[Centraal]Bokkers op de woningmarkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: [HK]Bokkers op de woningmarkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 10:56

Oh en dan voelen die 4 maanden echt als 4 jaren he? :(:)

Klinkt als een hele nette service Mae, goed om te horen! Heb allerlei pakketten vergeleken, hoef eigenlijk geen vaste telefoon maar zie maar eens een internet&bellen pakket te krijgen. Ja, bij de KPN voor véél geld per maand.

Ik verhuis gewoon over 2 weken al, bizar hoor :oo

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 11:08

Leuk he Berdien. Ja 4 maanden duurt dan echt lang.. over 4 maanden zitten we vandaag bij de notaris...

Ik hoor wel wanneer je langs race.. kastje staat kou de lijden in de schuur _O-

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 11:09

Arm kastje :(:)

Zal in die week ergens zijn, dan zijn we de hele week druk bezig met verhuizen, wasmachine wordt dan geleverd, met een beetje geluk heb ik ook nog de dag nadat ik de sleutels krijg een sollicitatiedag.. Gekkenhuis _O-

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 11:16

Je kijk maar hoor meis. Ik PB mijn tel no wel even dan geef je maar een gil als je kom

Sweetselina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 13:28

Ja, balen dat de hypotheek bedragen naar beneden gaan.
Wij willen dus ons huis in de verkoop doen, alleen is de prijs al lager waarschijnlijk, als wat wij ervoor betaald hebben, dus dan houden we een schuld over en ook krijgen we dan nog eens een veel lagere hypotheek. Dus wij kunnen ons huis wel verkopen, maar kunnen dan nooit meer iets fatsoenlijks terug kopen, tenzij alle huizenprijzen ook flink gaan zakken, maar ook dan zijn wij de pineut. Baa er echt van, want wil zo graag hier weg.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 20:17

Ik zou gewoon eens om de tafel gaan met een hypotheekadviseur, kijken wat er nou écht gaat gebeuren met die hypotheken en in hoeverre je daar, in combinatie met een waarschijnlijke restschuld, last van gaat hebben. Dan heb je in ieder geval die zekerheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 08:14

Nou hier is de sleuteloverdracht naar voren geplaatst eindelijk ;) We zouden eerst de sleuteloverdracht op 10-1 doen en dan de notaris op 19-1, maar gelukkig waren zij ook zo snugger om op te merken dat dan net zo goed de notaris ook meteen op de 10e kon :+ Dus nog een dikke maand en dan eindelijk geen dubbele lasten meer :D

bevertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 09:58

Wij hebben vanmiddag afspraak bij de bank, ik zal eens navragen wat hier gezegd wordt over die hypotheekverlaging!

Wij zijn in ieder geval aan het bieden... Spannend dus!

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 11:13

Goede morgen allemaal!

@ Bevertje; ik ben heel benieuwd wat jou er over verteld wordt! En spannend hoor jullie bod!

@ Relaxed, zo dat is goed nieuws dat de sleuteloverdracht eerder is!! :D Scheel ook nog eens veel geld !

@ Mando, die 4maanden best snel joh, december vliegt sowieso altijd voorbij ;)

En verder ben ik even aan het searchen op funda.. In het nieuwe jaar wil ik langs een hypotheekadviseur. Het heeft nu niet echt nut omdat er van alles dreigt te veranderen.

Hoe lang waren jullie gem. opzoek naar jullie huis? En is het inderdaad zo dat je 'goed' kunt onderhandelen over de prijs doordat alles beetje op zijn gat ligt?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 11:37

Ik ben denk ik een anderhalve maand, twee maanden aan het zoeken geweest, toen had ik een huis gekocht.
Onderhandelen was bij beide huizen die we wel wilden wel mogelijk, al waren de eerste eigenaren in de waan dat hun sterk verouderde appartement een berg meer waard was dan dat het eigenlijk was. Dus dat hebben we laten gaan. Tweede en uiteindelijke huis hebben we bezichtigd op maandagmiddag en op dinsdagavond was het van mij. Was zeker onderhandelingsruimte mogelijk. Niet eens zoveel op de prijs maar wel op de roerende goederen en de overdrachtsdatum. Zij wilden graag verkopen, wij wilden het graag hebben en we zijn er echt snel uitgekomen :j

Nou moet ik ook zeggen dat de woningmarkt in Groningen tot anderhalve ton gewoon goed gaat. Er staat veel te koop maar dat wordt over het algemeen ook redelijk snel verkocht, meeste woningen zijn met een half jaar max verkocht.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 12:30

Als ik jou verhaal hoor valt het heel erg mee.

Hier in de randstad staat ook veel te koop, en regelmatig ook al voor een langere periode. En binnen ''2 dagen' het huis hebben is echt heeel erg snel zeg! Ik hoor best vaak dat het stuk loopt omdat mensen er niet uitkomen.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 12:35

Wij hebben eindelijk bericht van de makelaar, de boer moet nog nadenken over of er grond bij de kopen is dus daar wachten we maar weer op. Als er geen grond bij te kopen is gaat het hele feest niet door.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 12:40

Oew dat wordt duimen... Beetje jammer dat die boer neit weet wat hij wil!

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 12:42

Megan_ schreef:
Oew dat wordt duimen... Beetje jammer dat die boer neit weet wat hij wil!

Dat vonden wij dus ook, hij wil het huis verkopen of niet.
De boer heeft aangegeven dat het huis z.s.m. verkocht moet worden en onze enige eis is dat hij er land bij doet. Het is maar net hoe graag hij wil verkopen natuurlijk

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 12:55

Spannend Pashon, hopelijk is het geluk met jullie en komt dat land erbij :):)

Wij waren binnen 10 minuten uit-onderhandeld :o
Hadden het huis op Funda op zondagavond gezien, zijn maandagochtend op vakantie geweest en die maandag daarop wezen kijken. Die week daarop nog een keer op maandag voor de 2e bezichtiging. Hoewel we het al wisten dat we het dolgraag wilden, hebben we voor de vorm tot dinsdag gewacht met een bod uitbrengen. 1e bod werd afgewezen, minimum wat de verkoper wilde lag maar €2000 bij ons maximum vandaan en toen zijn we daartussen gaan zitten en was het binnen 10 minuten rond :))

Was wel hectisch: makelaar aan de lijn - vriend aan de lijn - toen weer makelaar - weer vriend - weer makelaar en toen ja gezegd :D

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 12:56

raar dat hij de grond er niet bij wil verkopen! Hopelijk krijg je snel meer duidelijkheid!

Wij zijn vorige week bij een huis wezen kijken en die vrouw wil er heel graag vanaf (verkoopt zonder makelaar) krijg allemaal mailtjes van haar en zaterdag werd ik al gebeld :+ We hebben veel minpuntjes opgenoemd en ze wil echt wel zakken met de prijs...
Maarja wachten is nog ff op de gemeente op een starterslening... de 27e gaan we nog bij een ander huis kijken, maar dat wordt niet wat denk ik.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 12:59

De boer heeft in principe het land niet te koop staan, maar we weten dat hij rondom het huis 13 hectare heeft liggen waarvan wij een klein beetje bij willen kopen, mocht hij er grond bij doen dan is de deal ook rond. Maar blijkbaar wil hij toch niet zo graag van het huis af als dat hij zelf zegt.

Mae super gefeliciteerd!!!!

annemiekbram, spannend zeg

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 14:03

wow het klinkt zo simpel allemaal als ik alles zo lees. Ik heb mijn huis .in sept uit de verkoop gehaald mede door de markt en makelaar. Wil het alsnog graag verkopen dus als er iemand een leuke betaalbare starterswoning zoekt in twente ;)

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 14:16

Waar in Twente Nameless??

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 14:40

Zoo dan binnen 10 min haha :D Dat is speed-buying :D

En pashon, wel typisch inderdaad. Wat moet hij dan nog met het land rondom jou huis? :?

En nameless, lukte het niet om je huis te verkopen en heb je het daarom uit de verkoop gehaald?

bevertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 18:31

Nou wij zijn vanmiddag bij de bank geweest... en er wordt over gesproken (staat dus nog niet vast, maar ze zijn er bang voor) dat per 1 januari de regels NHG aangescherpt worden. Wat betekent dat je 20 a 30% minder kan lenen dan je huidige maximale leenbedrag. Dat scheelt dus behoorlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 18:35

Maar heeft dat dan ook al invloed als je NU een hypotheek zal willen aanvragen?
Nu zitten wij al aan een minimaal bedrag (75.000) wat we kunnen lenen, als daar nog eens 20 a 30 % vanaf gaat houd kopen al helemaal op voor ons..

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 18:36

Het hangt van de datum van hypotheekakte ('passeren') af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 18:39

Jeetje.. dan ga ik me maar niet meer storten op de koopwoning-markt maar over naar de huurwoning markt..
We hebben wel enige spoed erachter (zwangerschap), maar dit jaar gaat ons toch echt niet meer lukken haha! :+

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 18:40

Of zonder NHG kopen? Dat is niet verplicht hé.