[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 20:37

vonneke schreef:
Spannend Nimmy!!! Ben heel benieuwd hoe het er straks uit komt te zien.

Heb je 30 jaar....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 20:39

Wij hebben nog wat met het huis...

Het is een hoekhuis, met een tuin opzij en achter. Aan de achterkant grenst het clubhuis van de buurtvereniging. Die hebben ongeveer 15 jaar geleden het clubhuis groter gebouwd en daardoor is de achteruit/poort verdwenen.
Er is toen bij het huis een carport gebouwd in de tuin en die komt uit op een oprit aan de zijkant van de tuin.

Nu is dus de vraag: van wie is de oprit? Hoort het bij het huis, de buurtvereniging of is het van de gemeente?

Ik heb nu een vraag ingediend bij de gemeente. Mijn schoonfamilie denkt dat het mondeling afgesproken is dat de eigenaar van de huis het gebruikt en wanneer er af en toe een feestje is van de buurtvereniging ze de oprit gebruiken als fietsenparkeerplaats. De feestjes zijn een paar keer per jaar, stelt niet zoveel voor.

Ben benieuwd wat de gemeente gaat zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 20:40

Nimmy schreef:
[naam] schreef:
Spannend Nimmy!!! Ben heel benieuwd hoe het er straks uit komt te zien.

Heb je 30 jaar....

Ja joh, zeker! haha

MarjanB

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 20:43

@ vonneke misschien de vereniging even bellen? Maar neem aan dat de makelaar dat ook moet weten? En kadaster? Ik heb ook naast zoiets gewoond, ging maar gewoon naar alle feestjes dan had ik er ook geen last van :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 20:59

We hebben inderdaad al contact gehad met iemand van de vereniging. Die wist het ook niet zo goed, was mondeling afgesproken dat ze het op deze manier gebruiken. De man zei dat het of bij het huis hoort of dat het van de gemeente is.

Er is geen makelaar in het verhaal omdat we het rechtstreeks van familie kopen.

Als het geen eigendom is geen probleem want we hebben ook een ingang naast het huis.

Gelukkig geen last van de feestjes. de tuin is groot genoeg en idd gewoon lid worden haha.
Zit net op de site te kijken. Hebben ontzettend veel activiteiten voor kinderen. Nice!

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 22:06

vonneke schreef:
We hebben inderdaad al contact gehad met iemand van de vereniging. Die wist het ook niet zo goed, was mondeling afgesproken dat ze het op deze manier gebruiken. De man zei dat het of bij het huis hoort of dat het van de gemeente is.

Er is geen makelaar in het verhaal omdat we het rechtstreeks van familie kopen.

Als het geen eigendom is geen probleem want we hebben ook een ingang naast het huis.

Gelukkig geen last van de feestjes. de tuin is groot genoeg en idd gewoon lid worden haha.
Zit net op de site te kijken. Hebben ontzettend veel activiteiten voor kinderen. Nice!

Dit moet je bij het kadaster nazoeken.
En dat zou ik sterk aanraden, het bestuur van de vereniging kan veranderen, en dan minder gezellig worden, of ze verkopen de boel over 15 jaar of zo. En weet jij dan of de nieuwe eigenaar redelijk is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 22:11

Dat ga ik inderdaad ook doen.

We willen volgend jaar graag een elektrische auto kopen en dan is de oprit natuurlijk erg makkelijk.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 11:24

Even klagen hoor.....vandaag weer niets nieuws op funda...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 12:23

Bekend verschijnsel. Nieuw aanbod is heel laag ook hier.

Keurder gebeld vandaag hij heeft geen eenduidig antwoord gekregen nog. En de antwoorden die hij krijgt wisselen idd tussen af bouw en dus onschuldig of actief en een serieus probleem. Daar waar ik zelf dus ook niet uitkwam -O-

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 12:44

Karuna, misschien verklaart dat je onbestemde gevoel? :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 12:46

Dat lag aan iets anders oa mijn ik vind de stap erg eng om te doen en nog iets dat ik niet openbaar kan neerzetten. Weet inmiddels wat dat was :j dat is dus opgelost. Nou ja nogniet opgelost maar gaat opgelost worden.

Dit probleem had ik al gezien en ook mee te maken gehad in mijn eerste baan als onderzoeker/tester. :) en waarvan ik ook niet kon thuisbrengen of het nu de afbouw en geen probleem variant is of juist niet. Maar wel is bij twijfel of onduidelijkheid ook bij de keurder geeft hij geen positief rapport af.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 21:57

O wij hadden de gemeente gister een mail gestuurd over het bestemmingsplan van het gebied waar het pand staat daar gaat heel veel veranderen er blijft maar een heel klein stuk industrie gebied, de rest word woon of recreatie gebied. Vanaf 2019 moet het recreatie park af zijn dat grenst aan de tuin van de woning, super gaaf wel en er komen horeca gelegenheden en een steiger met aanlegplaatsen voor boten, dus wij hadden een beetje zo iets van toch even na vragen of de vergunningen voor het pand intakt blijven, ze hadden vandaag al terug gemaild. en dat blijft zo ze zijn pas in 2015 toen het besluit van recreatie gebied is gekomen vastgelegd de bestemming op het pand, en de gemeente wil die strook ook echt industrie houden ech woon-werk en recreatie combineren en ze willen nog eens af van de kaders dus ondernemers mogen een bepaalde eigen invulling geven, wat dat precies inhoud is niet helemaal duidelijk, maar wat wij gaan doen is geen probleem en dat wilden we weten. Maar nu hoop ik dat het snel dinsdag wordt want ik zie het helemaal zitten. Het gebied wordt van saai en kaal omgetoverd tot bruisend , groen en levendig. Wij zouden wel eens met onze neus in de boter kunnen vallen daar.

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 22:01

Dat klinkt als een super mooi plekje Waxmelts!

Wij hebben zojuist de mail met ons eindbod en de voorwaarden verzonden... Super spannend :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 22:51

Gaaf Wax. Het is vast snel dinsdag!

Spannend Joyce! Zal voor je duimen.

Wij vandaag bericht gekregen dat we 2 maart om 1100 afscheid nemen van ons huis en direct erna tekenen voor het nieuwe huis.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 22:52

O moet je dan tijdelijk ergens anders wonen vonneke?

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 22:52

Hier vandaag het koopcontract ontvangen en net ondertekend dus die kan morgen weer retour :D

Geeft toch weer wat rust, nu op naar alles echt in werking stellen
Taxatie en hypotheek *\o/*

Mooi vonneke!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 23:01

waxmeltsenzo schreef:
O moet je dan tijdelijk ergens anders wonen [naam]?

We kunnen weekend van 12 februari er al in. Dan verbouwen we heel de bovenverdieping in 14 dagen en leven we zolang in het oude beneden en boven.

Zaterdag gaan we de kozijnen bestellen en daar moeten we nog ongeveer 9 weken op wachten.

Zodra de verbouwing beneden begint slapen we alleen nog thuis. De rest van de tijd gaan we naar familie. We hebben mijn ouders, zijn ouders en mijn broer binnen 1.5 km wonen.
Dat hopen we in 3 of 4 weken klaar te hebben.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 23:19

Dat gaat rap allemaal.
Ja kozijnen moet je meestal wel even op wachten.

Als wij het pand kopen moeten ook daar allemaal nieuwe kozijnen in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 23:58

waxmeltsenzo schreef:
Dat gaat rap allemaal.
Ja kozijnen moet je meestal wel even op wachten.

Als wij het pand kopen moeten ook daar allemaal nieuwe kozijnen in.

Erg hè. Hadden het liever anders gezien maar vonden dat kopers de meeste eisen mochten stellen en die willen er 1 maart al in.

Als het 1 mei was geweest hadden we eerst kunnen verbouwen.

Maar och we gaan het beleven.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 00:28

Komt vast goed. Maar is wel krap. Joh als je er eenmaal in kan dan is het ook wel zo dat je door de tijd vanzelf op gaat schieten zeg maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 00:39

Gelukkig zijn de kinderen ruim 5.5 dat scheelt veel.

Ze hebben er enorm veel zin in.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 08:15

Hier moeten ook allemaal nieuwe kozijnen in

We hebben geluk dat zwager de verbouwing grotendeels gaat doen, samen met zakenpartners
Hij is zelf loodgieter dus de badkamer gaat z'n paradepaardje worden zei hij al 8-)

Waxmelts, wat voor een pand/huis gaan jullie kopen?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 09:09

Het is een pand op een industrie terrein kan even niet noemen welk industrieterrein voordat we het echt hebben
De woning is 1 verdieping een soort bungalow. Met aan de woning een loods en aan de loods nog een loods-bedrijfsruimte. Ik noem het geheel een pand omdat het een bedrijfswoning is.

Wij hebben ook bevriende aannemers en zelf een electricien in de familie en mijn vriend kan heel veel zelf, en hij kan zelf de kozijnen aan leveren dat scheelt al een hoop.
Wij gaan in deze woning geen complete verbouwing doen. Alleen naar smaak maken en waarschijnlijk de badkamer verplaatsen, opening maken van de keuken naar woonkamer al zou dat voor mij niet hoeven, vriend zou dat fijn vinden. Maar we hebben nog niks en pas als we het op papier hebben is het zeker. Ik heb er nu echt veel vertrouwen in en het moet gewoon lukken nu. Anders neem ik iig een time out wat zoeken betreft want dan ben ik er wel een beetje klaar mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 09:36

Hier wordt alles gedaan door bekenden. Altijd makkelijk.

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 11:23

Wij hebben een bod gedaan afgelopen woensdag, en die mensen wilde eigenlijk niks van de vraagprijs afdoen. Dus zijn we verder gaan kijken en denken. Gezien het kostenplaatje en de tijd dat we dan nog aan het verbouwen zijn.. We hebben nu ons oog op iets anders laten vallen, waarvan de woning alleen nog mooi gemaakt moet worden. Verder bouwkundig in een goede staat en mogelijkheid om tot 4,5 hectare grond bij te kopen.. Hier ga ik zo voor bellen voor een bezichtiging.

Vonneke, dat gaat inderdaad snel! Maar wel leuk! Ons idee is ook als dit iets wordt er eerst zo in te gaan, en dan rustig aan steeds wat meer eigen maken. Omdat dit pand wel wat duurder is.