Dunnere verf trekt idd minder belletjes, maar je moet ook nooit te veel kracht op de roller zetten; dan is je roller net een spons en druk je dus ook lucht eruit en weer belletjes in je verf
Heeft er hier nog iemand ervaring met het zandstralen van meubels ? Ik heb vorige week een kleerkast gedaan en ben super tevreden met het resultaat. De (krijt)verf wordt beter opgenomen. Ik had wel meer krijtverf nodig.
Gebruiken jullie een ronde of een platte kwast met Annie Sloan? En kruislingse bewegingen of lange halen?
Galja
Geplaatst: 15-01-16 22:49
Wij hebben een behoorlijk grote grenen linnenkast geverfd met 1 grote pot Annie Sloan. Deuren ook van binnen, maar niet de achterkant en bovenkant van de kast ( is niet te zien) we kwamen te kort voor de binnenkant en planken.... Verder heb ik in het verleden een grenen dressoir en een vintrine kast geverfd ook met 1 grote pot. Wij gebruiken de orginele kwast én een "gewone" platte kwast. Beide vind ik fijn werken. Ik wil het er "netjes" op hebben dus wij maken lange halen... Maar tis maar net wat voor "look" je je spulletjes wilt geven....
Dit kan je ongeveer schilderen met 1 liter Annie Sloan
Welke kwast je gebruik hangt ook een beetje af van wat voor resultaat je wilt. De ronde kwast geeft een wat robustere uitstraling en de platte kwasten een wat strakkere uitstraling. Ik schilder zelf gewoon elke kant op, en vooral geen lange rechte halen
Oh das zuinig. Dan gaan we onze 2 malm kastjes ermee verven. Het pakt ook op kunststof he? (we hebben mooie leren stoelen,maar de pootjes zijn heel lelijk donkerbruin fineer...)
Welke wax is goed om daarna te gebruiken? Of hoeft dat niet perse/
Vandaag begonnen met mijn kast, de kleur is Elna Ashes, een lichte grijsgroen. Ben er erg blij mee, past perfect in mijn interieur en de verf droogt rete snel, na een kwartier al touch-dry.
Morgen de onder kant schilderen en dan bekijken of ik de binnenkant ook ga doen (deze heeft nog de groenige kleur), ik vind de huidige kleur namelijk ook tof. Maar wit aan de binnenkant is ook een optie .
CCCCC
Geplaatst: 16-01-16 19:45
Volg dit topic al heel lang, heb nu eindelijk iets om te laten zien!
Inderdaad een toffe kast!
Ik heb een lamp gepimpt, ben er heel blij mee. Voor
Daar is het bijna droog. Ik heb haast het idee dat die verf niet helemaal goed is. Tafeltje ben ik nog niet verder mee gegaan. Wil eerst het keukentje af hebben voor z'n verjaardag straks.
Ja dat ga ik ook doen. Baal ontzettend, de verloren verf is nog tot daar aan toe. Maar het keukentje en alle tijd die er al in zit. Nu moet ik alsnog flink gaan schuren terwijl ik daar geen ruimte en tijd voor heb. Had daarom voor deze verf gekozen
Anoniem
Geplaatst: 17-01-16 10:21
Vreemd zeg.. Heb dit nog nooit meegemaakt met krijt verf Al vind ik het op het keukendeurtje nog wel meevallen. Kan best goed opdrogen denk ik. Maar mijn scherm staat niet goed kwa belichting dus misschien zie ik het niet goed... Was A S verf toch?