Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 15:51

DebGizmo schreef:
ik zag hier tijdje terug voor verjaardagen ideetjes met wraps met vulling, maar kan ze niet meer terug vinden. Wie weet ze toevallig nog? Geen vis svp, dat word hier bijna niet gegeten

Kruidenkaas, rucola, paprika en/of komkommer en vervolgens kipfilet, ham of zalm.
Die vallen hier altijd erg in de smaak en inmiddels maken veel vrienden ze op verjaardagen/feestjes ook :)

Hier ook weer een wat duurder weekje deze week als ik naar mijn boodschappenlijst kijk, mag ook wel, want afgelopen week was ik maar 17 euro kwijt :+

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 15:53

Hier deze week 50 euro uitgegeven aan boodschappen.
Weekbudget word wel overschreden,want morgen gaan we uit eten (pannenkoeken) omdat onze dochter jarig is :D

Noeps

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 16:00

Ik was vandaag 52 euro kwijt voor acht dagen boodschappen waarvan ik ook nog eens twee dagen niet thuis eet. Heb zes dagen bij mijn ouders gezeten dus dat was lekker goedkoop en ik had ook nog wel wat blikvoer in huis voor vandaag en morgen. Dus in verhouding nog niet eens supergoedkoop. Maar ik had helemaal geen vlees, fruit, groente, aardappelen en wc-papier meer :').

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 16:03

ik ge ook even volgen! Al veel interessante dingen gespot ;)

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 16:22

Wij tot nu toe €16 uitgegeven aan boodschappen deze week. Konden de voorraad van vorige week eten!
Maar zullen deze week ongetwijfeld nog wel wat kleine dingetjes moeten halen.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 16:36

Ik kom hier ook mee lezen weer. Telkens hoef ik maar weinig boodschappen te hebben, maar ben ik alsnog 30 of 40 euro kwijt (wel vaak inclusief sigaretten en gel voor vriendlief). Terwijl ik dan voor het avondeten alles heb. Maar komt misschien ook wel doordat we laatste weken iedere middag en avond aan het strandje zaten met een groep vrienden en iedereen dan drinken en wat lekkers mee moest nemen. Toch maar weer wat vaker naar de Lidl gaan. De Coop ligt hier om de hoek dus het is zoveel verleidelijker om eventjes snel naar de Coop te gaan dan 15 km te rijden naar de Lidl.
Telkens schrik ik weer van de prijs die ik kwijt ben bij de Coop.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 16:58

tja wat kost een pakje sigaretten tegenwoordig. Daar valt veel op te verdienen met wat doorzetttingsvermogen.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 17:20

Ja vind ik ook. Daarom rook ik ook niet :+ Vriendje is sinds zondag aan het proberen te stoppen, ik hoop dat dat lukt. Scheelt een hoop geld. Hoewel ie nu ook weer niet zoveel rookt, ongeveer 4 pakjes per maand. In deze zomermaanden wel meer, dan toch wel 2 pakjes per week. Maar tel daar nog eens al die mensen bij op die 'eventjes een sigaartje pakken' uit zijn pakje en je kan er al best wat op besparen :)

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 17:39

Bedankt voor de reacties, daar kan ik wel iets mee!

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 22:05

geld dat je anders aan sigaretten uitgeeft, telkens je het kan 'laten liggen' in een spaarpotje stoppen.. Je zou ervan schrikken hoe snel en veel geld je bij elkaar spaart ;) Stel het eens voor aan je vriend? Is heel confronterend! :))

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 22:10

(en dit filmpje een keer laten bekijken.. Vind het heel confronterend! Maar op een subtiele en mooie manier gebracht! Het raakt je echt vind ik, zelfs al rook ik zelf niet.. :) )

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 16:47

Babbelkous schreef:
geld dat je anders aan sigaretten uitgeeft, telkens je het kan 'laten liggen' in een spaarpotje stoppen.. Je zou ervan schrikken hoe snel en veel geld je bij elkaar spaart ;) Stel het eens voor aan je vriend? Is heel confronterend! :))

Dat zal wel een goede zijn! Kan ik altijd nog zeggen dat ie van dat geld naar een festival mag ofzo :D

Vandaag boodschappen gedaan voor 2 weken en was maar 48 euro kwijt. Had ook nog veel in huis. Wel erg lekker! Komende 2 weken moeten we alleen nog een keertje fruit halen en een keertje groenten. Bij ons kan je bij de Lidl ook voor 2 weken melk en vla mee nemen, ideaal :)

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 08:45

Haha, schitterend idee!! :D Je kan maar proberen he.. ;-) Een goede motivatie kan altijd helpen om door te zetten! :j

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 09:06

Het viel bij ons nog mee! Tot nu toe 29 euro kwijt voor de meeste dingen :)
Nu alleen nog 1,5 brood, 2 kroppen sla, broodbeleg, 3 appels, 3 nectarines en een ciabattabrood halen :) .

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 09:39

In het kader van bezuinigen:

Afbeelding

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 09:57

Babbelkous schreef:
Haha, schitterend idee!! :D Je kan maar proberen he.. ;-) Een goede motivatie kan altijd helpen om door te zetten! :j

Het helpt nog ook, meneer riep gelijk "Ik rookte laatste tijd twee pakjes per week, dus nu krijg ik 12 euro!" :')

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 11:21

Rampshellie schreef:
Ik heb besteld via barbecue.nl. Ideaal! Je mag alles ranzig inleveren! Ook al een keer gegourmet daar, salades, stokbrood, alles zat er bij!

Haha, fijn om te horen dat het lekker was :D

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 12:10

Hier €15,- aan boodschappen uitgegeven deze week. En zat best wat chips en koek bij, heb ik voor drie weken in huis nu denk ik.
Eet amper thuis deze week ('s avonds dan) dus dat scheelt ook weer.

Compenseert dan weer met de kosten van de cadeaus (leuk, al die jarigen in augustus haha :') )

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 14:54

Bij de Dirk/Bas/Digros hebben ze nu dubbelfris in anderhalve liter flessen met prik, 2 voor 1 euro!
Appel smaakt een beetje naar Jillz zonder alcohol, erg lekker vind ik, drink eigenlijk nooit frisdrank maar voor dat geld heb ik 1 fles voor mezelf en de andere als ik eens naar vrienden ga en wat fris mee moet nemen (student :Y) ).

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 15:29

Gisteren voor 15 euro boodschappen gedaan. We waren net terug van vakantie. Dus melk ed.gehaald en eten voor komende dagemln. We redden het nu tot maandag. Best netjes.al zeg ik het zelf :)

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 16:50

Ze hebben bij de Etos nu een leuke aanbieding. Op heel veel producten de 2e gratis! Nou zweer ik bij de bodylotion van Dove, maar die is toch nog flink aan de prijs. Gisteren dus gelijk maar van de aanbieding gebruik gemaakt en twee 400ml flacons bodylotion meegenomen. Scheelt bijna 10 euro. :D

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 16:57

Ik heb gister tandpasta gehaald bij de kruidvat van Zendium, 2+2 gratis :D

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 17:22

Net boodschappen voor de komende dagen gedaan. ik heb het bonnetje niet mee genomen maar het was iets van €7,45 voor:

Roerbakmix
stokbrood
rauwe ham
kwark
ranja (dure van lessini maar smaak spraak me aan en was ook nog eens light!)
potje groente

het kan goedkoper maar ach deed de boodschappen met mijn moeder en ga zo daar eten dus dan spaar ik weer wat uit. ik heb nu t/m maandag genoeg in huis

Edit: moet nog mozzarella halen bedenk ik me nu :( toch nog een keer naar de appie
Laatst bijgewerkt door Tuttebel op 09-08-13 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 17:23

Bij Etos; gezichtsverzorging van l'oreal voor de helft van de prijs.

Babbelkous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 19:09

Davinia_ schreef:
Het helpt nog ook, meneer riep gelijk "Ik rookte laatste tijd twee pakjes per week, dus nu krijg ik 12 euro!" :')

haha, kan ie zichzelf zakgeld toestoppen elke week ;-) :+