Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ladygiroc

Re: Gas en elektra prijzen, beste oplossing *wanhopig*

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 12:21

Vanmorgen 15.2 graden beneden. :brr:

Soms ben ik blij dat ik 5 dagen buitenhuis werk. Zit momenteel in een verhuizing dus tegen de tijd dat ik thuis kom ga ik douchen en en maar bed.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 12:43

EllyC schreef:
Vanochtend kachel aangehad naar 17 graden.
6 euro armer :brr: :(

Ja echt he hier ook :+ Ik doe gewoon niet in de app kijken, dat helpt :')

Vingers in de oren steken en
Lalala ik ben geld aan het verbranden lalala

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 12:47

Telpeva schreef:
EllyC schreef:
Vanochtend kachel aangehad naar 17 graden.
6 euro armer :brr: :(

Ja echt he hier ook :+ Ik doe gewoon niet in de app kijken, dat helpt :')

Vingers in de oren steken en
Lalala ik ben geld aan het verbranden lalala

Nou dat, dagje thuiswerken met de verwarming op 18 graden is tegenwoordig 10€ hier :')

En dan heb je 3m3 gas gebruikt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 14:24

Hier blijft het wel lekker eigenlijk, met nauwelijks stoken. We hebben net een aanbouw gemaakt waardoor de rest van het huis zeg maar als een rondje om de badkamer heen loopt. Het was een U om de badkamer heen.

En dat aangebouwde stuk daar hebben we een flinke lichtstraat in gemaakt van 2 bij 4 meter. En ook een schuifpui van 4 meter breed. Was wel even een investering (dàg spaargeld...) maar denk dat dat toch wel helpt, om het huis door zonlicht op te laten warmen en dat alles nu zo met elkaar in verbinding staat :)

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 14:29

Ik heb een grote boom op de zonkant staan. Heerlijk in de zomer maar nu staat ie voor het mooi eigenlijk nog teveel in het blad.
Kijk uit naar de levering van mijn airco's

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 18:01

België produceert gas voor Frankrijk.

Citaat:
Op een moment dat we met z’n allen minder aardgas moeten verbruiken om de winter door te komen zonder tekorten, draaien de gascentrales in ons land op volle toeren. En dat niet eens voor onszelf, maar wel voor... Frankrijk. Resultaat? Ons land haalt de Europese doelstelling om gas te besparen niet. “Het zijn vooral de gasgestookte elektriciteitscentrales in ons land die ten volle profiteren van de energiecrisis.”

En de boer, hij ploegde voort... :x

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 19:46

Kunnen jullie meedenken, ik heb al gezocht op google maar ik krijg de laatste tijd echt alleen maar nutteloos advertenties die niet eens met mijn vraag te maken hebben... Ipv de info die ik zoek.

Wat ik graag wil weten is: kan het kwaad als je gordijnen je radiator aanraken. Dus net er tegenaan komen aan de bovenkant, of langs de zijkant helemaal tegenaan liggen?

Iemand heeft laatst heel lief gordijnroedes voor mij opgehangen zodat ik extra dikke gordijnen kan ophangen maar het hangt allemaal tegen de verwarmingsbuizen en de radiator aan kan dat kwaad? Brandgevaarlijk yes/no?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 20:03

Niet brandgevaarlijk, maar als de warmte er achter opstijgt, dus langs je glas verlies je er veel van en je kamer wordt veel langzamer warm (kost meer gas). Gordijnen dichter op het raam hangen dus.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 20:16

Ik heb siergordijnen aan de zijkant tegen verwarming aan hangen. De rest hangt erboven en dus radiator vrij. Idd geen brandgevaar, maar degene die je echt dicht wilt doen moeten er niet voor hangen, dan houd je de warmte juist tegen aan de verkeerde kant.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 20:25

Ja klopt, dat staat nog op mijn to do lijst. Er hangen nu goedkope kant en klare dikke gordijnen, ik ben nog aan het wachten tot iemand tijd heeft om te helpen om ze in te korten.
Gisteren was hier verderop in de straat brand uitgebroken en ik ben een beetje kriebelig voor brandgevaar nu zeg maar :+ :o

Voorlopig staat de thermostaat in de nacht uit, ik doe hem alleen aan als ik aanwezig ben en het koud heb, dan zjin de gordijnen ook open. In de nacht hangen ze ervoor om de warmte zo lang mogelijk vast te houden. Het wordt wel koud nu dus er gaat wel even gas op dat inkorten :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 20:42

Ik zeg het heel leuk, maar mijne zijn pasgeleden pas ingekort na lange tijd te lang geweest te zijn :')

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 20:48

Ik zal je nog wat zeggen, mijn gordijnen aan de voorkant waren mooi op maat, maar die zijn in de loop van de tijd wat uitgerekt en een paar cm langer geworden, die moet ik dus nog een keer inkorten _O-

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 21:27

:') Zulke stomme dingen, waarom was volwassen zijn vroeger iets waar ik naar uitkeek

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 22:09

Heeft iemand ervaring met een goede energiemeter om in het stopcontact het verbruik van je elektrische apparaat te meten?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 22:18

Dispar_Vulgo schreef:
Heeft iemand ervaring met een goede energiemeter om in het stopcontact het verbruik van je elektrische apparaat te meten?

Ik heb deze van Ecosavers: https://www.woonwijzerwebshop.nl/products/energiemeter

Een van de dingen die ik heb aangeschaft toen mijn gemeente 70 euro per huishouden beschikbaar stelde voor de aanschaf van energiebesparende producten. Ik schrok me rot van het verbruik van mijn waterkoker, maar dat is natuurlijk wel piekbelasting, dat ding staat geen uren achter elkaar aan :))

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 06:03

Nou ik zou mijn hand niet in het vuur durven steken voor dat "geen brandgevaar" eerlijk gezegd.

De kans lijkt mij ook extreem klein dat er een vlam / vonk kan ontstaan van een radiator, maar als ze flink heet worden en er hangt iets tegenaan van niet-natuurlijke stoffen dan smelt / schroeit dat wel zo weg en dat is ook niet leuk....

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 14:31

Wat koud bij jullie binnen hier is het 18,5 zonder verwarming. Zelfs met het lekkere zonnetje de tuin deur nog een paar keer open gehad van de week. Loop zelfs nog in een tshirt en dinsdag in het zonnetje gezeten en was gewoon warm, ondanks dat de meter buiten 17 graden aan gaf. Maar ik geniet er nog ff van want als straks echt kouder word dan daalt het binnen ook snel zonder verwarming.

Ben me aan het verdiepen in welke soort elektrische verwarming ik het beste kan aanschaffen wat nu een goede is om de hele woonkamer te verwarmen zonder dat het teveel stroom kost dus niet iets dat 2000 watt verbruikt.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 15:36

Hier is het nu ook 19 graden binnen. 's Ochtends 18. Als de zon schijnt warmt het nog door tot 22 graden.
Gelukkig wordt het komende week weer warmer, scheelt toch weer wat in stoken voor sommigen hier :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 15:41

Vanmorgen 15,5 graad in de woonkamer en was de cv verwarming al aangesprongen om het daar te houden. Af en aan moet ik al een verwarming aanzetten om het op 17 graden te houden. -O-

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 12:02

Hier loop ik soms naar buiten en heb ik het gevoel dat het buiten aangenamer is dan binnen, terwijl het binnen altijd 20 graden is.
Buitentemperatuur is nu ook al weer 17 graden.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 12:33

hier regent het knetterhard, eerste keer dat ik het wat fris vind in huis. Gisteren een mooi vloerkleed gescoord,was al heel lang op zoek voor comfort en knusser / warmer gevoel.
Afbeelding

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 12:40

Volgende week komen mijn airco's. Ben benieuwd.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 12:41

Ik heb vanochtend voor het eerst mijn Stoov deken aan gezet in de bureaustoel. Dat is toch wel heerlijk zeg <3 De hoogste stand is me nog iets te warm. Na een half uurtje weer uit gezet, toen was ik lekker op temperatuur. En inmiddels is het in de tuinkamer alweer 22 graden en in de woonkamer weer 20 graden doordat het zonnetje zich alweer even liet zien.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 13:02

Isabonny schreef:
Hier loop ik soms naar buiten en heb ik het gevoel dat het buiten aangenamer is dan binnen, terwijl het binnen altijd 20 graden is.

Dat had ik net dus. Buiten is het warmer als binnen, binnen zit ik met trui en dekentje, buiten zonder die trui met jas die dunner is en was gewoon lekker.

Maar bij mij is het binnen ook echt kouder, haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 13:05

MyWishMax schreef:
Isabonny schreef:

Dat had ik net dus. Buiten is het warmer als binnen, binnen zit ik met trui en dekentje, buiten zonder die trui met jas die dunner is en was gewoon lekker.

Maar bij mij is het binnen ook echt kouder, haha

Ik had dat vrijdag idd, hele dag binnen zitten koukleumen en ik kom buiten, wtf, het is hier gewoon warm! *\o/*