AH moestuintje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Re: AH moestuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 08:27

Als je ze donker en droog bewaard, zijn ze in 2016 en 2017 echt nog wel goed. Die houdsbaarheidsdatum geeft weer dat de kiemkracht na die tijd afneemt.

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 08:29

mijn plantjes gaan ook heel goed de meeste van mijn pepers en paprika,s maken nu hun tweede blad aan en mijn twee courgettes gaan echt heel hard ik weet nog niet of die het gaan redden want ze kunnen nog niet naar buiten en de potten voor binnen zijn gereserveerd voor mijn cherry tomaatjes paprika,s en pepers :D die kan je ook heel makkelijk binnen houden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 11:10

Volgend jaar doet alles het ook nog wel inderdaad. Ik heb ook nog een heleboel bewaard. Soms het gehele potje, aoma de helft van een zaadmatje. Mijn action zaadjes van 2 jaar terug doen het nu ook nog goed. Althans heb daarvan de dille vast gezaaid (die van AH ging dood) en dat groeit super.

Vandaag komt ook basilicum op hier!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 11:11

Ik had vorig jaar zaden van 10+ jaar over de datum. Die kwamen ook gewoon uit.
Kiemkracht kan minder worden maar meestal gaan z een stuk langer mee dan de datum.

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 12:08

Paardennamen schreef:
Ik denk dat ik mijn bieslook moet gaan verpotten. Hoe diep moet je die dan zetten? Ook met de sprietjes weer een stukje de grond in? Er komen namelijk ook nog nieuwe sprietjes bij :)

Weet iemand het antwoord hier op? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 12:21

Ik heb die niet heel diep gedaan. Als er wat knakt dan knip ik het af en gebruik ik het :+ Maar tot nu toe blijven die stengeltjes gewoon heel!

In tegenstelling tot mijn kropsla, waar al een plantje gesneuveld is. Dus even twijfel wat ik moet doen. Wachten op de extra blaadjes om te verpotten, of nu al verpotten en dan tot aan de kiemblaadjes in de grond zetten?

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 12:44

Ik vrees dat mijn dille het niet gaat overleven... Paar uurtjes geleden verpot, nu alles helemaal slap :( arme plantjes. Radijsjes zijn naar buiten, kijken hoe die het doen.

Idinn, ik zou wachten tot je extra plantjes krijgt om te verpotten.

Sparkles

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 12:46

Paardennamen schreef:
Paardennamen schreef:
Ik denk dat ik mijn bieslook moet gaan verpotten. Hoe diep moet je die dan zetten? Ook met de sprietjes weer een stukje de grond in? Er komen namelijk ook nog nieuwe sprietjes bij :)

Weet iemand het antwoord hier op? :)

Ik heb alles gewoon tot waar het opkwam verpot zeg maar. En dan nog een heel klein beetje aarde tussen de strengeltjes gedaan, maar wel dat alles bleef uitsteken. Doet het tot nu toe allemaal prima! :j

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 14:15

Komkommers ook buiten gezet, hierbij staat de radijs en komkommer op zijn definitieve plek. Ben erg benieuwd of alles het gaat doen, kom bijna ruimte tekort voor de komkommer :O 9 plantjes waren gekiemt. Als alles het overleeft heb ik 9 komkommer planten misschien een beetje overdreven. De rest blijft nog even lekker binnen om te groeien. Mijn buurman gaf me net nog wat wortels en andijvie, kan ik dat ook proberen :D Ben erg benieuwd, mijn moeder hoeft voorlopig denk ik geen groente meer te kopen

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 16:29

Jeetje al die plantjes gaan zo hard :oo vraag me af wat ik verkeerd doe :o

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 16:34

Ik meld me ook :) Ben beetje laat haha.

Heb van een lieve kennis van mij en haar moeder tuintjes gekregen voor mijn zoontje. Hij heeft goed geholpen met allemaal planten haha (hij is 3). Veel dubbele maar des te meer lekkers !

3 onderin eerder al klaar en de rest vandaag gedaan !
Afbeelding

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 16:51

Ik heb er nog maar een paar geplant, een deze dagen de rest. Heb er 120... Dus even kijken welke ik ga gebruiken en welke niet hihi

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 16:52

_PatriciaH schreef:
Ik heb er nog maar een paar geplant, een deze dagen de rest. Heb er 120... Dus even kijken welke ik ga gebruiken en welke niet hihi

Who zoveel :O Je mag er ook een paar hier heen sturen hoor haha :j

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 16:55

Nou idd als je er vanaf wil :D :D Ik help graag (vergoeding verzendkosten). :j

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 16:59

Ja, tuurlijk krijg je van mij ook een vergoeding van de verzendkosten hihi

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 17:11

Hihi zal snel even zien wat ik heb en of ik wat ga bewaren voor volgend jaar.
Had zelf een doosje overgenomen van iemand voor € 10,- en nu kreeg ik vandaag nog een vol doosje van mijn lieve mams die niet wist dat ik al voorzien was.. Maar de kruiden, aardbei, paprika en tomaat zijn meer dan welkom dus lekker de tuin vol hangen en snoepen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 17:14

Wow dat zijn er wel heel veel :')

Ik ga alle mini slaplantjes toch alvast overzetten. Nu is ook al een rucola geknakt -O-

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 17:22

Balen Idinn.

4 van mijn broccoli , die al buiten staan, zijn geknakt door de storm.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 18:11

Alles is hier nu opgekomen en ik heb tomaat, radijs, rucola, kropsla, broccoli, peterselie, prei en wortel verpot/verspeend.

Veel weggegooid ook, van kropsla heb ik 3 stekjes gebruikt en van tomaat en broccoli 2.
Ik ben nog niet eens door de eerste 10 liter potgrond heen :P

Afbeelding

Omdat ik katten heb (molesterende katten) gebruik ik 2 oude aquaria en een kweekkasje om alles in te planten.
Momenteel heb ik nog geen buitenruimte namelijk, in mei verhuis ik en dan kan ik een moestuinbak aanleggen/kopen.

Dit werkt bijzonder goed, je krijgt ook echt een kasje qua temperatuur en vochtigheid in de aquaria als je genoeg bevochtigd :)

Ik houd me overigens ook graag aanbevolen Patricia :D
Ook voor anderen om te ruilen nog. Ik heb in de aanbieding;

2 x kropsla
2 x peterselie
2 x basilicum
1 x broccoli
1 x paprika

Ik zou graag nog willen;

rucola
radijs
aardbei
bieslook

maar andere mogen ook aangeboden worden, ik maak graag iemand compleet :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 18:41

Hier gaat de aarde ook best snel er doorheen. Al heb ik nu bijna alle definitieve bakken/potten gevuld. Rucola, veldsla (gister ontkiemd :') ) en kropsla hebben de reis naar hun nieuwe verblijf doorstaan. Even komende dagen afwachten of ze geen fatale heimwee krijgen. Heb ze goed diep gezet dat er niet veel stengeltje meer over is om te knakken. Eens zien of dit werkt. En anders ga ik voor poging 2! Direct in de bak en wat dieper inzaaien.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 18:45

love__mandy schreef:
Komkommers ook buiten gezet, hierbij staat de radijs en komkommer op zijn definitieve plek. Ben erg benieuwd of alles het gaat doen, kom bijna ruimte tekort voor de komkommer :O 9 plantjes waren gekiemt. Als alles het overleeft heb ik 9 komkommer planten misschien een beetje overdreven. De rest blijft nog even lekker binnen om te groeien. Mijn buurman gaf me net nog wat wortels en andijvie, kan ik dat ook proberen :D Ben erg benieuwd, mijn moeder hoeft voorlopig denk ik geen groente meer te kopen

Oei het is nog wel erg vroeg en koud voor komkommer hoor! Zet er maar iets overheen als je ze graag levend wilt houden (waar de zon wel doorheen kan).

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 18:52

Geryon schreef:
love__mandy schreef:

Oei het is nog wel erg vroeg en koud voor komkommer hoor! Zet er maar iets overheen als je ze graag levend wilt houden (waar de zon wel doorheen kan).

Oeps, wil geen komkommer moorder zijn.. zal er wat overheen zetten. Ze waren al zo groot.. dat ze echt ergens anders moesten en aangezien ik niet wil blijven verpotten heb ik ze maar buiten gedaan

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 19:09

Voor komkommer is het echt te koud buiten. En weet eigenlijk ook niet of die het buiten ooit wel gaat doen?
Vandaag druk gemaakt over jonge kat die vanochtend niet naar binnen wilde en dus een dag storm door moest maken.
En mijn tuinkas. Kat is nog in leven. Tuinkas is op 1 raam na nog in leven. Maar raam is gelukkig niet stuk!
Slaplantjes vinden het leuk in de volle grond!

Afbeelding

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 19:12

Nouja ik kijk wel hoe het gaat, anders heeft mijn moeder nog nieuwe komkommer dus komt goed. En niemand eet hier ook echt komkommer dus het zou niet heel veel uitmaken

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 19:13

Komkommer nu moet je idd niet doen. Wacht op IJsheiligen :) wij hebben komkommer een keer gehad en die heeft een komkommer gegeven :D