[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Spruit

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 13:12

Wauw, 4,5 ha is een mooi stuk grond. In welke regio zoeken jullie (heb je misschien al verteld)? Als je ruimte voor ruimte kunt verbouwen en het verder in goede staat is, is dat ideaal.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 13:21

Zucht... hier even een {:)-:( momentje
Wij hebben met de koop van ons nieuwe huis gezeur gehad met hun makelaar over de datum van ontbinden op basis van financiering. Nu weten we dat we die makkelijk krijgen maar goed toch maar wel gedaan. Hij wilde 20 januari (terwijl we 28 dec hebben getekend voor ons huis) Toen al gezegd dat gaat niet lukken we willen 20 feb. Dat was volgens hem niet nodig en hij moest en zou 3 feb er in zetten. Ok nou zou moeten kunnen als alles mee zit. Nu hebben de banken het zo druk dat onze adviseur al aangeeft dat we pas eind volgende week offerte krijgen (als alles meezit) en de week erna dus alles goed moet gaan om die 3 feb te halen. Wordt dus waarschijnlijk uitstel, ik haat dat zo van die stomme lui die hun zin doordrijven en niet luisteren naar wat ik en adviseur te zeggen hadden.

Zo moppermodus uit :')

Spannend zeg Waxmelts!
Hoe is het afgelopen met de bouwkeuring Karuna?

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 13:27

LETS schreef:
Wauw, 4,5 ha is een mooi stuk grond. In welke regio zoeken jullie (heb je misschien al verteld)? Als je ruimte voor ruimte kunt verbouwen en het verder in goede staat is, is dat ideaal.

Wij zitten in Brabant, in de omgeving van Breda! 4,5 hectare is nu nog niet haalbaar, dus nu zou het eerst 1,5 hectare worden. En dan kunnen we daarna altijd bijkopen wat we willen. :) Maandag staat de afspraak gepland.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 13:27

Apart dat het blijkbaar zo verschilt per bank. Wij hebben in december alle papierhandel aangeleverd, anderhalve week geleden pas het voorlopig koopcontract getekend en eergister was de bankgarantie al binnen bij de notaris. Dat ging dus heel vlot.

Wij wilden het ook per sé voor februari rond hebben, anders val je onder de nieuwe regels en dat zou ongunstiger zijn.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 13:37

Dani schreef:
Apart dat het blijkbaar zo verschilt per bank. Wij hebben in december alle papierhandel aangeleverd, anderhalve week geleden pas het voorlopig koopcontract getekend en eergister was de bankgarantie al binnen bij de notaris. Dat ging dus heel vlot.

Wij wilden het ook per sé voor februari rond hebben, anders val je onder de nieuwe regels en dat zou ongunstiger zijn.

Onze adviseur was helaas op vakantie dus konden helaas niet eerder beginnen dan de eerste week van januari.Dit hebben we ook tegen de verkoopmakelaar gezegd en nog.... grrrr

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 11:02

Wat een gedoe Marjan!

Ik hoop maandag gebeld te worden met goed nieuws. Afgelopen maandag was de taxatie rond en is alles ingediend. De financieel adviseur had gehoopt afgelopen vrijdag positief bericht te krijgen maar het is zo druk op de kantoren.

Ze verwacht nu begin vlgd week. Spannend!!

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 11:07

Spannend vonneke!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 11:12

Verwacht niks geks maar je weet het natuurlijk nooit. Hypotheek wordt een stuk lager dan nu.

Gisteren voor deuren en kozijnen weggeweest. We waren het snel eens!

Deuren antraciet grijs en in de voordeur in het midden van de deur glas van 150cm bij ongeveer 25cm.

Nu wachten op de offerte.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 11:28

Bouwrapport gehad. Alleen wat laat waardoor ik keurder niet meer heb kunnen bellen vrijdag. Ga maandag morgen bellen en daarna makelaar met voor hem minder fijn nieuws. Ik trek me terug. Teveel dingen die moeten oa ventilatie die verkeerd is gemaakt en helemaal opnieuw moet worden aangelegd. en het grote onbekende probleem heeft zelfs door meer deskundigen geen 100 % uitsluitsel gegeven. Al verwachten ze dat het erger wordt. Dat in combinatie met het ik weet het niet gevoel. Misschien laf maar ik ga me er niet aan wagen.

Nieuw aanbod is er op dit moment niet dus ik kan niet meer doen dan blijven zitten en rondkijken. Ook zijn mensen aan rondneuzen naar mogelijk partikuliere huur die betaalbaar is voor me.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 12:00

Karuna wat jammer dat het zo is tegen gevallen, hopelijk snel weer nieuw aanbod

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 12:04

Ik wist van het rare probleem maar de ventilatie had ik niet verwacht. Was wel wat raar aangelegd maar moet dus voor eigen gezondheid vernieuwd worden omdat huis niet kan ventileren zo. Alles bij elkaar minstens 5000 euro die accuut uigegeven moet worden dan is rare probleem nog niet eens gecontroleerd of iets aan gedaan. En ook de bitumen dakbedekking is binnen korte tijd aan vervanging toe. Naast nog een ellenlange lijst kleinere dingen die ik al wist. Zo zie je maar weer de waarde en het belang van een goede keuring.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 12:06

Karuna maar goed dat je het hebt laten keuren! Vervelend dat t nu niet doorgaat maar wel fijn dat je straks niet in de problemen zit.

Spannend vonneke!

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 11:54

Hello! Mag ik me hier ook melden? Mijn appartement gaat binnen nu en twee weken in de verkoop. (nog even het 1 en ander opnieuw witten haha). En daarna start de zoektocht naar iets nieuws. :)

Verkoop gaat via Makelaarsland, vanmiddag komt de taxateur langs.

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 12:00

Nou gisteren het huis wezen bekijken. Wat een teleurstelling zeg. We wisten dat er het een en ander gedaan moest worden, maar dit was te veel. Er is lekkage bij t dak geweest wat volgens de makelaar verholpen is, maar zo zag het er niet uit. En er zat niks van isolatie of iets dergelijks dus t hele dak moest aangepakt worden. Als je boven in de slaapkamer stond voelde je gewoon wat speling in de draagbalken van t plafond. En zo waren er nog wat grote dingen. Ook was t kleiner dan we dachten.

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 12:03

Wij hadden gister ook een tegenvaller van een bezichtiging. Nu wel ons ook op een huis waar helaas maar 1 hectare grond bij zit.. Maar het huis is wel precies wat we zoeken. Ik ben het nu al beu.. :')

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 12:05

Bij ons in de straat staat er nu een huis te koop(ons huis, maar dan zonder aanbouw)
Ik heb De advertentie bekeken en je word echt zo ontZettend voor de gek gehouden met die makelaars foto's. :')
Huis ziet er op de foto's twee keer zo groot uit als dat het daadwerkelijk is
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 24-01-17 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 12:06

haha ja foto's en werkelijkheid kunnen nogal verschillen. Ik moet zelf nog even de foto's maken van mijn woning.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 13:40

Hier gisteren 2 bezichtigingen gehad. Huis 2 viel vrij snel af. Was veel ste klein en voelde me ee ecjt niet fijn in. Ook moest de badkamer en de keuken volledig aangepakt worden en de kamers boven waren verzakt.
Huis 1 heb ik net op geboden. Klushuis maar wel een met veel ruimte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 13:46

Spannend Arabella! Heb je een link?

Ik zit echt te wachten op de goedkeuring van onze hypotheek... Wachten duurt lang!!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 13:54

Linkje komt zodra alles rond is ;)
Ik vind het heel spannend ja, ik vind dit huis al langer leuk, maar omdat er zoveel aan moest gebeuren kwam hij eerder niet in aanmerking.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 13:57

Nou we hebben bezichtigd en zijn erg enthaussiast over de ruimtes, er moet aan de woning natuurlijk nog veel gebeuren maar ik vond het leuk, ook de tuin verrassend leuk.
Er is wel weer een maar en dat wordt nog even spannend, de eigenaar is ook eigenaar van de loods er naast daar zit nog een pad tussen behorend bij het pand wat we bezichtigd hebben. Nu komt het dat pad wil hij behouden. Opzich vinden wij dat prima, maar daar moet wel wat over op papier. Dat hij geen grote containers erop plaats, het stukje pad loopt tot voor de loods die wij nodig zouden hebben, als hij daar auto's neer zet zou dat ons belemmeren met een bus de loods in te komen en dat is wel een absolute nee als hij het recht wil behouden om daar te parkeren is het voor ons een nee, echter hebben wij het idee dat hij het pad langs de loods wil behouden zodat wij er geen grote dingen gaan neerzetten, dat zou voor hem een doorgang belemmeren als hij met spoed bijv bij brand zijn pand uit moet via een zijdeur. Dus daar kunnen wij zeker in komen, dat stukje grond boeit ons niet. Zo lang wij ook de ruimte hebben als wij met soed het pand moeten verlaten en probleem loos onze eigen loods in kunnen, en dit zal vast gelegd moeten worden. Ik denk dat het wel mogelijk moet zijn. Wij zijn verder echt super enthaussiast, de oplevering is in april. Dat is voor ons wel snel genoeg. Het wordt dus wel echt even spannend, ik zie me er wel echt helemaal wonen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 14:16

Hmm Dus dan zou je iets moeten doen met recht van overpad, heb je een rechtsbijstand? Dan zou ik die even om hulp vragen bij het checken als er een contract komt.

@ Arabella, spannend!

Hier hopen we morgen of vandaag de offerte voor financiering te krijgen. Als het allemaal goed loopt verder kan het dus nog net voor 3 feb.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 14:20

Wij hebben geen rechtsbijstand, maar kunnen zelf wel een mooi contract opstellen waar de dingen netjes in vastgelegd staan.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 14:24

denk dat informeren naar het waarom en een goed gesprek daar al heel veel in oplevert :)
dan zou je idd iets van recht van overpad moeten bedingen (en of dat nu van uit hem naar jullie is of vanuit jullie naar hem dat doet er op zich niet eens toe vermoed ik) waarbij die (vlucht) weg idd gewoon vrij toegankelijk moet blijven voor beide partijen als ingang naar jullie loods en vluchtweg vanuit beide loodsen

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 15:05

Sonja_vR schreef:
denk dat informeren naar het waarom en een goed gesprek daar al heel veel in oplevert :)
dan zou je idd iets van recht van overpad moeten bedingen (en of dat nu van uit hem naar jullie is of vanuit jullie naar hem dat doet er op zich niet eens toe vermoed ik) waarbij die (vlucht) weg idd gewoon vrij toegankelijk moet blijven voor beide partijen als ingang naar jullie loods en vluchtweg vanuit beide loodsen

Precies, het kan ook zomaar zijn dat dat zijn gedachte is, misschien heeft hij wel een lastige huurder gehad die daar allemaal troep geplaatst heeft, dat hij dacht dat moeten we niet meer hebben, wij kunnen dat ons heel goed voorstellen, als wij in zijn schoenen hadden gestaan zouden wij om die rede de grond ook willen houden. Maar als hij de grond jan houden zonder dat wij daar iets van zeggen kan hij er ook alles mee doen, en dat is ook niet de bedoeling, mijn gevoel zegt mij dat we eruit gaan komen, mijn vriend is ook erg enthaussiast en was al bezig met een indeling waarbij ik gezegd heb van wacht nou maar even, in zijn hoofd is het al zijn huis. Dus het moet gewoon lukken. Iig zie ik me al in het tuintje zitten. Voor de katten staat er dan een mooie ren of een deel van de tuin verder afsluiten, het us omringd door loodsen naar er is een open stuk nog, als daar een vrij hoog hek komt zie ik de katten daar probleemloos vertoeven, die zijn tot nu toe binnen gewend dus moeten wel veilig de tuin in kunnen, maar anders komt er een ren. De tuin loopt rondom en heeft een verrassend ruime achtertuin op het zuidwesten met al een vierkante plaats waar je een tafel neer zet en een paar stoelen en klaar, de rest is een pad waar mooie klimops staan met bogen waar je onderdoor loopt heel leuk, verwacht je niet bij een bedrijfspand.