas en met meerdere ruitjes en andere weer met en ander ruitje. Ze zijn meer dan 500 euro per stuk. Vind dat wel echt abnormaal duur.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 13:07

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 13:07

Zou toch eens op de hornbach kijken die hebben niet maar 1 soort glazen deur hoor! Wij hebben de goedkoopste genomen maar wellicht hebben ze iets in jullie stijl voor minder? Proberen waard toch

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 13:10

Ik heb al diverse sites gestuurd naar mijn vriend. Had er ook een paar gezien Russen de 100 en 190 per stuk maar das geloof ik ander hout?
Ik ben geen kenner, mijn vriend is bewust naar iets opzoek. En ben bang dat we er toch op uit komen. Het gaat ook om de deurkruk etc die hij er ook nog bij gekozen heeft.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 14:46

Ziet er leuk uit Rebecca!

Mooie barkrukken Vonneke, website ga ik even onthouden.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 14:47

Afbeelding

Afbeelding

De nieuwe vloer in de gang en keuken ligt, in de woonkamer ligt parket.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 15:09

Mooie vloer maar je ziet er, denk ik, wel alles op. Dat merk ik namelijk in onze badkamer. Vreselijk vind ik het.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 15:30

Een schitterde vloer! <3

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 16:10

waxmeltsenzo schreef:
Wij gaan waarschijnlijk toch voor de dikkere losse lay variant pvc

https://www.handyfloor.nl/vloeren/loose ... vloer.html

https://www.handyfloor.nl/vloeren/loose ... vloer.html

En wat zijn deuren duur. We hebben 7 binnendeuren uitgekozen met glas dat komt op een totale prijs van 3650 euro. We kijken nog wel of dat goedkoper kan maar jeetje voor een paar deuren een serieus bedrag zeg.

Wacht even tot een aanbieding bij een bouwmarkt. Wij hadden Cando deuren met 25% korting. En die aardige mevrouw van de Karwei had ook korting gerekend over het glas.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 17:00

Ik weet niet wat ik met de vloer in de woonkamer moet, ik vind het wel een mooie vloer maar met 3 honden en 2 kinderen is het een drama elke keer kale plekken en moet ik de vloer opnieuw in de was zetten, misschien lakken ipv in de was zetten?

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 17:23

Lakken maakt niks uit.
Wij hadden in ons oude huis ook gelakt parket.
3 kids en 2 honden. Krast net zo snel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 18:58

ik denk inderdaad dat alles net zo snel krast. Onhandig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 18:59

Morgen komen ze de kozijnen zetten... Ben zo benieuwd hoe alles er uit komt te zien. Kleuren, grote deuren etc.

Keuken installateur mailt net... Die komt niet woensdag maar vrijdag... oké...

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 19:13

Hey iedereen! Nog even een vraagje, waarvan ik hoop dat jullie het antwoord weten :)
Mijn nieuwe huisje is heeeel licht (jeeej), maar dat brengt ook met zich mee dat het snel warm gaat worden. Klopt het dat vitrage een deel van de warmte buiten kan houden? De huidige (oude) bewoners doen elke keer de luxaflex dicht, maar dat vind ik zóó ongezellig. En niet mooi :')
Ter info: de zon schijnt echt vol naar binnen.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 19:16

Daar helpt vitrage dan weer niet tegen.
Je zal echt iets voor het raam moeten doen wat de zon weert wil je het niet afleggen van de warmte.
Je kan misschien wel een zonnescherm ophangen aan de buitenkant?

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 19:19

mirim schreef:
Daar helpt vitrage dan weer niet tegen.
Je zal echt iets voor het raam moeten doen wat de zon weert wil je het niet afleggen van de warmte.
Je kan misschien wel een zonnescherm ophangen aan de buitenkant?

Bedankt voor je reactie!
Het gaat om een raam op drie hoog, helaas geen mogelijkheid om daar iets aan de buitenkant te doen. Ik las ergens op internet dat vitrage veel warmte weg kan nemen, maar heb dat ook maar op 1 site gelezen. Vandaar even navraag voor ik een vitrage aanschaf terwijl dat niets helpt :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 19:21

Mijn ervaring is dat je met een verduisterend (rol)gordijn een heel eind komt.
Wellicht zou zonwerend folie in jouw geval ook helpen. :)