Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
daantjuhhh

Berichten: 26994
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 20:15

DubbelDun schreef:
Kwamen die tegels er zo makkelijk uit ??

Ja joh. 1 x onderwippen met zn klopbeitel en ze kwamen er af.
Amper 5 minuten werk mee gehad.

Viel mij echt super mee. Was er namelijk wel een beetje bang voor :7

DubbelFun

Berichten: 89002
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 20:16

Dat is mazzel :) meestal is het stevig bikken en daarna de hele vloer weer egaal zien te krijgen.

daantjuhhh

Berichten: 26994
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 20:18

DubbelDun schreef:
Dat is mazzel :) meestal is het stevig bikken en daarna de hele vloer weer egaal zien te krijgen.

Dat was wel het originele plan :')

Hadden ook zelf echt niet verwacht dat ze er zo mooi af zouden gaan

Dieuwke_
Berichten: 4565
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 21:23

Zo, dat gaat vlot :))

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 21:25

Dat is nog eens een fijne verrassing! :D :D

daantjuhhh

Berichten: 26994
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 21:29

Janine1990 schreef:
Dat is nog eens een fijne verrassing! :D :D

Mocht ook wel. Een keukenblok moest eruit omdat die op die tegels stond.
Nou dat ging echt bagger.

Eerst kregen we die laden er niet uit toen we na 3 kwartier prutsen dat zover hadden. Ging er een schroef niet uit. (Was krom)
Toen bleek dat keukenkastje enorm vast gekit te zijn. Al met al hebben we daar ruim een uur over gedaan.

Toen de plinten er af gehaald.
Plan was ze verven en terug plaatsen.
Nou die dingen waren vast geschroefd maar bleken ook gelijmd. Dus die trokken we allemaal kapot.

Die tegelvloer was ook wel de enige mee valler. :')

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18090
Geregistreerd: 21-04-04

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 22:51

Je kannie alles hebben :')

Emita

Berichten: 3243
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 22:52

daantjuhhh nou dat scheelt dan toch weer van die tegelvloer, wel jammer dat de rest niet soepel ging :+ Wel een hele mooie kleur op de muur!

noviceh

Berichten: 4834
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 23:47

Lekker bezig! Mooie kleur op de muur, welke is dat?

EJV

Berichten: 336
Geregistreerd: 05-04-10
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 16:40

Ik wil me hier ook graag melden! :)

Heb het topic al doorgelezen, en leuke ideeën opgedaan. Als alles mee zit heb ik binnenkort de sleutel van mijn eerste eigen huis. Ik heb dus 0 ervaringen met inrichten van een huis, maar ik ben er wel al achter dat het super leuk is! Zit al bomvol ideeën.

Vooralsnog is de eerste stap verven. Momenteel zit er behang op de muren, en dat moet er dus af. Weet iemand hoe dat in z'n werk gaat? :+ Als je van een behangmuur naar een verfmuur wilt? Er komt sowieso wel een schilder bij.

Eigenlijk is momenteel alles in het huis geel/oranje. Dat vond ik eerst echt heel leuk, maar kwam er wel achter dat dat qua combineren niet heel handig is. Ik wil daarom graag alles gaan omzetten naar pasteltinten. Morgen ben ik vanwege de taxatie nog een keer in het huis en dan ga ik met Flexa-app (super handig, ontdekte ik n.a.v. dit topic) eens kijken wat er staat in combinatie met de vloer etc.

ClaudiaHS

Berichten: 8069
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 17:47

EJV schreef:
Ik wil me hier ook graag melden! :)

Heb het topic al doorgelezen, en leuke ideeën opgedaan. Als alles mee zit heb ik binnenkort de sleutel van mijn eerste eigen huis. Ik heb dus 0 ervaringen met inrichten van een huis, maar ik ben er wel al achter dat het super leuk is! Zit al bomvol ideeën.

Vooralsnog is de eerste stap verven. Momenteel zit er behang op de muren, en dat moet er dus af. Weet iemand hoe dat in z'n werk gaat? :+ Als je van een behangmuur naar een verfmuur wilt? Er komt sowieso wel een schilder bij.

Eigenlijk is momenteel alles in het huis geel/oranje. Dat vond ik eerst echt heel leuk, maar kwam er wel achter dat dat qua combineren niet heel handig is. Ik wil daarom graag alles gaan omzetten naar pasteltinten. Morgen ben ik vanwege de taxatie nog een keer in het huis en dan ga ik met Flexa-app (super handig, ontdekte ik n.a.v. dit topic) eens kijken wat er staat in combinatie met de vloer etc.


Heb je een huur of koophuis?
Bij koop kan je als het behang er nog goed op zit gewoon over het behang sauzen.
Wil je het behang er toch af hebben dan zul je moeten afwachten of de muren glad genoeg zijn om te sauzen of glasvezelbehang tegen aan plakken en dan sauzen.
Zijn de muren 1 grote gatenkaas dan zul je de muren opnieuw moeten laten stucen door een stukadoor.

karijn

Berichten: 5429
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 17:57

Het kan wel van behangmuur naar geverfde muren maar inderdaad moet het oppervlak goed glad zijn maar vooral ook goed schoon. Als je nog lijmresten hebt, dekt je verf niet en blijf je het ook zien.

DubbelFun

Berichten: 89002
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 18:47

Als je over geel/oranje behang wilt verven zul je het eerst wit moeten maken anders pakt geen ander kleur.

Eulogy
Berichten: 5760
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 20:03

Mooie kleur op die muur inderdaad!

Ik heb altijd gewoon over behang heen geverfd en ga dat nu ook weer doen. Imo werkt dat prima :j

Ik ben inmiddels ook verhuisd! Helaas komt m'n vader pas over 3 weken de nieuwe vloer leggen dus voorlopig is het vooral nog een hele grote troep omdat anders alles straks weer aan de kant moet :') M'n ex had ook onwijs veel zooi achtergelaten dus dat was fijn... Zo zag het er dinsdagavond uit toen we (bijna) alles hadden verhuisd :') :

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 20:08

Verhuizen... altijd leuk _O-

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 20:30

Oei Daantjuhh, dat is dan wel allemaal wel erg jammer... Keuken nog een beetje heel? Of komt er een nieuwe in? Plinten zijn gelukkig niet de dikste kosten.

EJV, ik ben van normaal behang naar glasweefselbehang gegaan. Dat was een paar dagen met een plantenspuit met dreft en warm water aan het werk en klaar. Met name op stenen muren is het heel erg goed te doen. Vorige eigenaar had ook gewoon behang geschilderd, ik vond het niet mooi en netjes gedaan (maar de makelaar heeft me bij bezichtiging ook uitgelachen om mijn precisie) en het kwam er moeilijker af dan de rest. Op de gipsen muur na, die was het moeilijkste :D
Het glasweefsel is allemaal geschilderd, ziet er lekker strak uit :)

Verder is mijn advies om het bij basics te houden en het aankleden te doen als je er woont :)

Eulogy, moet je hier 3 weken lang in wonen? :oo


Ik ben vanmiddag gaan thriften voor het eerst... Ik vond het echt zoooo leuk...
Dit heb ik gescoord;
Afbeelding
Het is een linnendoen met een houtsnijwerk uit Sri Lanka.
Ik wil er graag een lijst omheen doen... Maar wat is wijs? Ik wil 'm uiteindelijk op mijn slaapkamer hebben denk ik...
Afbeelding
Maar deze verdient nog wat aankleding... Helaas niets gevonden tijdens het thriften...
Het is de bedoeling dat de sfeer een beetje naturel/beach achtig wordt...

litilaura

Berichten: 1635
Geregistreerd: 21-08-11
Woonplaats: ergens in limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 20:39

Wij zijn nu een week aan het klussen
Tot nu toe een 6 kuub container zooi eruit gehaald. Vandaag hebben ze het eerste deel van onze ecologische pvc vloer gelegd dus ik heb eindelijk iets om te laten zien behalve stof en beton. Muren worden nog glad gestuukt en geverfd in spiced honey en pink nudity. En plint staat los komt er pas op als de muren af zijn maar even voor de foto voor het idee


Afbeelding
Afbeelding

Eulogy
Berichten: 5760
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 01:19

Janine1990, het is inmiddels gelukkig al een stuk beter :D Dit was echt toen we net binnen kwamen zeg maar. Nog steeds niet top maar het is nu gewoon leefbaar, meer wil ik er niet aan doen nu, dat moet toch allemaal weer verplaatst worden straks. Ik ga van die 3 weken trouwens wel een weekje naar Nederland volgende week dus het valt best mee :D

Gaaf die doek! Is gewoon een basic witte lijst niet mooi?

DubbelFun

Berichten: 89002
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 08:29

@Eulogy: wat een aparte nickname heb je... waar komt die vandaan c.q. weet je wat die betekent ?

Emita

Berichten: 3243
Geregistreerd: 16-12-11

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 09:56

Janine1991 ik zou er gewoon een glasplaat overheen doen, zonder lijst :j

EJV

Berichten: 336
Geregistreerd: 05-04-10
Woonplaats: Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 10:47

Bedankt voor jullie reacties!

Het is een koopwoning. Het behang zit er al lang op en laat op sommige plekken los. Eroverheen verven gaat hem dus helaas niet worden. Maar ik denk dat muur zelf wel voldoende is om op te verven. Ga het behang er afhalen, en dan sauzen. Mocht het niet glad eronder zijn, dan met glasvezelbehang.

Eulogy
Berichten: 5760
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 10:02

DubbelDun schreef:
@Eulogy: wat een aparte nickname heb je... waar komt die vandaan c.q. weet je wat die betekent ?

Aantal jaar geleden veranderd naar de titel van een liedje omdat ik niet langer mijn echte naam als gebruikersnaam wilde, en toen wist ik inderdaad niet wat het betekende :') Daarna maar gewoon zo gelaten maar ik snap wat je bedoelt :+

DubbelFun

Berichten: 89002
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 10:23

Ik kende het gesproken woord (en de betekenis er van), maar wist niet hoe je het moest schrijven. Nu is het plaatje compleet :)

daantjuhhh

Berichten: 26994
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 21:03

Dinsdag middag mijn sleutel gekregen.
Zo zag het er uit:

Afbeelding



Nu ziet het er zo uit:
Afbeelding
Ik ben zo onwijs blij met mijn vloer:

Afbeelding

Deze is doorgelegd tot in de keuken.
Daar zaten lelijke bruine tegels. Die zijn er nu uit.

Rennie89
Berichten: 37322
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 21:13

Mooie kleur!