Fun-da deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urona447

Re: Fun-da deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 16:50

Bij ons in de buurt zie je vaak dat oudere mensen in dezelfde plaats blijven maar dan kleiner gaan wonen,dan heb je dus wel last als men zich niet aanpast.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 17:00

Aan aanpassen geen gebrek. Mijn hele familie komt uit Drenthe. Meer dan de helft woont daar nog.
Ben dus een groot gedeelte daar opgegroeid. Ik spreek zelfs enkele woorden drents :+

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 17:09

Dan zou ik dat zeker in je brief zetten, desnoods met een telefoonnummer van een familielid erbij en die aan de verkopende partij geven.

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 17:27

Oh ik snap ook zeker dat je baalt daks! Ook een nuchtere drenth baalt wel eens hoor!
Ik zou inderdaad de brief proberen. Baat het niet dan schaadt het niet.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 18:00

Daks schreef:
manzano schreef:

Maar weet je wel zeker dat het daar door komt dan? Of is het je eigen invulling?

Uiteindelijk heb je nooit meer wat te maken met de verkoper, dus daar zou ik even overheen stappen als het echt jullie ideale plek is.

Er is door de makelaar aangegeven dat de eigenaar het liever verkoopt aan mensen uit de regio. Dus helaas geen eigen invulling. Ach het is en blijft zuur maar dan kijken we wel weer verder.

Ah ja dat is zuur!! Maar ja, je doet er niks aan.
Voor mensen daar natuurlijk fijn als een verkoper niet voor het grote geld gaat. Maar ja, je hebt er niks aan.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 18:09

(meelezer onder steen vandaan)
Idd komt wat de makelaar zegt niet altijd bij de verkoper vandaan. Of bij de koper, trouwens. Wij hadden via-via een huis gevonden en waren al eea overeengekomen voordat de makelaar erbij werd betrokken. Omdat we ook direct contact hadden met de verkoper kwamen we er achter dat de makelaar glashard zat te liegen over wat wij zouden hebben gezegd. De verkoop is hier uiteindelijk op stuk gelopen omdat het wederzijdse vertrouwen weg was. Uiteindelijk gelukkig een ander huis gevonden dus eind goed al goed (want ons eigen huis was al verkocht :Y) ) maar leuk was het niet. Zowel deze aankoop als de verkoop van ons huidige huis zijn heel soepel en prettig verlopen. Ik vind dat toch wel belangrijk, want het officiële papierwerk verloopt ook via de makelaar.

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 18:16

Echt heel erg balen dask!
Wat iemand anders al zei als verkopende partij ga je weg...

Wij hebben besloten de woning uit de verkoop te trekken zodra het funda termijn is afgelopen(nog ongeveer een maandje)
Er lijkt totaal geen intresse te zijn en kijkend naar hoe een nieuw huis kopen gaat laten we het even voor wat het is.

Nu maar eens de badkamer erin gooien en gewoon mooi rustig aan doen, heel misschien dat we het later weer een keer proberen via een andere makelaar.

We willen gewoon heel graag een wat kleiner huis en groter perceel (paardjes aan huis :D )

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 18:55

Begrijp ik dat de verkoop niet vlot? In deze tijd? Hoelang staat het al te koop? Heb je een linkje
Edit: al gevonden. Ik vind het een mooi huis hoor!
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 21-04-21 19:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 18:58

Hiphorse, ik vind 'm persoonlijk ook wel fors geprijsd. In combi met dat er nog wel wat moet gebeuren, zoals de badkamer. Persoonlijk vind ik zulke stenen muren wel wat hebben. Maar volgens mij gruwelt de gemiddelde Nederlander daar van. Dan is het totale prijskaartje voor het naar iemands zin is vrees ik gewoon te hoog.

Maar misschien is het voor daar een hele normale prijs hoor! In deze markt verbaas ik me zo vaak over prijzen haha.

En ik weet niet waarom, maar de foto's vind ik echt niks uitstralen. Volgens mij is het huis irl veel prettiger qua uitstraling dan op die foto's -O-

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 19:16

idinn schreef:
Hiphorse, ik vind 'm persoonlijk ook wel fors geprijsd. In combi met dat er nog wel wat moet gebeuren, zoals de badkamer. Persoonlijk vind ik zulke stenen muren wel wat hebben. Maar volgens mij gruwelt de gemiddelde Nederlander daar van. Dan is het totale prijskaartje voor het naar iemands zin is vrees ik gewoon te hoog.

Maar misschien is het voor daar een hele normale prijs hoor! In deze markt verbaas ik me zo vaak over prijzen haha.

En ik weet niet waarom, maar de foto's vind ik echt niks uitstralen. Volgens mij is het huis irl veel prettiger qua uitstraling dan op die foto's -O-

We hebben kwa prijs laten adviseeren door de makelaar, hadden ook niet deze prijs verwacht...
Wij denken zelfs inderdaad ook de prijs maar vooral dat de badkamer niet af is echt veel mensen over vallen..
Over die stenen twijfelen we ook nog wat we er mee willen, stucen en verven, alleen verven of zo houden.

Verder zou ik niet weten wat er nog gedaan zou moeten worden.. bijna alles hebben we de afgelopen 3 jaar aangepakt.

Het klopt dat het huis irl veel meer uitstraald dan op de fotos
De boven verdieping is wel wat kaal maar hebben gewoon niet meer spullen om het leuk in te richten...

Er is in de tijd dat het huis te koop is maar 1 serieuze koper geweest... niet iets wat je nu zou verwachten als de markt echt zo gek zou zijn

Maar ja hebben het voor nu geprobeerd, niet gelukt misschien volgende keer beter :D

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 19:53

Hiphorse
-Alle stenen muren stucken en witten
-Slaapkamer meer luxe en zachtheid geven door bed anders op te maken namelijk met een zachtere kleur dekbedovertrek en sierkussens en nachtkasje met lampje dat aan staat op de foto ernaast.en lichtgekleurde gordijnen. (dit alles kan voor €150 geregeld zijn)
Afbeelding
-Eventueel Badkamer af
-foto van de garage weglaten
-Foto's van de keuken lichter bewerken, en liefst een hippe lichte visgraattegel op de achterwand dat terracotta schrikt af
Afbeelding

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 20:13

Balen Hiphorse, hebben jullie ook maar een bezichtiging gehad of was er maar één iemand serieus. Eerlijk gezegd denk ik dat de vraagprijs te hoog is. Alle genoemde zaken als foto’s, kleur huis... het is vaak zo smaakgevoelig.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 20:31

Hiphorse: Veel makelaars noemen een (te) hoge prijs voor de woning om verkopers "te paaien" en omdat ze anders bang zijn dat verkopers kiezen voor een andere makelaar, die een hogere verkoopprijs heeft genoemd.

Ik zou bovenstaande tips opvolgen, de prijs verlagen en het dan nog eventjes proberen als ik jou was :)

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 20:48

litilaura, dank je voor de tips :) zijn goeie ideeën voor als we het weer zouden proberen

Ceetje_bokt we hebben 2 kijkers gehad, 1 serieus.

Monchou mochten we het ooit weer proberen gaan we het met de prijs ook anders aanpakken. Voor nu laten we het zoals het is, over een maandje is het huis er toch af.

We hoeven niet perse weg maar dit is gewoon niet ons droomhuis maar een opstapje er naar toe

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 20:55

Ik zou ook de badkamer afmaken en dan nieuwe foto's maken.
Sowieso in de zomer wanneer de tuin en omgeving in bloei staat! Dan ziet het er ook vrolijker uit op de foto's :j

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 21:01

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 21:11

Ja.. best handig.. in theorie denk :+

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 21:12

Het lijkt er wel op, in Scandinavië is dat vrij normaal.

PlukenKrul

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 21:15

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 21:28

Ik had het echt nog nooit eerder gezien :')
Voor de rest krijg ik bij dat huis een beetje Bob de Bouwer gevoel :=

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 21:32

In Griekenland ben ik het ook al vaak tegen gekomen. Makkelijk hoor :j

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 21:35

Wij zijn nog steeds bezig met een huis maar de verkoper is heel apart... over de prijs is het eens maar nu kwam de verkoper in ene met eisen. Hij wil voor hij de bedrijfsbestemming omzet eerst een financiering op papier hebben en waar hij eerst akkoord ging met 14 augustus overschrijven is dat nu september geworden. De financiering is geen probleem maar dat kunnen wij alleen op papier krijgen als de bedrijfsbestemming er af is...
Er moet ongeveer 30% van het huis gefinancierd worden met een hypotheek dus het is geen idioot hoog bedrag(ja wel geld natuurlijk :+ ), ook dit heeft de makelaar tegen de verkoper verteld maar het ging er niet in.

Ik snap het gewoon niet, je wil toch verhuizen als je je huis te koop heb?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 21:42

Nou Tirza, wat een moeilijk gedoe van de verkoper zeg! :?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 21:48

Toch snap ik dat wel van verkoper. Hij moet wat wijzigen aan de bestemming -> kost geld en ik denk ook niet dat je dat dan zo weer ongedaan kunt maken als jullie toch de financiering niet rond krijgen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 21:54

Fitzroy schreef:
Toch snap ik dat wel van verkoper. Hij moet wat wijzigen aan de bestemming -> kost geld en ik denk ook niet dat je dat dan zo weer ongedaan kunt maken als jullie toch de financiering niet rond krijgen.

Dat dus... Ik weet niet wat voor bestemming er nu op zit?