Topic telefoonkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 22:39

Zei ik iets over sim-only en mijn huidige toestel? Morgen gaat mijn Desire 500 naar de reparatieservice. De touchscreen liep vandaag wederom volledig vast en voor de zekerheid annuleer ik mijn sim-only abonnement dus, mocht er een nieuw toestel komen.

Ik vind het ook raar dat dit toestel niet op websites als Hi en Vodafone staat. Maar ook niet bij bekende reparatie services. Zal het dan toch iets zijn wat niet doorbrak en wellicht een misser?

Ik baal zo behoorlijk...

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 14:14

Live vanaf mijn nieuwe HTC One mini. Vanochtend ben ik naar Hi geweest om mijn sim-only abonnement stop te zetten. Zo kwamen we aan de praat over de Desire 500. Zij kennen het toestel helemaal niet in de praktijk en zij vermoeden ook dat mijn problemen ontstaan door software die te licht is? Ik ben het alweer kwijt wat hij allemaal aan termen noemde. :o

I.i.g. ik begon de Desire 500 steeds meer te wantrouwen. Ik stuur hem nu op naar HTC en zij gaan kijken wat er aan de hand is. Als het te repareren is neemt een kennis van mij hem over die graag met softwares enz mag pielen.

Voor mij is dit iig een wijze les: nooit meer een telefoon kopen die nog niet uit is en zich daardoor nog niet bewezen heeft. -O-

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 19:38

Omygod, dan hoop ik dat mijn telefoon het langer volhoudt :\ Ik heb niet voor niets zo'n dure telefoon gekocht, mag je toch erop rekenen dat je ook waar voor je geld krijgt -O-

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 20:14

heeft iemand ervaring met de iphone 4s met 8 gig geheugen?

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 23:58

Dniekje schreef:
heeft iemand ervaring met de iphone 4s met 8 gig geheugen?

Ja dat 8 gb heel weinig is :j

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 01:29

Quad schreef:
Goede keuze! De 16GB is nog maar net bekend dat die ook in NL geleverd wordt, veel plezier ermee alvast!

Bedankt trouwens nog, kwam er door jouw post achter dat dit ding bestaat. :D
Ben er (tot nu toe) heel tevreden mee, echt een heerlijk ding :D alleen triltie nogal hard (als ik typ), dat is niet zo heel handig op school denkik :+ dus hoop dat ik dat op een 1 of andere manier nog kan veranderen. Maar dat is t enige minpuntje tot nu toe, dus als dat alles is..

8gb zou ik niet doen, bij een iphone kan je ook geen sd kaart er in doen dus dat is heel weinig...

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 14:25

Had toch wel verwacht van de providers dat ze in deze tijden van crisis de mensen bij zich willen houden. Niks is minder waar, we kregen er geen cent af toen we ze net belden.
Ja jammer hoor, maar dan gaan we toch echt kijken naar een andere provider := Of nou ja in elk geval even langs bij de rest om te kijken wat die voor ons kunnen betekenen.
Jammer, anders had ik mijn nieuwe telefoon vandaag besteld :)

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:22

Ik zou toch overwegen voor Tele2, Tele2 gaat in NL dit jaar 3500 netwerkpunten bouwen waardoor ze een eigen netwerk hebben, dit wordt 4G dus zal het interessant worden om Tele2 met 4G te nemen straks. Bij het wegvallen van 4G ga je automatisch over op 3G.

@LynnDenise, kan je misschien even herhalen / op een rijtje zetten wat je wensen/eisen zijn waar een abonnement aan moet voldoen? Dus min/sms/MB's en voor welk maandbedrag maximaal.
Let wel dat een 2 jarig contract per jaar gewoon goedkoper is, mocht dat van belang zijn. Elk jaar een nieuw contract afsluiten is niet verstandig.

Bijvoorbeeld over 2 jaar bij een 24 maanden abonnement 900,- kwijt kan bij een jaarcontract gerust oplopen tot €700,- per jaar.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 19:52

Ik zit te kijken voor 300 minuten - 1000MB - 50 sms zou meer dan voldoende zijn. Het mag een 2 jarig abonnement zijn, dit is geen probleem. Graag met de LG G2.

Bij T-mobile heb ik 300 min - 1000MB en onbeperkt sms voor 38,- per maand. Inclusief gratis telefoon. Alles wat goedkoper is wil ik graag naar kijken.

Over Tele2 klinkt wel interessant! Zag dat ze nu nog geen 4G hadden?!

T-mobile mannetje zei over de telefoon dat je met 4G 80% meer internet zou verbruiken. Heeft iemand hier al ervaring mee?

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 20:29

Tele2 biedt in elk geval 500min/sms + 1000MB (14,4Mbps) met de LG G2 gratis aan voor €32,75pm.
Of 1500MB en 200min/sms voor €34,- per maand met gratis toestel.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 20:31

Dat is wel het laagste wat ik ben tegen gekomen, bedankt zal het eens overleggen met vriendlief.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 20:35

Het kan overigens goedkoper.
Neem de Tele2 200min/sms + 1GB Data (14,4Mbps) voor €25,- PM en betaal €89,- bij voor de telefoon. Over 2 jaar is dat €689,- wat €97,- goedkoper is in verhouding met die van €32,75 pm.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 20:53

Ik ben een telefoon analfabeet. Ik ben opgegroeid met eentje die nog verbonden was met de muur en een uitloop van maar liefst 1 meter had. 2e generatie telefoon in mijn leven had een uitloop tot het einde van de tuin. De 3e zit in mijn zak met een uitloop tot aan de andere kant van de wereld(Quito).

Nu loopt van die laatste het vodafone abbo af en nu moet ik wat nieuws met een beperkt budget.

Wensen:
Nieuwe (smart) phone
Internet
SMS
Bellen

Max kosten 22,50 abbo per maand.

Ik ben al uitgekomen bij Telfort:
150 belmin. 100 sms en 500MB internet + samsung galaxy s3 mini (fijn past ie ook nog in mijn zak)= 18 euro p/mnd voor 2 jaar

Andere bij telfort
150 belmin. 100sms en 500MB internet+ Apple Iphone 4s 8gb = 22,50 per mnd voor 2 jaar.

Mijn vraag is heb je genoeg aan 500MB bij een enkele keer iets op facebook zetten (foto) kort mailtje, of iets opzoeken op het net.
Nu heb ik begrepen dat wanneer je in een wifi zone bent niet je MB gebruikt (of heb ik dat verkeerd)
Aan de bel minuten en sms heb ik genoeg. Ik bel niet veel.
En kan je het ook 'blokkeren' dat als je over je bundel heen dreigt te gaan een waarschuwing krijgt of dat het dan geblokkeert word. Zit niet te wachten op rekeningen van 80 euro en hoger.

Opzich bevalt vodafone goed maar als ik weer sim only neem zit daar ook internet bij en ik heb nu geen telefoon waar ik op kan internetten. Dus betaal ik voor de ansjovis terwijl ik die niet wil/gebruik.
Een losse smartphone kan ik nu simpel weg niet in 1x betalen, ook geen 2e hands.

Ik ga nog even verder spitten in het land der telefoons maar als iemand nog suggesties heeft zijn ze van harte welkom.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 20:57

Ook kan je overstappen naar Tele2 voor €20,- PM met gratis Galaxy S4 mini, de S3 mini is nu wel oudje hoor.

200 minuten / smsjes en 500MB mobiel internet voor €20,- per maand.

Om nog even in te gaan op je vraag:

Citaat:
Mijn vraag is heb je genoeg aan 500MB bij een enkele keer iets op facebook zetten (foto) kort mailtje, of iets opzoeken op het net.

Ja hoor, meer dan genoeg, je zit waarschijnlijk ook voor een groot deel van de tijd op een WiFi netwerk.
Citaat:
Nu heb ik begrepen dat wanneer je in een wifi zone bent niet je MB gebruikt (of heb ik dat verkeerd)

Klopt, als je met WiFi verbonden bent gaat al je mobiele data daarover en niet over je mobiele internet.
Citaat:
Aan de bel minuten en sms heb ik genoeg. Ik bel niet veel.
En kan je het ook 'blokkeren' dat als je over je bundel heen dreigt te gaan een waarschuwing krijgt of dat het dan geblokkeert word. Zit niet te wachten op rekeningen van 80 euro en hoger.

Ja hoor, in Android en iPhones kan je een datalimiet instellen, eerst stel je een limiet in waar je een waarschuwing krijgt op je telefoon en daarbovenop stel je de limiet in waarop je mobiele internet uitgezet moet worden. Ik zou dat wel een paar MB onder de provider limiet instellen aangezien de meting door de telefoon niet als waarheid gezien kan worden door de provider.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 21:09

Top +:)+

Jammer dat de tele2 website niet meewerkt.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 00:33

Bestellen via Belsimpel zou ik doen. Wel expres levering (kost iets meer) maar is contract aan de deur afhandelen ipv vage papieren invullen, opsturen goedkeuring afwachten en dan telefoon in ontvangst nemen.

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 11:09

Yeah!! Mijn Galaxy Note 3 is net bezorgd!! :D :D :D

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 22:45

Mijn abbo loopt af en ben me nu een beetje aan het oriënteren voor een nieuwe telefoon. Ik heb nu de samsung galaxy S4 mini op het oog.
Zouden diegene die deze telefoon ook hebben de plus en minpunten willen noemen. Als ik reviews lees op internet, kom ik bij de ene site tegen dat de batterij snel leeg is en waar ze de telefoon waardeloos vinden. Anderen zweren erbij. Ben dus heel benieuwd naar de ervaringen. Zowel negatief als positief. Belangrijk vind ik ook dat een telefoon een beetje stootvast is.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 23:58

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 00:25

Als ik op consumentengids kijk komt de s4 mini ook goed uit de bus. De reviews daar zijn niet al te best

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 12:47

Maar de Galaxy s4 mini is zeker geen slechte telefoon iig.
In die prijsklasse zijn er vast zeker ook wel betere maar hij is niet slecht.

Bijvoorbeeld de Nokia Lumia 920, LG Nexus 4, Huawei Ascend P6.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 16:06

Wellicht een :o? vraag maar je gaat toch pas extra betalen als je over je bundel heen komt?

Als ik netjes onder de 150 belminuten, 100sms en 500 mb blijf betaal ik toch gewoon die 22,50 euro abbo in de maand. het word dan toch alleen duurder als je er boven komt?

Ben nog steeds aan het kijken maar ben er wel bijna uit. :)

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 16:37

Ja dat heb je goed. :-)

IlovePuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 17:02

Wat voor ervaringen hebben jullie met de Samsung Galaxy Trend?
Ik denk als de ervaringen goed zijn ik die wel wil kopen :)

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 17:53

Heb er geen ervaring mee maar als ik de specificaties zo bekijk is het een afrader omdat je voor hetzelfde geld een Huawei Ascend G510 kan aanschaffen.