Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MMIDV

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 19:05

Misschien voor de woonkamer :j
wil zelf ook even kijken of ik via mijn oom of vader niet heel goedkoop iemand kan krijgen.....
de slaapkamer is niet zo groot en makkelijk te doen.... de hele benedenverdieping plus trapgat..... zucht! :))

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 19:31

Wij hebben ze ook laten komen voor de trapgaten! :D Wat een griebels klus....... Echt super hoe snel en netjes die mannen werkten!! Ze zouden ook voor onze woonkamer komen, maar omdat we toch te bang voor scheurvorming (nieuwbouw) waren, hebben we voor behang gekozen en dat samen met een kennis gedaan.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 19:34

Kentaro schreef:
Mocht het niets worden, weet ik nog wel een adresje in Zoetermeer, waar ze zeker niet te duur zijn en echt vakwerk leveren!! :D

Kan je mij dat via pb vertellen?

williejanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 21:25

hier foto's toen ik net bezig was met inrichten, foto's van op het moment heb ik nog niet.
Afbeelding
Afbeelding

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 21:29

Wauw wat mooi

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 22:49

Hallo!

Ik wil me hier ook graag melden. Heb een maand geleden een appartementje gekocht en ben nu druk met opknappen! Is al heel veel gebeurd maar nu zit ik een beetje met een dilemma. Ik weet niet welke kleur behang/verf ik op de muur van de woonkamer wil. Ik wil het een beetje landelijk met modern tintje maken... De vloer heb ik al uitgekozen en wordt licht warm eiken (laminaat). Iemand een idee? licht of donker maakt me nog niet zoveel uit. Ik zat zelfs te denken om een muur lichtroze te maken. De bank is beige/licht taupe, ik heb een ei (hangstoel) in een beetje grijzige /taupe kleur en een zitzak van Post NL (die kleuren) heeft iemand een tip/idee? vanuit de woonkamer kijk je de keuken in (en andersom) en mijn keuken is wit met een donkergrijze/bruine muur.

Ik ben benieuwd! foto's mogen uiteraard ook :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 22:56

willijanne, wat ontzettend mooi zeg!!

vibabu, is het licht in het appartement? Wat voor 'n kleur meubels heb/wil je?
persoonlijk zou mijn keuze geen licht roze zijn bij taupe/beige :o Maar dat is het nadeel met kleur, iedereen vind natuurlijk iets anders mooi :D
Misschien ook een idee om eens te googlen en dan bijvoorbeeld op 'kleur muur bij taupe' o.i.d. en dan naar de afbeeldingen te kijken! Soms zit er dan wel eens iets moois tussen!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 23:02

M'n woongedeelte is op het zuiden! het is heel licht overal in het appartement. Ik heb allemaal lichte meubels. Ik hou wel van iets geks of bijzonders. Net iets anders dan normaal zeg maar. Ik zit inderdaad wel te kijken op internet maar dacht misschien heeft iemand hier wel de gouden tip :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 23:04

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 23:12

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 10:15

williejanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 10:41

Quellian schreef:
williejanne, prachtig!

Vibabu, met lichte meubels hou je alles ook wel lekker licht. Ben benieuwd hoe het wordt :)

Ik heb gisteren wat 'hoekjes' in huis geknutseld, beetje sfeer erin brengen:
http://www.mijnalbum.nl/Foto800-GBJFAV6F.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto800-Z764YNJW.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto800-P64X8SQC.jpg

Foto's zijn niet heel scherp, zijn in het donker gemaakt.

Wat leuk :D
Hier is het ook nog niet af zoals ik het wil hoor, :P vandaag wordt er een inbouwkast in gezet op de slaapkamer. Plinten moeten er nog komen en nog wat leuke hebbe dingetjes. heb nu maar wat dingetjes neer gezet waar ik wel mee kan leven maar nog niet dat ik denk wauw dat is het.
(mijn smaak is duur, dus spaar steeds voor weer net zolang ik helemaal verliefd op iets ben)
Ben ook helemaal verliefd op mijn lamp die boven mijn dressoir hangt <3
Hier dus een foto van de lamp (en de hebbe dingetjes waar ik dus niet tevreden over ben. :P )
Afbeelding
Afbeelding
Deze wil ik graag eens proberen na te maken maar dan slag kleiner. want deze is meer dan meter bij een meter :P
Laatst bijgewerkt door williejanne op 31-07-13 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 10:42

Wat gaaf! Waar is het van gemaakt? Ik wil wel het recept van je :D

williejanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 10:43

Quellian schreef:
Wat gaaf! Waar is het van gemaakt? Ik wil wel het recept van je :D

Van drijfhout :D

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 10:44

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 10:47

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 10:51

Die lamp is echt heel gaaf!

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 11:04

Dancer schreef:
Wat zouden jullie doen? Wij hebben een hoekbank en deze wil ik eigenlijk neerzetten waar nu het TV meubel staat. Anders zit je altijd met je rug naar het raam. Maar ik zit toch te twijfelen. Wat vinden jullie?

http://www.funda.nl/koop/verkocht/drach ... os/#foto-4

Ik zou hem eerder tegen de muur zetten waar nu de tweezits staat of juist waar nu de fotograaf staat.
Als je hem neerzet waar nu de tv staat zit je altijd tegen de zon in te kijken, zou ik me waarschijnlijk erg aan ergeren met tv kijken etc.

Ikzelf zou hem wel gewoon voor het raam zetten, je kan altijd nog een losse stoel nemen die naar het raam gericht is.

Edit: Ik zie net dat de verwarming aan de raamkant hangt. Daar zou ik geen bank voor willen zetten. Ik denk dat mijn voorkeurdus uitgaat naar de bank op de plek van de fotograaf en de tv waar nu de tweezits staat. (maar dan ga ik er nu vanuit dat de hoekbank niet kamerbreed is).

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 11:10

Ik vind het zo'n raar idee om altijd met je rug naar het raam te zitten. En als je de bank voor het raam zet en de zon schijnt naar binnen, zie je ook niets op de TV :) Dus sowieso zullen dan de gordijnen dicht moeten

shantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 11:25

Quellian @ Wat ontzettend leuk gedaan :)

williejanne@ Dat ziet er al super gezellig en mooi uit.
Vind zulke huizen ook altijd wel leuk kwa indeling (mijn broer heeft ook zo een woonkamer)
Netjes ook die lamp gemaakt.

Ik heb voor aankomende winter of eerder ook weer een projectje hihi.
Gisteren naar me schoonmoeder en wat kom ik tegen bij het grofvuil zo een salontafel kist (dekenkist)
Heb hem nu in de garage te drogen liggen heb hem gisteren uit de regen gehaald, en dan eens zien hoe hij opdroogt heeft wel denk ik wat nieuwe planken nodig en wil hem daarna een likverf geven.
En zal denk ik dan tegen die tijd als hij klaar is als salon tafel gebruikt gaan worden en die ik nu heb denk ik weg hihiih.

williejanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 11:46

Dancer schreef:
Ik vind het zo'n raar idee om altijd met je rug naar het raam te zitten. En als je de bank voor het raam zet en de zon schijnt naar binnen, zie je ook niets op de TV :) Dus sowieso zullen dan de gordijnen dicht moeten

ik zou gaan waar nu de tv kast staat ;)

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 11:57

@Williejanne dat lijkt het meest logisch maar op één of andere manier voelt dat niet goed of zo. Probleem is dus dat we voor dat we in een impuls het nieuwe huis kochten net een nieuwe bank gekocht hebben. Deze hebben we qua levering uit kunnen stellen.

http://www.leenbakker.nl/nl/assortiment ... ram_rechts

De bank is 2.55 breed en de muur waar nu de tv staat is 2.63, dus eigenlijk past hij daar qua maat heel mooi. Moeilijk hoor :')

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 12:07

vibabu schreef:
M'n woongedeelte is op het zuiden! het is heel licht overal in het appartement. Ik heb allemaal lichte meubels. Ik hou wel van iets geks of bijzonders. Net iets anders dan normaal zeg maar. Ik zit inderdaad wel te kijken op internet maar dacht misschien heeft iemand hier wel de gouden tip :)

bij roze en taupe en zo , ik denk dan gelijk aan een mooi oud roze (ik ben gek op oud roze) met de juiste bruin tint er bij is dat echt gruwelijk mooi :j (vind ik dan)
een mooie oud roze muur met een bank in een bruin tint er tegen aan , ik zeg doen :D

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 12:17

Vibabu ik vindt oud roze ook mooi, denk dat dit heel mooi staat met een bruine bank. Je zou ook een soort blok op de muur kunnen schilderen in bijv. oud roze waar de bank dan tegenaan staat. Taupe vind ik ook een mooie kleur

williejanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 12:41

Dancer schreef:
@Williejanne dat lijkt het meest logisch maar op één of andere manier voelt dat niet goed of zo. Probleem is dus dat we voor dat we in een impuls het nieuwe huis kochten net een nieuwe bank gekocht hebben. Deze hebben we qua levering uit kunnen stellen.

http://www.leenbakker.nl/nl/assortiment ... ram_rechts

De bank is 2.55 breed en de muur waar nu de tv staat is 2.63, dus eigenlijk past hij daar qua maat heel mooi. Moeilijk hoor :')

tjah ik zie ook niet echt een plekje waar je hem anders kwijt kunt. ja bij het raam maar dan heb je steeds weerspiegeling in de tv. :P en je kan toch proberen met schuiven wat je beter vind? :P ik heb mijn losse stoelen al wel 4x veranderd voor ik tevreden was haha