Topic telefoonkeuze

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 20:34

Voor wat ik nu heb (sim-only) is dit een van de goedkoopste op het KPN netwerk. Dan heb je Simyo nog maar gezien de vele negatieve reacties van de afgelopen tijd vertrouw ik die dan toch niet echt. Telfort was duurder (Hi had nu een aanbieding waardoor Telfort duurder uitkwam) en KPN zelf vind ik echt duur voor wat je krijgt. :=

Voor Vodafone had ik een te slecht bereik hier en ik vond hun pakketten ook veel te duur (en te veel qua inhoud voor mij). T-mobile ga ik helemaal niet aan beginnen qua bereik.

x_spekkie_x

Re: Topic telefoonkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 06:18

Wat is er mis met Simyo? Ik zit er al 2,5 jaar naar volle tevredenheid :) Mijn belangrijkste reden om te blijven is het zeer goede bereik op de meeste plaatsen (zowel voor bellen als voor internet).

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 06:50

Zie de recente reviews op het Internet en dan vooral de hoeveelheid ervan.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 19:51

Maarja, laat ik eerlijk zijn.. De mensen die iets te klagen hebben hoor je ook veel sneller. :)
Ik heb Hi, heb afgelopen 4 jaar geen enkel last gehad van een storing, oké, die zijn er wel geweest maar niet zo ernstig dat ik een paar uur onbereikbaar was, verre van.

Maar ik plaats hierover geen review want ik betaal voor de dienst die ze leveren en het werkt, dus hoor je me niet. :-)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:09

Klopt, vandaar dat ik 10 recente berichten ook niet echt 'serieus' neem, wel begint het te knagen als dit aantal in een kortere periode groeit. Dan kies ik liever een bekend gezicht ipv een nieuwe.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:23

Maar toch ga ik straks bij Hi weg, op dit moment zijn de verlengingsprijzen gewoon niet aantrekkelijk. Al kan ik nog wel wat afdingen via de telefoon (wat ik ook bij mijn huidige heb gedaan) maar redt het gewoon niet bij een Tele2.

Bijvoorbeeld: Tele2 200min/sms 1GB Data + Nexus 5 voor €25,- pm (eenmalig €67,- + €30,- aansluitingskosten). Hi kost mij minstens 31,- per maand (1GB, onbeperkt sms en 200min) + ruim €200,- voor de Nexus 5. 8)7

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:34

Dan zit je ook op het T-Mobile netwerk wat hier in het noorden iig slecht is qua bereik. Dus ja, prijsgunstig maar kwalitatief gezien niet beter dan KPN.

Natuurlijk vind je altijd betere deals, maar goedkoop is niet altijd de beste deal op gebied van telecommunicatie.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:37

Mijn vriendin woont ten westen van Groningen (nabij Drachten) in een omgeving met veel dorpjes. Heeft Tele2 en heeft geen problemen met de verbinding. Maar goed, ik kan niet voor een ander spreken. :+

Wat voor abonnement heb je nu afgesloten en welk prijskaartje hangt er aan, per maand?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:40

Hier in Leeuwarden is het dramatisch, diverse kennisen gingen toen ook op de goede deals af en die hebben bereik met pieken en dalen.

Ik heb nu sim-only van Hi. 200 belminuten, 1,5GB Internet en onbeperkt smsen voor €28,50 per maand.

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:45

Dat is overigens wel een 4G snelheid, nu een toestel nemen wat 4G ondersteund en je hebt wat aan de snelheid, anders aan de max van 3G overgeleverd. :+

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 20:55

Ik snap dat gedoe rondom 4G überhaupt niet. Mijn vriend heeft het (ook bij Hi) en zijn internet is net zo snel als van zijn schoonvader bij Hi met 3G (en bij mij met 3G bij Vodafone). Ik vind dat verhaal een beetje te commercieel zonder inhoud ofwel geld vragen voor lucht. :+

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 21:05

Nouja, je moet wel in een dekkingsgebied vallen.
Als jouw vriend daar niet onder valt is het zinloos om nu voor 4G te gaan.

Ter illustratie zie je hier het 4G dekking van Noord Nederland:
Afbeelding

Vodafone heeft daar enkele grote plaatsen volledigedekking, KPN streeft er naar om geleidelijk alles te kunnen dekken, daarom heeft deze in Friesland, Groningen en Drenthe nog geen 4G bereik.

Ze verwachten het wel voor eind dit jaar in de grote steden in Noord NL klaar te hebben.

Op dit moment tellen er dus 3 factoren wil je een 4G snelheid kunnen halen in NL:
- Je moet een abonnement hebben afgesloten met 4G
- Je telefoon moet 4G snelheid ondersteunen
- De locatie waar je je bevindt moet dekkend zijn

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 21:15

Dat je het niet merkt in gebieden die nog niet gedekt zijn, is vrij logisch. We hebben het dan ook getest in onder andere Noord-Holland zonder merkbaar verschil. :+

Ik blijf het een verkoperspraat zonder inhoud vinden. Ten tijde dat ik nog bij Hi zat (voordat ik naar Vodafone ging) had ik overal perfect internet voor de navigatie (dat is tevens mijn grootverbruiker) en andere zaken, zelfs in kleine dorpjes ergens verstopt. Op 3G (en uiteraard GPS maar gezien het een niet zonder de ander kan bij Google Maps). De praatjes dat je nu met 4G écht overal internet hebt, geloof ik dus niet. Als de providers een bepaald gebied niet of nauwelijks dekken zal ook de 4G daar niet werken lijkt mij...

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 21:17

Tsja, je zal het waarschijnlijk alleen merken als je het ook meet, qua gebruik zal denk ik wel meevallen. Je betaald helaas een dure prijs ervoor waarbij de meeste mensen genoeg hebben aan 14.4Mb/s max (maximale 3G atm) omdat ze thuis, trein, horeca, vrienden en familie toch wel WiFi hebben.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 21:29

Het is niet de bedoeling dat men, bij wijze van, met een stopwatch erbij gaat zitten toch? Je wilt graag merkbaar resultaat zien en aangezien dat nog niet aanwezig is, ben ik nog niet overtuigd.

Qua verbruik was het meer de opmerking dat ik daarvoor het internet eigenlijk gebruik buitenshuis. 4G zal daar geen invloed op hebben nee (wat ik zo op het internet heb gevonden althans).

Qua prijs vraag ik het mij af overigens. Ik heb er niet zo opgelet {inhoudelijk} dus dat moet ik eerst even zien. Bij Hi betaal ik nu ongeveer hetzelfde als mijn vorige abonnement toen 4G nog niet bestond (nu €3,- meer), dus of het prijsverschil nu al zo groot is?

Rosalie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 23:30

Hoi! Ik ben helaas mijn telefoon kwijt geraakt, een samsung galaxy gio, maar nu ben ik opzoek naar een ander model. Wat ik zoek:
-niet te duur
-goede kwaliteit camera
-moet tegen een stootje kunnen, ik laat mijn telefoon nogal vaak vallen, een iPhone is dus niet echt iets.

Rosalie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:21

O ja, het liefst bij een abonnement :+

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:25

Ik heb gisteren de Motorola moto G 16gb besteld, voor 213 euro (excl verzendkosten). Ben benieuwd :D

Rosalie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 20:30

Leuk!!

Quad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 23:10

spaghettie schreef:
O ja, het liefst bij een abonnement :+

Is wel erg karig, wat moet je telefoon / abonnement maximaal kosten, welk abonnementspecificatie zoek je? Welke provider zit je nu? Heb je al iets gevonden waarvan je denkt, dat lijkt me wel wat?

Eileen_ schreef:
Ik heb gisteren de Motorola moto G 16gb besteld, voor 213 euro (excl verzendkosten). Ben benieuwd :D

Goede keuze! De 16GB is nog maar net bekend dat die ook in NL geleverd wordt, veel plezier ermee alvast!

Rosalie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 23:12

Nu heb ik een prepaid, liefst niet meer dan €20, mij lijkt de samsung galaxy 2 plus bij een tmobile abonnement wel oké.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 14:15

Ik heb ook sinds kort simyo (1maand) en ben er ook tevreden over hoor :)

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 14:26

Oke, na eindeloos speuren denk ik dat ik voor de LG G2 ga, maar voordat ik die aan het eind van de maand ga bestellen wil ik hier toch nog weten of er nog nadelen aan het toestel zitten?
Een geheugen uitbreiden hoeft voor mij niet.

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 08:59

Is er iemand die mij even kan helpen? :) gisteren een mailtje gekregen van HI dat ik mijn abbo kon verlengen. Eigenlijk wil ik dit niet. Betaal ongeveer 55 euro voor een galaxy S2 8)7 nu was mijn plan om mijn telefoon dan over te kopen van HI, alleen hij begint nogal wat gebreken te vertonen (geeft constant aan dat geheugen vol is, batterij is met halve dag leeg, bellen met luidspreker gaat niet, loopt vast). Ik hoorde alleen dat de S2 niet meer gemaakt wordt, weet iemand hier iets van? krijg je dan van HI een vergelijkbaar toestel ,of mag je zelf kiezen? iemand enig idee?

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 10:46

Als je toestellease had dan moet je telefoon inleveren of idd het resterende bedrag bij te betalen om een over te nemen. Als die idd al die gebreken vertoont, dan kun je m beter inleveren.
Je kan dan een nieuw abbonement nemen en evt een nieuw toestel kiezen of je neemt een sim only abbo en koopt los een telefoon.

Of de S2 nog gemaakt word weet ik niet, maar zou best kunnen van niet, aangezien die al wat ouder is.