Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 13:25

Vjestagirl schreef:
lucifertje schreef:

Ik zou daar niet zo snel voor kiezen als je ook richting Den Haag moet. Geldermalsen heeft 4x pu een trein en wordt mogelijk een intercity station. Zaltbommel maar 2x pu en zal niet vaker gaan rijden.

Maar je zit wel binnen 3 minuten op de A2 (geloof me, dit heb k getimed) en vanaf daar ben je ruim binnen de 1,5 uur in Den Haag.
En ook met de trein doe je er maar een uur en 20 minuten over

Zaltbommel vond ik wel een stuk betaalbaarder dan Geldermalsen

Dat weet ik, ik heb het zelf jaren gereden en heb een andere mening.

Zaltbommel is inderdaad wel goedkoper en mooier :D

Century

Re: Biedingsoorlog, een huis kopen in deze tijd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 14:52

Ik zou echt niet elke dag de A2 van Zaltbommel naar Utrecht willen nemen. Heb dat een tijd elke dinsdag moeten doen, en bah, die file was niet grappig.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 15:18

Mijn vriend zit ook vast aan OV. Dus met de auto naar zijn werk is geen optie. Hij kan daar niet standaard parkeren. Ikzelf kan overigens ook niet zomaar bij mijn werk in Utrecht parkeren. Dus ook gebonden aan OV.

Gedoe he locatie? Ik wil zo groen mogelijk maar wel met een degelijke bereikbaarheid.

Wat betreft budget, ik heb ongeveer een idee maar moet nog met een adviseur overleggen voor ik het definitief weet. Het staat allemaal nog een beetje in de kinderschoenen en twijfel of ik niet ook nog moet wachten. Er gaan ook wat speculaties rond over dalen van huizenprijzen door de corona crisis. Kan niet wachten tot dat dat zou gebeuren. Maar of dat waar is?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 16:10

Máár een uur en twintig minuten? Voor een enkele reis naar mijn werk zou ik dat echt te veel vinden.
Ik doe er nu met de auto (want corona) 40 minuten over en met de trein is het misschien iets langer van deur te deur. Dat vind ik nog ok voor een leuke baan, maar meer dan een uur zou me opbreken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 16:43

Mijn vriend moet (met OV) 2 uur heen en 2 uur terug. Mijn kwartier fietsen vind ik een stuk fijner. Maar als we volgens onze wensen willen wonen over 5 jaar, dan heb ik in begin denk ook 1,5 uur reistijd (auto). Een baan dichterbij komt niet tegelijk met een huis vrees ik. En gelukkig raakt thuiswerken nu nog normaler *\o/*

De prijzen zullen vast wel weer een keer gaan dalen. Mag van mij over 5 jaar op z'n dieptepunt zijn, voor ons meest optimaal. Eventueel over 2 jaar kan ook al wel, maar liever niet :+

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 17:14

Ik geloof nooit dat over 5 jaar de huizen in prijs gezakt zijn. Ze zullen misschien niet meer stijgen maar vaak zie dat dan de rente weer stijgt. Er blijft ook een tekort aan woonruimte dus ik verwacht niet dat hetover 5 jaar zoveel beter is.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 17:18

Ik zou meer dan een uur reistijd ook niet acceptabel vinden. Dat is toch ook niet te doen met dieren/kinderen ?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 17:22

Voor mij persoonlijk zou uur reistijd de Max zijn.

Ik heb tijdje niet gereageerd maar gisteren was het eindelijk zo ver :D we hebben de sleutel van ons huisje :D (2 keer uitgesteld door Corona). Nu kunnen we lekker verbouwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 17:46

Ik doe niet aan kinderen, dat scheelt echt gigantisch veel tijd :+

Ik geloof niet dat een markt met deze huizenprijzen voor eeuwig houdbaar is.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 18:53

Nou, ik doe ook niet aan kinderen maar ik vind een half uur reistijd al meer dan genoeg. Zo heb ik ook gezocht op Funda. En ben ik ergens terecht gekomen waar ik zelfs nog nooit van gehoord had _O-

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 19:24

Nadir schreef:
Ik vind het altijd super leuk om mee te zoeken, mocht je je eisen en budget willen vertellen dan kunnen we misschien voor je mee zoeken? :D

Zeker!
Ik heb niet zo veel eisen;
- Tuin
- Op loopafstand van wandelgebied
- Vaatwasser(of mogelijkheid tot plaatsen ervan).

Mijn budget is niet zo groot. Tot max 114.000. Helaas kan ik door studieschuld momenteel niet meer hypotheek krijgen. En aangezien ik te veel verdien om voor een redelijke prijs te kunnen huren, zoek ik toch maar naar die speld in een hooiberg.
Gelukkig zijn de huizenprijzen hier in de buurt niet ontzettend hoog.

Donderdag heb ik een bezichtiging gepland. Ik ben benieuwd!

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 20:24

Ik heb ook gekozen voor een fantastische woonlocatie met veel reistijd tot gevolg. Wij gaan in Hoenderloo wonen (verhuizen over twee weken) en ik werk in Rotterdam. In ieder geval anderhalf uur enkele reis zonder files. Ik ben benieuwd hoe het gaat bevallen. Het huis geeft in ieder geval nu al een vakantiegevoel!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 20:26

Ik zoek ook ver van werk, maar wil dan zeker ander werk zoeken. Anders geeft het alsnog alleen maar stress en helemaal te weinig tijd voor de paarden en andere hobby's.

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 20:29

Daar is mijn baan te geweldig voor . Als het echt niet meer te doen is, dan ruil ik mijn leaseauto in voor een leasehelicopter denk ik.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 20:35

Ikke89 schreef:
Nadir schreef:
Ik vind het altijd super leuk om mee te zoeken, mocht je je eisen en budget willen vertellen dan kunnen we misschien voor je mee zoeken? :D

Zeker!
Ik heb niet zo veel eisen;
- Tuin
- Op loopafstand van wandelgebied
- Vaatwasser(of mogelijkheid tot plaatsen ervan).

Mijn budget is niet zo groot. Tot max 114.000. Helaas kan ik door studieschuld momenteel niet meer hypotheek krijgen. En aangezien ik te veel verdien om voor een redelijke prijs te kunnen huren, zoek ik toch maar naar die speld in een hooiberg.
Gelukkig zijn de huizenprijzen hier in de buurt niet ontzettend hoog.

Donderdag heb ik een bezichtiging gepland. Ik ben benieuwd!

Ikke, zoek jij regio landgraaf?
Deze al gezien?
https://www.funda.nl/koop/kerkrade/huis ... lstraat-6/
Best een mooie keuken, de rest voornamelijk verfwerk, en vlgs mij ligt achter de tuin alleen een stukje bos, aan een rustig plein lijkt me.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 20:57

Ik denk dat de renovatie bij dat huis nog best prijzig wordt sanseviera. Er moeten nieuwe ramen in, badkamer en wc zijn niet geweldig. Kleur is ok, maar slecht afgewerkt en er missen tegels.ramen zijn van hout en enkel glas. Keuken is gedateerd, maar met een likje verf nog wel een tijd uit te houden.

Het is hier nu wat drukker op de huizenmarkt, maar nog steeds beter te doen dan in de randstad. Is het een mogelijkheid dat je je studieschuld nog een stuk extra afbetaald zodat je meer kunt lenen?

Veel succes met zoeken!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 21:16

Yipee schreef:
Hoi ik meld mij hier ook! Zal voorlopig nog wel even blijven meelezen maar ik ben mij samen met mijn vriend ook aan het oriënteren voor koop. We zitten nu in een klein (sociaal) huur appertementje met best wat mazzel en het is nu wel tijd om door te stromen. Het wordt te klein voor ons en om weer een nieuwe starter hier eerlijk de kans te geven.

Maar de woning markt is een beetje drama dus zie een beetje op regen die soap. Het onderhandel spelletje vind ik altijd wel leuk maar dat zit er tegenwoordig niet in jammer genoeg.

In welke regio zoeken jullie? Ik werk in Utrecht en wil wel enigzins reisbaar ervanaf wonen. Utrecht zelf hoeft gelukkig dan weer echt niet van mij. Mag wel wat rustiger gelegen zijn dus hopelijk helpt dat. :')

Ik weet niet wat je precies zoekt, maar Mijdrecht is wel leuk en redelijk betaalbaar.
Of Gouda! Dat is wellicht beter voor je vriend zijn werk. Erg mooi stadje en rechtstreekse treinverbinding naar Utrecht.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 21:22

Plukje schreef:
Ik heb ook gekozen voor een fantastische woonlocatie met veel reistijd tot gevolg. Wij gaan in Hoenderloo wonen (verhuizen over twee weken) en ik werk in Rotterdam. In ieder geval anderhalf uur enkele reis zonder files. Ik ben benieuwd hoe het gaat bevallen. Het huis geeft in ieder geval nu al een vakantiegevoel!

Zo, dat vind ik echt pittig. Sterkte ermee. Nu met corona gaat het wel, maar als alles weer op gang komt kun je je lol op :=
Ik heb vanuit Kootwijk nog 5 maanden in Leiden gewerkt maar ik vond het geen doen.

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 21:28

Sansevieria schreef:
Deze al gezien?
Best een mooie keuken, de rest voornamelijk verfwerk, en vlgs mij ligt achter de tuin alleen een stukje bos, aan een rustig plein lijkt me.

Ja, daar ga ik donderdag kijken! :)

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 21:28

Arrabella, de badkamer zul je idd moeten renoveren, de ramen kun je denk ik op langere termijn doen, mits de kozijnen niet morsrot zijn, maar dat zie je zelf al bij een evt. bezichtiging (en dan een bouwtechnische keuring laten doen, dan heb je ook een idee wat er op termijn aan kosten aan zitten te komen)
Woonkamer heeft bijv. een rolluik, dat scheelt al.
Huis heeft m.i. potentie, en een redelijke tuin waar je met niet al te veel budget wat leuks van kunt maken, in een groene omgeving.

Staat er ook een te koop, voor haast 10.000 euro meer, daar is een brand in geweest, kost wat meer om bewoonbaar te krijgen.

Als ik kijk wat er in die prijscategorie met een tuin te koop staat, (en nog niet verkocht of onder bod is) is dat bar weining, in een heel erg slechte buurt of nog slechter als dit. Of een pak duurder.
Woonomgeving zou ik zelf het belangrijkste vinden, huis kan ik nog aanpassen, al de rest niet.

Ik denk dat je door een aantal dingen heen moet kunnen kijken, mos op het dak aan de voorkant is een kwestie van schoonmaken.
En het is nu niet zo oud dat je meteen elektra of dak moet vervangen.
Grotendeels cosmetische dingen lijkt me (op het sanitair na), en daar zou je met dit budget geld voor over hebben, zeker als je zelf een aantal dingen doet.
Moest het een oude cv ketel zijn, dan bijv. er een huren voorlopig.

Maar dat is denk ik maar net wat je belangrijk vindt, iedereen kijkt anders naar een huis natuurlijk.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 21:31

Fitzroy schreef:
Plukje schreef:

Zo, dat vind ik echt pittig. Sterkte ermee. Nu met corona gaat het wel, maar als alles weer op gang komt kun je je lol op :=
Ik heb vanuit Kootwijk nog 5 maanden in Leiden gewerkt maar ik vond het geen doen.

Ik heb vier jaar lang een reisafstand gehad van 1,75 uur enkele reis (ov)
Maar dat voor twee tot drie dagen per week met redelijk flexibele werktijden.
Ik vond het niet ideaal, maar nog net te doen.
Kost wel ontzettend veel geld ook.
En voor meer dagen per week zou ik het teveel vinden.
Je hebt ook nog regelmatig vertraging, treinen die niet rijden enz. Het kost je ontzettend veel tijd en het is erg vermoeiend.
Werken in de trein gaat in de spits meestal niet. Zitten vaak ook niet...

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 21:34

Ikke89 schreef:
Sansevieria schreef:
Deze al gezien?

Ja, daar ga ik donderdag kijken! :)

Veel succes, ben benieuwd wat je er in het echt van gaat vinden.

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 21:39

arabella2000 schreef:
Ik denk dat de renovatie bij dat huis nog best prijzig wordt sanseviera. Er moeten nieuwe ramen in, badkamer en wc zijn niet geweldig. Kleur is ok, maar slecht afgewerkt en er missen tegels.ramen zijn van hout en enkel glas. Keuken is gedateerd, maar met een likje verf nog wel een tijd uit te houden.

Het is hier nu wat drukker op de huizenmarkt, maar nog steeds beter te doen dan in de randstad. Is het een mogelijkheid dat je je studieschuld nog een stuk extra afbetaald zodat je meer kunt lenen?

Veel succes met zoeken!

Ik heb gelukkig geen haast met zoeken en geen hoge vaste lasten, waardoor ik ondertussen kan blijven sparen. Het plan is inderdaad, om rustig te zoeken. Vind ik niks, dan los ik over een aantal maanden wat extra af op mijn studieschuld, zodat ik inderdaad wat meer hypotheek kan krijgen.
Vind ik in de tussentijd iets wat binnen mijn budget past, is dat alleen maar mooi meegenomen. :)

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 22:02

Fitzroy schreef:

Ik rijd al een hele lange tijd Soest-Rotterdam plus een aantal keer per week Soest-Heerhugowaard. Ik denk echt dat het wel goedkomt. Fijne auto, lekker ontspannen met een muziekje en veel bellen.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 22:13

Ik hoop dat we uiteindelijk meer thuis gaan werken dankzij corona. Mijn vriend en ik werken beide op kantoor en nu dus veel thuis. Hij is ieder geval helemaal blij met de huidige situatie. Normaal is hij elke dag bijna 1,5 uur enkele reis aan het forenzen, had al wel 1 vaste thuiswerk dag. Als dat thuiswerken normaler wordt zit je ook niet zo vast aan locatie en zijn er minder files en drukte in OV. Win win voor iedereen. *\o/*

@Nikass Gouda hebben we ook in overweging kwa ideale locatie met forenzen. Ik ken het alleen niet zo goed. Ik heb bij zuid Holland altijd zo'n troosteloos grijs hutje mutje gevoel.